Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:14

Wauw die is mooi zeg. Hoeveel kost zoiets?

Ik ben zwanger en ben mij af en toe aan het verdiepen in het dragen, vind het maar lastig allemaal hoor. Pffff.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:53

Als de doek erg dik voelt vind ik het niet echt een newborn doek Lautje :) Maar ik heb geen ervaring met AP oid.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:53

Ohhh wauw die is mooi Esplendido!

De marketing van Artipoppe vind ik idd ook wel een dingetje. Maar ik vind hun Argus patroon gewoon erg mooi.
En ze hebben idd een hele mooie lichte Leopard :)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:54

Esplendido schreef:
[ [url=m/8KDfzb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze met babycamel en zijde en dat is echt een fijne doek. Hij staat wel te koop want met mijn jongste die bijna twee wordt heb ik nog veel op mijn verlanglijst staan om te proberen.

<3 Mooi!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:06

Hier wil ik straks een blend met merino wel voor een leuke prijs. Misschien jullie nog tips?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:59

Ligt aan je prijscategorie :D en of je nieuw of tweedehands zoekt. Ik heb nog wel een 6’je te koop anders, met 25% merino.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:38

Je hebt doeken in allerlei prijsklassen. De doek die ik hierboven postte vraag ik €375,- voor. Dat is minder dan retail.

Doeken heb je in allerlei prijsklassen voor €50,- heb je een prima doek, maar er zijn ook doeken van meer dan €5000,-. Exclusiviteit, vraag en aanbod en blend spelen daarbij een rol. Ik heb twee doeken met qiviut (een hele exclusieve wolsoort) en dat merk je in de prijs.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:28

Jeetje, dan vind ik het niet gek dat ik m mooi vind. De prijs alleen wat minder, haha. Maar snap dat sommige blends nou eenmaal duurder zijn. Van welk merk is die doek?

Ik wil voor mijn (eerste) doek echt niet meer dan €100 uitgeven. Wil wel een geweven doek. Moet ook maar zien of ik het wat vind. Nog maar even zoeken wat ik wil. Heb gelukkig nog even.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:14

Dan kun je het beste kijken voor een Yaro of Little Frog. Of met een beetje geluk kun je een mooie tweedehandse op de kop tikken.

Alhoewel ik het liefst Maisaa aanraad. Is nog niet zo’n bekend merk, maar ik vind ze 1000x fijner dan Yaro of LF. Zeker de 100% katoenen. Heel sterk en zo zacht!
https://maisaaslings.com/shop.html#!/pr ... rgy-velvet ik heb deze bijvoorbeeld aan een vriendin gegeven, echt een heerlijk doekje. Maar hun linnenblend is ook geweldig: https://maisaaslings.com/shop.html#!/pr ... bi-crimson
Siri heeft hier de RS van, ik hem er een in een ander patroon. Echt een topper! En heel budgetvriendelijk :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:17

Pure baby love kan je volgens mij ook nog naar kijken voor dat budget :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:49

Wrapahula valt ook daar in

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:29

Hallo allemaal :) ik heb een vraagje aan jullie.
Onze dochter van 8 maanden zit graag in de draagdoek, altijd in de fwcc, maar ze draait inmiddels haar hoofd er bijna af om de kant op te kijken waar we naar toe gaan.
Welke knoop is makkelijk om te zorgen dat ze naar voren kan kijken? Een rug knoop bijvoorbeeld, of iets waarbij ze meer op mijn heup zit?
De fwcc gaat heel goed en knoop ik makkelijk, maar verder kan ik niet zeggen dat ik een hele ervaren drager ben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:34

Dan zou ik eens een consult volgen voor een heup en rugknoop :) tot ze zelfstandig kan gaan zitten is het rugknopen vrijwel beperkt tot 1 knoop. Maar zodra ze zelfstandig kan zitten gaat er een wereld aan knopen open :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:39

Ik vond een draagconsult voor de rug erg fijn. Vooral voor het op de rug krijgen en knopen zonder dat je goed ziet wat je doet, met zo’n ukkie op je rug.

Qua heupknoop kun je een RS proberen, of met je eigen doek bijvoorbeeld de Robin’s hipcarry proberen. Er zijn er meer, maar dit is wel een hele gangbare om mee te experimenteren.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:04

Dank voor jullie reacties! Die knopen ga ik opzoeken Britt en misschien moet ik inderdaad ook naar een draagconsult kijken.
Heeft iemand tips voor een goede consulent in Friesland of Drenthe?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:40

MizzMontana schreef:
Dank voor jullie reacties! Die knopen ga ik opzoeken Britt en misschien moet ik inderdaad ook naar een draagconsult kijken.
Heeft iemand tips voor een goede consulent in Friesland of Drenthe?

Draagconsulent Aafke Veldman uit Balk. http://draagconsulent.nl

Zij heeft heel veel kennis. Zij is laatst bij mij geweest.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 15:36

Britt schreef:
Ligt aan je prijscategorie :D en of je nieuw of tweedehands zoekt. Ik heb nog wel een 6’je te koop anders, met 25% merino.

Tja ik ben ook een die tog wel onder de 150,- voor doeken blijft hahaha maar als dat in de buurt komt van jouw doek heb ik natuurlijk graag meer info. Heb nu 3 nieuwe (katoen 7, linnen 6 en ringsling katoen mer linnen) en 1 2e hands yaro bevalt me allemaal even goed. Daarom wil ik ook eigenlijk niet meer aan een doek uit geven. Vind wat ik nu heb prima. Dus wat voor meerwaarde zal zon hele dure doek voor mij zijn :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:49

Nee, dan kan ik je niet helpen, heb er eentje voor €200 all in te koop, met 13% merino. Maar dat is nog wel een flink verschil met €150,- natuurlijk.

Tot nu toe heb ik ervaren dat er wel verschil zit tussen de goedkopere doeken met merino en de duurdere, maar snap goed dat je je budget niet wil overschrijden :D

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:29

Tip: Oscha heeft korting!

Aya Slings stopt, maar laatst hadden ze nog wat op hun site (vriendin verkoopt die van haar ook). Vind deze doek fijner voelen dan Yaro en Frog!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:02

Ik heb een Aya, fijn doekje!
Al had ie wel wat liefde nodig. Maar wel lekker grippy.

Mijn mei tai gaat op verkoopreisje, ben benieuwd.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 22:47

Soez schreef:

Aya Slings stopt, maar laatst hadden ze nog wat op hun site (vriendin verkoopt die van haar ook). Vind deze doek fijner voelen dan Yaro en Frog!

Dat had je niet mogen zeggen ;(
https://www.oschaslings.com/en/shop/bab ... croft-emma

Ik wil m :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:59

Britt schreef:
Nee, dan kan ik je niet helpen, heb er eentje voor €200 all in te koop, met 13% merino. Maar dat is nog wel een flink verschil met €150,- natuurlijk.

Tot nu toe heb ik ervaren dat er wel verschil zit tussen de goedkopere doeken met merino en de duurdere, maar snap goed dat je je budget niet wil overschrijden :D

Jouw doek is wel echt een aanrader! Lekker wol maar voelt niet dik. Knoopt makkelijk en is erg comfi.
Ik kan er als beginner lekker mee knopen :)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:39

HindaFree schreef:
Soez schreef:

Dat had je niet mogen zeggen ;(
https://www.oschaslings.com/en/shop/bab ... croft-emma

Ik wil m :o

Srry! Wel een mooie deal en mooie doek!
Ik ben nogal fan van Oscha, alleen mijn bankrekening niet :z

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:50

Enigsinds off topic maar heeft wel met dragen te maken, hebben jullie een draagjas/draagvest voor het najaar en winter, en zo ja wat voor 1 bevalt goed?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:30

Ik vond mijn Greyse softshell jas heel fijn, helaas pas ik hem niet meer, dus die gaat te koop.
Ik vond softshell wel fijn omdat je al een klein kacheltje bij je hebt, onder je jas. Dan is een dikke winterjas al snel te warm, leek mij.

Ik ga deze dus ook aanschaffen in een maatje groter.