Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Hoi.Ik rook. Al heel lang. En ik wil graag stoppen.
Ik heb hiervoor medicijnen uit Bulgarije gehaald.
Ze werken heel goed. Ik heb eigenlijk geen behoefte aan roken in mn lichaam.
Alleen mn hoofd vindt zo af en toe van wel. Maar dat kan ik behoorlijk goed negeren.
Ik zit op dag 3. Op dag 5 moet ik volledig stoppen. Ik heb gisteren maar 7 van de 20 sigaretten gerookt zonder problemen.
Nu is het helaas zo dat ik het financieel prima red en ook lichamelijk geen klachten heb van het roken.
Ik wil graag stoppen. Ik heb een kind, ik wil zeker niet dat mn kind ook gaat roken. Het stinkt als de neten. Ik weet dat het slecht is. Ben niet dom. Ik zie ook de waarschuwingen op pakjes sigaretten. Alleen zit er een groot rood duiveltje op mn schouder die zegt: pff, lekker belangrijk, je hebt toch nergens last van?
En alle keurig nette omschreven tekst gaat ook langs me af. Het dringt niet tot me door.
Daarom hierbij een oproep aan alle niet-rokende Bokkers.
Vertel mij alle redenen waarom roken niet juist is. Waarom ik moet stoppen.
Je mag gerust onaardig zijn.Meestal niet, maar ik wil gewoon graag de rauwe werkelijkheid. Schiet mijn duiveltje af.
Willl65 schreef:Ik kom uit 1965 en ook ik wist dat roken en zwangerschap not Done is.
Ga maar eens aan een echo apparaat liggen en steek dan een peuk op. Kijk maar eens hoe de feutus bij ieder trekje ineen duikt. Echt niet oke
PortRoyal schreef:Zwanger zijn en roken met de kennis van nu, dat vind ik echt zo aso. Ik ken zo iemand, en die houdt gewoon d'r schouders op. Vooral als je ziet hoe zo'n foetus ineenkrimpt tijdens een trekje sigaret op een echo. Ik vind dat eigenlijk gewoon strafbaar, zoveel onverschilligheid.
Het is overigens net alsof die sigaretten van nu veel scherper zijn dan 25 jaar geleden, voor mijn gevoel zit er meer troep in dan ooit. Of het ligt aan mij.
Iris82 schreef:TS is heel braaf gestopt toen ze zwanger was hoor.
Ik heb dit topic juist de anti-rooklobby getracht te activeren. En dat is prima gelukt.
Dus laat dit topic vooral een plek zijn waar ook de harde, ongenuanceerde en soms hartverscheurende verhalen gedeeld worden. Misschien zet het nog anderen aan het denken.
Weet je, ik heb nu ik gestopt ben vooral behoefte aan iemand die af en toe een keer zegt dat ik goed bezig ben.Maar om te kunnen stoppen moest er vooral een duiveltje afgeschoten worden. En dat is prima gelukt.
Vaak worden er topics geopend waarin ts met harde woorden toegesproken wordt en waarbij ze daar zelf een heel slecht gevoel aan overhoudt. Dat had ik nu ook. Maar dat had ik nodig. Ik heb gewoon gekregen waar ik om gevraagd heb en daar ben ik een groot aantal mensen erg dankbaar voor.