Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:38

AmoorM schreef:
Supervixen schreef:
Vanmiddag de mudmasters 6km gedaan. Ik heb me erg vermaakt! Geen idee hoe lang we er precies over hebben gedaan, maar heb genoten van de hindernissen en het mooie weer. Volgend weekend een 8km wedstrijd in Apeldoorn.

Dat is toch een obstackel run? Ik vind dat zo gaaf! Op youtube zie ik wel eens filmpjes en krijg dan gewoon kippevel. 15 juli is in Drenthe in Erica ook z'n run waar ik misschien aan mee wil doen, alleen wil niet alleen en niemand in mijn omgeving wil mee. Train je daar ook voor? Bijv spieren in de sportschool?

Nee, ik train er niet apart voor. Heb wel spierpijn in mijn triceps, want ik heb echt geen kracht in mijn armen. De monkeybars ook gehaald trouwens. De 6km kun je makkelijk ongetraind doen. Wel zere knieën van het tijgeren.
Mijn vriend en zus hebben de 18km gedaan. Mijn zus traint hier wel heel hard voor en haalt dus ook vaak de moeilijke obstakels. Mijn vriend deed de 18 ongetraind en heeft de laatste 4 gewandeld en wat obstakels overgeslagen. Hij zei dat hij waarschijnlijk niet nog eens ongetraind de 18 doet :') .

Ik vind het zelf leuk tot 6 of 7 km, daarna heb ik het wel gehad met het tijgeren, klimmen en de modder. Dus geen ambities voor langere afstanden. Het is gewoon heel gezellig om met een groep een keer te doen.

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:04

Hoop over obstackel runs, niet mijn ding haha.

Vorige week was ik niet helemaal fit dus 4 dagen niet gelopen. Vrijdag een rondje van 7km met mijn vader, die is niet meer zo snel als vroeger haha. Zaterdag was het zulk mooi weer dat ik wel moest gaan lopen. Rondje van 14km op een wat lager tempo gedaan van gemiddeld 5.37 per km. Voelde wel dat ik ziek was geweest (en nog steeds licht verkouden).

Greetje je had dit weekend de 6 uurs loop toch? Hoe is het gegaan?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:18

Obstakelrun zou ook niks voor mij zijn.

Blijf je toch merken net nadat je ziek bent geweest, had ik paar weken geleden ook.
Vooral de verkoudheid.

Ik zou eerst ook zaterdag gaan maar ben gister in het bos geweest, wel de wat hardere paden maar vond het heerlijk in het bos.
Ben helaas geen held om alleen te gaan, veel te bang dat ik verdwaal haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:50

Ja greetje hoe is het gegaan??

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:04

Ik heb een Garmin forerunner 15 besteld ben heel benieuwd.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:15

Het was er eentje om snel te vergeten. Ben iets te snel van start gegaan. Maar het tempo voelde goed aan en op die manier had ik een brede rug voor mij om mij tegen de (toch wel stevige) wind te schuilen. Wilde daar dus toch even op meeliften. Maar na een tijdje ging hij versnellen en toen leek het mij niet slim om mee te gaan.
Na nog geen 3 uur begonnen mijn maag en darmen op te spelen. Alles wat ik naar binnen werkte kwam er weer uit. gelukkig stonden er toiletten op het parcours. Daarna is het wel weggezakt maar inmiddels was is aardig door mijn energie voorraad heen. Het was dus de km's bijeen harken de laatste uren. Mijn doelstelling lang niet gehaald. Maar mijn 62,4km was wel voldoende voor een tweede plaats bij de vrouwen (eerste vrouw was veel verder gekomen en liep een nationaal record) de derde vrouw had ook weer een heel groot verschil met mij. Gelukkig wist ik dat in de wedstrijd niet want ik had al snel door dat ik mijn doelstelling van 65km ging ging halen maar ik wilde die tweede plaats wel vasthouden en dat gaf wel motivatie om in ieder geval door te blijven gaan.
De mannen waren ook niet echt sneller. Slechts drie van de mannen hadden een langere afstand.
Dus daarmee kan ik de boel een beetje relativeren. maar ik weet die 65km moet gewoon haalbaar zijn voor mij dus ik ga nog een keer in de herkansing.
Met de belastbaarheid zit het wel goed want gisteren nog een rondje van 5km uitgelopen en dat ging soepel . Vandaag ook helemaal geen spierpijn of stramheid. Nu had ik liever flink spierpijn gehad en wel die 65km gehaald. Maar het is toch een teken dat ik de duurbelasting op zich wel aankan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:26

Ow balen GREETJE van je maag en darmen.
Gefeliciteerd met je 2de plaats +:)+ +:)+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:36

Nou ik vind het een enorme prestatie. Zou niks voor mij zijn.
Iig gefeliciteerd met je tweede plaats.
Jammer van je maag inhoud. Maar dat hoord soms bij sporten. Ik vind het erg knap dat je zover kunt lopen en ik vind het dan eerder iets om trots op te zijn, dan om het snel te vergeten ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:46

Wat onwijs knap gedaan, zeker omdat het niet helemaal lekker ging! Echt een prestatie om heel trots op te zijn. Die 65km klinkt wel als haalbaar voor jou. Dat je geen spierpijn hebt zeg! Echt super gedaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:08

Nou Greetje, meer dan 62 km en één om snel te vergeten??? Denk dat je toch wel iets te streng bent voor jezelf.

En ik krijg al spierpijn van nog maar aan sporten te denken, al valt het momenteel wel mee, zelfs mijn rijles van zaterdag voel ik niet in de benen.

Mijn nek daarentegen... heb een whiplash van mijn "Jeckyll & Hyde" (of hoe schrijf je dat?) merrie: shiatsu behandelaarster raakte even de singelplaats aan zonder toestemming te vragen, en paard springt op me af met de oren plat en de tanden bloot. Ik kreeg haar hoofd tegen mijn voorhoofd en ging direct tegen de vlakte (gelukkig in de piste). Van een eeuwig stuk chagrijn veranderd in een super lief paard, maar heel af en toe komen haar oude reflexen nog es naar boven, en dat zal ik gevoeld hebben. :(

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:09

Met een wedstrijd om snel te vergeten bedoel ik dan eigenlijk vooral het vergeten van hoe beroerd ik mij een paar uur voelde. En schijnbaar ben ik heel goed in het vergeten want ik zit nu al na een ultra over 50km voor a.s zaterdag te kijken. Maar eerst maar eens zien hoe morgen en donderdag de trainingen gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:18

Knappe prestatie die 62 km hoor Greetje, maar kan me voorstellen dat je hem snel wilt vergeten als je je zo beroerd hebt gevoeld. Snap dat je voor de herkansing wilt gaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:30

Iemand interesse om mijn startbewijs voor de halve marathon van texel met eilandstart over te nemen? Ik ben voorlopig nog niet aan het rennen en een halve in september zit er daarom niet meer in

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:58

Oh benangelique wat zal jij balen zeg! Gaat het wel wat beter intussen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:49

Nee, niks geen verbetering helaas en nog 3 behandelingen over van mijn jaarvoorraad fysio....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:13

Dat is wel heel erg zuur zeg!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:48

Jemig wat onwijs balen Benangelique! Helemaal dat er ook geen verbetering in zit.. Is dat "normaal" dat het zo lang duurt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:15

het is een acute slijmbeursontsteking. opgelopen tijdens de 20 van alphen, niet vooraf te voorspellen geweest. Slijmbeurzen duren altijd lang, maar het nare is dat ik nog geen enkele verbetering merk ondanks dryneedling, fysiotherapie, injectie etc. Daar was de huisarts ook verbaast over, dus nu word ik doorgestuurd naar de orthopeed.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:36

benangelique schreef:
het is een acute slijmbeursontsteking. opgelopen tijdens de 20 van alphen, niet vooraf te voorspellen geweest. Slijmbeurzen duren altijd lang, maar het nare is dat ik nog geen enkele verbetering merk ondanks dryneedling, fysiotherapie, injectie etc. Daar was de huisarts ook verbaast over, dus nu word ik doorgestuurd naar de orthopeed.

Veel sterkte :*
Ik ben op het moment bezig met shockwave therapie. Zou dat iets zijn voor slijmbeurs ontstekingen?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:39

Balen BENANGELIQUE. Wel apart dat na zoveel verschillende behandelingen nog geen vooruitgang is te merken. Hopelijk kan de orthopeed je verder helpen dat het wel beter gaat.
Sterkte!!

Ik heb net weer een ronde gelopen en het ging best lekker.
Nog ff door trainen en over 1.5 week alweer de marikenloop, is al snel dichtbij.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:17

Balen Benangelique, lijkt me een rot blessure.
Ik heb mijn voet dus overbelast en al een paar dagen rust nu, voel het nog steeds. Ik heb dus een dikke enkel gehad maar de pijn zit net boven de voet en onderbeen en binnenkant van de voet zijkant, pijn is niet het juiste woord kan namelijk gewoon alles maar ik voel daar bij aanraking druk en met lopen ook.

Ik heb thuis wat oefeningetjes gedaan met Nederland in beweging, ja ik weet het suf, gister avond en daarna is het wel minder. Maar denk dat ik er beter aan doe om nog niet te hardlopen tot het volledig weg is. Aan de andere kant kan ik er wel gewoon op hardlopen. Ik twijfel dus om morgen te gaan hardlopen of nog te wachten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:52

benangelique schreef:

Jakkes jakkes jakkes! Ben je voor injectie bij een sportarts geweest? Sterkte gewenst en ik duim met je mee voor een vlot herstel.

Waxmeltsenzo, dat klinkt ook niet helemaal goed zeg. Ik zou nog niet gaan hardlopen, eerder even zwemmen ofzo?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:19

Ik heb dus net met de hond gewandeld en tijdens het wandelen in de polder wat uhm warming upp oefeningetjes gedaan en gek genoeg daarna helemaal nergens last meer van.
Maargoed dat wil niet altijd wat zeggen en maakt het juist lastig. De dikke enkel was afgelopen donderdag.
En de dag daarna einde van de middag weer daarna niet maar nog wel gevoelig alsof er een spiertje verrekt is maar dat is ongeslagen naar een andere plek. Nu voel ik dus niks. Ik heb ook begrepen dat als je last hebt van een spier en dat trekt weg na warming upp dat je dan kunt lopen? Ik weet alleen niet of dat voor alles geldt?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:38

Beterschap benangelique, hopelijk kan de orthopeed je verder helpen!

Daarstraks 6,8 km gelopen in het stadspark, tempo was 5:55 min/km. Het was zo'n prachtig weer hier! Ik had mijn lange broek aangedaan maar daar had ik al snel spijt van :') Mijn nieuwe Polar a360 gaf een hartslag van gemiddeld 177 := , hopelijk gaat die toch wat zakken na verloop van tijd!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:42

Lange broek Trijnie, ben je gek? :D ik loop al sinds februari in shorts, niks lekkerder dan lekker 'vrije' benen! Hier ook weer lekker hardgelopen vandaag in het zonnetje. Ik heb mezelf aardig aan het werk gezet vh weekend wat vandaag resulteerde in een hele mooie lage hartslag en fijne benen. Helaas kan ik nooit regelmatig genoeg lopen om die super compensatie vast te houden.