Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:05

Jennyj01 schreef:
Hoe staan jullie dan tegenover een partner met kinderen uit een vorige relatie? Ik heb lang gedacht dat dat nog net kon. Aangezien die vaak maar een keer per twee weken bij papa zijn, en ik vaak werk in het weekend. Maar sinds een jaar of twee ben ik ook daar vanaf. Helaas maakt dat de spoeling wel wat dun op de dating markt. :+

Gewoon nee! Want met die "leuke" kinderen krijg je ook gratis ex erbij. En ex is betrokken want ja het gaat om HUN kinderen. Nee aub niet zeg..

Gelukkig heb ik al jaren een hele leuke kerel zonder kinderwens. De kans dat hij ooit kinderen wil is niet aanwezig *\o/*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:09

Jennyj01 schreef:
Hoe staan jullie dan tegenover een partner met kinderen uit een vorige relatie? Ik heb lang gedacht dat dat nog net kon. Aangezien die vaak maar een keer per twee weken bij papa zijn, en ik vaak werk in het weekend. Maar sinds een jaar of twee ben ik ook daar vanaf. Helaas maakt dat de spoeling wel wat dun op de dating markt. :+

Ik heb wel eens een leuke man moeten laten lopen omdat hij een jong (4 jaar) kind had. En hoe je het ook went of keert: dat kind zou tóch een onderdeel van míjn leven zijn geworden als ik met die man was doorgegaan. En dat wil ik niet. :)

Mijn huidige partner heeft twee dochters: 22 en 24 jaar. Dat is andere koek, dat zijn volwassenen. :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:21

miccamaaike schreef:
Er is een tijd voordat kinderen naar school gaan ;)

Ik werk 3 dagen en heb thuis dus een kleine rondlopen (nou ja kruipen), die op deze 3 dagen naar een gastouder gaat. Ik kan je vertellen dat ik de dagen dat ik aan het werk ben soms minder vermoeiend vind dan de dagen dat ik thuis ben. Inmiddels heb ik dus ook wel een respect ontwikkeld voor moeders die thuisblijven met meerdere kinderen. Totdat ze naar school gaan is dat namelijk echt wel pittig om alles te combineren. Ik vind het heel prettig dat ik 3 dagen kan werken en dat voelt ook als een beetje me-time. En de andere dagen kan ik lekker genieten van de kleine, maar dat zijn soms best intensieve dagen. Dat is niet erg, maar ik hoop dat dit je een beetje inzicht biedt in mensen die dat soort dingen roepen.

Sure, dat weet ik ook allemaal wel. :) Ik ben niet voor niets doodop als ik anderhalf uur de dreumes van m'n nicht heb mogen entertainen, laat staan als ik er een hele dag mee opgescheept zou zitten. Je houdt ze toch de hele tijd in de gaten, dus dat dat energie vreet snap ik best. Ik kan alleen slecht tegen het geklaag erover, en al helemaal op social media. Je hebt een keuze gemaakt, die heeft soms leuke en minder leuke momenten en als je even tegenover je vrienden of partner vent dat je een zware dag gehad hebt, soit, maar moet je dan ook per se met de rest van de wereld delen hoe fantastisch je wel niet bent omdat je gewoon de consequenties van die keuze draagt, namelijk de zorg voor je kind? := En ik weet dat ik daar best hard in ben hoor; mijn moeder is gestopt met werken toen ik 4 was en mijn zusje een jaar, maar ik heb daar nooit de voordelen van gezien of ervaren, dus vanuit die ervaring denk ik ook al snel: je hóeft niet thuis te blijven voor je kinderen, dat wil je zelf, dus niet piepen. :=

('Je' uiteraard in algemene zin. :P En dit geldt overigens ook voor een heleboel andere klaagzangen/attention seeking posts die op social media voorbij komen hoor, niet alleen voor ouders, maar dat is een andere discussie. :+ )

miccamaaike

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:27

Ben het eigenlijk wel met je eens hoor, je kiest ervoor om een kleine op de wereld te zetten en dan moet je er natuurlijk zelf ook voor zorgen. Mij hoor je ook niet klagen hoor, ik vind de combinatie heerlijk. Maar ik heb sinds ik zelf een kleine heb wel veel meer respect gekregen voor fulltime mama's. Want hoe fantastisch ik mijn kleine ook vindt, het is ook wel even fijn om niet de hele tijd zo op te hoeven letten. Was meer om even een klein beetje perspectief te geven. Ik denk overigens dat die zeurende vrouwen zich vooral niet gewaardeerd voelen, daar heb ik zelf gelukkig totaal geen last van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:33

Ik denk van de zeurende vrouwen er ook vrouwen zijn die wel spijt hebben en als ze het terug konden draaien nu geen kinderen hadden.

Dat is mij wel eens toevertrouwd geweest door een paar mensen.
Dat ze me groot geijk gaven geen kinderen te willen en als ze de tijd opnieuw konden doen er daar dus ook geen geweest waren.
Omdat de hele wereld het liefst alleen maar die roze wolk beschrijft ipv de nachtmerrie die het net zo goed vaak is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:39

En idd die appjes met weet ik hoeveel oninteressante niks zeggende kind foto's...
Vreselijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:40

Ik denk dat er idd wel een wat reëler beeld neergezet mag worden. Nu heb ik een roze wolk echt nog nooit ervaren, daar ben ik denk ik iets te nuchter voor ook. Ik denk ook echt nog wel eens terug aan hoe makkelijk alles kon voordat hij er was, maar kan me ook niet meer voorstellen dat hij er niet zou zijn. Maar kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de keuze maken er niet voor te gaan, er zijn ook genoeg andere leuke dingen in het leven toch.

Die zeurende vrouwen moeten dan maar gewoon weer een baantje gaan zoeken, misschien houden ze dan wel op :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:42

Anoniem schreef:
En idd die appjes met weet ik hoeveel oninteressante niks zeggende kind foto's...
Vreselijk.

Word je daar zo mee bebombardeerd dan?
Ik probeer daar echt wel op te letten, dat ik niet in mijn verder kindloze vriendengroep alleen nog maar baby's loop te spammen. Gewoon af en toe als er iets leuks is ofzo.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:46

miccamaaike schreef:
Anoniem schreef:
Vreselijk.

Ik probeer daar echt wel op te letten, dat ik niet in mijn verder kindloze vriendengroep alleen nog maar baby's loop te spammen. Gewoon af en toe als er iets leuks is ofzo.

Er zijn genoeg mensen die elke poep en zucht moeten delen. :j

Wij hebben een kennis die sinds ze een kleinkind heeft nooit meer ergens anders over gepraat heeft. Ze komt je huis binnen, je geeft haar koffie en ze haalt haar telefoon vol 500 precies dezelfde foto's van dat wurm tevoorschijn... Weer een paar uur van je leven kwijt. -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 05-04-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:47

Gelukkig krijg ik niet zoveel kinder apps, niet in de familie app ook niet in die van vrienden.
Soms wel eens, maar dat is dan ook echt een apart moment dat er iets behaald was of zo.
En dan begrijp ik heel goed dat het trots gedeeld wordt. En ja ik vind dat zelfs leuk :)

Zo appte mjn vriendin laatst een filmpje. Haar kindjes zaten op een bankje bij de slager, echt als kleine kleutertjes met van die wiebelende beentjes omdat ze niet aan de grond kunnen, een heel zoet liedje te zingen. Ja dat was echt super lief en schattig.
En ik denk als je die kindjes zo toch bij de slager ziet zitten dat je even geen hekel aan kindjes kunt hebben en niemand kan denken wat een vervelende blagen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 14:59

Zo is er bij mij een vriendschap stuk gelopen, het was altijd kind voor, kind na.
Het ging alleen nog maar daar over, en vragen hoe het met mij gaat? Ho maar.
Nee, daar pas ik echt voor, geen zin in dat soort mensen.

Een andere vriendin heeft ook een kindje ( van 5 ), en zij praat er eigenlijk alleen over als ik er naar vraag.
Soms plaatst ze een foto op FB ( eens in de zoveel weken ), en dat vind ik dan echt heel leuk om te zien :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:04

Over de foto bom appjes
Zet sowieso automatisch opslaan uit
Dan staat je geheugen niet gelijk vol met kinder foto's ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:07

miccamaaike schreef:
Anoniem schreef:
Vreselijk.

Er zijn genoeg mensen die elke poep en zucht moeten delen. :j

Wij hebben een kennis die sinds ze een kleinkind heeft nooit meer ergens anders over gepraat heeft. Ze komt je huis binnen, je geeft haar koffie en ze haalt haar telefoon vol 500 precies dezelfde foto's van dat wurm tevoorschijn... Weer een paar uur van je leven kwijt. -O-[/quote]

Nou bij dat soort mensen haak ik ook gewoon keihard af hoor. Alsof bij (klein)kinderen de rest van de wereld ophoudt ofzo. Ik hoef ook echt geen 500 foto's te zien. Heb wel wat beters doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:36

bruintje123 schreef:
Gelukkig krijg ik niet zoveel kinder apps, niet in de familie app ook niet in die van vrienden.
Soms wel eens, maar dat is dan ook echt een apart moment dat er iets behaald was of zo.
En dan begrijp ik heel goed dat het trots gedeeld wordt. En ja ik vind dat zelfs leuk :)

Zo appte mjn vriendin laatst een filmpje. Haar kindjes zaten op een bankje bij de slager, echt als kleine kleutertjes met van die wiebelende beentjes omdat ze niet aan de grond kunnen, een heel zoet liedje te zingen. Ja dat was echt super lief en schattig.
En ik denk als je die kindjes zo toch bij de slager ziet zitten dat je even geen hekel aan kindjes kunt hebben en niemand kan denken wat een vervelende blagen.

<3
En omdat wij bewust kinderloos zijn, betekend zeker niet dat we aan alle kinderen een hekel hebben!! Dat vind ik wel los van elkaar staan.
En af en toe leuke foto's of verhalen over de kinderen van anderen, vind ik ook geen enkel probleem. Ik heb het ook graag over m'n honden of pony :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:53

In de schoonfamilie app wel ja.
Vrienden niet maar heb niet veel vrienden met kinderen. En af en toe vind ik t heus leuk...
En ik hou echt wel van mijn nichtje en neefjes hoor maar toch.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:58

Een keer wat vertellen over het kind, een keer een foto, mij best. Maar bij alleen maar geleuter over het kind zonder de moeite te nemen eens te vragen hoe het met mij gaat is, is het snel over, hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:04

Daarom ben ik de app uitgegaan.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:12

Hoi, mag ik ook meekletsen?
Zoveel herkenbaar hier.
Loop zelf naar de 40 en vriend is de 50 al gepasseerd. Beide hebben we geen kinderwens en het lijkt me nu ook niet meer gezond. Wel altijd gedacht dat ik kinderen zou krijgen tot ik me op een dag ervan bewust werd dat je daar een keuze in hebt. Ben nu heel gelukkig met 3 katten en 3 paarden :D

Helaas wel wat 'vrienden' kwijtgeraakt aan het moederschap. Ik wil met alles meeleven en delen maar op een gegeven moment ook aandacht. Als dat niet meer mogelijk is houd het toch echt op. Andere zie je wat minder in de kleine kinderen fase en weer anderen juist wat meer is mijn ervaring. Die hebben af en toe een kindvrije avond nodig en daar ben ik altijd voor in!

Verder niet echt een hekel aan kinderen maar hoef ze ook niet te veel of lang in mijn buurt. En iedereen die een beetje van zijn kind houd laat mij echt niet oppassen O:)

Mannen met kinderen komen er pas in als het kind het huis uit is. Zolang het enige zorg nodig heeft weiger ik elke betrokkenheid. Gelukkig heb ik aan 1 man wel genoeg dus is dat niet aan de orde.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:36

Ik meld me ook graag! Heel graag zelfs :D
Ik ben 39 en vanaf héél vroeger al heel stellig beweerd nooit moeder van tweebenigen te gaan worden. 4-voeters in welke maat en vorm dan ook, zijn van harte welkom, maar ik heb en kan niets met kinderen. Vind ze voor even (de leukerds dan) wel oké, maar ik krijg er simpelweg geen warme gevoelens bij. Het zit er bij mij niet in, en het komt er dus ook niet uit. Ik heb net een relatie met een oudere man achter de rug, die 2 zoons heeft. Eén is volwassen en woont in het buitenland, dus geen last van. De ander is 13 en om de week bij zn pa. Op zich een prima wezen, voor een kind dan :+ , maar ik herken zoveel dingen die hier ook zijn aangehaald. Het is blijkbaar volkomen normaal dat zo'n jong van 13 zich in elk gesprek mengt waar 'ie zin in heeft, precies wil weten waar discussies over gaan en alles wil zien wat ik aan mijn partner liet zien. En ik dacht maar elk keer: 'Flikker op!!! Gaat je geen donder aan, dit zijn grote-mensen zaken', maar je bemoeien met de opvoeding van andersmans kind....poeh, dat werd mij niet echt in dank afgenomen....Voor mij dus geen partner meer met kinderen, echt niet. Of ze moeten volwassen zijn (maar ben ook wel even klaar met die ouwe kerels.. :+ ).

Ik merk ook heel veel om me heen dat je toch echt wel outcast bent als je bewust kinderloos blijft. De norm is simpelweg een kind, en je bent anders en daarmee raar als je dat niet hebt en wilt. Dat mijn beesten vreselijk veel voor mij betekenen, en dat mijn kinderen zijn waar ik erg veel over heb, dat wordt vaak overigens ook niet als helemaal gezond gezien...

Over het algemeen vind ik het willen en nemen van kinderen, echt maar een egoïstische daad... Oudedag-gezelligheidsvoorziening, je-hoeft-je-nergens-anders-meer-mee-bezig-te-houden-want-je-hebt-een-kind, 'ik wil een kind, dus het komt er ook al zijn de omstandigheden waarin ontzettend bedroevend, maar ik heb er recht op. Dus!' en ga zo maar verder. Ik kom denk ik van een andere planeet, maar ik begrijp sommige mensen en hun keuzes echt niet... Ik respecteer hun keuzes wel, dat moet iedereen voor zich weten, maar begrijpen? Neuh, vaak niet..

Oh, en wat is dat met die énorme kinderhaters die bijna letterlijk walgen van kinderen en vreselijk hard schreeuwen nóóóóit aan kinderen te zullen beginnen. En 2 jaar later hebben ze er 2.... Ik bedoel, seriously??? Op je 35e nog van de dagen schreeuwen hoe verschrikkelijk je kinderen vindt, en even later melden dat je zwanger bent??? Waarom zet je jezelf eerst weg als absolute kinderhater, terwijl je bezig bent zwanger te worden?? Nahja, mensen.... ik zal ze wel nooit gaan begrijpen 8-)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:51

miccamaaike schreef:
Ik denk dat er idd wel een wat reëler beeld neergezet mag worden. Nu heb ik een roze wolk echt nog nooit ervaren, daar ben ik denk ik iets te nuchter voor ook. Ik denk ook echt nog wel eens terug aan hoe makkelijk alles kon voordat hij er was, maar kan me ook niet meer voorstellen dat hij er niet zou zijn. Maar kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de keuze maken er niet voor te gaan, er zijn ook genoeg andere leuke dingen in het leven toch.

Die zeurende vrouwen moeten dan maar gewoon weer een baantje gaan zoeken, misschien houden ze dan wel op :+
De afgelopen maanden heb ik me er best wel over verbaasd hoe snel je eigenlijk went aan een nieuwe situatie, en dat zal met kinderen denk ik net zo zijn in de meeste gevallen. :j Zelfs aan vermoeidheid wen je. :') Zei ik na drie maanden zes dagen in de week om half 5 's morgens paarden te hebben staan wassen.

Ik denk dat het voor sommige van die dames inderdaad geen overbodige luxe is om in elk geval een dagbesteding te vinden anders dan hun kinderen. := En of dat nou een middagje breien of haken is bij de plaatselijke huismoederclub of (part time) werk, het is sowieso goed om je af en toe even te concentreren op iets anders. :+

Kentaro schreef:
<3
En omdat wij bewust kinderloos zijn, betekend zeker niet dat we aan alle kinderen een hekel hebben!! Dat vind ik wel los van elkaar staan.
En af en toe leuke foto's of verhalen over de kinderen van anderen, vind ik ook geen enkel probleem. Ik heb het ook graag over m'n honden of pony :D

Precies. Mensen hoeven het bestaan van hun (klein)kinderen heus niet te ontkennen als ze met mij praten. Toen vorig jaar een collega van m'n moeder aan mij vroeg of ik haar kleinkind al had gezien, wat ik niet had, vond ik het ook oprecht leuk om haar verhalen te horen en foto's te kijken en snap ik ook heel goed dat je als trotse oma je blijdschap wilt delen. Ik vraag ook rustig naar hoe het met iemands (klein)kind gaat als ik daar oprecht in geïnteresseerd ben. :j Maar zes foto's van een baby die ligt te slapen in vrijwel exact dezelfde houding via de app gespamd krijgen, nee dank je. :=

bruintje123: Dat is inderdaad wel echt heel schattig. <3

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:35

Gingerale schreef:
Ik meld me ook graag! Heel graag zelfs :D
Ik ben 39 en vanaf héél vroeger al heel stellig beweerd nooit moeder van tweebenigen te gaan worden. 4-voeters in welke maat en vorm dan ook, zijn van harte welkom, maar ik heb en kan niets met kinderen. Vind ze voor even (de leukerds dan) wel oké, maar ik krijg er simpelweg geen warme gevoelens bij. Het zit er bij mij niet in, en het komt er dus ook niet uit. Ik heb net een relatie met een oudere man achter de rug, die 2 zoons heeft. Eén is volwassen en woont in het buitenland, dus geen last van. De ander is 13 en om de week bij zn pa. Op zich een prima wezen, voor een kind dan :+ , maar ik herken zoveel dingen die hier ook zijn aangehaald. Het is blijkbaar volkomen normaal dat zo'n jong van 13 zich in elk gesprek mengt waar 'ie zin in heeft, precies wil weten waar discussies over gaan en alles wil zien wat ik aan mijn partner liet zien. En ik dacht maar elk keer: 'Flikker op!!! Gaat je geen donder aan, dit zijn grote-mensen zaken', maar je bemoeien met de opvoeding van andersmans kind....poeh, dat werd mij niet echt in dank afgenomen....Voor mij dus geen partner meer met kinderen, echt niet. Of ze moeten volwassen zijn (maar ben ook wel even klaar met die ouwe kerels.. :+ ).

Ik merk ook heel veel om me heen dat je toch echt wel outcast bent als je bewust kinderloos blijft. De norm is simpelweg een kind, en je bent anders en daarmee raar als je dat niet hebt en wilt. Dat mijn beesten vreselijk veel voor mij betekenen, en dat mijn kinderen zijn waar ik erg veel over heb, dat wordt vaak overigens ook niet als helemaal gezond gezien...

Over het algemeen vind ik het willen en nemen van kinderen, echt maar een egoïstische daad... Oudedag-gezelligheidsvoorziening, je-hoeft-je-nergens-anders-meer-mee-bezig-te-houden-want-je-hebt-een-kind, 'ik wil een kind, dus het komt er ook al zijn de omstandigheden waarin ontzettend bedroevend, maar ik heb er recht op. Dus!' en ga zo maar verder. Ik kom denk ik van een andere planeet, maar ik begrijp sommige mensen en hun keuzes echt niet... Ik respecteer hun keuzes wel, dat moet iedereen voor zich weten, maar begrijpen? Neuh, vaak niet..

Oh, en wat is dat met die énorme kinderhaters die bijna letterlijk walgen van kinderen en vreselijk hard schreeuwen nóóóóit aan kinderen te zullen beginnen. En 2 jaar later hebben ze er 2.... Ik bedoel, seriously??? Op je 35e nog van de dagen schreeuwen hoe verschrikkelijk je kinderen vindt, en even later melden dat je zwanger bent??? Waarom zet je jezelf eerst weg als absolute kinderhater, terwijl je bezig bent zwanger te worden?? Nahja, mensen.... ik zal ze wel nooit gaan begrijpen 8-)

Dat geschreeuw 'daar groei je in, zeggen ze' :')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:39

Anoniem schreef:
Daarom ben ik de app uitgegaan.

Dat wou ik ook maar stellen ze ook weer niet op prijs, dus nu maar gedempt en dan kijk ik soms of er tussen het kindergedoe nog iets zinnigs is besproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:48

Ik denk dat ze t van mij ook niet op prijs heb en gesteld
Maar dat zal me aan m'n reet roesten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:02

Anoniem schreef:
Ik denk dat ze t van mij ook niet op prijs heb en gesteld
Maar dat zal me aan m'n reet roesten.

Wat zij zegt :+

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:55

Dempen werkt tot nu toe prima, wil eigenlijk geen aanleiding geven tot nog meer afkeuring door zijn moeder.
Iets met leeftijd verschil, roker, laatste kuiken uit haar nest wegtrekken ect.