Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:13

Nou, na heel wat heen en weer gebel ga ik maandagochtend bloedprikken op een aantal virussen waaronder pfeiffer :+

Fijn dat je even bij pony bent geweest Gwen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:17

Moet dat zoveel voeten in aarde hebben Robijn? Hier kan je gewoon heen gaan als je wilt bloedprikken. Volgens mij elke dag tussen 8 en half 9.

Gwen, fijn dat je zoon ook weer aan de beterende hand is! Knap dat hij dat zo goed kan aangeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:21

Ja, heb mijn eigen vermoedens uitgesproken en in eerste instantie gooiden ze het op: 'komt weinig voor' maar ja, je zal maar net iemand zijn bij wie het voorkomt en je laat je er niet op testen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:28

En wat komt weinig voor Pfeiffer?

Ik denk dat er voornamelijk weinig op wordt getest omdat veel mensen het ongemerkt krijgen. Pas achteraf bedenken; goh, ik voel me weer veel fitter en misschien zelfs jaren later bedenken: Goh, kon best pfeiffer zijn geweest.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:29

Koorts is gezakt gzd, man wat een verschil. Voel me gelijk zoveel beter. 3 dagen achtereen vond ik best heftig. Alleen heb nu t gevoel dat mijn spierkracht al gelijk achteruit is gegaan na 3 dagen plat, kan dat? Heeft iemand anders daar ook last van? Merk het bv als ik half uurtje sta oid, dan gaat mijn rug voelen als een ‘zwakke plek’, alsof ik er zo door heen ga (leg ik t zo goed uit?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:31

Janine1990 schreef:
En wat komt weinig voor Pfeiffer?

Ik denk dat er voornamelijk weinig op wordt getest omdat veel mensen het ongemerkt krijgen. Pas achteraf bedenken; goh, ik voel me weer veel fitter en misschien zelfs jaren later bedenken: Goh, kon best pfeiffer zijn geweest.

Nee, toxoplasmose. Ik heb al 2 maanden een opgezette lymfeklier. Ik vind het tijd om op onderzoek uit te gaan dus.

Pfeiffer begon ze zelf over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:47

Robijntjah schreef:
Nee, toxoplasmose. Ik heb al 2 maanden een opgezette lymfeklier. Ik vind het tijd om op onderzoek uit te gaan dus.

Pfeiffer begon ze zelf over.

Ooh zo, ja nouja, nu ga je er sowieso achter komen :)

Opgezette lymfeklieren zou ik trouwens niet te zorgelijk over denken, zeker met de griep die nu heerst vind ik het best normaal om dat zolang te hebben. Ik heb ze ook nog steeds behoorlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:48

Floortje88 schreef:
Koorts is gezakt gzd, man wat een verschil. Voel me gelijk zoveel beter. 3 dagen achtereen vond ik best heftig. Alleen heb nu t gevoel dat mijn spierkracht al gelijk achteruit is gegaan na 3 dagen plat, kan dat? Heeft iemand anders daar ook last van? Merk het bv als ik half uurtje sta oid, dan gaat mijn rug voelen als een ‘zwakke plek’, alsof ik er zo door heen ga (leg ik t zo goed uit?).

Haha ja dat kan. Koorts heeft een mega impact op je! Door de hoge temperatuur breek je makkelijker eiwitten af ofzo? Is in ieder geval niet goed voor je spieren dat klopt :)
Ik heb 11 dagen koorts gehad, voel me heel wat, maar nog lang niet de oude :')

Veel vitamientjes eten, goed drinken en de tijd nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:48

Ik ben alleen nog niet echt ziek geweest :+
Wel een tijdje al 'niet fit' maar niet ziek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:56

Robijntjah schreef:
Ik ben alleen nog niet echt ziek geweest :+
Wel een tijdje al 'niet fit' maar niet ziek.

Maar dat vreet wel aan je hoor...

Mijn instructrice zei van de week heel snugger, zelf nooit over na gedacht; je hebt echt heel hard gewerkt de afgelopen tijd; nieuwe baan, thuis aan het klussen, aan jezelf werken (lang verhaal iets met paarden haha)

En toen dacht ik ineens: Hmmm... ja... ik zou eigenlijk al in september een week vrij nemen. Dat werd de daarop volgende maanden ook niet... En toen waren we ineens februari... Ik heb vooral keihard gewerkt, overal... En als ik terug kijk had ik al een paar weken nergens meer echt zin in. Niet zin om thuis te klussen, niet zin om zomaar iets te gaan doen, kon me nergens toe zetten. Regelmatig wat lichamelijke klachten die ik dan wel wegwuifde... Moet je kijken hoe je weerstand dan keldert!
Eerder betekende voor mij een lage weerstand of een drukke periode standaard amandelontsteking (al wisten we dat toen niet, want die dingen zouden er niet meer moeten zitten) en koorts. Of andersom.
Heb winters gehad dat mijn keelklieren altijd dik waren, zonder dat ik écht ziek was. Een lage weerstand doet dat vaak al voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:57

True, zo'n periode heb ik ook wel echt achter de rug alleen ze voelen toch echt anders (mijn hele nek doet er zeer van). Dus liever even het zekere voor het onzekere en de boel laten screenen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:04

Hier beginnen de griep klachten ook te komen .. Keelpijn en slikken is echt een hel. -O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:06

Ik had net zo'n zin in milkshake, dus gehaald en heerlijk opgeslurpt. Ik word gelijk gestraft, want kan sindsdien niet stoppen met hoesten.

Nar buiten gaan is wel een aanrader. Lekker in de zon

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 17:11

Ja melk is lekker op je slijmvliezen... Maar misschien ben je straks eventjes schoon...
Anders even een glas water met citroensap tegen het gehoest?

Welkom bij de club Cynn!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:19

Ik heb dat ook altijd met ijs :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:44

Floortje88 schreef:

3 dagen? Wat een luxe! Ik zit nu op dag 8 en nog steeds niet koortsvrij.

Koorts is een aanslag op je lijf. Die heeft echt weer de tijd nodig om te herstellen. Voor een griep staat 3 weken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:01

Zondagavond begonnen met een buikgriepje en sinds woensdag echt de griep te pakken. Kan mij niet herinneren dat ik ooit zó beroerd ben geweest..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 18:02

ItsMe2 schreef:
Zondagavond begonnen met een buikgriepje en sinds woensdag echt de griep te pakken. Kan mij niet herinneren dat ik ooit zó beroerd ben geweest..

:(:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:43

Thnx Janine1990!
Ik krijg van alle kanten de waarschuwing dat ik goed moet uitzieken omdat deze griep verschrikkelijk hardnekkig is.. maar moet eerlijk zeggen dat ik ook nergens toe in staat ben als in bed liggen en af en toe een beetje drinken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 18:46

Heeel herkenbaar!

Mijn zwager komt zo langs om een prop in mijn band te maken, kan ik kattenvoer halen en nog wat dingen. Boodschappen doen vind ik nog erg lastig eerlijk gezegd.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:05

Ik heb vandaag na 5 weken weer op mijn paard gezeten. Heerlijk buitenritje gemaakt.
Ben nu wel kapot maar dat was het waard!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 19:11

Heerlijk! Het is je gegund!!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:43

x_spekkie_x schreef:
Floortje88 schreef:

3 dagen? Wat een luxe! Ik zit nu op dag 8 en nog steeds niet koortsvrij.

Koorts is een aanslag op je lijf. Die heeft echt weer de tijd nodig om te herstellen. Voor een griep staat 3 weken.

Ja ik ben ook erg bij dat t nu gezakt is. Werd bang van die berichten hier :o voel me zoveel beter zonder koorts, hopelijk bij de rest ook snel beter!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:52

Ik heb de uitslagen van mn röntgen en bloedprikken binnen :D

Op de röntgen gelukkig niets te zien behalve mn schots en scheve ribben, ze vroeg of ik dat wist :') Ja, ooit vertrapt geweest door een paard :=

Bloed wees op een zwaar vitamine B en vitamine D te kort. Vitamine B slik ik al extra, vitamine D krijg ik nu in een kuur. Hopelijk ga ik me daar beter van voelen. Verder alles goed, geen COPD, astma of iets van diabetes ofzo dus dat is heeel fijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 19:54

Wat goed dat je nu al uitslagen hebt! Fijn dat er ook iets uit is gekomen!!

Floortje, ik wil je niet ontmoedigen... maar ik voelde me vorige week vrijdag ook aardig goed. Maar tegen de avond begon het weer... :+