[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:20

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:28

Aha, dat wist ik niet, ga ik daar mijn vraag neerleggen, thanks!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:11

Bellatrix schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hair extentions? Door B12 tekort is mijn haar de laatste jaren drastisch uitgedund en breekt af...ik kan wel janken, ik hou geen haar meer over en vind steeds vaker korte plukken...ik had prachtig vol en dik haar en daar is zowat niets meer van over...ik vind het lelijk en zit nu na te denken over extentions...het zal prijzig zijn, dat weet ik maar wat zijn de mogelijkheden?

Hebben er hier Bokkers extentions? Hoe lang blijft het mooi (zitten) en na hoeveel maanden moet het opnieuw?

Mijn schoonzus heeft extensions. Zie je echt helemaal niets van. Ik kan je niet alles er over vertellen maar weet dat het laten zetten enorm duur was en veel werk. (+300€) en zij laat elke 6 weken de ex. omhoog plaatsen volgens mij (a 60€)
Het is echt prachtig en ze heeft er veel plezier aan maar het is een enorm pokke werk om te onderhouden. Ze kan niet "even snel douchen en haren wassen" maar is dan echt 45 minuten bezig. Speciale shampoo van 30€ per fles en het ging pas echt mis toen ze in Thailand ging snorkelen met haar haar in een vlecht. Mijn broer heeft toen tot 4 uur snachts moeten kammen en ontklitten. :') ze wist niet dat zeewater niet goed was en ze speciale zorg nodig had voor haar kapsel.

Al met al, ze is er dol op en wilt niet meer zonder (haar eigen haar is heel dun) maar ze heeft er een pens vol werk aan en een hoop kosten.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:59

Wauw wat ben ik toch weer hopeloos... Ja hoor, ik wil alweer naar de kapper! _O-
Mijn haar is nu eindelijk lang genoeg om fatsoenlijk ik een staartje te passen, dus dat gebeurt echt op een dagelijkse basis. Helaas houd ik dan alleen niks over bij mijn gezicht, dus heb ik niks om mezelf niet kaal te laten lijken, om het zo maar even te verwoorden :')
Nu wil ik dus eigenlijk best graag een pony laten knippen.... Wat denken jullie; zou dit mij leuk kunnen staan?
Afbeelding
Afbeelding
Hier ook een (redelijk) recente foto van mezelf:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:01

Ik denk dat een pony jou super leuk zou staan, juist omdat je donker haar hebt maar super felblauwe kijkers. Ik zou er dus zeker voor gaan, maar dan wel een 'piekerige' pony en niet een heel vast blok.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:49

Ik zou daar niet aan beginnen, je hebt waarschijnlijk een balayage en als je daar overheen gaat verven, haal je het effect weg. Ik vind de kleur erg mooi hoor!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:52

Ik heb dat wel gedaan met L'oreal Superior Preference 9.1 Viking Light Ash Blonde. Dat haalde de kleur net een beetje op. Verder kun je er ook highlights in laten zetten. Dat is ook niet zo duur.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:54

Ik zou gewoon even teruggaan naar de kapper en zeggen dat je het graag wat lichter wilt hebben. :j Zelf zou ik er niet aan beginnen om dit thuis te doen. Dat wordt bij lange na niet zo mooi als wanneer de kapper het doet denk ik :)
Vind de kleur overigens heel erg mooi en natuurlijk!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:02

Ik zou dan inderdaad ook voor highlights gaan!

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:07

Dankjewel voor de reacties! Denk dat ik het dan voorlopig maar even gewoon zo laat aangezien iedereen zegt dat het mooi is. Misschien moet ik gewoon even wennen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:09

Om met de deur in huis te vallen. Gister met een pastel blauw L’Oréal kitje Mn haar geverfd. Was te weinig dus verdund met conditioner. Nu is het dus groen/blauw ipv grijs blauw. Heb heel blond haar maar ze zeiden dat het dan het beste werkt ;( iemand ervaring?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:10

Anti-roos shampoo?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:35

@ MissFloorx normaal gezien kan je verf niet lichter verven. Dus dat zou zonde van je geld zijn.
Ik zou nog even wachten en dan terug naar de kapper gaan en zeggen dat je het nog lichter wil. Of eventueel op bellen en het uitleggen dat je toch nog niet helemaal tevreden bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:48

Trui schreef:
Om met de deur in huis te vallen. Gister met een pastel blauw L’Oréal kitje Mn haar geverfd. Was te weinig dus verdund met conditioner. Nu is het dus groen/blauw ipv grijs blauw. Heb heel blond haar maar ze zeiden dat het dan het beste werkt ;( iemand ervaring?

Volgens mijn kapster hebben heel veel van die l'oreal colorista pakjes dat probleem, dat ze groen uitpakken ipv de kleur die op het pakje staat. Ze schijnen ook behoorlijk hardnekkig te zijn dus moeilijk eruit te krijgen. Ik zou het persoonlijk met anti-roos shampoo proberen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:03

Ik heb inderdaad nog een behoorlijke oranje kleur gehad na mn roze Colorista spoeling die 2 wasbeurten zou moeten blijven zitten. :) Het roze was er zo uit, maar het oranje niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:44

Emmaa_ schreef:
Trui schreef:

Volgens mijn kapster hebben heel veel van die l'oreal colorista pakjes dat probleem, dat ze groen uitpakken ipv de kleur die op het pakje staat. Ze schijnen ook behoorlijk hardnekkig te zijn dus moeilijk eruit te krijgen. Ik zou het persoonlijk met anti-roos shampoo proberen.

Dit dus. Ik heb hetzelfde gehad met de lila versie. Werd na 1 keer wassen blauw en daarna groen. Dagelijks wassen met anti- roos shampoo is de snelste manier om het eruit te krijgen.
Ik zou meteen adviseren die Colorista lijn ook niet meer te gebruiken. Het pakt slecht, word lelijk en je krijgt het er heel moeilijk uit.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:00

Ik vind altijd, met gekleurd zeemeerminnen haar hoor je krullen te hebben. Nu heb ik krullen, ga ik het weer wassen dus gaan Mn krullen eruit.. hoop zo dat er na deze keer veel uit is ...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:16

Zoals het nu lijkt is het nog even blauw aan de voorkant...

Edit: zelfs na drie keer wassen is het nog even blauw

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:05

Ja het is echt zeeer hardnekkig. Was je het wel met anti-roos shampoo? Ik ben zelf op aanraden op een gegeven moment gaan wassen met zilvershampoo. Toen ging het ineens heel snel. Maar goed, met dagelijks wassen heeft het nog 2/3 weken geduurd voordat het er helemaal uit was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:08

Als het haar erg poreus is dan heb je dat probleem vaak met kleuren dat er een restje in blijft. Nog niet veel ervaring met colorista. Heb je het lang in laten trekken? Van wie heb je advies gekregen in de winkel zelf?
Het zou er 1 tot 2 weken in blijven zitten wat zal dat zijn en wasbeurt of 6 normaal gezien?
Maar met erg licht haar is het wel moeilijk hoor om het er volledig uit te krijgen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:12

Nee helaas Colorista staat erom bekend dat het slecht pakt, heel snel lelijk word en heel hardnekkig is om eruit te krijgen. Ligt echt aan het product. Online zijn bijna alleen maar klachten te vinden en dan ook allemaal dezelfde.
Rotspul, ik snap niet dat ze het niet aanpassen of uit de handel halen.
Alleen de spray doet wat ie moet doen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:13

Ja Mn voorplukken (felste) drie keer met anti roos gedaan en zeker 7 min laten intrekken. En Derest van Mn haar twee keer. Derest is wel aardig maar Mn voorplukken zijn nog zooooo fel. Ben benieuwd als het opdroogt

Vanochtend:
Afbeelding

Nu na douchen:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dat zie je hier goed^

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:16

Lous schreef:
Nee helaas Colorista staat erom bekend dat het slecht pakt, heel snel lelijk word en heel hardnekkig is om eruit te krijgen. Ligt echt aan het product. Online zijn bijna alleen maar klachten te vinden en dan ook allemaal dezelfde.
Rotspul, ik snap niet dat ze het niet aanpassen of uit de handel halen.
Alleen de spray doet wat ie moet doen.

Natuurlijk zit er verschil in. Maar met vele producten(zo niet alle) blijft er een rest kleur achter.
En hardnekkig is natuurlijk ook maar net wat je wil. Ik wil ook geen kleur die na 2x wassen pastelkleurig wordt. Dus dat kan een voordeel zijn. Mensen denken alleen vaak te makkelijk dat het simpel uit te wassen is en dat is vaak met poreus haar niet zo simpel en dat is nog welees het geval zeker als je de boel ontkleurt hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:21

Hardnekkig in de vorm dat het er heel slecht uit gaat. Colorista vervaagd heel snel en het word groen, en dat is heel hardnekkig om eruit te halen.
Dat geld voor de tinten waar blauw in zit. Dus naast blauw,paars en groen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:22

Je wilde het blauw? Helder blauw denk ik dan? Je zou kunnen googlen op haar strippen. Die methode wordt ook gebruikt om verf uit je haar te kunnen krijgen. Heb je de anti-roos van head and shoulders al geprobeerd? Ook met extra lang intrekken? Verder kan je ook nog met baking-soda aan de gang.