Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:52

Shenavallie schreef:
Waarom laat je de HA (of een pedicure) niet een testje doen? Voor hetzelfde geld is het een schimmelnagel en kun je met een kuurtje er zo vanaf zijn.

Nee, het is een lelijke nagel sinds een paard erop gestaan heeft 26 jaar geleden. Pedicuren doe ik zelf. En dan ziet het er netjes uit zeg ik zelf. Schimmelnagels zonder zeer slechte medicijnen voor je nieren gaan nooit weg, dus dan kun je beter met een onschuldige schimmelnagel blijven rondlopen. Maar de comnercie he. Maar dit is een beschadigde groei. En met wat jojoba, duivenpit, enz hou je het netjes. Verder dun vijlen. Werkt perfect.

Verder puur natuur. Geen lak, nagels van handen nooit knippen, niet vijlen, enz.

Kimbers

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:19

Ik krijg de kriebels van het beeld wat je schetst van jouw nagels germie :') bruine teennagels en niet gevijlde nagels. Ben nu wel enorm nieuwsgierig haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:28

Mijn nichtje is pedicure en komt zaterdag mijn voeten (en teennagels) behandelen, dan zijn ze weer zomerproof. Tot die tijd zit er een leuk kleurtje op.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:01

Kimbers schreef:
Ik krijg de kriebels van het beeld wat je schetst van jouw nagels germie :') bruine teennagels en niet gevijlde nagels. Ben nu wel enorm nieuwsgierig haha.

Gewoon hele nette nagels aan de handen, maar nietgevijld, gepolijst, lang of wat dan ook. Geen rare dingen, erg netjes. Ik hou ze kort maar bijt niet.

Tenen erg netjes. Ongevijld, gelakt en gepolijst. 1 nagel met wat ribbels door groeistoring. Die vijl ik glad, dus hele oppervlak, het ruigere werk. Dan jojoba if druivenpit olie er op. Dan is ie erg mooi.
Nu heb ik iets besteld in china wat tegen alleshelpt, en verzorgt. Het lijkt eerder vrij agressief, maar er zitten alleen kruiden in verder. Resultaat nog geen idee, maar in de nagel met verstoordegroei laat het bruin achter. Lijkt wat raar, maar is verzorgd. Ook huid rond de nagel kleur kruidig bruin, maar dat scrub ik s avonds onder de douche wel weg. Na keerdouchen ishet nog niet weg uit de nagel. Met vijlen wel gok ik. Ik geef het een paar dagen en kijk dan of de nagel mooier wordt. Denk het niet, maar heb het geprobeerd.

Dus nee, ik heb puur natuur, maar wel verzorgd. Handen hebben zelfs geen randjes van mn paard.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:14

Afbeelding

Elke 3 weken een ander lakje. Ik vind het echt een uitvinding, scheelt mij zoveel gezeur en gedoe. Ook vind ik het er verzorgd uit zien.

En bij blijven ze ook nog eens goed! Ondanks dat ik met Mn handen werk en elke dag Mn paard doe.

Ps. Dit lakje was voor Mn vakantie, meestal heb ik alleen een subtiele glitter

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 16:28

germie schreef:
Shenavallie schreef:
Waarom laat je de HA (of een pedicure) niet een testje doen? Voor hetzelfde geld is het een schimmelnagel en kun je met een kuurtje er zo vanaf zijn.

Nee, het is een lelijke nagel sinds een paard erop gestaan heeft 26 jaar geleden. Pedicuren doe ik zelf. En dan ziet het er netjes uit zeg ik zelf. Schimmelnagels zonder zeer slechte medicijnen voor je nieren gaan nooit weg, dus dan kun je beter met een onschuldige schimmelnagel blijven rondlopen. Maar de comnercie he. Maar dit is een beschadigde groei. En met wat jojoba, duivenpit, enz hou je het netjes. Verder dun vijlen. Werkt perfect.

Verder puur natuur. Geen lak, nagels van handen nooit knippen, niet vijlen, enz.

Wat een onzin....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:04

Nee, iemanddie ik ken had die medicijnen. Zelf betalen omdat schimmelnagels onschuldig zijn en die was continu in de diarree en moest nierfunctie laten controleren. Dus middel ergerdan de kwaal. Noralfine nagellak hielp niet. en geeft het nunog en alles maar opgeveven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 17:20

En die specifieke medicatie (naam?) is de énige manier om schimmelnagels te behandelen :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:33

Ik weet wel welke germie bedoeld ja, terbinafine als ik het goed zeg. Behoorlijk heftig je moet vooraf bloed laten prikken om na te gaan of je lijf het wel aan kan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 17:40

Dat kan, maar ze schrijft dat het zonder dat medicijn nooit weg gaat, en dát is niet waar

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:38

LadyMadonna schreef:
Dat kan, maar ze schrijft dat het zonder dat medicijn nooit weg gaat, en dát is niet waar

azijn werkt niet, teatree niet, vaporub niet, dadi olie niet, noralfine nagellak niet, dat antischimmelspul voor honden niet, daktarin niet, propolisolie niet. Ik denk dus dat echt alles wel geprobeerd is. Het gaat misschien bij sommigen weg, bij anderen niet. Die medicijnen zijn echt troep. Dus is er gekozen om maar gewoon er niets meer van aan te trekken. Dus echt alles is geprobeerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:39

Misschien voor díe specifieke persoon is dat dus wel het geval

edit: germie was me net voor :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 18:41

Dat kan ook, maar zo wordt het niet gebracht.
Ik heb zelf een schimmelnagel (ten gevolge van chemotherapie) met succes behandeld met appelazijn :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:47

LadyMadonna schreef:
Dat kan ook, maar zo wordt het niet gebracht.
Ik heb zelf een schimmelnagel (ten gevolge van chemotherapie) met succes behandeld met appelazijn :j

is hier dus ook geprobeerd en ook alcohol met azijn nog. Maar helaas. Met olie is het beter geworden, maar helaas niet weg.

Mijn moeder heeft ook zo'n nagel en azijn (ze is al half jaar bezig) lijkt ook niet te helpen. Je zou nu immers wel uitgroei moeten zien.
De gouden tip mag gegeven worden. Ik heb al gezegd elke dag even formaline er op. (klauwontsmetter voor koeien en lijkenconserveringsmiddel) ;) :+

Ik weet zeker dat ze nog wel iets wil proberen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:08

mijn moeder had een zalfje gekregen van de huisarts er tegen.. na 2 keer smeren viel hij er ongeveer in zijn geheel af :=
ga eens kijken of ik de naam er van nog kan vinden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:12

xZiva_ schreef:
mijn moeder had een zalfje gekregen van de huisarts er tegen.. na 2 keer smeren viel hij er ongeveer in zijn geheel af :=
ga eens kijken of ik de naam er van nog kan vinden

Dat is heel heftig, maar als het werkt? Kan me alleen niet iets voorstellen wat een nagel oplost. Want anders valt ie niet af lijkt me. :+

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:23

germie schreef:
Shenavallie schreef:

Beetje stomme vraag misschien, maar hoe krijg je je nagels kort als je niet knipt en niet vijlt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:32

Citaat:
Beetje stomme vraag misschien, maar hoe krijg je je nagels kort als je niet knipt en niet vijlt?

Ze breken vanzelf. Als ze een beetje lang worden komt er altijd ergens een haakje en dan trek ik dat er af. Klaar. Blijft bij mij netjes. Ik kan op dit moment geen foto's uploaden, maar zou het anders laten zien. Ik heb daar denk ik geluk mee dat het netjes blijft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:44

Ik vraag me vooral af: is het wel een schimmel? Is dat (door een dermatoloog) vast gesteld?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:48

Afbeelding

Roze glitters! Ik ben ineens helemaal van de glitters!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:04

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me vooral af: is het wel een schimmel? Is dat (door een dermatoloog) vast gesteld?

ja zeker. Het werkt dus niet voor iedereen die middeltjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 21:07

Dat zeg ik ook niet, maar ik zie veel mensen bijv een schimmel verwarren met een bacterie of psoriasis of andersom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:18

Afbeelding

Mijn nagels vandaag :).

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:55

Mijn nagels vandaag, perzikroze met glittersAfbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 10:00