xwendydjx schreef:Even een upje...
Naar jarenlang veel vermoeidheids klachten icm spanningshoofdpijn weer is opnieuw bloed laten prikken. Met de gedachte: misschien heb ik wel een ijzertekort.
Dokter deed al beetje moeilijk over bloedprikken, want kans was klein dat er wat uitkwam
Hb waarde waren goed, vit B12 is 148 en waarbij het lab al zegt Vit B12 tekort aannemelijk, mma test niet nodig. Nu heb ik het 1 en ander gelezen online en een heel deel van mijn klachten komen wel overeen met wat er online staat bij vit b12 tekort.
Nu had ik de waarde zelf in mijn dossier gelezen, vanochtend de assistente gebeld en die zei neehoor alle waardes zijn goed. Toen ik begon over Vit b12 zei ze zolang die niet onder de 138 zit is het geen te kort.
Nu morgen telefonisch gesprek met de dokter zelf, hopelijk staat die wel open om er wat aan te doen. Aangezien ik al meer dan 9 jaar met verschillende klachten loop en deze eigenlijk alleen maar erger worden.
Hoe is het bij jullie gegaan met de dokter?
Ik ben een echte vlees en zuivel eter, dus in principe had ik het uit mijn voeding moeten binnenkrijgen
Hier gaat veel op pratice based evidence omdat mijn lijf niet volgende de boekjes werkt. Dus wij hebben trial and error gedaan. Ik heb 3 x daags 200mg en ga dus ook niet mee in het bestaande protocol wat ze inmiddels standaard op iedereen plakken. Idem voor B12 is minimaal 1 injectie per week. Dat dat bij miet goed opgenomen wordt is ook door proef op de som te nemen vastgesteld. Waardes zeggen namelijk niet altijd alles en NL loopt ook nogal eens uit de pas met de rest van de wereld op dit punt.