Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:10

Ga je lekker, Repelsteel?
Als graag wilt dat mensen daadwerkelijk luisteren naar jouw argumenten, dan helpt het niet echt om herhaaldelijk zo ontzettend kinderachtig uit de hoek te komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:01

Vraag voor de mensen die niet vaccineren, als jullie naar Azië, Afrika, Turkije of ?? Gaan laten jullie je dan ook niet vaccineren tegen al wat je daar kan oplopen?

Of zeggen jullie ach, laat ik lekker de schurft, hepatitis, kinkhoest, malaria, tyfus, pest en wat dan voor vieze ziektes ook door maken, word ik lekker resistent van!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:16

Popstra schreef:
Vraag voor de mensen die niet vaccineren, als jullie naar Azië, Afrika, Turkije of ?? Gaan laten jullie je dan ook niet vaccineren tegen al wat je daar kan oplopen?

Of zeggen jullie ach, laat ik lekker de schurft, hepatitis, kinkhoest, malaria, tyfus, pest en wat dan voor vieze ziektes ook door maken, word ik lekker resistent van!

Afbeelding
Dit raden ze voor Nederland aan......

Popstra

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:32

Oh dus omdat je hier een beetje de draak mee steekt is vaccinatie om ergens een jungle te bezoeken volgens jou ook niet nodig!?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:34

Popstra schreef:
Oh dus omdat je hier een beetje de draak mee steekt is vaccinatie om ergens een jungle te bezoeken volgens jou ook niet nodig!?

Dat zijn jouw woorden ;) ik zeg nergens dat ik naar dat soort landen ga.
Ik laat je alleen zien wat er voor ons land aangeraden wordt.
Waarbij de helft nergens op slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:55

In Amerika hebben ze een veel beter tetanus vaccin :+
Die geeft na de vijfde dosis levenslange immuniteit.

The primary course of three injections gives good protection for a number of years. The fourth and fifth doses (boosters) maintain protection. After the fifth dose, immunity remains for life and you do not need any further boosters (apart from some travel situations - see 'I am going abroad', below).

http://patient.info/health/tetanus-immunisation

En hier maar blijven prikken iedere tien jaar. Na het RVP mag je ze uiteraard ook zelf betalen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:03

Popstra schreef:

Ben ik ook benieuwd naar ja.
Rabiës bvb, skip je die dan ook? Is toch een vrij lastige om te doorstaan en natuurlijk immuum voor te worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:19

Arabesk schreef:
Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden :+

Er gaan mensen dood aan tetanus, dat los je niet ff op met een homeopathische druppel

Heel slim!
Tegenwoordig laten heel veel mensen zelfs hun dieren nakijken dmv een titerbepaling of ze voldoende antistoffen hebben om zo te zien of ze niet onnodig vaccineren omdat ze zuinig zijn op hun dier en het gezond willen houden.

https://www.vaccicheck.nl/tetacheck-paard

Maar waarom zou je voor jezelf die moeite doen als je ook klakkeloos kunt prikken.

Wie laat er hier trouwens z' n hond tegen tetanus vaccineren?
Of is iedereen in de waan dat een hond geen tetanus kan krijgen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:42

Dat je immuun kunt worden tegen de tetanusbacterie is zo logisch als wat. Tegen in feite elke bacterie wanneer je er maar vaak genoeg mee in aanraking komt en het dan wel elke keer overleeft. En vooral dat laatste kan nog wel eens een probleem zijn. Duidelijk voorbeeld is het water uit de kraan in sommige landen, lokale bevolking nergens last van , wij soms nogal heftig. Maar ik heb het er niet voor over om de kat op het spek te binden. En dat is iets wat wel gebeurd wanneer er maar genoeg mensen niet gaan enten. Een voordeel , ook in Europa zal overbevolking rap afnemen, 100 jaar terug in de tijd, gezinnen hadden Jantje 1,2 en drie alleen de laatste leeft nog , 1 en 2 werden niet groot.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:43

Anoniem schreef:
Arabesk schreef:
Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden :+

Er gaan mensen dood aan tetanus, dat los je niet ff op met een homeopathische druppel

Heel slim!
Tegenwoordig laten heel veel mensen zelfs hun dieren nakijken dmv een titerbepaling of ze voldoende antistoffen hebben om zo te zien of ze niet onnodig vaccineren omdat ze zuinig zijn op hun dier en het gezond willen houden.

Maar waarom zou je voor jezelf die moeite doen als je ook klakkeloos kunt prikken.

We zitten hier op een paardenforum. Paarden worden ieder jaar geënt voor Influenza en Tetanus. Behalve door eigenaren die vinden dat ze toch nooit van het terrein af komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:44

Anoniem schreef:
Arabesk schreef:

Heel slim!

Bestaat er dan een vaccin tegen tetanus voor honden? Zover ik weet is hun immuumsysteem behoorlijk goed uitgerust tegen tetanus, veel beter dan bij mensen. En goed te behandelen dmv antibiotica mits je er op tijd bij bent.

En neem je nu wel of geen vaccin tegen hondsdolheid als je naar een risicogebied zou reizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:59

https://www.hondenpage.com/hondenforum/ ... e-hond.php

De belangrijkste symptomen
Pootspieren van hond trekken samen
Hond strekt poten verstijfd uit
Dier kan kaken niet meer openen (ook wel kaakklem genoemd)
Bek gaat moeizaam open
‘Grimas’ op hondenkop door samengeperste spiertjes bij bek en ogen
Oren staan omhoog
Ademhalingsproblemen
Algeheel gevoel van malaise

Dierenarts
Het is verstandig om bij een vermoeden van tetanus bij een hond onmiddellijk de dierenarts te waarschuwen. Onbehandelde tetanus eindigt met de dood.

Dat wil je jezelf, je medemens en je paard niet aandoen, maar de hond mag letterlijk doodvallen in deze wereld?
Wat een leed!

En nee, ik laat mezelf helemaal niet meer vaccineren. Nadat ik me heb laten wijsmaken dat ik zonder vaccinaties Egypte niet zou overleven en vervolgens dankzij de reacties op de vaccins een abonnement kreeg op prednison om de reacties te stoppen, wat overigens niet volledig is gelukt, hoef ik niet nog verder de vernieling in, daar valt ook niet mee te leven namelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:09

Anoniem schreef:
https://www.hondenpage.com/hondenforum/ ... e-hond.php

De belangrijkste symptomen
Pootspieren van hond trekken samen
Hond strekt poten verstijfd uit
Dier kan kaken niet meer openen (ook wel kaakklem genoemd)
Bek gaat moeizaam open
‘Grimas’ op hondenkop door samengeperste spiertjes bij bek en ogen
Oren staan omhoog
Ademhalingsproblemen
Algeheel gevoel van malaise

Dierenarts
Het is verstandig om bij een vermoeden van tetanus bij een hond onmiddellijk de dierenarts te waarschuwen. Onbehandelde tetanus eindigt met de dood.

Dat wil je jezelf, je medemens en je paard niet aandoen, maar de hond mag letterlijk doodvallen in deze wereld?
Wat een leed!

En nee, ik laat mezelf helemaal niet meer vaccineren. Nadat ik me heb laten wijsmaken dat ik zonder vaccinaties Egypte niet zou overleven en vervolgens dankzij de reacties op de vaccins een abonnement kreeg op prednison om de reacties te stoppen, wat overigens niet volledig is gelukt, hoef ik niet nog verder de vernieling in, daar valt ook niet mee te leven namelijk.

Dus je bent tóch een antivaxxer...

Honden worden doorgaans niet meteen ziek van de clostridium tetani. Ze hebben een redelijk goede weerstand tegen de clostridium tetani. Daarom worden ze niet tegen de ziekte ingeënt. Mensen hebben weinig weerstand tegen de bacterie en worden daarom wel gevaccineerd. Dat gebeurt bijvoorbeeld na de beet van een hond.

Bron: https://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke- ... eling.html

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:25

Of bij een verwonding door een ongeluk op straat o.i.d
Open botbreuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:28

*knip*

Ik was pro, totdat het mis ging, nu moet iedereen het wat mij betreft zelf weten zolang ze ons hier maar niet dwingen onszelf naar de filistijnen te spuiten.
Ik snap heel goed dat het grootste deel van de bevolking geen hinder ondervindt van vaccineren. Maar het zou fijn zijn als dat deel van de bevolking zich realiseert dat er mensen bestaan bij wie vaccineren wel fout kan gaan en daarom vrije keus respecteren.

Mijn honden en paarden zijn gewoon gevaccineerd omdat dat verplicht is voor wedstrijd en dergelijke, echter zou ik zien dat een dier ergens een foute reactie op krijgt dan zou ik het niet meer vaccineren en een andere oplossing zoeken voor het probleem waartegen ik dan aanloop, zoals een ander paard kopen voor wedstrijden en de getroffene alleen recreatief verder rijden. Getroffen hond ook niet meer inzetten en thuis houden.

Wat ik altijd een beetje schijnheilig vind is dat de extremistische pro's tot zover pro zijn als hun neus lang is.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 11-07-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek bericht aangepast

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:35

Maar Repelsteel , jij ben dus pro vaccineren echter kun jij niet gevaccineerd worden doordat de genetische afwijking voor heftige reacties zorgt. Op het moment dat er verplicht gevaccineerd zou moeten worden is het toch heel simpel aan te tonen waarom jij en je familie met de gen afwijking hier niet aan mee doen? En wat betreft overgevoelige reactie op vloeistof door de scan? Heel triest maar dit komt vaker voor en hoeft geen genetische grondslag te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:42

Als het niet genetisch is dan hebben minstens 4 generaties achter elkaar niet dezelfde problemen.
Ik ben niet meer pro. Daarvoor heb ik nu iets teveel gezien. Ik vind gewoon dat dwang bij dictatuur hoort, niet bij een land als Nederland.
Waarom moet iedereen in een hokje en iedereen ergens toe gedwongen worden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:44

Om kinderen/mensen zoals jij die dus niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen dmv de groepsimmuniteit.
En om ziektes die al uitgestorven zijn, uitgestorven te laten en niet terug te laten komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:46

Anoniem schreef:
Wat een leed!

Je wilde dit punt gewoon graag even maken geloof ik want je leest niet eens. Ik vraag of er uberhaupt een vaccin bestaat tegen tetanus voor de hond?
Laatst bijgewerkt door Mars op 08-06-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:46

Anoniem schreef:
Als het niet genetisch is dan hebben minstens 4 generaties achter elkaar niet dezelfde problemen.
Ik ben niet meer pro. Daarvoor heb ik nu iets teveel gezien. Ik vind gewoon dat dwang bij dictatuur hoort, niet bij een land als Nederland.
Waarom moet iedereen in een hokje en iedereen ergens toe gedwongen worden?

Maar dan gooi je het op genetica terwijl je dat niet uit hebt laten zoeken?? Zou ik dan toch maar doen zodat je dat in je dossier hebt staan. Want wanneer je iets gebeurt en je bent bewusteloos ga je toch echt door de scan met vloeistof dus daar zou ik me dan veel drukker om maken als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:51

verootjoo schreef:
Om kinderen/mensen zoals jij die dus niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen dmv de groepsimmuniteit.
En om ziektes die al uitgestorven zijn, uitgestorven te laten en niet terug te laten komen.

Dat is nog steeds geen reden om mensen, die niet weten dat zij of hun kinderen een ernstig risico lopen, te dwingen tot iets wat hun misschien kapot zal maken.
Dan nog hoort vrije keus bovenaan te staan.
Je kunt niet iets afdwingen in het voordeel van de één, maar over de rug van een ander.
Ik verwacht ook niet van een ander dat ze zich opofferen voor mijn situatie, integendeel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:00

Als je al zo heftig op vaccinaties reageert, dan zou ik helemaal voorzichtig zijn met de risico's van de ziekte zelf. Ik zou dan juist verwachten dat iemand een voorstander van vaccineren is, omdat je dan door de kudde immuniteit beschermt wordt en dan is de trend van dit moment, waar minder mensen zich laten vaccineren extra gevaarlijk.

Maar Repelsteel, ik begrijp dat je ouders jou als kind niet hebben laten vaccineren vanwege de erfelijke risico's?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:40

Anoniem schreef:
*knip*

Ik was pro, totdat het mis ging, nu moet iedereen het wat mij betreft zelf weten zolang ze ons hier maar niet dwingen onszelf naar de filistijnen te spuiten.
Ik snap heel goed dat het grootste deel van de bevolking geen hinder ondervindt van vaccineren. Maar het zou fijn zijn als dat deel van de bevolking zich realiseert dat er mensen bestaan bij wie vaccineren wel fout kan gaan en daarom vrije keus respecteren.

Mijn honden en paarden zijn gewoon gevaccineerd omdat dat verplicht is voor wedstrijd en dergelijke, echter zou ik zien dat een dier ergens een foute reactie op krijgt dan zou ik het niet meer vaccineren en een andere oplossing zoeken voor het probleem waartegen ik dan aanloop, zoals een ander paard kopen voor wedstrijden en de getroffene alleen recreatief verder rijden. Getroffen hond ook niet meer inzetten en thuis houden.

Wat ik altijd een beetje schijnheilig vind is dat de extremistische pro's tot zover pro zijn als hun neus lang is.

Ieder zijn vrije keus respecteren ben ik met je eens maar het geval wil er nogal wat mensen die duidelijk anti zijn via social media de hele boel gek maken Met de grootste flauwekul verhalen die je maar kunt bedenken.
(Lees er hier overigens ook best wat...)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 11-07-19 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast i.v.m. persoonlijke informatie

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:50

Anoniem schreef:

Dit snap ik heel goed :)
Ik ben ook heel ziek geworden van de DKTP, met name het kinkhoest vaccin heb ik heel veel last van gehad. Anderzijds is dat straks wel de reden dat ik hem voor of tijdens mijn zwangerschap wel weer ga halen, want ik sterf duizend doden als mijn kindje er ziek van zou worden..........

Mijn lief en ik willen deze baby heel graag, en na een relatie met een gewelddadige ex, waarin ik wel een kind wilde, maar het niet aandurfde, juist om het kind, en nu een kindje heel erg gewenst is en welkom is, wil ik ook alles doen om dat kleintje te beschermen, ook als ik daardoor ziek word tijdens mijn zwangerschap.......

Anderzijds vind ik herd immunity ook vreselijk belangrijk, juist voor de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, om immune deficiency, of om dat ze gewoon te jong zijn of juist te oud en te kwetsbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:11

De ernstigste huidreactie die ik iedere keer over mijn hele lichaam kreeg kun je er niet bij hebben als je zwanger bent, ik zag er uit als een brandwondenpatiënt. De pijn was erg maar de jeuk is in woorden niet uit te drukken.
Na de eerste vaccinatie had ik niet eens door dat het daardoor kwam. Ik had toen ook een motor toertocht gereden bij warm weer met een lederen motorpak aan met daaronder een topje en ondergoed, dus ik dacht dat door het zweten er stoffen uit het leer door de dunne voering op mijn huid waren gekomen en die de reactie hadden veroorzaakt.
Het leder motorpak weggedaan en een nieuwe kunstof gekocht.
Het jaar daarop de boosters en hetzelfde liedje weer maar nog erger en langduriger. Toen ging er een lampje branden.
Bij de eerste keer kwam ik bij de huisarts met het verhaal zweten en motorpak. Omdat je bij de ggd zelf je vaccinaties moet regelen heeft de huisarts hier dus ook geen weet van gehad en ook geen verband kunnen leggen.