Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:47

Is de binnenkant van je helm niet gewoon vettig waardoor je haar ook sneller vet wordt?

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:58

Maris schreef:
Corine1981, dus voor jouw haren maakt het niet zoveel uit of je de bar gebruikt van werfzeep of van metOlijf ?

zeker wel, metolijf werkt beter, heb ook geen conditioner nodig.
Bestel wel volgende keer die voor ver haar, dat werkt waarschijnlijk nog beter, dan wissel ik ze gewoon af.
Keet schreef:
Is de binnenkant van je helm niet gewoon vettig waardoor je haar ook sneller vet wordt?

Nee, maar opgesloten zitten vinden mijn haren kennelijk niet zo leuk...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:59

Dag twee! Haren zijn minder vet dan als ik met shampoo was. Maar kan ook zijn omdat ik mijn haren hen gekruld, dan lijkt het sowieso minder vet. Maar ik ga het niet riskeren en ga vanavond mijn haren wassen met die van shampoobars. :)

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:04

Neverland schreef:
Dag twee! Haren zijn minder vet dan als ik met shampoo was. Maar kan ook zijn omdat ik mijn haren hen gekruld, dan lijkt het sowieso minder vet. )


Was dat met de luch shampoobar of met die van shampoobars ?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:50

Dat was die van Lush. Maar nogmaals; moet het eens testen als ik mijn haren niet krul. Misschien dat het dan toch even vet is. :+

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:05

Welke van de bars van Lush dan? Er zijn er een behoorlijk aantal, met allemaal verschillende ingrediënten en werking.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:06

Honey I've Washed My Hair. :)

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:11

Anoniem schreef:
Welke van de bars van Lush dan? Er zijn er een behoorlijk aantal, met allemaal verschillende ingrediënten en werking.


Maar wel veel/allemaal met sls. Dus zouden in principe net zo als een shampoo moeten werken dan. Toch ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:13

Maris schreef:
Anoniem schreef:
Welke van de bars van Lush dan? Er zijn er een behoorlijk aantal, met allemaal verschillende ingrediënten en werking.


Maar wel veel/allemaal met sls. Dus zouden in principe net zo als een shampoo moeten werken dan. Toch ?!

Maar ze werken allemaal anders, dus je kunt niet spreken van de lush bar, maar een lush bar.
Mijn haar reageert op de één super en op de ander erg slecht.

Neverland schreef:
Honey I've Washed My Hair. :)

Ik heb deze ook, afgewisseld met Jason and the argan oil en de vloeibare Daddy-o.
Na de Honey I washed my hair heb ik ook een drupje olie nodig.

Kwal
Berichten: 4448
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:39

Ik val hier even in! Ik heb tot pagina 7 gelezen, toen was ik zo enthousiast dat ik zondag bij HelemaalShea een proefpakket van 4 bars heb besteld, allemaal voor krullend haar. Vanavond voor het eerst mee gewassen. Haar voelde heel stug, wel begrijpelijk. Zag net al wat witte ‘schilfers’ ik denk dat ik niet genoeg heb uitgespoeld.

Ik ben benieuwd, heb nu de Argan & rhassoul gebruikt :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:41

Pff nou ik geef het op. Mijn haar begint nu de 3e dag vet te worden ipv pas de 4e dag met mijn vloeibare shampoo zonder sls. Daarnaast gaat dat zeepblok zo hard dat ik langer met een fles dan met een blok zeep doe. En wat een gedoe om met zeep te wassen zeg. Ik ben echt langer bezig dan met shampoo uit een fles.
Ik heb het 4 wasbeurten geprobeerd met 2 soorten :Y)

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:34

MadelonSunny schreef:
Pff nou ik geef het op. Mijn haar begint nu de 3e dag vet te worden ipv pas de 4e dag met mijn vloeibare shampoo zonder sls. Daarnaast gaat dat zeepblok zo hard dat ik langer met een fles dan met een blok zeep doe. En wat een gedoe om met zeep te wassen zeg. Ik ben echt langer bezig dan met shampoo uit een fles.
Ik heb het 4 wasbeurten geprobeerd met 2 soorten :Y)


Ach je hebt het geprobeerd toch!

Ik ben wat verbaast dat het gedoe is. Mijn zeepje gaat supersnel. Over mijn lijf halen, 2 streken door mijn haar, opschuimen, kort uitspoelen en klaar. Heb nog nooit zo snel kunnen douchen :D

Al blijft het mij bij ook niet heel lang schoon. Ong 2 dagen nu maar dat heb ik bij vloeibare shampoo ook.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:39

Ik heb vandaag voor het eerst mijn shampoobar geprobeerd. De kaneel. Ik ben tot nu toe super tevreden. Inzepen ging zeer makkelijk (makkelijker dan verwacht) en mijn haar is nog nooit zo zacht geweest. Stuk minder pluis ook dan normaal. En dat terwijl ik minder conditioner heb gebruikt dan normaal.

Het lang schoon blijven kan ik (nog) niet over oordelen. Voor mijn stage kom ik vaak op veehouderij bedrijven. Daarnaast werk ik bij de mac en rijdt ik paard. Dus ik was het toch bijna iedere dag haha.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:54

MadelonSunny schreef:
Pff nou ik geef het op. Mijn haar begint nu de 3e dag vet te worden ipv pas de 4e dag met mijn vloeibare shampoo zonder sls. Daarnaast gaat dat zeepblok zo hard dat ik langer met een fles dan met een blok zeep doe. En wat een gedoe om met zeep te wassen zeg. Ik ben echt langer bezig dan met shampoo uit een fles.
Ik heb het 4 wasbeurten geprobeerd met 2 soorten :Y)

Welke zepen heb jij? Ik verwacht dat mijn chagrin valley blok later dit jaar, na twee jaar gebruik!, "eindelijk" op zal zijn. Ik weet nog niet wat ik daarna koop, maar zo te lezen in ieder geval niet die van jou. Tenzij die flink goedkoper is, dat de prijs nog een beetje in verhouding is met de gebruiksduur.
Helemaalshea? Zijn die allemaal zo snel op?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:00

Hier nog steeds tevreden! Vanmorgen gewassen en de laatste keer daarvoor was afgelopen zaterdag dus dat valt me helemaal niet tegen. Als ik het vandaag in een staart had gedaan had ik het ook nog tot morgen kunnen rekken maar dat kwam qua planning wat minder uit :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:14

_Christina schreef:
MadelonSunny schreef:
Pff nou ik geef het op. Mijn haar begint nu de 3e dag vet te worden ipv pas de 4e dag met mijn vloeibare shampoo zonder sls. Daarnaast gaat dat zeepblok zo hard dat ik langer met een fles dan met een blok zeep doe. En wat een gedoe om met zeep te wassen zeg. Ik ben echt langer bezig dan met shampoo uit een fles.
Ik heb het 4 wasbeurten geprobeerd met 2 soorten :Y)

Welke zepen heb jij? Ik verwacht dat mijn chagrin valley blok later dit jaar, na twee jaar gebruik!, "eindelijk" op zal zijn. Ik weet nog niet wat ik daarna koop, maar zo te lezen in ieder geval niet die van jou. Tenzij die flink goedkoper is, dat de prijs nog een beetje in verhouding is met de gebruiksduur.
Helemaalshea? Zijn die allemaal zo snel op?


Ja van helemaalshea. Ik heb er 2 voor vet haar geprobeerd: brandnetel en kamille geloof ik. Ik moet best veel gebruiken om het gevoel te hebben dat ik mijn haar niet alleen met water aan het wassen ben :+ Geen probleem dat het minder schuimt maar ik moet het wel goed kunnen inmasseren omdat ik snel last van roos heb.
De lichaamszepen gebruik ik wel graag! Die gaan ook lang niet zo snel op.
Ik heb nog meer soorten liggen maar dat is meer voor normaal tot droog haar. Die zal ik nog wel een keer gebruiken maar heb weinig hoop :')

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:20

Vanmorgen doordat ik te lui was gewassen met andere sls shampoo die ik nog had liggen, wat een drama, haar is slap, futloos en ik barst van de roos :(

Ik ga nog maar een paar shampoobar bij metolijf bestellen.
Ik durf de zepen niet aan door de ervaring met werfzeep.

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:26

Madelonsunny, ik denk dat je veel te veel zeep gebruikt op je haren !

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:30

Maris schreef:
Madelonsunny, ik denk dat je veel te veel zeep gebruikt op je haren !

Want jij gebruikt ook helemaalshea zepen en hebt niet dezelfde ervaring?

Kwal
Berichten: 4448
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:33

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met een bar van helemaalshea, en ik heb ineens enorm vette punten? Ze zijn droog en vet tegelijk, heb ik misschien niet goed uitgespoeld? Of zou het product dat ik na de wasbeurt hiervoor heb gebruikt er niet goed uitgewassen zijn? Ik heb geen conditioner meer gebruikt

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:24

_Christina schreef:
Maris schreef:
Madelonsunny, ik denk dat je veel te veel zeep gebruikt op je haren !

Want jij gebruikt ook helemaalshea zepen en hebt niet dezelfde ervaring?


Toevallig is helemaalshea net een zeep die ik nog niet geprobeerd heb, maar wel tig andere zeepmerken. En helaas werken ze voor mij ook niet zo fijn. Het enige wat ik er wel van geleerd heb in de jaren dat ik het nu gebruik is dat je er maar heel weinig van nodig hebt. Dus niet enthousiast inzepen om veel schuim te hebben. Een haarzeep hoort gewoon ook een tijd mee te gaan, niet maar een paar weken.
Volgens mij heb jij die ervaring toch ook ,Christina ?

En Kwal, inderdaad super de super goed uitspoelen ! Echt een paar minuten lang.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:28

Ah ok :) ik doe ook inderdaad véél langer met een blok dan een paar weken. Maar ik kan mij wel voorstellen dat dat ook afhangt van de samenstelling/ingrediënten.

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:56

Maar ik denk wel dat al die zepen, dus chagrin valley, helemaalshea, soap7 etc etc allemaal erg met elkaar overeenkomen qua samenstelling. Ja misschien andere oliën, maar verder zit er niet zoveel in qua ingrediënten.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:35

Alleen binnen chagrin valley blokken zijn er al hele verschillende samenstellingen, dus er is zeker wel significant verschil qua ingrediënten :)

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:41

_Christina schreef:
Alleen binnen chagrin valley blokken zijn er al hele verschillende samenstellingen, dus er is zeker wel significant verschil qua ingrediënten :)


Maar kan je dan een voorbeeld noemen ? De verschillen zitten toch in andere oliën en andere kruiden b.v. ? Geen andere gekke stoffen toch ?