3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:20

Hallo, ik wil me ook melden! Sinds ik nu twee maanden vega ben houd ik me veel neer bezig met eten en gezond eten. Ik ben iets te zwaar. Geen overgewicht maar gewoon voor het mooie mag er wel wat af. Mijn mooiste gewicht is altijd tussen 58 en 61 kilo. Erboven vind ik minder. Nu ben ik 68,5. Wel met de kanttekening dat ik metaal in mijn lichaam heb die meer dan een kilo wegen, dus die horen er eigenlijk nog afgehaald te worden haha. Mijn streef gewicht is dan ook 60 tot 62 kilo. Daar wil ik in blijven jojoen. Maar eerst moet ik er komen haha. Dat heeft geen haast. Zeker omdat ik niet heel veel kan sporten en bewegen en ik het dus vooral met voeding aanpassen moet doen. Maar het is vooral om niet verder aan te komen. Ik moet wel beetje opletten nu.

Ik gebruik trouwens de app Lose It, vind ik de fijnste app.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:08

Laura82 schreef:
Voor de mensen met een fitbit: ik twijfel welke maat ik moet nemen. De S is tot 17 cm, de L vanaf 17 cm. Mn pols is, hoe raad je t, 17 cm.... welke kan ik dan t beste nemen?

Ik zou voor S gaan.

FatCat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:11

Bedankt allemaal! OK mss zit ik even gedult hebben. Normaal als ik met een dieet begin gaan die eerst Kilos heel snel, en dat is nu niet het geval.

Voor die dat twijfelen om hem te kopen - DOEN. Ben er heel blij mee. Is ook super handig om bij te houden hoeveel je eet!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:30

Mijn lijstje van vandaag!

O: Galia meloen - 100 cal.
M: Zelfgemaakte tomatensoep, half kruidenstokbrood - 306 cal.
A: Friet met fritessaus, frikandel speciaal, kipcorn (zaterdag is frietjesdag :Y) ) - 867 cal.

T: Waarschijnlijk niets meer.

B: Bruiloft fotograferen, dus best wel wat op en neer lopen. Ik heb uitgerekend dat dit ongeveer 229 cal. in de - zijn.

Ik kom dan uit op 1273 cal. vandaag. Ik kan op de bruiloft vanavond dus nog wel een colaatje of twee pakken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:01

Ik heb de fitbit besteld, ben heel benieuwd :D cadeautje voor mezelf omdat ik zover gekomen ben en om me hopelijk te helpen de laatste kilo's kwijt te raken.

Leuk dat t hier weer zo druk is!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:02

Ik zal vandaag eens mee doen met mijn lijstje;
Do/Vrij/Zat/Zon, zijn over het algemeen uitslaapdagen, de donderdag is afhankelijk van of vriendlief werkt.

Ochtend (11.30) ; turks brood, (een halve door 3 delen, en daar 2 stukken van opeten :Y) ) Met kaas en kipfilet
Avond(17.30); 1 kroket, beetje letterfriet, soja ijs 1 bolletje met een heel klein toefje slagroom.

Tussendoortjes tot nu toe: 1 gevulde koek( heb ik meerdere keren een stukje afgehaald), tomaatje, en 66 gram komkommer( gewoon een stuk afgesneden en gewogen voor de app) en twee ''chipjes'' smart protein chips, proefzakje en BAH.

Dus ik zit nu op 1276 calorietjes vandaag. Nou heb ik mijn frietjes niet gewogen, een schatting, en van kroketje is veel keuze in de app. Dus ik houd 1375 aan. Dan zal het wel goed zijn.
Hiermee heb ik dus GEEN rekening gehouden met de app en wat ik volgens hun mag eten, alleen bijgehouden wat/hoeveel ik eet.

Daarnaast 150 ml water op, en twee liter thee(ik maak van 1 zakje 1kops thee 1 liter thee. :o )

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:44

Mijn lijstje van vandaag:

O: Skyr vanille met chocolade Cruesli, whey crispy, frambozen en bosbessen
B: 2u uitleg in sportschool, oftewel best intensief met houding en gewichten bezig.
T: vanille protein breaker
L: spitskoolsalade
T: Snack a Jack caramel
A: uit eten bij de Italiaan. Vooraf gamba's, hoofd tournedos in saus van honing, pistache en pancetta, nagerecht canolli met chocolademousse <3 en daarna nog koffie met 2 stukjes nougat

Totaal kcal gegeten: ongeveer 2100. Verbruik vandaag wel hoger, maar niet goed bijgehouden. Was hartslagmeter vergeten met sporten.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:03

Je zal er (denk ik) geen spijt van krijgen Laura82! Hopen dat hij past :D

Lekkere lijstjes zie ik voorbij komen! Turks brood en uiteten bij de italiaan :9

Mijn lijstje:
O: Griekse yoghuet met muesli
M: Patatje curry ui
T: Pompoenpitbroodje met plakje peper salami
A: Wortelen met iets van kip
T: Bakje ananas en paar chipjes

3 liter water en 2 bakken koffie op het werk :) Best tevreden met vandaag!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:27

O: ciabattina, ene helft hagelslag, andere eisalade
L: zelfgebakken brood met een eit+spek+kaas
T: 2 thee biscuitjes
A: aardappel met appelmoes, kip in pestosaus, kikkererwten
T: aardbei taartpunt :P

B: 4500 stappen, 25 minuten fietsen

Op zich prima lijstje, maar morgen mag ik er wel wat meer fruit aan toevoegen. Vandaag weer wat ingeslagen p (bananen, meloen, druiven, kiwi..) en ik heb er nu al zin in :D . Ik kan gewoon gelukkig worden van een heel gezond lijstje, vraag me niet waarom

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:59

FatCat schreef:
Benthhh schreef:
Ben in het vorig topic begonnen met koolhydraatarm en daarna het topic uit het oog verloren.
Inmiddels al >5 kg kwijt! (Ik ben zo'n doos die het gewicht vergeet waar ze mee begonnen is) *\o/*

Wat is het max koolhydrate per dag?

Moet je even op googlen!
Is verschillend per doel!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:04

Oja mijn lijstje van gisteren:
O: bruin broodje met gebakken eitje
M: platbrood met skyr
t: banaan
A: gewokte kip met wokgroenten, mihoen, satésaus en beetje kroepoek.
T: nog een beetje kroepoek

Heel de dag alleen water en thee gedronken, savonds 1 glas Jillz.

B: hiit workout, 40 min fietsen

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:08

Tellen jullie in MFP thee ook mee als water?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:09

Ik hou mijn drinken helemaal niet bij. Drink sowieso voldoende en drink toch drankjes zonder kcal. Thee, koffie, water en soms een glas cola zero of Crystal clear.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:27

Mooie lijstjes hier!
Ik vergeet vaak mijn water bij te houden :') Maar als ik eraan denk, wel alleen water, en geen thee enzo.

Gisteren de hele dag gegroomd en raar gegeten. Wel genoeg bewogen en gesjouwd met water :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:33

Hier hetzelfde als linoleum. Ik drink ruim voldoende dus daarvoor hoef ik het niet bij te houden.

Vanavod bbq bij vrienden, dus rest van de dag maar beetje opletten.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:37

Ik hou 't ook niet bij.. Drink alleen maar water en soms koffie. Lust niks anders :=

Dat lieg ik lipton ice tea green lustt ik ook wel en verse sinaasappelsap

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:52

Ik drink zelf ook liefste water en koffie. Ook voor het afvallen dronk ik op feestjes vaak al water. Maar voor de afwisseling is soms een glaasje fris ook wel lekker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:26

Op mn werk drink ik veel thee met soms water tussendoor. Thuis drink ik eigenlijk te weinig gewoon water, grijp toch snel naar spa met een smaakje, cola zero of suikervrije limo, naast een paar kopjes thee. Dat is mn volgende punt om aan te pakken. Infused water vind ik ook nog wel lekker, maar ben toch vaak te lui om het even te maken :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:25

Ik drink vooral thee en infused water als ik op mijn werk ben. Thuis vaak een sapje of wat fris, maaar dat probeer ik bij max twee kleine glazen per dag te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:26

Ik drink water en koffie. Water vaak met een scheutje citroensap of infused water met wat limoentjes om er een smaakje aan te geven, maar ook lang niet altijd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:38

Het heeft me wel op een idee gebracht trouwens, fles infused water gemaakt met aardbeien en kaneelbasilicum van mn moestuintje, ben benieuwd hoe t wordt. Dan heb ik een bestemming ervoor :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:43

Mijn vader is gisterochtend vertrokken en ik zit mentaal echt in een dieptepunt. Ik voel me gebroken en ik heb echt geen trek. Gisteren alleen wat gegeten 'omdat het moet'. Mijn vriend heeft mij wat toegestopt.
Savonds geprobeerd troost te vinden in een zak chips, maar dat resulteerde alleen in extra misselijkheid.

Ik lees wel nog mee, maar mijn lijstjes zijn het op dit moment niet waard om te plaatsen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:03

Ik wil me ook graag aanmelden.

Ik vind hef erg lastig. Wat mij erg tegen zit, dat het zo duur is... ik kan wel cornflakes kopen maae dar hoef ik echt niet elke dag.. of bijv als ik ijsberg sla,rucola een eitje en 1 lepel Twents kruidentuinthe salade maak, hou ik veel rucola over war ik dan weg kan gooien..

Zo is t met meerdere dingen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:03

Dikke knuffel annikoe :(:) lijkt me echt rot!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:10

Plutolover gezond eten hoeft echt niet duur te zijn, en veel producten kan je op zoveel verschillende manieren gebruiken dat je echt niet weg hoeft te gooien. Kwestie van plannen. Daarnaast vind ik bijv cornflakes nou niet echt onder gezond vallen, maar dat is weer een ander verhaal.
Ook is afvallen prima te doen zonder allemaal producten te halen die je anders nooit gebruikt, uiteindelijk gaat het erom dat je minder eet dan je verbruikt. Natuurlijk is gezond eten een pre, het is beter voor je lichaam, maar geen voorwaarde om af te vallen.