Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:32

Zijn er onder jullie al mensen die nu mondkapje dragen buiten voor de hooikoorts, nu het dragen daarvan wat 'normaler' is geworden? Ik overweeg het serieus, omdat tijd doorbrengen buiten resulteert in extreme vermoeidheid en >14 uur coma-slapen. Maar ik ben niet zo stoer en woon in een mondkapjesloos dorp, dus heb nog wat lef nodig.
Consequent zonnebril dragen (ook als het bijna donker is) helpt wel wat, maar niet genoeg. Net als medicatie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:36

Ik heb eigenlijk de afgelopen jaren veel minder last gehad maar dit jaar is het echt terror ;(

Heb pilletjes nu gekregen van de dokter maar ik moet leren voor mijn tentamens en wordt er zo ontzettend moe van. Het is of kei moe, of last van hooikoorts :(.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:42

Zonder antihistaminica kan ik echt niet functioneren, dus die keuze is voor mij makkelijk.
Hoe lang gebruik je die tabletjes al? En wat zijn je klachten?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:46

Nu 5 dagen, en ze helpen wel maar ‘s avonds zijn ze uitgewerkt en ik merk dat ik er een beetje afwezig van word + moe, eigenlijk is het ook sinds deze week écht erg de hooikoorts. Heb constant traan ogen en dikke ogen, niezen, en jeuk achter in m’n keel. En jeuk in mijn neus, heel de onderkant van m’n neus is schraal.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:49

Ik had eigenlijk heel weinig last nog. Eergisteren begon het weer. Droge oogleden etc. Gister ineens heel erg last van m’n ogen... ook zo ontzettende jeuk in m’n gehemelte, wat doortrekt naar m’n oren ook. Heb er nog geen oplossing voor behalve paar keer heel hard snurken _O- maar dat wil niet echt in het openbaar

Wat doen jullie tegen drogen oogleden? Bepaalde zalfjes ofzo? Durf meeste niet te gebruiken omdat je toch bij je ogen zit..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:03

Van allergie zelf kun je ook heel vermoeid worden Sureido, dat maakt het ingewikkeld. Draag je ook (zonne)bril buiten?

De buitenkant van je oogleden? Zou een neutrale gezichtscreme proberen. Ik heb er soms eczeem op. Dan moet ik wel smeren met zalf die eigenlijk niet op oogleden mag.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:05

Niet altijd, zal er eens aan denken die altijd op te zetten, bedankt voor de tip. Ik houd namelijk ook echt van buiten zitten dus dit is echt extra balen. Hoe komt het eigenlijk dat zoveel mensen last van hooikoorts hebben?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:10

Veel mensen last van hooikoorts nu of altijd? Het gebrek aan regen helpt iig niet mee. Daardoor nog meer pollen in de lucht.

Buiten zitten doe ik al niet meer. Denk er echt over na welke activiteiten het me wel waard zijn om naar buiten te gaan. Zo irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 01:14

Nu is het heel heftig wat hooikoorts betreft.

Tips die bij mij werken: zonnebril op buiten, neus vettig insmeren en blijven schoonmaken van pollen. Goed douchen met hoofd onder water als je erge last hebt en ramen en deuren dicht.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:09

Hier nu ook extreem last. Slik nu twee tabletten Fexofenadine en neusspray nasonax. Dan heb ik eigenlijk geen klachten.
Anders is het niet te doen. Ben ruim 34 weken zwanger dus toch al benauwd daardoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:00

Ik had tijdens mijn zwangerschap 0 klachten. Zo heerlijk. Maar ik moet zeggen dat ik het dit jaar op de fexofenadine ook goed doe :j ik heb er livocab neusspray bij.

Sureido: tip om te doen voor het naar buiten gaan is wat vaseline in/rond de neusgaten. Blijven de pollen wat in hangen. En idd nooit naar buiten zonder zonnebril.

Mondkapje ga ik echt niet doen preventief. Lijkt me niks.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:13

Dus niemand die ervaring heeft met mondkapje voor hooikoorts?

Als het mij weer de vrijheid geeft om naar buiten te gaan zonder daar ziek van te worden is het mij alle nadelen denk ik wel waard SusanH. Ben nu best beperkt en 'opgesloten'.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:19

Astorga, geen ervaring mee maar nu is wel hét moment om het uit te testen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:19

Dat is niet fijn nee. Ik ben er ook wel eens heel ziek door, vorig jaar bijvoorbeeld nog. Maar toen overgestapt op de fexofenadine en sindsdien veel minder klachten. Ik heb het idee dat medicatie na een tijd ook minder goed helpt, ik ben al meerdere keren geswitcht. Weet niet of dat nog een optie is? Of een verwijzing naar een allergoloog.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:20

Nu is mijn hooikoorts aardig te onderdrukken met pillen en neusspray van de huisarts. Zijn ook wel de zwaarste die ik heb.

Ik draag buiten altijd mijn zonnebril. Ik ga geen mondkapje dragen, lijkt me niks.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:34

Ik gebruik nu Mometasonfuroaat neusspray (via huisarts) en dat is zo'n verademing!! *\o/* zo veel minder last! 1x per dag sprayen en de rest van de dag zo goed als klachtenvrij. Duurt een paar weken voor het echt werkt maar het resultaat is echt super. Neusspray is geschikt voor langdurig gebruik en tot nu toe nog geen bloedneuzen oid van gehad. Superfijn! *\o/*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:54

Astorga schreef:
Dus niemand die ervaring heeft met mondkapje voor hooikoorts?

Als het mij weer de vrijheid geeft om naar buiten te gaan zonder daar ziek van te worden is het mij alle nadelen denk ik wel waard SusanH. Ben nu best beperkt en 'opgesloten'.

Dus het is je COPD waard om nu buiten te kunnen lopen zonder nu te moeten niezen, hoesten enz? Denk erom dat de hele tijd dat jij met mondkapje loopt je stofdeeltjes die in je mondkapje zitten inademt. Die zijn schadelijker voor je dan pollen. Dus nee ik gebruik geen mondkapje als het niet nodig is (woon nog in Dld en in de winkel hier is het verplicht). Kan je ook vertellen dat die dingen echt niet prettig zijn, je ademt nl ook nog veel meer CO2 in omdat dat door het mondkapje slecht weg kan. Is echt niet fijn en ik ben altijd blij als ik weer buiten sta. Mag ik dan pollen happen, maar liever dat dan dat mondkapje. Beter goede vettige creme om je neus smeren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:23

Ik gebruik nu 10 jaar Fexofenadine en werkt nog top.
Andere middelen stopte idd en moest telkens wat zwaardere.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:35

ik slik al 15 jaar Tavegil, ooit gekregen toen ik gordelroos had en het bleek veel beter tegen hooikoorts te werken dan de Kestine die ik destijds slikte en die als bijwerking had dat ik niets meer rook en proefde.
Gisteren had ik een slechte dag, de hele dag lopen snotteren en tranende ogen, maar dat heb ik maar heel af en toe.
Mondkapje op vind ik vreselijk benauwd (heb ook astma), ik heb ze wel liggen, door iemand zelf gemaakte, voor het geval het ineens verplicht wordt, of ik ineens toch naar mijn werk moet ergens voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:35

_lautje_ schreef:
Hier nu ook extreem last. Slik nu twee tabletten Fexofenadine en neusspray nasonax. Dan heb ik eigenlijk geen klachten.
Anders is het niet te doen. Ben ruim 34 weken zwanger dus toch al benauwd daardoor

Is dat homeopathisch? Ik mag geen reguliere medicatie i.v.m de zwangerschap en heb daarom van A vogel

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:37

Ik heb ook ontzettende last, altijd rond deze tijd. Dit jaar is het wel heel extreem. De prevalin neusspray doet niks. Medicatie mag ik op dit moment niet. Snik...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:40

Nasonex is inderdaad de mometason. Die gebruik ik ook icm fexofenadine (180mg 1x daags). @Talietjuh, nee is niet homeopatisch.

@Muppett waarom mag je geen medicatie? Mag je ook geen vitamine tabletten? Als dat wel mag kun je vitamine C proberen. Die kun je het best de eerste paar dagen elk uur/elke 2 uur innemen, zo bouw je een goede spiegel op. En dan wel de 1000mg, liefst zuurvrij, of je moet er elke keer iets bij eten :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:42

Hebben jullie het nu erger dan voorgaande jaren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:44

Zertab schreef:
Hebben jullie het nu erger dan voorgaande jaren?

Mijn man en ik wel, veel erger

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:44

Geen idee, ik heb het altijd heel extreem. Het leek in eerste instantie mee te vallen tot ik dinsdagochtend wakker werd met dikke rode ontstoken ogen, kwam zelfs pus mee uit :r

Maar van mijn neus en gehemelte juist wel minder/geen last sinds de neusspray.