postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:44

Jeetje TS. :(:)

grijs_wolkje

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:45

Het heeft doorgezet. De hele nacht erge krampen en bloedverlies met stolsels. Ben ook niet echt te genieten nu, ik wil niks, niet eten, niet drinken, met baby bezig zijn. Vanmorgen dacht ik: misschien wil ik er wel niet meer zijn.
Geen zorgen, ik verzorg baby prima en geeft afleiding. haar babbelen maakt me aan het lachen :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:13

Ogh ts, het is hartstikke normaal dat je je nu k*t voelt. Wat een verdrietif nieuws, sterkte :(:)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:25

Alleen maar :(:)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:29

:(:) dikke knuffel TS.
Ik wil jou en je man veel sterkte wensen, het is helemaal normaal om je ### te voelen en deze gevoelens mag je/jullie ook zeker hebben.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:45

Och Ts.... wat verdrietig! Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:37

Heel veel sterkte TS, ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben.
Ik vind je gedachten die zo van optimistisch naar zwaar depressief gaan wel heel erg zorgelijk. Ik snap dat dit een moeilijke tijd is, maar eerder voerden die natuurlijk ook al de boventoon. Ik hoop dat je daar goede hulp voor krijgt, want ook je kleintje zal dit ongetwijfeld aanvoelen en dat is natuurlijk ook niet gezond.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:43

Hoe voel je je inmiddels?
Al wat vrede in en met jezelf?

Kan me voorstellen dat je hoofd even op klappen staat na al die tegenstrijdige gevoelens en emoties, maar probeer het genieten van en met je kleine meid weer terug op te pakken :(:)

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:43

Klopt cayenne, ik heb contact gehad met de ggz. 25 juni kan ik bij een arts langs om te kijken naar medicatie, 17 juli kan ik voor een intake. Ik kan gelukkig nog goed kletsen met baby, daar wordt ik zelf ook echt vrolijk van. Heb valeriaan en melatonine gekocht om hopelijk wat rust en slaap te vinden

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:44

Ik vind dat nog vrij lang duren. Zeker met wat er nu gebeurd is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:17

quera schreef:
Ik vind dat nog vrij lang duren. Zeker met wat er nu gebeurd is.

Welkom in de GGZ := Als je niet boven aan de spoorbrug staat mag je gewoon aansluiten in de wachtrij. 3 weken is nog snel :Y)

Maar je kan ook zelf een psycholoog zoeken, dat heb ik toen gedaan. Betaal je wel zelf, maar je hebt ook eigen keuze. Ik had toen een hele fijne christelijke psycholoog. Niet dat dat wat uitmaakt voor de meesten, maar ik vond het erg prettig omdat ik zelf ook christelijk ben en dan heb je toch wat meer herkenning ofzo :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:21

Ik werk zelf in de psychiatrie dus weet hoe het werkt. ;)

Maar vind dit wel een indicatie waarbij iemand goed in de gaten gehouden moet worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:25

Wat een achtbaan, veel sterkte Y;(

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 23:31

Het is goed gegaan vandaag, ondanks dat mijn man bijna de hele dag weg was. Ik gebruik nu valdispert stress en dat lijkt wel wat te doen, ik word er rustiger van en mijn ogen hebben geen lekkage meer de hele dag. Ik merk het goed als het uitwerkt, een nerveus gevoel, wat trillerig in de handen, onrust in mijn lijf. Kan er 3 per dag gebruiken, vandaag heb ik er 2 genomen en net melatonine om te slapen. De ggz is niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, moet ik dat laten weten?

Ik heb vandaag wel echt kunnen genieten van onze prinses, ze brabbelt nu zo leuk! Vanmidd hebben we samen gekookt, kleintje op veilige afstand op de bar gezet in de maxi cosi. Ze weet nu hoe ze bami met zoetzure komkommer kan maken :) ook heb ik de muziekmobiel voor in de box kunnen afmaken, ze vind het heel leuk om naar te kijken:
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:33

Wat goed dat je een fijne dag hebt gehad. Mooie mobiel heb je gemaakt hoor, ik wou dat ik zo creatief was. Op naar nog een mooie dag!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:18

Dat heb je mooi gemaakt!
Kan me voorstellen dat je (keuken ;) ) prinsesje daar graag naar kijkt!

En fijn dat je supplementen ook echt iets voor je doen, die rust kun je goed gebruiken :(:)

Zou overigens de ggz zeker op de hoogte stellen, hoe meer ze van je weten, hoe beter ze je kunnen helpen!

Lekker slapen voor zo en op naar een mooie zondag :*

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:38

Wat mooi! Ben je graag creatief bezig TS?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 11:20

Ik ben heel graag creatief bezig, knutselen, haken, koken, bakken.. Ik hou er van!

Mijn man heeft me uit laten slapen vandaag, tot 10 uur liggen knorren! Heel fijn :)

Ik heb nu niet meer het idee dat ik aan het oppassen ben, zou kleintje nooit meer willen missen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:32

Dat is een fijn gevoel ts. Zowel het uitslapen als het niet meer oppassen gevoel.

Al kom je nog wel wat wisselend/labiel over. Goed op jezelf passen hoor. Al wijt ik dat wisselende ook echt aan de hormonen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:53

Ik vind je echt bizar wisselend in gemoedstoestand. Zeker gezien de tijdspanne van start topic tot nu. Ik zou dit goed aankaarten bij de psycholoog. Heb je zelf en heeft je man dat ook door? Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 12:28

Het wisselt inderdaad nogal, dat komt vooral doordat ik als kind niet heb geleerd mijn emoties goed te relativeren of erover te praten. De weegschaal slaat dan makkelijk door naar de andere kant, hormonen die erbij komen kijken.. mijn man kan me goed lezen en steunen hierin.

Ik wil familie ook op de hoogte stellen zodat ik van hun ook steun kan krijgen. Ze weten van de depressie, maar niet van de laatste ontwikkelingen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:56

TS, is het niks om werk te zoeken voor bijvoorbeeld 2 dagen in de week? Om je zinnen een beetje te verzetten? Je kleintje kan dan ook twee dagen naar het kinderdagverblijf en dat is betaalbaar omdat jullie dan kinderopvangtoeslag krijgen. Hele dagen thuiszitten is ook niet bevorderlijk. Als je wat meer om handen hebt dan alleen de baby, kan dat ook een positief effect hebben. Je verdient zelf wat, bouwt een sociaal netwerk op en komt er even uit.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 08:18

Klopt zeker mazida, voorlopig ben ik nog thuis, maar het is zeker iets waar we wel mee bezig zijn! Het lastige is dat er hier geen vangnet is voor kleintje, een opvang zou kunnen maar voor nu lijkt me dat niks.

Ik heb een goede nacht gehad, kleintje werd om half acht wakker, vlak voor de wekker. Een vriendin komt zo langs om te praten, ik vertrouw haar en ze heeft altijd een luisterend oor zonder zichzelf op te dringen met advies. Dat zal me ook goed doen

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 16:38

Ik ben vandaag op controle geweest om te kijken of alles schoon was van binnen. Er is geen vruchtje te zien maar nog wel een verdikt slijmvlies, er werd een test gedaan en die gaf positief aan. Het kan betekenen dat: het bloedverlies toch innestelingsbloed was, wat raar zou zijn omdat ik ook echt buikpijn had. Er kan nu dus nog wel een zwangerschap zijn, maar omdat ze niks zagen kan het of nog te klein zijn, of buiten de baarmoeder zitten. Het kan ook zo zijn dat er toch een miskraam komt maar dit nog niet op gang is.

Behoorlijke rollarcoaster zo, al ben ik zelf rustig :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:26

jeetje ts. nog volledig in spanning dus.