Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Vraag voor de mensen die niet vaccineren, als jullie naar Azië, Afrika, Turkije of ?? Gaan laten jullie je dan ook niet vaccineren tegen al wat je daar kan oplopen?
Of zeggen jullie ach, laat ik lekker de schurft, hepatitis, kinkhoest, malaria, tyfus, pest en wat dan voor vieze ziektes ook door maken, word ik lekker resistent van!
Popstra schreef:Oh dus omdat je hier een beetje de draak mee steekt is vaccinatie om ergens een jungle te bezoeken volgens jou ook niet nodig!?
Popstra schreef:Vraag voor de mensen die niet vaccineren, als jullie naar Azië, Afrika, Turkije of ?? Gaan laten jullie je dan ook niet vaccineren tegen al wat je daar kan oplopen?
Of zeggen jullie ach, laat ik lekker de schurft, hepatitis, kinkhoest, malaria, tyfus, pest en wat dan voor vieze ziektes ook door maken, word ik lekker resistent van!
Arabesk schreef:Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden
Er gaan mensen dood aan tetanus, dat los je niet ff op met een homeopathische druppel
Anoniem schreef:Arabesk schreef:Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden
Er gaan mensen dood aan tetanus, dat los je niet ff op met een homeopathische druppel
Heel slim!
Tegenwoordig laten heel veel mensen zelfs hun dieren nakijken dmv een titerbepaling of ze voldoende antistoffen hebben om zo te zien of ze niet onnodig vaccineren omdat ze zuinig zijn op hun dier en het gezond willen houden.
https://www.vaccicheck.nl/tetacheck-paard
Maar waarom zou je voor jezelf die moeite doen als je ook klakkeloos kunt prikken.
Wie laat er hier trouwens z' n hond tegen tetanus vaccineren?
Of is iedereen in de waan dat een hond geen tetanus kan krijgen?
Anoniem schreef:Arabesk schreef:Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden
Heel slim!
Tegenwoordig laten heel veel mensen zelfs hun dieren nakijken dmv een titerbepaling of ze voldoende antistoffen hebben om zo te zien of ze niet onnodig vaccineren omdat ze zuinig zijn op hun dier en het gezond willen houden.
https://www.vaccicheck.nl/tetacheck-paard
Maar waarom zou je voor jezelf die moeite doen als je ook klakkeloos kunt prikken.
Wie laat er hier trouwens z' n hond tegen tetanus vaccineren?
Of is iedereen in de waan dat een hond geen tetanus kan krijgen?
Anoniem schreef:https://www.hondenpage.com/hondenforum/ ... e-hond.php
De belangrijkste symptomen
Pootspieren van hond trekken samen
Hond strekt poten verstijfd uit
Dier kan kaken niet meer openen (ook wel kaakklem genoemd)
Bek gaat moeizaam open
‘Grimas’ op hondenkop door samengeperste spiertjes bij bek en ogen
Oren staan omhoog
Ademhalingsproblemen
Algeheel gevoel van malaise
Dierenarts
Het is verstandig om bij een vermoeden van tetanus bij een hond onmiddellijk de dierenarts te waarschuwen. Onbehandelde tetanus eindigt met de dood.
Dat wil je jezelf, je medemens en je paard niet aandoen, maar de hond mag letterlijk doodvallen in deze wereld?
Wat een leed!
En nee, ik laat mezelf helemaal niet meer vaccineren. Nadat ik me heb laten wijsmaken dat ik zonder vaccinaties Egypte niet zou overleven en vervolgens dankzij de reacties op de vaccins een abonnement kreeg op prednison om de reacties te stoppen, wat overigens niet volledig is gelukt, hoef ik niet nog verder de vernieling in, daar valt ook niet mee te leven namelijk.
Anoniem schreef:Dat wil je jezelf, je medemens en je paard niet aandoen, maar de hond mag letterlijk doodvallen in deze wereld?
Wat een leed!
Anoniem schreef:Als het niet genetisch is dan hebben minstens 4 generaties achter elkaar niet dezelfde problemen.
Ik ben niet meer pro. Daarvoor heb ik nu iets teveel gezien. Ik vind gewoon dat dwang bij dictatuur hoort, niet bij een land als Nederland.
Waarom moet iedereen in een hokje en iedereen ergens toe gedwongen worden?
verootjoo schreef:Om kinderen/mensen zoals jij die dus niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen dmv de groepsimmuniteit.
En om ziektes die al uitgestorven zijn, uitgestorven te laten en niet terug te laten komen.
Anoniem schreef:*knip*
Ik was pro, totdat het mis ging, nu moet iedereen het wat mij betreft zelf weten zolang ze ons hier maar niet dwingen onszelf naar de filistijnen te spuiten.
Ik snap heel goed dat het grootste deel van de bevolking geen hinder ondervindt van vaccineren. Maar het zou fijn zijn als dat deel van de bevolking zich realiseert dat er mensen bestaan bij wie vaccineren wel fout kan gaan en daarom vrije keus respecteren.
Mijn honden en paarden zijn gewoon gevaccineerd omdat dat verplicht is voor wedstrijd en dergelijke, echter zou ik zien dat een dier ergens een foute reactie op krijgt dan zou ik het niet meer vaccineren en een andere oplossing zoeken voor het probleem waartegen ik dan aanloop, zoals een ander paard kopen voor wedstrijden en de getroffene alleen recreatief verder rijden. Getroffen hond ook niet meer inzetten en thuis houden.
Wat ik altijd een beetje schijnheilig vind is dat de extremistische pro's tot zover pro zijn als hun neus lang is.
Anoniem schreef:Ik was pro, totdat het mis ging, nu moet iedereen het wat mij betreft zelf weten zolang ze ons hier maar niet dwingen onszelf naar de filistijnen te spuiten.
Ik snap heel goed dat het grootste deel van de bevolking geen hinder ondervindt van vaccineren. Maar het zou fijn zijn als dat deel van de bevolking zich realiseert dat er mensen bestaan bij wie vaccineren wel fout kan gaan en daarom vrije keus respecteren.