Mineralen/Edelstenen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:58

Deze zojuist gekregen van m’n reiki behandelaar. Ze wist zelf niet precies welke edelsteen dit is maar kwam als een duidelijke ja bij mij naar boven en pakte ze als eerste. Iemand enig idee? Weet het zelf helaas ook niet.

Zitten verschillende kleurtonen in zoals grijs, crème, rood/roest, heel donkerpaars. Beetje lastig wel om alles goed vast te leggen op de foto.

Afbeelding
Afbeelding

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:21

Misschien een soort van jaspis?

MimixDaina

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 08:58

!een bericht naar alle dit in dit topic reageren!

Laat iedereen in zijn/haar waarde. Het is niet nodig om elkaar af te kraken omdat hij/zij ergens in gelooft. Het is een topic om lekker over edelstenen enz te praten, niet om te gaan discussieren of een edelsteen wel of niet een werking heeft. Ik heb even rondgekeken en gezien dat de meeste hier volwassen zijn, dus ik neem aan dat het wel moet lukken om respectvol en vriendelijk naar elkaar te zijn!
Mvg mij

Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:15

Even een schopje
Heb na lang zoeken Blue John uit Derbyshire.
Een ruwe getrommelde en twee geslepen stuks, beiden in een hanger.

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:26

Morganlefay schreef:
Even een schopje
Heb na lang zoeken Blue John uit Derbyshire.
Een ruwe getrommelde en twee geslepen stuks, beiden in een hanger.

Dat is een soort van fluoriet? Je hebt zeker geen foto?

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:27

laughterline schreef:
Deze zojuist gekregen van m’n reiki behandelaar. Ze wist zelf niet precies welke edelsteen dit is maar kwam als een duidelijke ja bij mij naar boven en pakte ze als eerste. Iemand enig idee? Weet het zelf helaas ook niet.

Zitten verschillende kleurtonen in zoals grijs, crème, rood/roest, heel donkerpaars. Beetje lastig wel om alles goed vast te leggen op de foto.

[ [url=m/fLHBVj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6zHhNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of serpentijn? Als de hardheid niet zo groot zou zijn.

Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:26

anjali schreef:
Morganlefay schreef:
Even een schopje
Heb na lang zoeken Blue John uit Derbyshire.
Een ruwe getrommelde en twee geslepen stuks, beiden in een hanger.

Dat is een soort van fluoriet? Je hebt zeker geen foto?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Blue John is fluoriet maar dan specifiek geel paars. oude vertaling is bleu jaune
Zonder blauw roze of groen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:53

Sinds afgelopen zondag ben ik weer 2 prachtige edelstenen rijker. Ik heb een ketting met een jaspis edelsteen en een pendel edelsteen , dat is een rookkwarts. Ik zal er vanavond een foto van maken.

Zijn er Bokkers bij die met edelstenen pendelen? Ik hoor het graag!

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:14

jansje73 schreef:
Sinds afgelopen zondag ben ik weer 2 prachtige edelstenen rijker. Ik heb een ketting met een jaspis edelsteen en een pendel edelsteen , dat is een rookkwarts. Ik zal er vanavond een foto van maken.

Zijn er Bokkers bij die met edelstenen pendelen? Ik hoor het graag!

Leuk dat dit topic weer geactiveerd is.Ik ben benieuwd naar de foto's!

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:17

Ik heb een rode jaspis pendel maar reageer er vrij heftig op dus wacht even tot ik me stabieler voel voordat ik er mee aan de gang ga.
Dit weekend mijn bronziet ketting weg gegeven, voelde me vreselijk naar als ik het ding om had en misschien heeft een ander er wel baat bij.

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:34

Het is inderdaad typisch dat edelstenen ook wel eens een negatieve uitwerking kunnen hebben.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:39

anjali schreef:
jansje73 schreef:
Sinds afgelopen zondag ben ik weer 2 prachtige edelstenen rijker. Ik heb een ketting met een jaspis edelsteen en een pendel edelsteen , dat is een rookkwarts. Ik zal er vanavond een foto van maken.

Zijn er Bokkers bij die met edelstenen pendelen? Ik hoor het graag!

Leuk dat dit topic weer geactiveerd is.Ik ben benieuwd naar de foto's!


Dat is zeker en dat ik vind ook.

anjali , jij weet toch heel veel af van edelstenen?

Ik zoek nog meer edelstenen en voor het pendelen voor mezelf, mijn jongens en paarden. Wat ik zoek voor aan edelstenen ( en voor het pendelen) is: voor de rust en ontspanning, voor de spieren( voor mij en mijn paarden) voor een goede afvalstoffen voering ( goede doorbloeding), goed in je vel zitten, goede slaapnacht , positief en energie. Welke stenen zijn daar allemaal goed voor ? Ik hoor het wel van je.

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:57

@Jansje,dat is nogal veel tegelijk!Rust en ontspanning is in feite tegengesteld aan energiegevend.Je kunt al naar de kleuren kijken.Blauwe en paarse stenen zijn goed voor rust.Rode geven energie.Voor reiniging:witte. Bergkristal bijv, of witte jade.Goed in je vel zitten is iets van behaaglijkheid: oranje stenen zoals carneool.Voor balans: groene stenen zoals aventurijn of groene jade of smaragd.Zwart zoals onyx absorbeert slechte energie zodat jij beschermd wordt.

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:43

Mijn dochter heeft tijdens onze vakantie in Luxemburg een Ammoniet gevonden. Echt zo gaaf.

Wij zijn laatst naar Giethoorn geweest, wat een heerlijke winkel met prachtige stenen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:34

anjali schreef:
@Jansje,dat is nogal veel tegelijk!Rust en ontspanning is in feite tegengesteld aan energiegevend.Je kunt al naar de kleuren kijken.Blauwe en paarse stenen zijn goed voor rust.Rode geven energie.Voor reiniging:witte. Bergkristal bijv, of witte jade.Goed in je vel zitten is iets van behaaglijkheid: oranje stenen zoals carneool.Voor balans: groene stenen zoals aventurijn of groene jade of smaragd.Zwart zoals onyx absorbeert slechte energie zodat jij beschermd wordt.



anjali, dank je wel voor de tip. Ik ga er me meer in verdiepen. Ja ik weet dat het veel tegelijk is, maar doe het wel stap voor stap. Ik wist niet over de kleuren van de stenen. Ik heb ook gekeken naar de edelstenen sterrenbeeld, daar ga ik me ook veel meer in verdiepen.

Zaterdag ga ik naar een edelstenen winkel in Heusden(NBR) daar is het dan sale en kijken of er voor mij en mijn jongens edelstenen bij zitten.

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:57

Gaan er hier nog mensen naar de edelstenen en mineralen beurs volgende week in Rijswijk?

Dit is mijn verzameling ruwe stenen
Heb ook nog een schaal vol getrommelde stenen.



Afbeelding

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:06

jansje73 schreef:
anjali schreef:
@Jansje,dat is nogal veel tegelijk!Rust en ontspanning is in feite tegengesteld aan energiegevend.Je kunt al naar de kleuren kijken.Blauwe en paarse stenen zijn goed voor rust.Rode geven energie.Voor reiniging:witte. Bergkristal bijv, of witte jade.Goed in je vel zitten is iets van behaaglijkheid: oranje stenen zoals carneool.Voor balans: groene stenen zoals aventurijn of groene jade of smaragd.Zwart zoals onyx absorbeert slechte energie zodat jij beschermd wordt.



anjali, dank je wel voor de tip. Ik ga er me meer in verdiepen. Ja ik weet dat het veel tegelijk is, maar doe het wel stap voor stap. Ik wist niet over de kleuren van de stenen. Ik heb ook gekeken naar de edelstenen sterrenbeeld, daar ga ik me ook veel meer in verdiepen.

Zaterdag ga ik naar een edelstenen winkel in Heusden(NBR) daar is het dan sale en kijken of er voor mij en mijn jongens edelstenen bij zitten.

Wat is je sterrenbeeld dan?Daar worden inderdaad ook stenen voor aanbevolen. Maar nogal wisselend!

wendy1987

Berichten: 6985
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:00

Tof die ruwe stenen!

Giethoorn is een mooie winkel ja! Ook wel paar keer geweest, heerlijk!!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:40

Anjali,

Ik ben een weegschaal.

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:56

jansje73 schreef:
Anjali,

Ik ben een weegschaal.

Planeet Venus hoort bij jou.Liefde in evenwicht.Roze en groene stenen om dit te versterken.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:41

Dit zijn mijn 2 nieuwe edelstenen.
Foto 1: pendel steen Rookkwarts
Afbeelding
Foto 2: Jaspis met ketting, ik vind deze steen heel erg mooi!
Afbeelding
Afbeelding

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:10

Mooi Jansje. Ik hoop dat ze goed gaan werken!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:20

anjali schreef:
jansje73 schreef:
Anjali,

Ik ben een weegschaal.

Planeet Venus hoort bij jou.Liefde in evenwicht.Roze en groene stenen om dit te versterken.


Hoe ben je hier op gekomen ? En wil je dat ook voor mijn jongens doen? Hoe groot is jouw kennis over edelstenen?

Tim is een Leeuw (13/8).
Bas is een Steenbok (9/1) .

Of vraag ik nu teveel ?

Dank je wel dat jij het ook mooie edelstenen vind en ja ik hoop echt dat ze gaan werken. Sinds dat ik de edelstenen heb ben ik ook beter naar mijn lichaam gaan luisteren en ik slaap nu al veel beter.

Morgen gaan we naar de edelstenen winkel terug waar ik deze 2 heb gekocht , we gaan daar weer edelstenen kopen voor mijn jongens en mezelf. Dan wil ik ook voor mezelf de kleuren stenen die jij mij aan gaf als tip erbij gaan kopen.

Hoeveel edelstenen kunnen er aan een ketting hangen? Wat ik ook ga kopen is een rode Jaspis pendel steen.

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:18

Zorg dat je geen stenen met tegenovergestelde werkingen tegelijk gaat dragen.Dus niet bijv. activerende en rustgevende tegelijk! Steenbok valt onder Saturnus.Om die kracht te versterken is Onyx goed,ook diamant wordt genoemd.Voor Leeuw,waar de Zon bijhoort,robijn,bergkristal, goud en goudkleurige stenen.Op zo'n maniet versterk je dus de krachten die iemand van nature al heeft.Het kan ook zijn dat je juist een andere eigenschap eens naar voren wilt halen,dat je juist een steen kiest die iets aanvult wat je van nature zelf niet hebt.Als je bevoorbeeld wat al te lief bent van jezelf (rozenkwarts!) dat je dan een steen zou kiezen die je wat assertiever zou maken. Als je stenen ziet dan is het goed die te kiezen waar je je tot aangetrokken voelt.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:27

Ik ben zo benieuwd met welke edelstenen en pendel dat ik nu mee thuis kom. :D