Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:53

Sall schreef:

Interessant, ik heb hem meteen gekeken!

Dit gaat over 5:2 en dat lijkt me eigenlijk veel moeilijker dan 16:8. Weet iemand hier of er ook verschil in de resultaten van onderzoeken is tussen die 2 methoden? Is de eerste effectiever?

Misschien zal 5:2 makkelijker lijken als ik hier eenmaal aan gewend ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:54

Ik ga hier ook meelezen, m'n vriend en ik willen het ook proberen. Vriendlief had de aflevering van artsen van morgen gezien, ik moet hem nog terugkijken.
Mede vanwege het feit dat mijn buik ontzettend bol en opgeblazen wordt als ik ontbijt (PDS), wil ik eens gaan proberen of dit voor mij werkt. Ik vind het wel een hele uitdaging, want ik word ontzettend bibberig en instabiel als ik trek heb := Maar we gaan het zien. We gaan de 16/8 methode aanhouden. 5/2 voel ik helemaal niks voor.

Liselot

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:10

Wat is 5/2?

Hier vandaag bijna niets gegeten door een gigantisch zere tand, zelfs een banaan deed zeer.
Kon gelukkig einde vd middag terecht voor een wortelkanaalbehandeling en heb daardoor wel avondeten kunnen eten.
Hopelijk is de tandpijn nu over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:10

Vijf dagen wel eten, twee dagen niet.
Beterschap!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 21:11

Liselot schreef:
Wat is 5/2?

Hier vandaag bijna niets gegeten door een gigantisch zere tand, zelfs een banaan deed zeer.
Kon gelukkig einde vd middag terecht voor een wortelkanaalbehandeling en heb daardoor wel avondeten kunnen eten.

5 dagen eten / 2 dagen vasten. Het houd niet in dat je helemaal niet mag eten bij die dagen maar een heel laag calorie aantal. ik geloof max 500 per dag.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:16

Oei, dat lijkt me wel pittig!

Ik eet nu tussen 13.00 en 20.00 en dat gaat me eigenlijk best makkelijk af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:24

PSvanLot schreef:
Liselot schreef:
Wat is 5/2?

5 dagen eten / 2 dagen vasten. Het houd niet in dat je helemaal niet mag eten bij die dagen maar een heel laag calorie aantal. ik geloof max 500 per dag.

De docu die Sall plaatste gaat over oa 5:2 vasten. Een aanrader vond ik, gaat ook over alle onderzoeken die gedaan zijn naar vasten en gezondheid in de VS.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:39

Marie_Anne schreef:
De docu die Sall plaatste gaat over oa 5:2 vasten. Een aanrader vond ik, gaat ook over alle onderzoeken die gedaan zijn naar vasten en gezondheid in de VS.

Ik vond het een zeer interessante docu
Het vasten op zich kan op vele manieren toe gepast worden, het besef dat we in een consumptie maatschappij leven en wat voor een invloed dat heeft dat heeft bij mij wel ea veranderd/in werking gezet

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:54

Renee1991 schreef:
Ik ga hier ook meelezen, m'n vriend en ik willen het ook proberen. Vriendlief had de aflevering van artsen van morgen gezien, ik moet hem nog terugkijken.
Mede vanwege het feit dat mijn buik ontzettend bol en opgeblazen wordt als ik ontbijt (PDS), wil ik eens gaan proberen of dit voor mij werkt. Ik vind het wel een hele uitdaging, want ik word ontzettend bibberig en instabiel als ik trek heb := Maar we gaan het zien. We gaan de 16/8 methode aanhouden. 5/2 voel ik helemaal niks voor.

Ik wordt ook bibberig en instabiel als ik trek heb. Ook erg duizelig.
Mijn trainer raad me ook aan om met IF te gaan starten, dus ik ga het proberen vanaf volgende week. En dan van 12:30 tot 20:30 eten, vooral omdat we op het werk om 12:30 lunchen en ik sport nog wel eens savonds tot 20u, dan kan ik nog net even wat eten of een eiwitshake nemen daarna :D maar mocht ik het niet volhouden tot 12:30 dan verschuif ik 'm een uur naar voren.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:16

Door dit topic ben ik ook afgelopen zaterdag gestart met IF, ik doe de 16:8 dus van 11 - 19 uur eten. Ik heb in de ochtenden nog wel af en toe honger, maar het gaat mij best heel aardig af. Vooral de weinige regels, enkel wanneer wel of niet eten maakt het heel fijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 09:31

Anke_Amigo schreef:
Door dit topic ben ik ook afgelopen zaterdag gestart met IF, ik doe de 16:8 dus van 11 - 19 uur eten. Ik heb in de ochtenden nog wel af en toe honger, maar het gaat mij best heel aardig af. Vooral de weinige regels, enkel wanneer wel of niet eten maakt het heel fijn.

Ik denk dat het geen regels het inderdaad het makkelijkste maakt!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:44

Vandaag een moeilijke dag, slecht geslapen(werd om half 5 wakker en kon daarna lange tijd niet meer slapen :+). Ben dus blij als ik zo kan eten. :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:46

poes schreef:
En ook nog eens erg weinig calorieën om je vast te breken. Het is wel de bedoeling dat je nog genoeg binnen krijgt natuurlijk, ga je zo wel voldoende eten over de week?

Ik lees hier ook mensen die 1300 cal per dag eten: als je dat echt structureel doet is het wel erg weinig denk ik.

Met betrekking tot de hoeveelheid cal, als ik wil afvallen moet ik daar zelfs iets onder gaan zitten.
Lang leve mijn beperkte lengte, zittend beroep en middelbare leeftijd -O-

sterkte Air!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 09:57

onder de 1300? Dat is niet echt gezond als je dat structureel doet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:10

Hangt wel af van de factoren die ze noemt. Is het een optie om wat meer te bewegen?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:17

Dat doe ik ook zeker en ik hou mijn calorieën nog niet exact bij dus zal er zeker ook wel boven zitten.
Maar ook volgens verschillende (betrouwbare) calculators komt dit eruit. https://www.myshreddedlifestyle.com/tdee-calculator/

Jouw TDEE

1621 kCal

Opmerking: Dit is de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt per dag om je huidige lichaamsgewicht te behouden.

Jouw dagelijkse calorieëndoel

1121 kCal

Opmerking: Dit is de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt om vet te verliezen

kan het niet mooier maken dan het is en ik ben uiteraard afgelopen jaar ook niet voor niks 10 kilo aangekomen ^) :=
'moet' er nu nog 7 af

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:13

500kcal in de min is wel een aggressieve aanpak. Maar dat ligt ook aan wat je zelf prettig vind.

Wil je in korte tijd die 10kg en hou je dat dan vol? Of is het beter te behappen als je 300kcal gaat minderen. Dat verschilt per persoon.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:17

Is dat met beweging in? En wat is je bmr? Onder je blr zou ik niet gaan zitten. 1100 cal is echt heel erg weinig. Zou het wat zijn om er samen met een diëtiste naar te kijken? Ik zou omvallen denk ik.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:23

Lichte beweging.
Ik probeer dagelijks een workout te doen en 2x in de week te sporten (bootcamp)
Maar dat schiet er nogal eens bij in, dus heb het niet meegerekend

BMR:
Uitslag: 1.335 kcal

Dit is een schatting van wat je dagelijks aan calorieën tot je zou moeten nemen om af te vallen met een caloriebeperking van 25% per dag. Het calorieverbruik is hierbij gebaseerd op de Oxford formule.

Volgens je BMI berekening heb je een gezond gewicht. Let op dat je niet meer dan 14,9 kg afvalt, want dan zou je ondergewicht hebben. Jouw ideale gewicht is 54,9 kg.

Let op: Je geeft aan dat je niet zoveel lichaamsbeweging hebt. Om het afvallen te bevorderen kan het helpen om meer te gaan bewegen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:26

BMR Uitslag: 1.165 kcal (dit is met weinig tot geen beweging)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 11:32

Hoe houd je dat vol? Daar kom je al aan wanneer je beperkt eet.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:45

Dit is dus wat ik zou moeten eten om af te vallen 25% v de dagelijkse behoefte

PSvanLot
Tja niet dus
Want het afvallen lukt maar niet |o
Wel confronterend dit :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:50

Het helpt wel om echt ALLE kcal te tellen, veel mensen tellen niet acuraat genoeg. Dat betekent dus: wegen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:51

Pantykous schreef:
Het helpt wel om echt ALLE kcal te tellen, veel mensen tellen niet acuraat genoeg. Dat betekent dus: wegen.

Ja dat heb ik een tijdje gedaan en dat werkte idd.
Denk dat ondertussen mijn porties toch weer gegroeid zijn en het mindere sporten hakt er ook in. -O-
En ben weer ouder geworden

god wat stom dit

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:02

Yeeh tot 12 uur gered heb nu wel honger maar ga straks met moeders broodje ergens eten dus probeer het te rekken tot we gaan eten