Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Christiene

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:04

ik wou dat ik bh vaker kon dragen.. ik zweet hellaas erg veel dus die gaan elke avond gewoon de was in.
douchen moet ook wel elke dag om dezelfde reden.

ik ga niet voor de wastafel staan veelste koud.

ik doe wel vaak dan mijn haar in een handdoek als ikniet bij de paarden geweest ben scheelt weer hoop tijd met natte haren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:05

Voorheen douchte ik 2 keer per dag, tot ik zo ongeveer een huid vol vellen had en de HA mij vertelde iets minder te douchen. Krabde me tot bloedens toe open.
Nu douch ik elke dag en was mijn haar om de dag.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:09

Ilsey schreef:
Het is trouwens niet gezond om te hygiënisch te leven. Je hebt geen beschermlaag meer dan. Mijn vriend is zo iemand met te hygiënische gewoonten, en wie heeft er last van astma en droge huid? Meneer. Ik? Nope, nergens last van.

Niet dat ik een viespeuk ben, maar ik was mijzelf dus niet elke dag volledig en ik was m'n bh's inderdaad ook niet heel vaak, net als jeans, omdat dat niet goed is voor die zaken. Je moet inderdaad wel goed rouleren tussen de items die je al eens gedragen hebt.

Ik douche dus wel dagelijks en heb geen last van astma of droge huid. Volgens mij krijg je astma trouwens ook niet door teveel wassen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:16

Een BH ruikt ook niet zo snel vind ik. Een t-shirt veel sneller. Die draag ik maar 1 of 2 keer. Een BH was ik misschien 1 x per maand ofzo. Maar heb er wel veel in het gebruik. Maar vind het niet nodig om ze veel te wassen. Ik vind het totaal niet overeen komen met een onderbroek. Tenzij je borstvoeding geeft natuurlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:23

Resistance schreef:
Supervixen schreef:
Bh's een keer in de twee maanden wassen??!! Gadver!

Ik vind 't nogal wat om iemand vies te noemen...

Er wordt precies niemand vies genoemd. Supervixen geeft in haar mening aan een bepaalde situatie of handeling vies te vinden en ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.

Ik vind zo weinig wassen echt niet fris. Ik vind het bijvoorbeeld ook zo bijzonder dat mensen hun beddengoed zelden wassen. Ik begrijp dat aoort dingen echt niet en persoonlijk vind ik dat heel vies.
Laatst bijgewerkt door Goof op 06-12-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:25

Ik douche vaak iedere dag, haar wassen doe ik om de dag. Soms sla ik 1 dagje over als ik bijvoorbeeld een pyjamadag heb gehad ;)

Bh's gaan bij mij minimaal 1x per week de was in :Y)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:30

Bh's... geen idee hoe vaak ik die was. Let ik niet op. Als ik een keer erg heb gezweet dan gaan ze de was in.

Tegenwoordig was ik wel vaker. Maar als kind hadden wij geen verwarming in huis. Had ijspegels als haar als ik met nat haar ging slapen. Geen wasdroger oid. 1 keer in de week werd er een was gedraaid voor 4 personen. Dan was het dus eigenlijk alleen mogelijk om je ondergoed te wassen. En ik mocht 1 x per week onder de douche.
Nu ik het zelf mag bepalen gaat alles wel vaker en heb sinds augustus een droger.
Is wel een hele omschakeling waar jaren overheen zijn gegaan.
Maar vroeger wist ik gewoon niet beter.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:38

Bh was ik echt niet na 1 dag... Dan ruiken die dingen zelfs nog heel erg naar wasmiddel :)
Onder'broek' twee keer per dag. Overdag een string en 's nachts een boxer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:40

Resistance schreef:
Supervixen schreef:

Goof schreef:
Er wordt precies niemand vies genoemd. Supervixen geeft in haar mening aan een bepaalde situatie of handeling vies te vinden en ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.

Ik vind zo weinig wassen echt niet fris. Ik vind het bijvoorbeeld ook zo bijzonder dat mensen hun beddengoed zelden wassen. Ik begrijp dat aoort dingen echt niet en persoonlijk vind ik dat heel vies.

Ik was beddengoed eens in de 2-3 weken. Doordat ik dus elke avond gedouched in bed ga vind ik dat dan ook niet vies, lucht het elke dag.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:53

Hoe lucht je dat dan elke dag? Want onder luchten versta ik buiten ophangen. In de was gooien is dan toch net zo makkelijk?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:54

Resistance schreef:
Supervixen schreef:

Ik noem niemand vies. Dat is jouw interpretatie.

Precies Goof.

Ik vind het alleen vies om je bh's eens per twee maanden te wassen. Of je hebt ze heel lang aan, of je hebt er een stuk of 30.

En ja, beddengoed eens per drie weken wassen vind ik ook vies. Ik was het elke week, maar zou het het liefst vaker doen, ik vind het heerlijk om een schoon bed in te duiken.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 06-12-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:57

Mavelle schreef:
Hoe lucht je dat dan elke dag? Want onder luchten versta ik buiten ophangen. In de was gooien is dan toch net zo makkelijk?

Nou, bed open klappen raam open. Lekker frisse wind erover. Liefste zou ik Mn dekbed uit get raam gooien (deden we vroeger) maar dat kan niet bij Mn huidige raam

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:59

Supervixen schreef:
Resistance schreef:

Ik noem niemand vies. Dat is jouw interpretatie.

Precies Goof.

Ik vind het alleen vies om je bh's eens per twee maanden te wassen. Of je hebt ze heel lang aan, of je hebt er een stuk of 30.

En ja, beddengoed eens per drie weken wassen vind ik ook vies. Ik was het elke week, maar zou het het liefst vaker doen, ik vind het heerlijk om een schoon bed in te duiken.

Ik ben vast de enige die de opmerking van resistance 100% sarcastisch leest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:10

Hier dus maar 1x per 2 of 3 dagen.
In de zomer probeer ik vaker, maar omdat we het dan ook heel druk hebben (soms dagen achter elkaar van 06:00 tot 00:00/01:00 bezig) heb ik dan echt geen zin meer om te douchen. Dan val ik in slaap onder de douche, kan ook niet. Dus dan duik ik ook regelmatig kats bezweet het bed in. Niet lekker maar soms is het niet anders.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:13

Maartje1990 schreef:
Ilsey schreef:
Het is trouwens niet gezond om te hygiënisch te leven. Je hebt geen beschermlaag meer dan. Mijn vriend is zo iemand met te hygiënische gewoonten, en wie heeft er last van astma en droge huid? Meneer. Ik? Nope, nergens last van.

Niet dat ik een viespeuk ben, maar ik was mijzelf dus niet elke dag volledig en ik was m'n bh's inderdaad ook niet heel vaak, net als jeans, omdat dat niet goed is voor die zaken. Je moet inderdaad wel goed rouleren tussen de items die je al eens gedragen hebt.

Ik douche dus wel dagelijks en heb geen last van astma of droge huid. Volgens mij krijg je astma trouwens ook niet door teveel wassen

Nou inderdaad zeg, vreselijke dooddoener ook. Ben echt wel heel hygiënisch maar heb een prima soepel huidje en verder ook geen gekke ziektes of allergieën hoor :+ Dat houdt echt niet perse met elkaar verband.

En ja, (de (on)hygiënische gewoontes van) sommige mensen durf ik gerust vies te noemen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:14

gewoontes die jij onhygiënisch víndt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:23

Nou, sommige dingen die ik zie/hoor/lees hebben echt niks met "vinden" te maken hoor :') er is heus wel zoiets als een 'basis' wat lichaamsverzorging en hygiëne betreft.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:24

Memories schreef:
Nou, sommige dingen die ik zie/hoor/lees hebben echt niks met "vinden" te maken hoor :') er is heus wel zoiets als een 'basis' wat lichaamsverzorging en hygiëne betreft.

Maar niet iedereen zweet en stinkt evenveel. Daar kan je geen oordeel over trekken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:25

Memories schreef:

En waar kan ik die basisrichtlijnen die voor iedereen gelden vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:25

Memories schreef:

Ben wel heel nieuwsgierig wat jij dan basis vind?

En dan nog... Mijn lichaam dus bepaal ik wel hoe ik dat verzorg :)
En als je niet lekker in je vel zit heeft dat ook zeker invloed op hoe goed/slecht je voor jezelf zorgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:28

Ongeveer om de andere dag. Onder de douche gebruik ik washandjes idd als spons....
Heb overigens geen paarden meer, toen douchte ik elke dag.

Douche ook altijd ‘s avonds. ‘S Ochtends heb ik geprobeerd, maar vind het teveel gedoe en kan er niet aan wennen :')

Vergeet niet dat je met wassen ook de goede bacteriën doodt.. was laatst nog op het nieuws dat we te schoon zijn en daardoor vaker ziek zijn

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:30

Dat je je dus wast nadat je gezweet hebt of duidelijk vuil op je hebt zitten, dat je iedere dag een schone onderbroek aantrekt, etc... Neem aan dat jullie heus wel van je ouders een basis hebben geleerd om jezelf schoon te houden en dat er wat dat betreft min of meer ongeschreven regels zijn. Dat die 'basis' exact voor iedereen hetzelfde is zeg ik nergens, daarom staat die ook tussen haakjes :)*

Dat iemand vooral zelf moet bepalen hoe die met z'n eigen lichaam omgaat ben ik het helemaal mee eens. Maar als ik dagelijks met iemand opgescheept zit die gewoon smerig is, stinkt oid. dan mag ik ook zelf bepalen daar wat van te zeggen. Op een fatsoenlijke manier natuurlijk. En diegene mag ook gerust zelf bepalen om daar niks mee te doen. En ik mag dan ook zelf bepalen om daar mijn eigen maatregelen op te nemen. Etc etc.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:31

Memories, sommige mensen stinken ondanks (of juist doordat?) ze elke dag (meerdere keren) douchen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:33

Als ik sommige reacties lees vraag ik me echt af waarom sommige bokkers überhaupt in de paardensport zitten. Als je al niet wil blijven logeren bij mensen omdat er een kans is dat ze hun EIGEN handdoeken niet na één keer in de was doen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-17 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:35

Resistance schreef:
Als ik sommige reacties lees vraag ik me echt af waarom sommige bokkers überhaupt in de paardensport zitten. Als je al niet wil blijven logeren bij mensen omdat er een kans is dat ze hun EIGEN handoeken niet na één keer in de was doen...

“Smetvrees” is een groot goed op bokt, is me vaker opgevallen :j