Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 00:08

@Marlinde; al voelt het misschien wat ongemakkelijk om iemand aan te spreken, echt gewoon doen hoor!

Ik had dat eerder ook, maar dit jaar is die knop wel om. En tegenwoordig krijg ik al een handje als ik op m'n tenen sta om ergens bij te kunnen.

Misschien helpt het om eerst te deadliften met een kettlebell voordat je het met een stang probeert.

Op fit.nl staat ook veel uitleg over bepaalde oefeningen en je kunt er een gratis schema downloaden.

Ik laat altijd een schema maken bij de sportschool, dat zit in de prijs, evenals een meting en uitleg, er lopen altijd wel een aantal trainers rond die je willen helpen. Alleen een uur pt is betaald en elke pt-er heeft zijn eigen tarief. Mijn favo vraagt 80 euro pu, dat heb ik dus nog nooit gedaan al zou ik graag willen. Afentoe trainen we wel een half uur samen, dat krijg ik dan cadeau

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:41

Sannens schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst gedeadlift, en het is echt makkelijker dan ik dacht! Ik kreeg wel wat uitleg enzo, over hoe ik moest staan, van een vriend van mij, maar het ging super goed en ik vond weinig opties om het fout te doen. Dus inderdaad, hulp vragen, want hef gaat je zeker lukken!

Benchen doe ik persoonlijk alleen met Mn vriend samen, dat vind ik inderdaad ook niet chill om alleen te doen. Maar als je uitleg krijgt over hoe het veilig alleen kan, waarom niet?

Kijk hier een beetje mee uit. Hoe verder je gaat qua gewicht, hoe belangrijker je vorm is. De hoeveelheid mensen die ik met een slechte vorm zie deadliften kan ik echt niet meer op 1 hand tellen bij mij in de gym. Je verpest er echt je rug mee.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:43

MarlindeRooz schreef:
Top! Wil er vrijdag eens voor gaan zitten.

Voelde me echt zwaar verloren trouwens, kende de apparaten niet haha.

Eerlijk, toen ik startte deed ik gewoon vrolijk alsof ik wist waar ik mee bezig was en zo niet, dan vroeg ik het gewoon :')

Courses

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:44

Wat is hier trouwens de voorkeur/meining? Squad iedereen of zijn er ook meer actieve hip trusters in ons midden? (Ik val onder de laatste :Y) )

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:49

Courses schreef:
Wat is hier trouwens de voorkeur/meining? Squad iedereen of zijn er ook meer actieve hip trusters in ons midden? (Ik val onder de laatste :Y) )

Ik kan helaas niet squatten met een stang op mijn rug... 11 jaar geleden van een paard gevallen en kan nog steeds niet ademen als ik buk. Zonder gewicht kan wel.

Ik ben ook iemand die liever hip thrust dan squad. Tevens sport ik elke dag en heb daardoor een split schema. 2x bovenlichaam, 2x onderlichaam met een eigen draai eraan voor fijne oefeningen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:08

Hip thrust. Op alle mogelijke manieren. Gewoon, banded, single leg, B-stance...
Squatten kan ik slecht. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:13

Ik doe beide!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:40

Ik volg ook even :D Ik probeer om weer fit te worden ondanks chronische ziekte. Spieropbouw is best wel lastig, zo gaat het twee weken goed en daarna zak ik weer helemaal in. Ik ben daarom nieuwsgierig naar alle tips die hier voorbij komen. Ik was namelijk altijd vrij sterk en dat zou ik graag weer terug krijgen :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:09

Courses schreef:

Beide :j

Ik squat alleen meestal niet met een barbell los in mijn nek, meestal doe ik hem in de smith machine of met losse gewichten (bv goblet squat, splitsquat enz). Ook hebben we een squatkooi, super fijn ding! Dan heb je een band om je heupen en gaat het gewicht dus recht naar beneden (soort van spijkerpoepen)

Deadliften staat niet vaak in mijn schema, deze keer echter wel, de sumo deadlift staat erin.

We hebben een sinds kort ook een nieuw apparaat een hippthrust machine.
Was super blij met de komst leek me heel fijn om niet meer met die harde stang op mijn heupen te hoeven maar na een tijdje proberen ga ik nu toch weer terug naar de ouderwetse manier...
ik voel het toch minder met het apparaat, sneller last van mijn onderrug en minder spierpijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:28

Oh ik vind die Nautilus machine wel fijn. Je kan er veel dieper mee én geen pijn aan m'n schaambot bij gewicht boven de 110kg.
Dat heb ik met die pad+barbell wel.
Bij last van je rug denk ik toch eerder aan verkeerde houding.
Laatst bijgewerkt door Needje op 08-08-19 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:50

Courses schreef:

Zijn hele andere oefeningen dus... Beide idd :D

Ai, squatten in een smiths machine ben ik echt geen fan van... Is een heel onnatuurlijk bar path :=

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:54

Marlinde, ik heb ook een FitBit maar moest altijd de verbrandde kcal een beetje gokken. Nu heb ik door jouw afbeelding eindelijk ontdekt waar je het exacte getal kan zien :')
Moet bij groepslessen altijd glute bridge doen, maar het gaat me veel te makkelijk af. Voel nooit dat ik iets train. Misschien zelf maar de hip trust gaan doen dan. Squatten doe ik blijkbaar verkeerd, een instructeur wees me erop. Alleen toen hij de littekens op mijn enkel zag van een operatie van vroegâh haakte hij af, dus ik weet niet of ik de goede squat positie aan kan leren of dat het motorisch voor mij gewoon niet haalbaar is :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:57

Je kan proberen je hakken op een wedge of kleine plates te zetten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:59

Laatst bijgewerkt door Needje op 08-08-19 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:01

Needje schreef:
Oh ik vind die Nautula machine wel fijn. Je kan er veel dieper mee én geen pijn aan m'n schaambot bij gewicht boven de 110kg.
Dat heb ik met die pad+barbell wel.
Bij last van je rug denk ik toch eerder aan verkeerde houding.

Weet niet of we hetzelfde apparaat bedoelen Nautula zegt me zo even niets :o?
Maar het zal ongetwijfeld aan houding en lichaamsverhoudingen liggen ik ben ook niet zo groot. Ik vindt de eerste opstap al niet fijn, een voet op de voetplaat zetten en dan omhoogkomend de tweede voet erbij schuiven, daarnaast vindt ik de hoek van mijn knieën niet hetzelfde als dat ik hem los doe. Dit komt omdat de voetplaat een beetje schuin staat maar normaal gesproken staan je voeten recht op de grond.
De spanningshoek is daardoor ook minder. Ik heb zondag mijn pt (niet van de sportschool zelf) er een keer ingezet en zij deelde dezelfde mening.
Maar idd die zware stang is echt een kwelling voel me daarom ook hangen tussen beide, ze hebben allebei voor en nadelen

Edit: v.a.v. de filmpje... wij hebben een ander hippthrust apparaat als deze in ieder geval
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 08-08-19 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:03

Ik doe beide. :j Meestal begin ik met hip thrusts om de glutes te activeren voordat ik verder ga naar het squat rack. Een Smith machine zou je alleen moeten gebruiken als je nog geen evenwicht kunt bewaren tijdens je squats of als je fronts squats doet, voor normale squats is het heel slecht.

Trainen jullie dames ook veel armen? Ik probeer het tegenwoordig meer te doen, maar ben dan al snel met 30 min klaar en heb nauwelijks het gevoel dat ik iets gedaan heb. :/ De resultaten voel je wel maar dan nog..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:04

Nautula = Nautilus
Sorry.
Oftwel de Glute drive

Smith voor front squats lijkt me net zo k..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:05

Ik gebruik de smith machine vooral bij een narrow stance squat

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:05

Oh dan ben ik nu benieuwd naar wat voor iets jullie hebben staan Iris.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:12

Needje schreef:

Even filmpje gezocht wij hebben deze
https://youtu.be/OZRkwn-vWEs

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:15

Courses schreef:

Ik doe allebei niet. Ben veel te voorzichtig met m’n lichaam en te bang om dingen fout te doen. Net als met die deadlifts, ik begin er nog niet aan zolang ik geen begeleiding heb. Dan maar even niet dan dat ik het helemaal verkeerd doe en met allerlei nare blessures kom te zitten. Ik zie de meeste mensen in de goedkopere, grotere sportscholen toch echt wel heel veel fout doen: slechte houdingen, overstrekken etc. Ik zou het nog even laten Marlinde.

De apparaten leer je vanzelf wel kennen. Ik heb in het begin echt maar drie apparaten gedaan want die kende ik al, voelde heel moedeloos omdat ik de rest niet echt durfde te proberen. Maar wat dat betreft gewoon eerst lekker wennen daar en kijken hoe de apparaten werken. En dan kun je uitproberen wat iets voor jou is. De helft laat ik hier staan omdat ik er niet mee kan omgaan of omdat het voor mij niet echt iets doet, dat is ook prima natuurlijk.

Ik heb nog even twee foto’s gemaakt om mijn progressie wat bij te houden:

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:22

Iris1702 schreef:
Needje schreef:

Even filmpje gezocht wij hebben deze
https://youtu.be/OZRkwn-vWEs

Ah, Booty builder.
Nooit uitgeprobeerd.
Zou ik wel een keer willen. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:22

Mooi lijf hoor Maanlicht

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:25

Mooi Jip *\o/* Gave sportbh ook, waar is die van?!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:26

Dank jullie wel, de sportbh is van Nike