Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:14

Hoe zijn de marathon en de mudmasters gegaan?

Jammer dat het nog niet helemaal wil lukken Dani! Kan je je moeder niet vragen wat meer gezonde dingen (fruit etc.) te kopen? Dan heb je in ieder geval een alternatief.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:19

Mudmasters was weer super, elke hindernis gedaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:06

Gaaf hoor! Wie weet ga ik ooit nog eens zo gek zijn om mee te doen :D

Net 7,4km gelopen, zometeen maar eens kijken wat ik kan ontbijten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:12

Ik fiets nu zo bijna dagelijks minstens 36 km.
( van en naar werk/ van en naar stal) dus cardio genoeg. Verder dan nog 1 keer in de week sportschool, maar dit word uiteraard nog uitgebreid. Vrijdag zijn we gaan mountainbiken. Heuvels op en af.
Alleen halverwege was iets minder toen ik aan de voorkant te hard remde en mijn fiets aan de achterkant dus omhoog kwam.
BAM daar ging ik. Dus ik ben nu aardig blauw. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:26

Ik heb het gehaald in 2 uur en 11 minuten. Wat was het warm!! Elke drinkpost water over me heen gegooid en veel gedronken onderweg.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 00:21

Tijdje stil geweest, dus ik kom maar weer even reageren :Y)

Allereerst, heel netjes gedaan Supervixen! Super veel respect dat je dat in die hitte gewoon hebt gedaan!

Ouch, Lous, wat vervelend! Hoe gaat het nu? Niet al te lelijk gevallen, hoop ik? :(:)

Hier is de motivatie zó ver te zoeken. Zit even een beetje in een dipje in mijn hoofd, ik doe eigenlijk iedere dag helemaal niks maar toch voel ik me ontzettend gestrest en ik word er zo moe van maar slapen kan ik ook niet :Z :roll:
Voel me gewoon even ontzettend naar momenteel en kan me dus ook echt tot niks zetten. Niet sporten, te weinig eten, te weinig drinken - ik hang eigenlijk alleen maar op de bank. Ach ja, niks aan te doen behalve toch maar even doorzetten en er maar doorheen slaan |o

Hier gaat het dus even niet zo soepel met de challenge. Hoe gaat het er bij jullie aantoe? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:40

E_J, klinkt precies als hoe ik mij voelde tijdens mijn burn-out. :(:) Let een beetje op jezelf.
Ik weet dat je je er niet toe kunt zetten, maar sinds ik weer ben gaan bewegen en buiten kom gaat het met sprongen vooruit. Maar vooral even doen waar jij je goed bij voelt hoor.. sterkte!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:05

E_J schreef:
Tijdje stil geweest, dus ik kom maar weer even reageren :Y)

Allereerst, heel netjes gedaan Supervixen! Super veel respect dat je dat in die hitte gewoon hebt gedaan!

Ouch, Lous, wat vervelend! Hoe gaat het nu? Niet al te lelijk gevallen, hoop ik? :(:)

Hier is de motivatie zó ver te zoeken. Zit even een beetje in een dipje in mijn hoofd, ik doe eigenlijk iedere dag helemaal niks maar toch voel ik me ontzettend gestrest en ik word er zo moe van maar slapen kan ik ook niet :Z :roll:
Voel me gewoon even ontzettend naar momenteel en kan me dus ook echt tot niks zetten. Niet sporten, te weinig eten, te weinig drinken - ik hang eigenlijk alleen maar op de bank. Ach ja, niks aan te doen behalve toch maar even doorzetten en er maar doorheen slaan |o

Hier gaat het dus even niet zo soepel met de challenge. Hoe gaat het er bij jullie aantoe? :)

Nou ik was aardig gehavend hoor. :=
Maar ook vreselijk hard voor mezelf.
Pijn heb ik niet veel gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is het meeste nu weg getrokken inmiddels.

De zin is hier ook inmiddels weg,terwijl ik vorige week nog supergemotiveerd was.
Maar dat heeft er denk ik voornamelijk mee te maken omdat ik mijn werk zat ben plus andere moeilijke zaken aan mijn hoofd die ik een plek moet geven.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 14:11

Dreamy schreef:
E_J, klinkt precies als hoe ik mij voelde tijdens mijn burn-out. :(:) Let een beetje op jezelf.
Ik weet dat je je er niet toe kunt zetten, maar sinds ik weer ben gaan bewegen en buiten kom gaat het met sprongen vooruit. Maar vooral even doen waar jij je goed bij voelt hoor.. sterkte!

Dankje! Ik probeer zoveel mogelijk naar de paardjes te gaan, dan kom ik toch even buiten in de frisse lucht. Dat doet me op zich wel goed, maar als ik dan weer thuis ben is het meteen weer weg -O-

Lous schreef:
Nou ik was aardig gehavend hoor. :=
Maar ook vreselijk hard voor mezelf.
Pijn heb ik niet veel gehad.

[ [url=m/txwWBW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XKKCed.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uU20Dq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/unR4y7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig is het meeste nu weg getrokken inmiddels.

De zin is hier ook inmiddels weg,terwijl ik vorige week nog supergemotiveerd was.
Maar dat heeft er denk ik voornamelijk mee te maken omdat ik mijn werk zat ben plus andere moeilijke zaken aan mijn hoofd die ik een plek moet geven.

Jeetje Lous! Je bent inderdaad naar gevallen. Gelukkig maar dat het meeste is weggetrokken :(:)
Ga je een nieuwe baan zoeken? Zo ja, succes! Hoop voor je snel iets vindt waar je je prettiger bij voelt

Ik heb ook geprobeerd een baantje te zoeken, maar daar staat mijn hoofd nu echt niet naar. Ik merkte dat iedere keer als de werkgever mij belde om een afspraak te maken, ik ineens ontzettend angstig werd. Geprobeerd me eroverheen te zetten door toch maar gewoon op gesprek te komen, maar de dag voordat ik zou komen proefwerken heb ik afgezegd en afgezien van de sollicitatie omdat ik gewoon ziek werd van hoe erg ik dus niet wilde. Dan maar niet dus :evaw:

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:20

Zo, net terug van een rondje hardlopen weer! Ging goed :D
Ik had afgelopen week nieuwe hardloopschoenen gekocht. Ik liep hiervoor op oude schoenen van mijn moeder (zelfde maat) maar ik had steeds last van mijn enkel. Maar nu niet meer! Schoenen mét demping zijn toch wel fijn :D

Ik ben nu trouwens ook op zoek naar een nieuwe baan, mijn contract loopt af komend najaar. Ik vind het toch allemaal maar stressvol, dat vacatures zoeken en solliciteren. Maar ik ben wel heel blij dat ik het nu beter aankan, een aantal jaar terug kon ik echt in de paniek schieten en da's inderdaad geen aanrader :Y)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:16

Welke bokker deed hier af en toe wel eens intermittent fasting?
Kun je daar wat meer info over geven hoe jouw dag- werkschema eruit zag?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:55

x_Quinta_x schreef:
Welke bokker deed hier af en toe wel eens intermittent fasting?
Kun je daar wat meer info over geven hoe jouw dag- werkschema eruit zag?

Ik! Maar ik ben er inmiddels mee gestopt ivm weer aan ‘t werk, deed het toen ik nog thuis zat. Ik stond wel tussen 7-8 op, maar at om 13:00 mijn eerste maaltijd. Soms ging ik daarvoor cardioen (wandelen), gewoon op lege maag kan dat prima. Met krachttraining werkt het voor mij echter niet, dan heb ik meer energie nodig.

13:00 ontbijt
Rond 15:00-16:00 lunch
Rond 18:00-19:00 avond eten
Rond 21:00 nog wat kwark oid

Trainen (kracht dus) deed ik dan ‘smiddags of ‘savonds.
Met werken erbij dus geen ervaring, maar heb actief werk en onregelmatige tijden dus ik ga dat niet doorzetten :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:36

@ dreamy: en dan zo elke dag tot je je streefgewicht behaald had?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:40

x_Quinta_x schreef:
@ dreamy: en dan zo elke dag tot je je streefgewicht behaald had?

Het is niet perse een dieet he :+ streefgewicht heb ik bij lange na nog niet gehaald ook! Het was voor mij even een periode om weer te wennen aan normale/minder porties :j