Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:26

Drank maakt nu nog niet veel uit maar ik begrijp je standpunt hoor!

Heel veel sterkte meid, het us niet leuk hier doorheen te moeten..

Heb je al een arts gesproken?

Sandyislief

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:48

Heel veel sterkte! Je komt heel verstandig over en jouw keuze lijkt me in deze situatie een weloverdachte keuze dus wie zijn wij om ons daar nog in te gaan mengen.

Dikke knuffel!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:53

Hele verstandige keuze TS. Je gunt een toekomstig kind het allerbeste en 100% zeker dat jij in de toekomst een hele goede papa van jouw kinderen zult vinden.
De artsen hadden het fout en je weet nu hoe het zit met jouw voortplantingssysteem. Gewoon eerst voor jezelf kiezen en eventueel als alles op een rijtje staat en je alles geregeld hebt een goede basis voor een kind. Sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:36

Heftig, sterkte. En fijn dat hij mee gaat :(:)

Schaduw25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:34

We zijn bij de huisarts geweest maar nu begint de twijfel toe te slaan. Schijnbaar was wat ik dacht mijn laatste menstruatie te zijn een innestelingsbloeding geweest. Dit betekent dat het al een klein leventje is en ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om het weg te laten halen...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:36

Snel een echo laten maken voor meer zekerheid.
Innestelinggsbloeding is vaak zo minimaal en enkel oud bloed. Kans is echt klein dat dat het was.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:36

Dat is net twee weken langer? Is er een echo gemaakt ook? Dat doen ze sowieso vantevoren.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:41

Ach meisje wat heftig allemaal. Weet je denk er even goed overna. Ook al lijkt een abortus minder ingrijpend dan een kindje groot brengen, toch kan het zomaar zijn dat je daar ook last van krijgt, zeker als je het in emotie allemaal beslist. Je weet ook niet hoeveel "kansen" je nog krijgt in het leven. Ik kan je verder geen advies geven, alleen een knuffel :(:)
Ik ken ook mensen die uiteindelijk niet voor abortus kozen, en ondanks alle moeilijkheden en bezwaren daar heel erg gelukkig van zijn geworden. Ook dan komt t echt goed in het leven.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:52

Diddykong schreef:
Ach meisje wat heftig allemaal. Weet je denk er even goed overna. Ook al lijkt een abortus minder ingrijpend dan een kindje groot brengen, toch kan het zomaar zijn dat je daar ook last van krijgt, zeker als je het in emotie allemaal beslist. Je weet ook niet hoeveel "kansen" je nog krijgt in het leven. Ik kan je verder geen advies geven, alleen een knuffel :(:)
Ik ken ook mensen die uiteindelijk niet voor abortus kozen, en ondanks alle moeilijkheden en bezwaren daar heel erg gelukkig van zijn geworden. Ook dan komt t echt goed in het leven.

En bij anderen komt het niet goed en is het dikke miserie... Er zijn evengoed veel mensen die achteraf gezien toch graag voor abortus hadden gekozen... Dat weet je niet op voorhand. En iedereen die hier verkondigd dat het allemaal wel goed gaat komen, die gaan echt niet naast je staan als het nodig is of als het mis gaat. Die blijven gezellig achter hun scherm zitten.

Jij gaat zelf moeten beslissen of dit het juiste moment is om hieraan te beginnen. Hoe je het ook draait of keert: je toekomst komt onder grote druk te staan...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:54

Jeetje ts wat heftig allemaal.
Maar ik heb vertrouwen in jou dat jij een goede beslissing kan en zal maken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:56

Je krijgt het allemaal wel op je dak zo.. mss helpt het om voor jezelf alles op papier te zetten. Heb je familie waar je op terug kan vallen als je beslist dat je het kindje wel wil laten komen?

Ik denk dat je niet te snel moet beslissen en eerst alles voor jezelf op een rijtje moet zetten. Wat je beslissing ook gaat zijn het gaat zwaar zijn. Veel kracht toegewenst

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:12

Een kind is heel leuk, maar ook als alle randvoorwaarden goed zijn al heel zwaar.

In jouw positie is het denk ik vooral heel veel ellende.
Stel je zelf echt de vraag of je een kind dat kan geven wat het nodig heeft. Stabiliteit, warmte en rust.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:14

Schaduw25 schreef:
We zijn bij de huisarts geweest maar nu begint de twijfel toe te slaan. Schijnbaar was wat ik dacht mijn laatste menstruatie te zijn een innestelingsbloeding geweest. Dit betekent dat het al een klein leventje is en ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om het weg te laten halen...

Mijn persoonlijke keuze zou echt zijn om het te houden!Gezellig toch!

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:17

anjali schreef:
Schaduw25 schreef:

Ik lees stilletjes mee maar wil hier toch even op reageren.
Een kind heb je niet voor de gezelligheid, plus TS zei al dat het financieel moeilijk wordt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:20

Anjali: heb jij zelf kinderen als alleenstaande moeder zonder afgeronde studie?
Ik weet dat jij vanuit je orthodox katholiek geloof anti abortus bent, maar soms
Moet je verstandig zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:21

@ Anjali: dus jij gaat TS dan ook gezellig financieel en praktisch bijstaan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:21

anjali schreef:
Schaduw25 schreef:

En jij vroeg je af waarom je neergesabeld werd omdat je gelovig bent? Serieus, deze reactie kun je toch niet menen zeg. Laat anderen die wel bij hun volle verstand zijn hun eigen beslissing maken.

TS je komt over als een sterk iemand, en de keuze abortus of niet moet JIJ maken, voor jezelf en voor niemand anders. En daar heeft niemand anders wat over te zeggen of te vinden behalve jijzelf. Denk goed na, zet voors en tegens af en laat je gevoel voor zover het kan meespelen. Denk aan nu maar ook aan de toekomst, met of zonder kindje, en alles wat daarbij komt kijken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:22

Dan ben je maar 2 weken verder meis..

Dit kindje voelt voorlopig nog helemaal niets.. denk er even een paar dagen over na..je hebt sowieso tot 12 weken. Niet dat je zo lang moet wachten maar zo lang voelt je kind niets van abortus.

Wat zegt je ex? En hoezo weet de ha dat dit een innestelingsbloeding was?

Even iets heel anders..
Dat je nu zwanger kon worden biedt geen garanties voor de toekomst hè.. zat stellen die echt maar 1 kind krijgen konden.. hou dat wel even in je achterhoofd.

Stel je laat het nu toch komen dan red jij het wrs ook wel..
Het laten weghalen is wel de 'makkelijkste' (Voor zover dit makkelijk is) meest geruststellende weg hoor! Dat snap ik heel goed! :j

Ben je doorverwezen?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 09-08-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:24

anjali schreef:
Schaduw25 schreef:

Stille meelezer maar hier kruip ik toch even onder mijn steen vandaan.
Dit is 1 van de meest naïeve reacties die ik ben tegen gekomen.

Gezellig?! TS is nog super jong, heeft geen man waarop ze kan terug vallen en zou alles in haar eentje moeten rooien.
Een opleiding afmaken, werk zoeken, en huis zoeken wat geschikt is voor beide, min of meer verplicht contact te houden met de ex waar ze eigenlijk wel klaar mee is.
En alles wat jij kan bedenken is gezellig?! Sorry... dat gaat mijn botte hoofd niet in.

@ts denk er heel goed over na.
Het is nog lang niet levensvatbaar. Denk goed na over de dingen die je er voor zal moeten laten en ook dingen die je er juist voor zal moeten doen.
Houdt er rekening mee dat hij altijd op de achtergrond een rol in je leven houdt. Maar hoe het er nu voor staat, nooit zal kunnen bijdragen in financieel maar ook in opvoedkundig vlak.
Mocht je toch besluiten het te houden, zorg dat je een hele stabiele basis hebt waar je op terug kan vallen, ouders oid.

Succes meid.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:25

anjali schreef:
Schaduw25 schreef:

Alleen maar omdat dat je geloof is en niet omdat het een verstandige weloverwogen keuze zou zijn en ik denk dat TS nu meer heeft aan een verstandige weloverwogen keuze zou hebben dan aan een keuze die beïnvloed is door het geloof en omdat iemand het "gezellig" vind...

TS ik ben een stiekeme meelezer en ik heb erg veel respect voor hoe jij over de situatie nadenkt en hoe je handelt.

Ik denk dat het kan helpen om alle voors en tegens tegen elkaar weg te strepen. Dit is een keuze die jij moet maken en zoals je eerder al terecht opmerkte, aan de vader heb je momenteel niet tot geen steun omdat die zelf al genoeg problemen heeft om over na te denken.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:25

anjali schreef:
Schaduw25 schreef:

Gezellig?? Een kind krijgen en groot brengen is wel heel wat meer dan alleen gezellig... en dan ga ik voor het gemak uit van een gezond kind, kans is altijd aanwezig (zoals bij ons) dat dat niet het geval is en dan ga je het niet redden met alleen 'gezellig' hoor!
Kost bergen met geld en tijd.
Jij bent erg gelovig voor zover ik weet dus je zal vanuit het geloof wel tegen abortus zijn.

TS: als het nog zo pril is en je er in je hart nog niet klaar voor bent is er niks mis met het weghalen.
En hierover hoef je je al zeker niet te verantwoorden.
Je moet in de eerste instantie aan jezelf en je toekomst denken.
Jij gaat voor. Dikke knuffel vanaf hier :(:)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:28

Ik ga volledig mee met IMJ, en nog even een hart onder de riem:

Vaak is al gebleken dat de uiteindelijke beslissing weinig uitmaakt als je jezelf niet gek maakt met 'wat als'. Als je kiest en er daarna het beste van maakt, dan komt het hoe dan ook wel goed!

Als je het houdt, zal je het wel redden samen en zal het kind je leven verrijken. Als je het niet houdt, zal je daar opgelucht over zijn, omdat je eerst even alles op een rijtje kan zetten, stap voor stap, en zelfs als je blijkt geen eigen kind te kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat je nooit een lieve baby in je armen gaat hebben, er zijn zoveel opties!

Natuurlijk is het een zware en belangrijke beslissing, maar probeer in jezelf te geloven dat je het wel zal redden, eender wat je kiest.

Sterkte TS!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:42

Citaat:

Gezellig? Zo dan. Wat een goedkope poging iemand die al in een rottige, kwetsbare positie zit, te beïnvloeden in haar beslissingsproces.

TS, laat het bezinken en maak een afweging waarbij je je zowel je emoties als de praktische aspecten mee laat wegen.

Voel je vooral niet schuldig als je ervoor kiest om het weg te laten halen. Wees blij dat je die mogelijkheid hebt, jij hebt niet voor de zwangerschap gekozen en je zit in een lastige situatie/periode.

Als desondanks alles in je zegt: ik wil het houden, dan moet je dat gewoon doen. Denk daarbij al wel na over de rol van de a.s. vader. Hij zal, ondanks zijn problemen, ook bepaalde rechten hebben, tenzij hij daar afstand van doet.

Sterkte met de beslissing, en zoals SinneJ al zegt, je kunt in feite geen verkeerde beslissing nemen zolang je maar zelf achter de beslissing staat en in jezelf gelooft.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:48

Idd Al's je het wilt houden zou ik informeren naar de rol van de vader in dit verhaal en hoe hij juridisch aanspraak heeft op het kind in deze situatie. Misschien dat dit meeweegt bij je keuze?
Beide opties als je het echt wilt gaat je lukken! Mijn moeder is ook alleen staand zonder opleiding met 3 kinderen, dus het kan zeker lukken. Maar ook zij heeft bij haar eerste zwanger schap voor abortus gekozen omdat het toch niet goed voelde en daar ook vrede mee

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:53

anjali schreef:

Zeker gezellig! Dan heb je een baby, van een verslaafde vader. Die dan wel, dan niet zich laat zien. Soms meer problemen met zich mee brengt dan dat het plezier brengt. Voor jezelf al super zwaar,laat staan voor een kind wat hier niet voor kiest.
Kan heel goed gaan hoor,maar ook heel erg fout,en dat weet je dus vantevoren niet...
Wat dacht je van ts, alles alleen doen? Zichzelf totaal wegcijferend, alles voor de baby? Ja, dat is echt heel gezellig. En ja,ik spreek uit ervaring. Dit is niet zomaar iets!
Ik kan abortus ook niet altijd begrijpen,maar soms ook heel goed. Als ts hier voor kiest, of wat ze ook kiest, haar leven,haar keus!