Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:33

Goed dat je jezelf geïnformeerd hebt TS, jij bent de persoon die met jouw keuze moet leven :) succes met het halen van de prikken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:35

Inderdaad TS, heel goed dat je kritisch hebt durven kijken en vragen hebt durven stellen alvorens te beslissen! +:)+ Dat zegt heel veel over jou (dit bedoel ik in positieve zin!).
Hoop dat je zelfs niet stijf hoeft te zijn van deze prik! :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:27

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:40

Smee__ schreef:
Complimenten voor jou TS! Ken er weinig van jouw leeftijd of zelfs ouder die zo goed nadenken over een vaccin.

En het is maar goed dat je niet in Zeeland woont, moest meteen aan dit topic denken :') http://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/tien ... in-zeeland

Het zal je maar overkomen.. ik zou daarna nooit meer een vaccinatie durven nemen. Dit soort 'foutjes' :') .

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 15:40

Nou, hij zit er in hoor. Tis wel een gemene. Meiden uit mijn klas hadden gelijk al spierpijn. Ik gelukkig nog steeds niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:13

He. Je wel de goede gekregen dan? :P

Vind t wel knap van je dat je je zo goed hebt laten informeren! Top!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:58

Super dat je eerst overal hebt geïnformeerd! :)
Ik hoop dat de vaccinatie voor jou wel goed uit pakt, want wat ik eraan over heb gehouden gun ik zelfs mijn ergste vijand nog niet. :o

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:39

Oké tot nu toe.
Ik ben nu 3 weken later.
De eerste dag erna kon ik alleen maar slapen, verschrikkelijk moe.
Daarna nog wek wat moe geweest maar het trok weg. Afgelopen weekend ziek geweest, maar dat lag hoogstwaarschijnlijk aan dat er een griepje heerst in onze klas. Nu weer wat moe, maar gaat ook weer wat beter.
Ik wou jullie nog even bedanken voor alle ervaringen en informatie. Ik hoop hier niet mijn leven mee te hebben veranderd en dat het goed uitpakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:41

LillyMedley schreef:
Oké tot nu toe.
Ik ben nu 3 weken later.
De eerste dag erna kon ik alleen maar slapen, verschrikkelijk moe.
Daarna nog wek wat moe geweest maar het trok weg. Afgelopen weekend ziek geweest, maar dat lag hoogstwaarschijnlijk aan dat er een griepje heerst in onze klas. Nu weer wat moe, maar gaat ook weer wat beter.
Ik wou jullie nog even bedanken voor alle ervaringen en informatie. Ik hoop hier niet mijn leven mee te hebben veranderd en dat het goed uitpakt.

Ik hoop dat het idd los staat van je vaccinatie allemaal.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:49

Beterschap hoor TS.
Je hebt in ieder geval goed nagedacht over het wel of niet vaccineren en dat vind ik een compliment waard, zeker op jouw leeftijd.
Ik heb zelf al wel besloten dat ik niet wil dat mijn -nu- 9 jarige dochter zich laat vaccineren, hoe zij daar over denkt zien we over 3 jaar vanzelf wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:08

Laten we er vanuit gaan dat het "toeval" is :j

Moeheid is een typisch verschijnsel na deze prik, maar kan zo veel oorzaken hebben...bvb. opluchting dat je een keuze hebt gemaakt na hier toch wel erg mee in je maag te hebben gezeten ;)

En "gelukkig" heerst er iets in je klas, dat is ook een goed excuus om ziek te zijn :j

Gewoon maar er vanuit gaan dat je over een paar weken weer lekker opgeladen bent door een poosje mooi voorjaarsweer ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:45

Hoe gaat het nu TS?

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:26

Vicky_88 schreef:
Hoe gaat het nu TS?

Ben nog wat snel moe van na het ziek zijn. Verder wéér twijfel voor de tweede prik aangezien ik al reageerde op de eerste terweil dat "niet zou kunnen".

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:02

LillyMedley schreef:
Ben nog wat snel moe van na het ziek zijn. Verder wéér twijfel voor de tweede prik aangezien ik al reageerde op de eerste terweil dat "niet zou kunnen".

En? Hoe voel je je nu? Heb je de tweede gehaald/ga je de tweede halen?

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:05

Steeph schreef:
LillyMedley schreef:

En? Hoe voel je je nu? Heb je de tweede gehaald/ga je de tweede halen?

Eigenlijk voel ik me weer als voor de vaccinatie. Ik moet de tweede een half jaar erna dus dat duurt nog even. Ik zit denk dat ik hem neem omdat mijn lichaam nu alleen (misschien kwam het dus niet door de vaccinatie) met een griepje reageerde, en misschien de grotere dosis (2e prik) een wat erger ziek zou worden, maar liever een weekje ziek dan de vaak te laat opgemerkte baarmoederhalskanker... toch ben ik er nog niet 100% zeker van.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:16

Ok :) succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:46

Baarmoederhalskanker heb je zomaar niet hoor, zeker niet met de HPV testen die al een voorstadium detecteren lang voordat het kanker zou kunnen worden :(:)

En je hebt tegenwoordig ook thuistesten daarvan die je gewoon zelf online kan bestellen, bvb. voor als je het bevolkingsonderzoek niet toereikend vindt qua beginleeftijd of intervallen ofzo.

Dus persoonlijk zie ik echt geen enkele reden om Russische roulette te gaan spelen met die nare vaccinatie die de levens van veel meisjes verwoest heeft -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:01

pmarena schreef:
Dus persoonlijk zie ik echt geen enkele reden om Russische roulette te gaan spelen met die nare vaccinatie die de levens van veel meisjes verwoest heeft -O-

Kun je die laatste bewering hardmaken of is jouw opmerking gewoon stemmingmakerij?
Hardmaken betekent in dit geval dat er een aantoonbaar oorzakelijk verband is tussen die vaccinatie en dat verwoeste leven. Een meisje dat toevallig die vaccinatie heeft gehaald en ergens tussen alle veranderingen in de puberteit heeft besloten dat haar leven verwoest is en dat alle kwaaltjes die zij ervaart de schuld zijn van die vaccinatie, is geen onderbouwing. Twee meisjes met een dergelijke anekdote zijn dat evenmin.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 06:56

Dat zijn ze vanuit het RIVM aan het uitzoeken. Er zijn veel meisjes met vermoeidheidsklachten na vaccinatie wereldwijd dat het lijkt dat het door de vaccinatie komt.

Verder weet je niet of en hoe lang de vaccinatie beschermd tegen hpv. Ik snap de term Russisch roulette wel.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:25

TS heeft nou eenmaal een keuze gemaakt. Het zou ook niet mijn keuze geweest zijn, maar ze heeft zich goed ingelezen.

Ik respecteer haar beslissing en hoop dat het voor haar gewoon allemaal goed uitpakt :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:49

oomens schreef:
pmarena schreef:

Kun je die laatste bewering hardmaken of is jouw opmerking gewoon stemmingmakerij?
Hardmaken betekent in dit geval dat er een aantoonbaar oorzakelijk verband is tussen die vaccinatie en dat verwoeste leven. Een meisje dat toevallig die vaccinatie heeft gehaald en ergens tussen alle veranderingen in de puberteit heeft besloten dat haar leven verwoest is en dat alle kwaaltjes die zij ervaart de schuld zijn van die vaccinatie, is geen onderbouwing. Twee meisjes met een dergelijke anekdote zijn dat evenmin.

http://www.vaccinatieraad.nl/2014/01/na ... r-kukelen/

http://www.vaccinatieraad.nl/2013/11/st ... accinatie/

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... wenlevens/

https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen ... pv-vaccin/

Eerlijk gezegd wordt ik een beetje 'pissig' van jouw opmerking stemmingmakerij...
Niet 1, niet 2 maar DUIZENDEN meisjes hebben vaccinatieschade opgelopen aan het HPV-vaccin. En dat zijn enkel de gevallen die erkend zijn, vele meisjes met (minder heftige) klachten worden niet eens gehoord.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:02

Vicky_88 schreef:
oomens schreef:

http://www.vaccinatieraad.nl/2014/01/na ... r-kukelen/

http://www.vaccinatieraad.nl/2013/11/st ... accinatie/

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... wenlevens/

https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen ... pv-vaccin/

Eerlijk gezegd wordt ik een beetje 'pissig' van jouw opmerking stemmingmakerij...
Niet 1, niet 2 maar DUIZENDEN meisjes hebben vaccinatieschade opgelopen aan het HPV-vaccin. En dat zijn enkel de gevallen die erkend zijn, vele meisjes met (minder heftige) klachten worden niet eens gehoord.

Sorry, maar als ik jouw links van die 'Vaccinatieraad' bekijk, dan vind ik nergens onderbouwde wetenschappelijke artikelen. Wel weer een hoop persoonlijke anekdotes door een behoorlijk gekleurde alternatieve bril.
Wel een homeopaat die tover'behandelingen' aanbiedt en haar persoonlijke ervaringen vertelt zonder dat te controleren is waarop zij haar conclusies baseert. (Wanneer je 'ontstoring' aanbiedt, dan doe je per definitie ook de aanname dat er een 'storing' is die verholpen dient te worden. Die aanname wordt hier ook niet onderbouwd, en het doen van die ongefundeerde aanname op zich is niet genoeg om die aanname als validatie voor andere uitspraken te gebruiken).

Daarom nog maar een keer de vraag: waar wordt de bewering onderbouwd dat:
1) die duizenden meisjes daadwerkelijk de schade hebben opgelopen waarvan hier gezegd wordt dat ze hem hebben opgelopen?
En 2) die schade daadwerkelijk is toe te schrijven aan de HPV-vaccinatie?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:25

Wat mij betreft draai je het nu wel om hé. Er zou niet moeten worden bewezen dat de vaccinatie schadelijk kan zijn, maar moeten worden bewezen dat deze niet tot dergelijke schades kan leiden. En waar is die wetenschappelijk onderbouwing?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:48

Feit blijft dat vaccinaties en medicaties bijwerkingen hebben. Roepen dat het nooit kan dat er meiden zijn die chronische bijwerkingen hebben is dus vreemd.

Tuurlijk zullen ze niet allemaal door de vaccinatie komen, maar als een groot deel (net) na de pil klachten heeft ontwikkeld mag het wel eens onderzocht worden. Bij honden zijn we er nog nauwkeuriger mee.

TS, fijn dat je je weer beter voelt. Zou na de volgende prik gewoon even een dagje thuis blijven van school en liefst vlak voor een rustig weekend laten prikken en dan niks doen. Een vaccinatie is heftig voor je lichaam en dan moet je rustig aan doen.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 15:18

Aan deze 'bangmakerij' heb ik niet heel veel. Hij zit er in en kan er niet meer uit.