MamaMiesje, wat rot voor je zoon.

Goed dat je de juf een mail terug stuurt, zou ik ook doen hoor!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Ben ik trouwens de enige bij wie de titel ruzie maakt met het taalgevoel? Naar mijn idee is het "Binnen het spectrum" of desnoods "In het spectrum" maar niet OP.
En dat is natuurlijk mierenne*ken, maar ik kan het niet helpen dat ik ermee bezig blijf elke keer wanneer ik die titel langs zie komen in mijn lijst.
Tivoli schreef:Alwiene schreef:Ben ik trouwens de enige bij wie de titel ruzie maakt met het taalgevoel? Naar mijn idee is het "Binnen het spectrum" of desnoods "In het spectrum" maar niet OP.
En dat is natuurlijk mierenne*ken, maar ik kan het niet helpen dat ik ermee bezig blijf elke keer wanneer ik die titel langs zie komen in mijn lijst.
Thank god,ik ben niet de enige![]()
Maar ik wilde er dan weer niks over zeggen omdat ik MQ niet wilde kwetsen en om niet betweterig over te komen. Maar ook om geen flater te slaan als ik het fout had.
Neeuhhh.... ik denk helemaal niet teveel na over dingen,hoe kom je erbij?
musiqolog schreef:Nou, ik ben waarschijnlijk de grootste taalnazi van Bokt en ik heb er geen moment aan getwijfeld. Ik vind 'in het spectrum' juist raar klinken. 'Binnen' zou nog wel kunnen, maar dat klinkt me niet zo elegant in de oren.
Needje schreef:musiqolog schreef:Nou, ik ben waarschijnlijk de grootste taalnazi van Bokt en ik heb er geen moment aan getwijfeld. Ik vind 'in het spectrum' juist raar klinken. 'Binnen' zou nog wel kunnen, maar dat klinkt me niet zo elegant in de oren.
Het is toch echt in het spectrum (of er buiten)![]()
Spectrum geeft een gebied aan en daar kan je je in bevinden of je er buiten bevinden.
Vind het bere interessant om allemaal te lezen.
Bij een vriend van me is pas ASS gediagnosteerd.
Shanna schreef:Haha start noooooit een taal-discussie met een autist die taal-nazi is
Lau schreef:In het spectrum is Indd een mogelijkheid maar binnen klopt ook gewoon.
Babootje schreef:Lau schreef:In het spectrum is Indd een mogelijkheid maar binnen klopt ook gewoon.
"Binnen" mag (tegenwoordig, vroeger niet). De voorkeur heeft toch "in".
Ik als ouderwetse taalfanaat gruw ervan dat de taalunie een zin als "Binnen de overheid worden vacatures ingedeeld op basis van een diploma", goedkeurt. Zou ik liever vervangen door "Bij".
Vroeger moest ik dat echt als fout eruit halen.
Mossel schreef:Serieus gaan we het nu alleen maar over taal hebben? Ik kan ook niet tegen extreme taalfouten maar om dit topic daar nu helemaal aan te wijden lijkt me ook niet nodig, er lopen genoeg topics op bokt over taalfouten.
En serieus overwegen een topic te ontstoppen omdat de titel je niet aan staat?!Ik voel me ineens niet meer zo autistisch.