Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:18

fokfanaat schreef:
waar waarom zou je terug komen? Als iemand je al 7 jaar bedonderd zal het dat echt wel blijven doen.

Eens. Het is zonde om je tijd ter verdoen aan zo iemand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:19

Ik kan me wel indenken in wat Fokfanaat bedoeld. Twaalf jaar samen en twee kinderen is idd niet niks, maar dat heeft de man van TS wel even weg gegooid voor zijn eigen pleziertjes. Voor hem betekende het dus duidelijk niet zoveel als dat het voor TS doet.
Ik zou mijn man ook niet meer kunnen vertrouwen als het zover zou komen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:19

En stel, stel dat TS an sich open staat voor een open relatie. Dat ze het aankan dat haar man een deel van zijn geneugten bij mannen haalt. Mits haar eigen keuze, niet opgedrongen door haar man, hij het veilig doet, en eea uiteraard niet achter de rug om.

Wie zijn wij dan om te (ver)oordelen dat ze op die manier niet voor zichzelf kiest. Ik geloof dat ik te egoïstisch zou zijn voor die manier van leven. Maar ik snap wel dat anderen hier wel voor kunnen kiezen.

Ik vind dat TS erg knap met de situatie omgaat. En door haar keuzes te respecteren, linksom of rechtsom, haar daarmee juist moeten steunen. Ipv haar onze eigen waarde of ons oordeel op te dringen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:20

fokfanaat schreef:
waar waarom zou je terug komen? Als iemand je al 7 jaar bedonderd zal het dat echt wel blijven doen.

Als TS er mee instemt dat haar partner, buiten haar om er iemand voor de lust op nahoudt. Dan is dat haar goed recht en hun eigen keuze.

Dat is geen 'bedonderen' maar 2 volwassen mensen die samen een afspraak hebben.

Not my cup of tea, maar als zij zich daar prettig bij voelen, moeten ze het vooral niet laten.

TS, ik hoop heel erg dat je partner eerlijk gaat zijn naar jou toe. Want dat mis ik echt in het hele verhaal van wat wij lezen. Open communicatie en eerlijkheid over de situatie en de toekomst.
Dat zou de basis moeten zijn in mijn ogen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:23

fokfanaat schreef:
tja en toch denk ik dan bij mezelf, schat TS zichzelf dan niet veel te laag in en moeten we haar daar niet bij helpen.

Ze verdient zoveel beter, heb het zelfvertrouwen om voor je zelf te kiezen.

Hoe zou je het vinden als je dochter volwassen is en met dit verhaal bij je komt, zou je dan ook het advies geven er samen uit te komen?

Het ligt niet zo zwart-wit. Er zitten voor- en nadelen aan zowel blijven als weggaan. Wegen de voordelen van zijn persoonlijkheid, van hem als echtgenoot op tegen wat hij heeft geflikt? Is hij bereid het boetekleed aan te trekken en door het stof te gaan? Kan hij verklaren hoe dit heeft kunnen gebeuren en is hij bereid hieraan te werken? Is hij nu wel 100% open? Dat zijn allemaal dingen die meewegen. En iedereen zal vanuit zijn eigen achtergrond en persoonlijkheid hierin een andere keuze maken. En dat mag ook, er is geen goed of fout.

Los daarvan vind ik het een horrorverhaal. Zowel over het langdurige liegen als dat hij TS zo moedwillig en langdurig aan flinke fysieke risico's heeft blootgesteld. En het feit dat hij nu met wisselende verhalen komt vind ik een rood vlaggetje: hier klopt iets niet. Ook dat hij het nu lijkt te bagatelliseren ("het was gewoon voor de spanning") klopt voor geen meter (voor de spanning ga je parachutespringen of koop je een motor, niet seksen met allerlei vreemden van je eigen geslacht - dat doe je niet voor random spanning, maar omdat je homoseksuele gevoelens hebt). TS, heel veel sterkte en wijsheid toegewenst en het minste dat je nu van hem verdient is open- en eerlijkheid!

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:13

Ik riep ook altijd
Dat ik dan direct mijn spullen zou pakken. Maar geloof mij, het klinkt zo makkelijk. Maar als je het eenmaal meemaakt is het anders..

En alsof alles dan is opgelost... Dan blijf je nog met vragen zitten.

Ik wil eerst zo veel mogelijk weten
Bewust voor en nadelen tegen elkaar opwegen..

Wil gewoon een wel overwogen keuze maken en mij er nu nog voor inzetten..
Dat ik hoe dan ook kan zeggen
Ik heb mijn best gedaan
Optie overwogen (binnen mijn grenzen, wat dit ook zullen zijn?)
En een bewuste keuze gemaakt..

Als ik nu hals over kop weg loop, zou ik vragen hebben en misschien wel te snel een keuze hebben gemaakt..

Nu heeft het de voordeel van de twijfel tot mijn eigen hoofd weer helder is..

superpony

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:26

Ja joh TS, mensen roepen dat zo snel, maar ze staan niet in jouw schoenen en elke situatie en mens is anders. Je weet nooit wat je doet, voor je in een situatie terecht komt.

Je hebt je hoofd, verstand en gedachte, maar ook je gevoelens. Het is nog hartstikke vers, dus het heeft tijd nodig.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:52

precies.. vanaf de zijlijn is het makkelijk.
ook ik doe mijn petje af hoe je dit aanpakt ts. goed bezig.

wat denk ik (maar dan vul ik het ook voor jou in) geen optie is. is dat hij er mee stopt en zich volledig op jullie gaat richten. als hij dit al 7 jaar heeft weten te verbergen.

je zult voor mijn gevoel dus dit moeten accepteren en duidelijke regels aan moeten stellen wat je wel en niet accepteert. of het niet accepteren en bij hem weggaan

en niet bang zijn voor de kinderen. die houden van hun ouders. wat ze ook doen en wie ze ook zijn.
welke situatie daar zich ook aandoet, dat hoort er voor hun gewoon bij

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:08

Ik denk ook dat je er goed aan doet om een weloverwogen keuze te maken. Dat helpt je ook met verwerken. Over 10 jaar kijk je hier op terug en dan moet je trots op jezelf kunnen zijn. Welke keuze je ook maakt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:11

Nadia85 schreef:
Ik riep ook altijd
Dat ik dan direct mijn spullen zou pakken. Maar geloof mij, het klinkt zo makkelijk. Maar als je het eenmaal meemaakt is het anders..

Ik heb mijn best gedaan

Als ik nu hals over kop weg loop, zou ik vragen hebben en misschien wel te snel een keuze hebben gemaakt..

Vind zo knap hoe je ermee omgaat en gaat er alleen maar om dat jij uiteindelijk de beslissing neemt waar jij mee kan leven. Heel veel sterkte

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:15

Je doet het goed ts. Niet te overhaast een beslissing maken!
Ik denk dat sommige ook vergeten hoe moeilijk het is om tegen je partner te vertellen dat je als man ook andere behoefte hebt. Nee, niet eerlijk om dit achter de rug van je vrouw te doen maar geloof niet dat hij niet van Ts houdt. Als dat het geval was dan had hij ook kunnen vertrekken. Als vrouw kun je simpelweg niet aan de mannelijke behoeftes voldoen. Denk dat ts zichzelf moet gaan afvragen of ze daarmee kan dealen.
Zit nu via mijn telefoon op bokt maar ik ga je via mijn laptop nog mijn ervaring delen. Wellicht heb je er iets aan.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:38

Nadia85 schreef:
Ik riep ook altijd

Ik heb mijn best gedaan

Dat is zeker waar, niemand staat in jouw schoenen. Een weloverwogen keuze maken is altijd het beste. Je gaat er zeer volwassen en beheerst mee om TS, mijn complimenten. Lukt het wel een beetje zo samen in 1 huis, en hoe gaat het met de kindjes?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:57

Ik geef nergens een oordeel, blijven af gaan, keuze van ts en die wil ze heel bewust maken, chapeau. Geef alleen maar aan hoe ik er over denk en vertel haar nergens dat ze dit of dat moet doen, zeg alleen dat ik het soms gewoonweg niet snap juist om wat ik in onze kring heb meegemaakt.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:28

Ik heb veel respect over hoe je hiermee omgaat TS! Ik zou er veel moeite mee hebben (maar ben ook wel een beetje dramatisch aangelegd).
Ik zou vooral doen wat voor JOU en je kinderen het beste is. Als dat nu de situatie aankijken is, dan is dat zo. Weggaan kan altijd inderdaad. En misschien is het sowieso slim om dan eerst je schaapjes op t droge te hebben. Kans op woning, inkomen, je rechten kennen ivm de inspanningen voor t bedrijf (ja die zijn er!). Misschien eens voorzichtig laten voorlichten over wat het juridisch met zich mee zou brengen. Zodat je in elk geval weet waar je aan toe bent als je ervoor zou kiezen en je dan niet ingehaald wordt door de feiten. Weer je lot in eigen hand nemen, dat lijkt me nu na dit alles toch wel fijn, hoe het ook loopt. Veel sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:09

Ik verbaas me juist over hoe gematigd en soft mensen hier reageren eigenlijk...
Je laat je toch niet door een ander als stront behandelen? Al helemaal niet door je partner lijkt me.
Als ik dan lees over het voordeel van de twijfel geven (?) en voor de kinderen het juiste willen doen (?) dan snap ik er niks meer van.
Voordeel van de twijfel geven aan iemand die leugen na leugen verspreidt zelfs nadat hij betrapt is, is enkel jezelf een illusie voorspiegelen.
En het goede doen voor je kinderen is juist weg gaan bij iemand die hun moeder door het slijk trekt terwijl ze dat niet verdient. Hoe kun je anders je kinderen ooit leren wat eigenwaarde is als je er zelf niet naar leeft?
Ik denk inderdaad dat TS erg onzeker en afhankelijk is. Zonde!
Het leven heeft zoveel meer te bieden dan jezelf en je kinderen vrijwillig te laten pijnigen door mensen.
:*

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:16

Barbalala, ik ben het deels heel erg met je eens. Maar het is zo moeilijk. Ik heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, en ook ik kon niet meteen weg. Daar moest ik eerst mentaal klaar voor zijn en nog een figuurlijke klap in mijn gezicht voor krijgen. Pas toen kon ik de knop omzetten. Het is de moeilijkste beslissing in mijn hele leven geweest maar ook hier was het vertrouwen tot een nulpunt gezakt. Nu ik na een klein jaar op alles terugkijk, ben ik heel erg blij met mijn beslissing. Maar mèn, wat heb ik vaak spijt en moeite gehad in het begin.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:30

Maar hoe lang heb je dan nodig om alles te weten. Als de andere persoon al vraagt waarom je zo doet.

Blijf je dan omdat het leven en huis en werk makkelijks of voor de liefde.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:34

Dit soort redenaties klinken net zo egocentrisch als waar je de ander van beschuldigd.
Mensen en situaties zijn niet alleen goed of fout.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:49

BarbaLala schreef:
Ik verbaas me juist over hoe gematigd en soft mensen hier reageren eigenlijk...
Je laat je toch niet door een ander als stront behandelen? Al helemaal niet door je partner lijkt me.
Als ik dan lees over het voordeel van de twijfel geven (?) en voor de kinderen het juiste willen doen (?) dan snap ik er niks meer van.
Voordeel van de twijfel geven aan iemand die leugen na leugen verspreidt zelfs nadat hij betrapt is, is enkel jezelf een illusie voorspiegelen.
En het goede doen voor je kinderen is juist weg gaan bij iemand die hun moeder door het slijk trekt terwijl ze dat niet verdient. Hoe kun je anders je kinderen ooit leren wat eigenwaarde is als je er zelf niet naar leeft?
Ik denk inderdaad dat TS erg onzeker en afhankelijk is. Zonde!
Het leven heeft zoveel meer te bieden dan jezelf en je kinderen vrijwillig te laten pijnigen door mensen.
:*

Helemaal mee eens en ook wbt je eerste zin. :j

Alleen denk ik dat het moeilijker is als je er midden in zit...
Wat TS meemaakt lijkt me zoiets "groots", zó allesomvattend. Je hele leven staat op zijn kop. Ik vraag me af of het soms wel écht doordringt al tot TS.
Lijkt me afschuwelijk dat je je partner dacht te kennen, maar je nu geen idee meer hebt hoe of wat.

En ondanks dat ik waarschijnlijk wel direct vertrokken was, vind ik het knap dat TS niet halsoverkop beslissingen neemt.
Wil je dan ook graag nog even een hart onder de riem steken TS! Ik hoop onwijs dat jij en de kinderen hier sterker uitkomen dan ooit en de zon voor jullie gaat schijnen. {:}

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:29

senna21 schreef:
Dit soort redenaties klinken net zo egocentrisch als waar je de ander van beschuldigd.
Mensen en situaties zijn niet alleen goed of fout.

Ik snap niet hoe je dit niet als volledig fout kan zien.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 22:05

Citaat:
Helemaal mee eens en ook wbt je eerste zin. :j

Alleen denk ik dat het moeilijker is als je er midden in zit...
Wat TS meemaakt lijkt me zoiets "groots", zó allesomvattend. Je hele leven staat op zijn kop. Ik vraag me af of het soms wel écht doordringt al tot TS.
Lijkt me afschuwelijk dat je je partner dacht te kennen, maar je nu geen idee meer hebt hoe of wat.

En ondanks dat ik waarschijnlijk wel direct vertrokken was, vind ik het knap dat TS niet halsoverkop beslissingen neemt.
Wil je dan ook graag nog even een hart onder de riem steken TS! Ik hoop onwijs dat jij en de kinderen hier sterker uitkomen dan ooit en de zon voor jullie gaat schijnen. {:}

Ik heb echt het gevoel (zoals ik al eerder zei) dat ik dit gewoon droom en elk moment wakker kan worden..
En hoop ook dat de praktijk begeleider van de huisarts me een beetje wakker kan schudden. En door het er over te hebben, te beseffen dat het echt is...
Het voelt zo onwerkelijk...
Zo van "gho weetje wat ik vandaag hoorde dat de buurvrouw van de bla bla bla"
Alsof het mij niet overkomt..
Mja dat is dus wel zo
Maar het voelt (behalve op sommige dagen) nog niet zo..

Gevoel en verstand liggen ver uit elkaar..
En ik kan niet iets besluiten als ik er met mijn gevoel niet achter kan staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:09

Ik ken dat gevoel wel. Dat je het gewoon niet kan beseffen, dat het gewoon niet doordringt. Je ziet het allemaal gebeuren, maar het je echt realiseren dat lukt gewoon niet.

Heel veel succes, TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:11

Weet je, ik denk pas dat het tot je doordringt als je daar weg gaat. Nu geeft alles nog een vals gevoel van dat je leven normaal is, dat is ook een soort zelfbescherming, en overlevingsmechanisme. Je zit er nu middenin en dan is er weinig ruimte voor besef. Pas als je eruit stapt en er van een afstandje naar gaat kijken zul je denk ik de klap krijgen.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:22

Ik denk dat er ook best wat praktische bezwaren kleven aan het zomaar vertrekken. Twee jonge kinderen trek je niet zomaar zonder plan even uit hun dagelijkse leven en omgeving! Daarom vind ik t juist knap van TS dat ze het geduld heeft om dit proces uit te zitten. Het te laten bezinken en er samen met hulp tot een oplossing te komen. Ik heb er namelijk alle vertrouwen in dat TS uiteindelijk goed voor zichzelf kan zorgen. Maar het gaat om meer dan alleen haarzelf en dat lijken de mensen die roepen 'ik was meteen weggeweest' te vergeten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:17

Ze zou dan ook sowieso niet zelf moeten vertrekken, maar haar man de deur wijzen.