Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:48

Needje schreef:
Ik ben vorige week gelaserd.
Samen met n vriendin.
En toen we naar buiten liepen zeiden we tegelijk Peukie? :')
Uiteraard noet gedaan. En nu dus een week rookvrij. Ik iig. Vriendin heeft het een stuk zwaarder en af en toe toch een gerookt als ze er een aangeboden kreeg. Zonde.
De tips die die kerel van het laseren gaf was veeeel water drinken. En goed letten op buikademhaling. En elke keer als je aan roken denkt 1 of een paar getallen van een sudoku puzzel invullen. Of bewust even met buikademhaling bezig zijn.


Ik ben eind mei gestopt met roken (samen met 2 collega's, ook van de baas gekregen) en mijn eerste reactie in de auto was inderdaad ook: 'zo, nu eerst even roken'.
Ben wel eerder gestopt, cold turkey of met het boek van Allen Carr, merkte met het laseren weinig anders, voelde toch behoorlijk als cold turkey!
De eerste week heb ik mezelf álles gegund qua eten, slikte ik vitamine B en valeriaan en nu nog steeds heb ik soms dat ik voor het stoplicht sta, aan het zoeken ben en me afvraag waar m'n sigaretten zijn. Ben nu bijna 7 maanden verder, maar er blijven gewoon lastige momenten voorbij komen.

Heel veel succes allemaal! Als ik het kan... dan moet iedereen het kunnen :D

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:24

Willl65 schreef:
Wat waren de klachten dan? In ieder geval enorm veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag voor je


Ik zal je pb sturen.

Vanmorgen kindlief ziekgemeld op school en zelf vrij gevraagd. Wilde net terug naat bed toen ik door de arts uit het ziekenhuis werd gebeld dat hij vanmiddag terug moet komen voor extra onderzoek. Hij mag nu alleen nog maar licht verteerbaar eten hebben (wit brood of beschuit) en dat had ik niet in huis. (Alleen bruin brood) dus niet terug naar bed, maar kleren aan en naar de winkel. Eind vd ochtend moet ik naar de apotheek voor medicatie en rond 2 uur in zkh zijn met hem.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:30

Sterkte idylle.
Ik denk overigens als je echt wil stoppen je het juist wel tegen je man moet zeggen.
Buiten dat ik t apart vind dat je over zoiets liegt tegen je partner denk ik dat hij juist kan helpen.

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:34

Needje schreef:
Sterkte idylle.
Ik denk overigens als je echt wil stoppen je het juist wel tegen je man moet zeggen.
Buiten dat ik t apart vind dat je over zoiets liegt tegen je partner denk ik dat hij juist kan helpen.


Ik lieg er niet over hoor, als hij erom vraagt zeg ik het gewoon, maar zolang hij er niet om vraagt, is het voor mij mentaal makkelijker. Als jij dat wel liegen vind, ach, dan maar een levensreddend leugentje als dat voor mij werkt :o

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:38

Nou blijkbaar werkt dat dus niet, want in de auto met hem heb je weer gerookt. ;)

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:06

Jazeker helpt het, want nu was ik niet chaggerijnig

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:26

50 uur nu zonder sigaretten, cold turkey gestopt en wel echt hoofdpijn en slaapgebrek maar hey het gaat. Ik probeer mezelf bezig te houden met van alles. Gisteren opgeruimd en was gedaan na werk en ga zo eff richting apotheek en auto wassen en denk ook nog de stad want heb gisteren een nagel gebroken. Wou naar sportschool gaan maar toen ik net uit bed stapte ging ik echt gigantisch door Mn knie, dus weet niet wat wijsheid is...

Idylle, veel sterkte met je zoon!

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:47

En ben je de dag doorgekomen Lifaya?

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:55

Ja hoor, het gaat opzich maar ik kan gewoon niet slapen... dus ik heb mijn werktijden laten aanpassen naar 4 uurtjes aanwezig i.p.v. 6 uurtjes want voel me echt een zombie... gelukkig vanaf 4 januari even een week vrij voor de operatie en dan zal ik andere dingen aan Mn hooft hebben hihi. Het lijkt alleen wel of ik nu weer meer last van Mn maag en darmen heb...

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:35

Anders koop je van die valdispert tabletjes met melatonine er in! Die hielpen mij wel, paar uurtjes voor het slapen innemen!

Het zit allemaal in je koppie he, doorzetten! Goed dat je je uren aan hebt kunnen passen!

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:45

Ben sowieso al een slechte slaper en melatonine werkt niet echt bij mij helaas. Ik val wel in slaap maar word om de haverklap wakker en blijf maar draaien. Melatonine werkt om in te slapen, niet om in slaap te blijven helaas :( het niet roken komt wel goed, hoe verleidelijk het soms ook is, ik moet stoppen of ik wil of niet...

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:30

Ah ja dat heb ik ook, ik heb van die valdisperd met 3 verschillende stofjes en die helpen mij met inslapen en doorslapen! Maar dit had ik ook voor het stoppen met roken al!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:07

Slapen doe ik ook slecht. Het stoppen heeft t bij mij niet erger gemaakt gelukkig.

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:12

Het stoppen met roken geeft indirect meer stress dus slapen gaat nog meer achteruit bij mij en meer maagklachten :+ maarja word niet voor niets aan Mn maag geopereerd...

Gedouchte en ga me omkleden voor werk. Ben echt dood, hoofdpijn en noem maar op. Gelukkig maar korte dagen vanaf nu dus dat scheelt.. moet maar zo zien, volgend jaar ben ik rookvrij en uiteindelijk na herstel gezond !

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:40

Ik denk dat het voornamelijk líjkt of het meer stress geeft. Maar als roker heb je constant stress. Wanneer weer roken? Heb ik wel genoeg peuken? Kan ik daar wel roken? Enz...
Alleen beseffen veel mensen dit niet.

Succes met werken! En dat rookvrij en gezond, daar gaan we voor!!

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:03

Bij mij alles weer rustig met zoonlief.
Ik ga wel weer opnieuw stoppen, maar toch wat beter voorbereid dan nu :+

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:25

Fijn idylle!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:46

Ik meld mij ook hier!
Ben ooit begonnen met roken tijdens het uitgaan. En vond het toen ook echt lekker om met een drankje een sigaretje te roken. Uiteindelijk is het natuurlijk steeds meer geworden, dat ik zelfs als ik bij de bushalte kwam meteen een peuk op stak. Ik was dan ook altijd blij als de bus wat later was, want dan kan ik nog lekker een peukie doen.

De laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel en dan als ik rook merk ik dat ik mij heel erg rot voel. Kan het gevoel niet echt omschrijven, maar voel dat ik heel erg zenuwachtig wordt om niks. Dat had ik vandaag dus weer bij de bushalte en ik voelde mij toen ook zo rot. Heb toen mijn pakje sigaretten daar meteen weggegooid. Best impulsief, maar ik wil niet meer roken. Ik vind het helemaal niet meer fijn en merk dat ik er alleen maar zenuwachtig van wordt.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:26

Goed bezig!

Matheno

Berichten: 7963
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:49

mnka schreef:
Ik meld mij ook hier!
Ben ooit begonnen met roken tijdens het uitgaan. En vond het toen ook echt lekker om met een drankje een sigaretje te roken. Uiteindelijk is het natuurlijk steeds meer geworden, dat ik zelfs als ik bij de bushalte kwam meteen een peuk op stak. Ik was dan ook altijd blij als de bus wat later was, want dan kan ik nog lekker een peukie doen.

De laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel en dan als ik rook merk ik dat ik mij heel erg rot voel. Kan het gevoel niet echt omschrijven, maar voel dat ik heel erg zenuwachtig wordt om niks. Dat had ik vandaag dus weer bij de bushalte en ik voelde mij toen ook zo rot. Heb toen mijn pakje sigaretten daar meteen weggegooid. Best impulsief, maar ik wil niet meer roken. Ik vind het helemaal niet meer fijn en merk dat ik er alleen maar zenuwachtig van wordt.


Je hartslag stijgt bij het roken van een sigaret omdat je bloedvaten vernauwen. Dat kan het zenuwachtige gevoel verklaren.

Succes!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:43

Thanks dames! :D

Hier nu dag 3, nog steeds niks gerookt!
heb het er wel even moeilijk mee gehad en ik ga zeker nog moeilijkere momenten krijgen :')
Dat mijn leven zo erg beïnvloed wordt door sigaretten, begin ik mij nu ook echt goed te beseffen...

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:44

Nog steeds gestopt. Gaat op zich prima al heb ik soms echt nog zon behoefte aan een sigaret lol. Maar merk wel dat ik iets meer snaai.

Nou word ik dus geopereerd en moet ik na mijn operatie ongeveer een maand gemalen/vloeibaar eten nemen dus zal het snaaien wel minderen hihi.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:50

Ik ook nog steeds gestopt!

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:10

Jeej! Wij zijn goed bezig!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:43

Goed bezig :D !!!
Hier ook nog steeds gestopt