ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:35

Uitschieters van 37,4?
Dat is toch geen koorts te noemen als dat je maximale uitschieters zijn?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:36

Little_Gift schreef:
Uitschieters van 37,4?

Dat zijn de laagste temperaturen ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:38

Aha ok verkeerd geïnterpreteerd dan

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:29

Little_Gift schreef:
Uitschieters van 37,4?

En vergeet niet dat de gemiddelde lichaamstemperatuur van een mens rond de 37 graden ligt. Die van mij ligt al sinds mijn geboorte tussen de 36 en 36.5, voor mij zou een 37.4 echt al een flinke verhoging zijn. :) Ik moet mijn huisarts er ook altijd op wijzen dat mijn temperatuur normaal lager ligt waardoor een normale 'iets' verhoging, bij mij dus al een flinke verhoging is. (Nu gaat het idd over de laatste temperaturen en niet de hoogste, maar dat even ter zijde)

TS, ik wens je heel veel sterkte. Ik zou eens op mn strepen gaan staan dat ik meer duidelijkheid zou willen als ik in jou schoenen stond.. je wordt nu maar van het kastje naar de muur gestuurd en je bent nog geen stap verder, behalve dat je je al 3(?) maanden knap beroerd voelt! Als ze nu actief aan het onderzoeken waren wat er speelt kan je eigenlijk alleen maar afwachten, maar je wordt gewoon weg gestuurd zonder verder te kijken...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:05

Pfff vanmorgen weer wakker geworden met 37,7. Ik vol goede moed de huisarts bellen. Blijken ze gesloten van 25/27 september. Daarna gaan we het weekend in. 30 september is laatste werkdag. Pff wordt eerste moment 1 oktober. Dit gaat mooi. Knap vervelend dit.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:10

Is er geen plaatsvervangende huisarts? Die kijkt er misschien ook weer heel anders naar.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:12

Gewoon huisarts bellen dan krijg je een nummer van de vervangend arts

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:18

ja dan zeggen ze aan de telefoon alleen spoed gevallen naar vervangend huisarts. Dan twijfel ik alweer of ik wel spoed genoeg ben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:20

mariekeoo schreef:
ja dan zeggen ze aan de telefoon alleen spoed gevallen naar vervangend huisarts. Dan twijfel ik alweer of ik wel spoed genoeg ben.

Ik ben pas met pijn in mijn hand naar de vervangend huisarts geweest. Ik mocht ook komen! Jij die al 3 maanden ziek bent, mag dan ook heus wel komen. Gewoon je verhaal vertellen en zeggen dat je echt gezien wilt worden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:21

mariekeoo schreef:
ik heb even geluisterd welke huisarts er is. Die ziet me al aankomen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:07

Je moet echt eens wat beter voor jezelf opkomen hoor! Dus bel die huisarts op en maak een afspraak, je weet nooit hoe die er over denkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:19

Ik vind dat je maar eens echt op je strepen moet gaan staan, je werkt in een academisch ziekenhuis . Laat je horen, verdorie.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 10:56

Waarom ik niet voor mijzelf op kom op het moment zijn 2 dingen. De huisarts waar ik nu heen zou moeten neemt me toch niet serieus. Ik vind het een onprettige dokter. Daarom wil ik liever niet naar de vervanger. En ten tweede vraag ik mij af wat ze op het moment voor me kunnen doen. Ik heb verhoging met kaakkramp, af en toe hoofdpijn, en sinds vandaag spierpijn (toch griep?). Maar de internist gaat nu toch niets voor me doen omdat ik nog geen noodzaak heb.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:46

En bellen naar de afdeling waar je hebt gelegen? Misschien willen zij naar je luisteren en meedenken?
Ik vind dat verhoging en kaakkramp wel echt reden voor zorg zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:29

mariekeoo schreef:
Waarom ik niet voor mijzelf op kom op het moment zijn 2 dingen. De huisarts waar ik nu heen zou moeten neemt me toch niet serieus. Ik vind het een onprettige dokter. Daarom wil ik liever niet naar de vervanger. En ten tweede vraag ik mij af wat ze op het moment voor me kunnen doen. Ik heb verhoging met kaakkramp, af en toe hoofdpijn, en sinds vandaag spierpijn (toch griep?). Maar de internist gaat nu toch niets voor me doen omdat ik nog geen noodzaak heb.

En je bent al heel lang onverklaarbaar ziek en niet eventjes. Dit komt er weer bovenop en geeft zeker reden tot zorg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:47

het valt me op dat jij voor iedereen alles al invult, de huisarts, de internist....kom nou gewoon eens voor jezelf op.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:03

Ik denk dat je ook wat beter voor jezelf op moet komen.
Dit duurt allemaal te lang.
Desnoods 2nd opinion en dan maar niet academisch en desnoods drachten of martini.
Eis dat ze je binnenstebuiten keren.
Ook nu die kaakkrampen opspelen dat klopt ook niet.
Ja kan griep zijn maar je loopt al te lang te tobben.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 20:00

zo vanavond mijn ouders op bezoek. ook de huisartsenpost gebeld ivm weer hoofdpijn. Ze vonden het nu niet zorgelijk, dus ik hoefde niet te komen. Voor het weekend moest ik wel even langs de huisarts. Ook gaven mijn ouders aan dat het rechterkant van mijn gezicht gezwollen is. Dus daar ben ik mooi klaar mee.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:25

Ik heb bij vlagen meegelezen in je topic en hoop dat je heel snel een antwoord hebt en je je ook beter gaat voelen.

Er wordt hier wel heel makkelijk gezegd dat je voor jezelf op moet komen maar mijn ervaring is dat het echt niet zo makkelijk is om voet aan de grond te krijgen zeker met zulke vage klachten. Heel veel sterkte en hopelijk ben je binnenkort weer de oude.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:34

Ik had gewacht tot de huisarts dicht was en de huisartsenpost gebeld maar ik laat me dan ook niet zo gemakkelijk afschepen. Ik vind dat jij dat wel een beetje doet en elke keer zeg je, ben ik weer mooi klaar mee en ondertussen word je steeds zieker. Heb je dat zelf wel door, vind het nogal zorgelijk alles bij elkaar .

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 20:48

bigone schreef:
Ik had gewacht tot de huisarts dicht was en de huisartsenpost gebeld maar ik laat me dan ook niet zo gemakkelijk afschepen. Ik vind dat jij dat wel een beetje doet en elke keer zeg je, ben ik weer mooi klaar mee en ondertussen word je steeds zieker. Heb je dat zelf wel door, vind het nogal zorgelijk alles bij elkaar .

dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb duidelijk mijn zorgen geuit en dat ik het niet vertrouwde. Maar de dokter zag geen noodzaak (omdat het niet spoedeisend was) om mij te zien. Dus morgen maar afspraak met de beste man maken, waar ik eigenlijk echt tegen op zie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:53

Kun je je moeder of vader of iemand anders die je heel goed kent meenemen?? Liefst iemand die de mond open durft te trekken wanneer je weer word afgescheept . Maar ga er morgen heen en zet in op verwijzing naar het umcg .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:56

Weet niet hoe jou contact als verpleegkundige is met de internisten in jullie ziekenhuis? Als dat beetje oké is zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en via je werkmail een van de internisten je problemen uitleggen. En
dan gewoon beginnen met iets in de trant van als u het vervelend vindt dat ik u op deze manier benader moet u het gewoon zeggen.
Sommige artsen bij ons zou ik bv als apothekers assistente bij ons in het ziekenhuis wel durven mailen met zo vraag

En misschien van een andere kant omdat je nu vooral ook last van je kaak hebt heb je toevallig al contact met je tandarts gehad misschien heeft die nog een idee

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:01

genja schreef:
Weet niet hoe jou contact als verpleegkundige is met de internisten in jullie ziekenhuis? Als dat beetje oké is zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en via je werkmail een van de internisten je problemen uitleggen. En
dan gewoon beginnen met iets in de trant van als u het vervelend vindt dat ik u op deze manier benader moet u het gewoon zeggen.
Sommige artsen bij ons zou ik bv als apothekers assistente bij ons in het ziekenhuis wel durven mailen met zo vraag

En misschien van een andere kant omdat je nu vooral ook last van je kaak hebt heb je toevallig al contact met je tandarts gehad misschien heeft die nog een idee

Ik heb het met de desbetreffende internist al besproken. Had de stoute schoenen op het werk al aangetrokken. Als ik doorverwezen word is de kans groot dat ik bij hem kom. Hij wilde heel graag mijn hoofdbehandelaar worden om uit te zoeken wat er aan de hand is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:02

bigone schreef:
Kun je je moeder of vader of iemand anders die je heel goed kent meenemen?? Liefst iemand die de mond open durft te trekken wanneer je weer word afgescheept . Maar ga er morgen heen en zet in op verwijzing naar het umcg .

Ik ga morgen heen, ga mijn vader mee vragen. Die staat wel stevig in zijn schoenen. Net wat steviger dan ik.