Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:53

DezeNaam schreef:
Ik ben overigens begonnen op 3mg nicotine. Ik weet niet precies hoeveel pakjes (of sigaretten) je per dag rookte?
Maar afhankelijk van het apparaat kan 3mg echt wel genoeg zijn soms. Heb 6 ook al eens geprobeerd en dat voelde ik al vrij snel aan mijn keel als ik voor een langere tijd bleef door vapen.

6 voel ik ook aan mn keel. Niet fijn. :n
Ik rookte wel aardig wat weg.
Dan ga ik volgende week even naar de winkel 3 halen. Kijken of dat wat is.

Lieszje

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:56

Ik kom ook meelezen/reageren :)
Ben al meerdere keren gestopt geweest en weer begonnen :+
Ben een enorme stress-roker :o

Vorige week heb ik een vaper van mijn vriend gehad :)
Rook nog steeds, maar wel al een stuk minder :)
Hoop na mijn examens volledig over te kunnen stappen op de vaper en uiteindelijk nicotine af te bouwen :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:16

Sannert schreef:
DezeNaam schreef:
Ik ben overigens begonnen op 3mg nicotine. Ik weet niet precies hoeveel pakjes (of sigaretten) je per dag rookte?
Maar afhankelijk van het apparaat kan 3mg echt wel genoeg zijn soms. Heb 6 ook al eens geprobeerd en dat voelde ik al vrij snel aan mijn keel als ik voor een langere tijd bleef door vapen.

6 voel ik ook aan mn keel. Niet fijn. :n
Ik rookte wel aardig wat weg.
Dan ga ik volgende week even naar de winkel 3 halen. Kijken of dat wat is.

Inderdaad, misschien wel fijn voor even als je wat stress hebt en even een rush wilt, maar na een week voelde mijn keel echt wel stuk zeg... _O- Maar ik damp dan soms ook wel een eind weg.
Ik rookte overigens ook bijna een pakje per dag.. Rookte wel nog geen jaar dus dat scheelt misschien.

Lieszje; bij stress roken vind ik dat dampen wel helpt. Was bij mij ook het geval. Alleen rekening mee houden dat je in principe dan misschien wel 'afhankelijk' wordt van je vapor, al is dat eerder mentaal uiteindelijk.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:30

Mijn vapor werkt plots ongelooflijk traag, zit bijna geen druk meer op, stom ding. :+ Moet hem nu altijd aan de lader hangen om te vapen, zelfs als hij de hele nacht ingestoken heeft... Wordt nog eens gloedheet ook. :/

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:08

Tijd voor een nieuwe!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:36

Dacht ik ook eerst... Nu werkt hij wel terug goed. :') Maar ik denk wel dat zijn tijd aan het komen is inderdaad. :')

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:28

Ik weet niet welke je hebt? maar zijn de contatpunten tussen tankje en batterij schoon?
Dat wordt nog wel eens vergeten en dan kan hij ook trager worden.
Ik ga er van uit dat je gewoon de coils wel regelmatig wisselt ( geen idee of je net begint of al jaren dampt sorry haha). Want bij mijn istick basic wordt de coil ook sneller heet als ik de coil weer (bijna) moet verwisselen, en moet ik veel harder hijsjes nemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:45

*Schop-schop-schopperdeschop*

Ik heb op een zondagavond, na mijn werk, ongeveer dit tijdstip mijn laatste sigaret gerookt.
Dat was 6 maanden geleden!!!! *\%/*

Ik ben vooral verschrikkelijk trots op mezelf. Ik had niet verwacht dit te kunnen, zo'n hardnekkig tabaksverslaafde als ik was.
Ik damp uiteraard nog steeds, hoewel ik dat ook langzaamaan automatisch verminder.
Misschien komt er ooit ern dag dat ik mag melden dat ik niet meer damp. Maar tot die tijd heb ik hoe dan ook al een enorme stap gezet qua gezondheid. :)

En hoe gaat het met de rest? :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:14

Hey dikke proficiat, Palmera!
Well done, wat een prestatie!

Ik zit helaas weer helemaal aan de gewone sigaretten. Ergens wil ik wel weer stoppen, want het is duur en het stinkt en het is ongezond. Iedereen kent het riedeltje wel :')
Maar toch is er ook nog altijd iets dat me tegenhoudt, god mag weten wat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:20

Ik ben sinds 1 aug gestopt met dampen... zat nog op 3 Mg.
De nicotine heb ik eigenlijk geen last van, maar ben continu m’n dampet kwijt en dan denk ik: ohja.... :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:06

Ik was in Juni gestopt met roken en gebruikte toen alleen de vaper nog.
Daarna een tijdje door gedoe toch weer erbij gerookt maar nu sinds 1,5 week gestopt met roken :)
Gaat eigenlijk heel goed, zit nog wel op 6mg nicotine.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:42

Ik wil me graag melden, doe poging 2327894328679 ( willekeurige cijferreeks :')) om te gaan vapen ipv roken. Heb nu al een maand zelf niks gekocht maar als mijn vriend een pakje koopt of iemand langskomt en die gaan roken pak ik toch vaak nog een normale sigaret.. Heb nu 12 mg nicotine in mn vaper maar mis mn hele brandsmaakje ( en nee met verbrandde coil roken is geen optie:')) en de hele handeling van het normale roken denk ik. Hopelijk kan ik hier wat motivatie opdoen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:47

Ik ben nu ruim zes maanden ook weer non stop aan het vapen. Daar waar ik eerst een moord kon plegen voor een normale sigaret en ik me niet voor kon stellen hoe ik ooit alleen kon vapen heb ik daar nu geen last meer van. Ik heb totaal geen behoefte meer aan een normale sigaret.

Ben nog steeds vrij overtuigd van mijn vaste liquid. Wissel nooit af. Zit nu standaard op 6mg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:19

Jammer Xanthippe. Maar ik weet precies hoe dat zit met dat stomme knopje dat niet om wil. Hoprlijk komt het moment.

Zet hem op Lieszje! En maak je niet druk over die nicotine, dat kan je altijd nog minderen. En je bent nu toch al veel gezonder dan met sigaret. ;)

Anke, verl succes! Is het misschien geen optie andere smaakjes te proberen? Ik heb daar ook flink mee gerommeld en heb nu echt míjn smaak waardoor het zo goed gaat. :)

Iris, ook van harte! :D En ik denk er hetzelfde over.

Ladymadonna, knap!!!! Maar mis je de gewoonte niet vreselijk op bepaalde momenten? Dat is mjjn angst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:25

Ik ben nog wel bijzonder gehecht aan m'n damper. Die moet overal mee naar toe en ik zit er ook vaak aan te friemelen. :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:34

Ik heb nu mango van de dutchvapshop van flavortec. Vind al die mixsmaakjes niet lekker ik heb trouwens hier een cola kers en nutty butty cookie 12 mg op te halen in Den Haag voor de vrijwilliger die vind ik zooo vies :')

Nog smaakjes die jullie aanraden ik heb van Ileaf de power nano

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:38

Voorlopig vape ik gewoon lekker door op 6mg :D

Cola kers vond ik ook niet lekker :')
Cola en red bull heb ik wel vaak <3
Heb nu een justfog Q16, maar wil binnenkort een wat betere vaper halen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:48

Ik ben bijzonder verslaafd aan: Treesome van Pinky Vape.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:53

Die ga ik denk ook een keer proberen dan :)
Heb nu red passion van Millers :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:55

Maar. Als je 'm lekker vind en je begint eraan dan vind je heel snel al het andere te zoet. :oo Ik kan dus ook alleen nog maar online kopen omdat ze deze bij ons in de winkel niet verkopen.

En verder vind ik dus de rest van wat ze in de winkel verkopen of te zoet, of te nep, of gewoon vies. Dus.... :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:41

Ik rook het italiaanse merk Dea, het enige hier verkrijgbare. :+
Smaak Venere. Is tabac met heel licht vleugje zoet. Alle andere smaken vind ik niets. :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:22

Ik kom even dit topic binnen vallen.

Wil heel erg graag stoppen met roken, ben vrijdag naar de acupunctuur geweest daarvoor maar het heeft me nog niet echt geholpen. Ik rook nu al meer dan 10 jaar, en ik begin echt te merken dat mijn conditie met de dag slechter word. Heb dan ook nog nooit een echte stoppoging gedaan, maar op een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om echt door te zetten om te stoppen. Ik roep wel iedere dag ik wil echt stoppen, maar misschien een beetje zwak van me, maar ik zet het dan niet door.

Nicotine kauwgom/pleisters dampen en vapen dat helpt ook niet want de drang naar die peuk blijft gewoon. Daarnaast word het roken ook veel te duur en is het zonde van mijn geld.

Wie zou me hier mee kunnen helpen want ik weet echt even niet meer hoe ik dit nu het beste aan kan pakken. Tips en adviezen zijn echt heel erg welkom.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:25

Je zit in het vape topic, dus de logische vraag is: wat heb je al geprobeerd qua vapen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:41

Mijn persoonlijke ervaring is dat eerst die knop echt om moet. Ik herken me in je verhaal. Conditie steeds slechter, steeds meer een sh*t gevoel erbij, etc.

Dus kocht ik een vaper en gebruikte hem niet/soms. En maar blijven roken.
Vraaģ me niet waarom, op een dag ging de knop toch om. Nu al ruim 6 maanden een blije vaper zonder sigaret. :)

Maar zoals met alles geldt: het lukt pas als die knop om is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:58

@CharmingS lees eerst eens dit op internet,mij heeft het geholpen om te stoppen met roken,en ik was echt een Junk w.b.t. roken.Ik rookte zelfs in de rust met voetbal en presteerde het zelfs om naar de kant te gaan om een trekje te nemen van een bekende dioe stond te roken langs de lijn.
En tóch ben ik gestopt dankzij die link én met hulp van de H.A. door mee te doen aan het stoppen met roken programma.Je krijgt de hulpmiddelen [kauwgom,pleisters,tabletjes enz.] dan ook vergoed.
Dit is de link: http://www.zitdaterechtin.nl
Mij heeft het geholpen,ik werk niet meer mee aan de genocide van de tabaksfabrikanten.

Er is pas nog een docu geweest over de E-smoker,dat die 15 keer meer kankerverwekkend is dan de gewone sigaret.Maar ligt er wel aan hoe je hem rookt.