Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:52

Als je lage porositeit haren hebt ( dus heel glad ), dan heb je dus veel last van build-up ? En wat doe je daar dan aan ?

billionache

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:23

Om de zoveel tijd wassen met een CG shampoo :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:29

Ja voor de build up, dat snap ik. Maar doe je dan verder niets aan de porositeit ? Want hoe krijg je dan vocht en verzorging in je haren ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:38

Ik zou als ik jou was lid worden van de FB groep en alle bestanden daar even doorlezen, of de CG methode even opzoeken op google er zijn websites die alles uitleggen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:00

Hmm, dat zou kunnen, alleen....... ik heb geen krullen maar super steil haar. En ik heb geen Facebook, dus geen ideale combi :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 15:14

Dan heb je niks aan de curly girl methode. Wel zou je de producten in de lijst op een paar pagina’s terug kunnen lezen, die zijn o.a siliconen en sulfaten vrij. Verder informatie is op internet te vinden of je opent een topic hier voor stijl haar om daarin tips te krijgen aangezien deze een andere verzorging nodig hebben dan mensen met krullend haar wat we hier bespreken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:30

De Curly Girl methode is gewoon voor elk type haar hoor :+

Waarom niet? Het is voor iedereen positief en gezond om producten zonder zooi (sulfaten, siliconen, slechte alcoholen etc) te gebruiken. Verschillende technieken om het krulpatroon te bevorderen ben je idd niet veel mee met steil haar - al ken ik genoeg mensen met 'steil' haar die plots wel krullen krijgen wanneer ze met de CG methode starten - maar de basis is voor iedereen gewoon toepasbaar.

Er zijn zelfs mannen die de CG methode toepassen op hun baard :j

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:13

Maris schreef:
Ja voor de build up, dat snap ik. Maar doe je dan verder niets aan de porositeit ? Want hoe krijg je dan vocht en verzorging in je haren ?

Vocht en verzorging krijg je voornamelijk door conditioners, maskers en leave in te gebruiken.
Als je het topic vanaf het begin leest staan er een aantal dingen al uitgelegd incl. productlijsten.
Op curlyhairtalk staan een aantal dingen uitgelegd en de Facebookpagina is ook heel uitgebreid.
Ondanks dat je geen krullen heb raad ik de methode zeker aan! Het is onzin dat het alleen geschikt is voor krullend haar. Wel heb je kans dat veel producten wat te zwaar zijn en je snel een build up krijgt waardoor de lichtere producten voor jou wat geschikter zijn en je vaker met shampoo moet wassen. Het is in ieder geval gezond voor je haar om de methode toe te passen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:15

Dat dacht ik eigenlijk ook ... En ik neem aan dat je b.v. de porositeit bij iedere haarsoort hetzelfde kan behandelen, of zit ik nu helemaal mis ?

Dank je Kayleigh__ . en je hebt denk ik gelijk dat producten snel te zwaar zullen zijn voor mijn haren

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 16:29

billionache schreef:
De Curly Girl methode is gewoon voor elk type haar hoor :+

Waarom niet? Het is voor iedereen positief en gezond om producten zonder zooi (sulfaten, siliconen, slechte alcoholen etc) te gebruiken. Verschillende technieken om het krulpatroon te bevorderen ben je idd niet veel mee met steil haar - al ken ik genoeg mensen met 'steil' haar die plots wel krullen krijgen wanneer ze met de CG methode starten - maar de basis is voor iedereen gewoon toepasbaar.

Er zijn zelfs mannen die de CG methode toepassen op hun baard :j

Ik dacht dat bepaalde producten en manier van behandelen speciaal voor krullend haar bedoeld is. En dat producten zonder zooi voor iedereen wat kan zijn, had ik dat mis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:14

In principe kun je elasticiteit en porositeit etc gewoon 1 op 1 overzetten kwa voedende en verzorgende producten van krullen naar recht haar
Alleen het hele plop scrunch gel en curl activator gedoe kun je lekker achterwege laten

Hier trouwens weer een week of twee wat beter voor mijn haar aan het zorgen
Dik twee weken terug Novex Black co, masker en leav in co besteld
Afgelopen vrijdag nog eens yari curl activator en bounce curl gel

Nog wat conditioners staan die CG approved zijn (2 van faith in nature die niet helemaal bij me passen ; “licht” haar en wat pluis en 1 van petal fresh, die is wel fijn)
De novex vind ik tot nu toe een hele fijne lijn (bij my hair shop besteld en het setje was verzendkostenvrij)

Nu wat spelen net de curl activator en de gel,
Gisteren beide er in gedaan
Vandaag Alleen de curl activator
Beide was misschien een beetje veel , hou niet van de gel feel dus moet nog even beetje spelen met wat Wanneer en hoeveel...

Dus maar even 1 voor 1 ;)

Maar die activator en gel komen ook weer bij MHS vandaan en ook weer verzendkostenvrij

Ik bestel Alleen als ik voldoende nodig heb voor een verzendkostenvrije bestselling , anders is de lol er snel vanaf

Of bestellen bij kruidvat en in de winkel laten bezorgen, theorethisch hebben die ook het merk yari en nog veel meer zoals Cantu bv , maar niet in de winkels hier in de Buurt
En ik wil graag cruelty free
Dus veel drugstore merken vallen af

Maar hoop met hetgeen wat ik nu heb wel vrij lang te doen
Inclusief tangle teazer in twee weken dik 70 euro uitgegeven
Maar ga er van uit dat ik hier wel een Amanda of wat mee vooruit kan inclusief de spilled die ik nog had staan

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:49

Fenrir schreef:
Ik zou als ik jou was lid worden van de FB groep en alle bestanden daar even doorlezen, of de CG methode even opzoeken op google er zijn websites die alles uitleggen.

Welke groep is dit? Ik kom meerdere groepen over krullen tegen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 22:14

Ik zag dat de curly girl methode producten met parabenen toestaan. Letten jullie hier op bij de producten die jullie gebruiken? Zelfde vraag voor parfum? :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:30

@Ceetje_bokt: Curly forever (haarverzorging volgens CG methode) https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20methode)

@C_arola: parfum werkt in principe uitdrogend dus dat vermijd ik. Parabenen kijk ik echter niet naar, mensen roepen dat ze kankerverwekkend zijn. Klopt niet helemaal: parabenen kúnnen in bepaalde gevallen zorgen voor een disbalans thv hormonaalstelsel, wat op zijn beurt gelinkt wordt met oa borstkanker. De hoeveelheden parabenen in haarproducten is echter zo klein dat er van een risico helemaal geen sprake is. Verder ook helemaal niet schadelijk voor je haar ofzo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:01

Ik let wel op parabenen
Ja in in een product zit niet heel veel
Maar als het in je shampoo, conditioner, leave in , gel, curl cream, doucheschuim, en whatever else you use zit (Cremepjes beautyshizzle en schoonmaakmuik)
En je huid toch best goed is in het opnemen van stofjes
Ik heb het gewoon geschrapt
Is prima omheen te werken

En ik koop ook alleen vegan en crueltyfree want ik kan het aan mezelf niet verantwoorden om producten te kopen die dat niet zijn puur omdat mijn haar er zo goed van uit gaat zien :n

De alternatieven voor niet vegan en niet crueltyfree producten zijn er te over
Dus hoeft geen enkele beperking te zijn

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:14

Ik heb even een before foto gemaakt, deze week even helemaal uitzoeken wat voor producten ik nodig heb en deze kopen

Afbeelding

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:39

Weet iemand misschien ook hoe je ervoor kan zorgen dat je die berichten van die groep niet meer in je tijdlijn krijgt?
Mijn héle tijdlijn staat nu vol met krullenberichten en dat was niet echt de bedoeling haha.
Kan het in de instellingen bij Facebook niet echt vinden.. :D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:47

Naar de groep gaan op facebook, klikken op de naam en dan staat er als een na laatste groep niet meer volgen. Dan zou het uit je tijdlijn moeten zijn :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:00

Ah dankjewel haha! Totaal overheen gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 01:59

Sonja_vR schreef:
En ik koop ook alleen vegan en crueltyfree want ik kan het aan mezelf niet verantwoorden om producten te kopen die dat niet zijn puur omdat mijn haar er zo goed van uit gaat zien :n

De alternatieven voor niet vegan en niet crueltyfree producten zijn er te over
Dus hoeft geen enkele beperking te zijn

Welke merken shampoo en cremespoeling raad jij aan die CG-approved zijn en cruelty free?
Ik weet in elk geval de Weleda Haver shampoo, maar ook van Weleda schijnt helaas niet alles CG-proof te zijn.

Ik kreeg helaas 2 weken geleden haarspray met siliconen opgespoten, dus besloot ik dat met het allerkleinste drupje Aveda sulfaatshampoo gemengd met een flinke dot CG-proof Weleda Havershampoo uit te wassen - mijn krullen zijn nog steeds niet hersteld, begint nu pas weer een piepklein beetje terug te komen... -O-
Voortaan doe ik weer wat ik al jaren deed; gewoon altijd alleen maar wassen met de Havershampoo, ongeacht wat ik aan siliconen erin gesmeerd kreeg, die siliconen slijten vanzelf wel weer weg, ik ga ze nooit meer strippen met sulfaten om ze in 1x weg te krijgen zoals bij CG aangeraden wordt. ;(

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:25

Volgens mij zijn alle producten van de Bodyshop niet getest op dieren en de rainforest shampoo en conditioner zijn volgens mij GC proof. vegan weet ik niet. Weleda gaat/is de Chinese markt op gegaan en daar schijnt het probleem in te zitten.
Bedankt voor de naam van de fb groep

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:31

Iemand nog tips voor een leave-in die cg is. Gebruikte een leave-in die eerst wel cg is maar nu niet meer :(

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:59

Met of zonder proteïne?

Ik heb toch maar een Mouse en curlcream besteld met proteïne erin. Mn haar blijft droog en wat pluizig op sommige stukken en aan de andere kant ook weer te snel krullen die uitzakken. Kan ik mooi proberen wat er met mn haar gebeurd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 20:03

xxxmh schreef:
Iemand nog tips voor een leave-in die cg is. Gebruikte een leave-in die eerst wel cg is maar nu niet meer :(

In de lijsten een paar pagina’s terug staan een aantal leave-ins met en zonder proteïne :)

Welke mousse en curlcream heb jij genomen Mondy?

Ik merk dat mijn haar na het wassen met een cremespoeling en haarmasker nog steeds ruw is. Denk dat mijn haar veel tijd nodig heeft om te herstellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:22

Ik heb gekeken en ik heb Petal Fresh met Rosemary en Mint. Mijn haar wordt superzacht van de cremespoeling. Ik doe er nog wel een leave in in, van Boing. Bevalt ook echt goed. Was even wennen dat ik niet meer mocht borstelen maar nu borstel ik 1 x per week onder de douche met cremespoeling uit en dat gaat prima. Ik heb veel minder klitten dan ik dacht. En tussendoor dan met de grove kam soms.