zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:32

_O_ ik had het niet beter kunnen verwoorden shadow.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:27

Cer schreef:
Ja als je idd nooit wat aan je gebit hebt, dan loont t om t eruit te gooien.. maar je weet nooit van tevoren wanneer je wat gaat mankeren, dat is het moeilijke eraan..

Overigens, bruggen, kronen, gebitten en dat soort dingen zit sowieso niet in die verzekering geloof ik.
Je kunt je alleen verzekeren voor controle, schoonmaken, vullen (1 tot zoveel-vlaksvullingen) en wortelkanaalbehandelingen ofzo ...
Als je niet verzekerd bent en je moet ineens een kies laten trekken, wat dan...

Hangt van je verzekering af. Bij de fbto krijg je alles vergoed tot een bepaald (gekozen) bedrag. Als dat op is, is het op en moet je de rest zelf betalen. Een kies trekken is niet zo heel duur hoor.
Volgende maand nog foto's laten maken en afhankelijk daarvan gooi ik de tandarts eruit of verhoog ik m juist. Ik krijg nu tot max. €250 terug, maar de verzekering kost me ca €170. Echt lonend is het dus niet. Twee keer controle en wat tandsteen verwijderen kost geen €170.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:01

Ik heb voor de standaard behandelingen geen limiet (trekken, vullen etc )
Kronen en bruggen wel een limiet
Maar voor noodzakelijk onderhoud zit ik goed

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:58

Ik ga dit topic even van begin af aan helemaal doorlezen.
Ik zit al jaren bij DSW en daar blijf ik ook. Ze vergoeden best veel, behoorlijk veel fysio en alternatieve geneeswijzen waar ik veel gebruik van maak, zijn nog altijd één van de goedkopere, zijn razendsnel met declaraties uitkeren en waar ze ook echt vrienden mee hebben gemaakt, is dat ze (ik denk) 2 jaar terug, iedereen € 25,- terug hebben betaald, omdat ze meer premies hadden binnengehaald dan dat ze kosten hadden gemaakt. Dat vond ik zo netjes!

Wel heb ik besloten om mijn eigen risico van € 385,- naar € 885,- omhoog te gooien. Ik bespaar hiermee €276,- per jaar en mocht er iets heel bijzonders aan de hand zijn waardoor ik de volledige € 885,- zelf moet betalen, dan kost het me uiteindelijk € 224,- meer dan wanneer ik mijn eigen risico op € 385,- laat staan. En zo groot acht ik die kans niet, de afgelopen 3 jaar ben ik niet boven de € 70,- verbruikte eigen risico uitgekomen. En ja, er kan altijd iets gebeuren, waardoor ik die volledige € 885,- op moet hoesten, maar als dat zo is, kan ik het betalen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 02:09

Ik heb van alles uitgezocht en ben overgestapt naar CZ-direct. Kom op 118 euro uit.
3 fysiobehandelingen minder dan eerst.
Eerst was ik via fnv verzekerd bij Menzis. Zit weinig verschil in deze polissen zelf met de korting niet. Ik ga dus juist besparen. Tandarts vind ik wel belangrijk, ookal gebruik ik het niet altijd behalve de controles

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:25

Ik heb w.b tandartsverzekering even overleg gehad met de ta en die kwam met een verzekering die voor mensen die nooit wat mankeren aan het gebit en twijfelen om de verzekering eruit te doen met een goed alternatief.
Namelijk ixorg.nl
Hier bouw je een potje op en je bent je geld nooit kwijt.
Wellicht iets voor de mensen die twijfelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:05

Mijn tandarts adviseert ook al om de verzekering eruit te gooien, ik hoef ook maar eens per 1.5 jaar voor controle langs te komen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 04:34

Naomi schreef:
Ik heb van alles uitgezocht en ben overgestapt naar CZ-direct. Kom op 118 euro uit.
3 fysiobehandelingen minder dan eerst.
Eerst was ik via fnv verzekerd bij Menzis. Zit weinig verschil in deze polissen zelf met de korting niet. Ik ga dus juist besparen. Tandarts vind ik wel belangrijk, ookal gebruik ik het niet altijd behalve de controles

Ik ben paramedicus en zit momenteel in het proces om contracten te sluiten met zorgverzekeraars om direct bij hen mijn behandelingen te kunnen declareren, en kan niet anders zeggen dan dat ik CZ een van de slechtste overeenkomsten vind. In ieder geval die van dit jaar waren echt niet best.
Zij maken reclame met 'zorg aan huis' maar in hun overeenkomsten met paramedici komt 1 ding naar voren: 'goedkoop als het kan, duur als het moet' en dan als basisregel dat je standaard iemand in de praktijk behandeld en dat je echt alleen bij medische noodzaak aan huis behandeld. Nou ik ben toch heel benieuwd wat ik als ergotherapeut met iemand moet doen in mijn kantoor. Ik hoor juist mensen thuis te zien dat is de kracht van mijn beroep.

Bovendien hebben alle zorgverzekeraars sinds 2017 dat je geen verwijzing van de huisarts meer nodig hebt... Direct toegankelijk.. maar wie als enige niet? Juist de CZ groep (OHRA Delta Lloyd)... ik zou er zelf niet gauw naartoe gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:33

Fijne info RoyceMack! (Nou ja, niet zo fijn, maar in elk geval goed dat je het deelt. Want dat soort informatie is wel relevant, en we kunnen als patienten niet weten welke verzekeraars er fatsoenlijk met de behandelaars omgaat.)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:26

Ik blijf mooi zitten waar ik zit bij dsw. De grote 4 gaan me steeds meer tegenstaan en ik vind dsw ook correct en goed toegankelijk. Ik heb ze eens moeten bellen ivm info over een Belgisch ziekenhuis, en ik kreeg gewoon direct een medewerker aan de telefoon, ipv eerst een heel menu en daarna nog eens 4 mensen die niks weten.
Dat is toch van de zotte roycemack, als ergo kun je toch bijna niks vanaf een spreekkamer doen...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:28

Deze is ook wel knap... (vanuit Deltalloyd)
Ik kreeg 09 november 2016 een rekening van 273 euro eigen risico van Maart 2016. Daar wordt ik nooit zo vrolijk van, maar kan gebeuren. Wellicht heeft het ziekenhuis de factuur laat ingediend. We weten het niet.
Goed, betaaldatum was 27-11. Zou geïncasseerd worden. Niet nadenkende dat dat in een weekend valt. Daar ben ik op 9 november niet mee bezig.

Ik kijk zojuist om mijn.dlvz. Waar je de zaken van Deltalloyd kan regelen.
Ik wilde toch een betaalregeling aanvragen (kerstcadeaus, sinterklaas, verjaardag.) Nam wat druk van de ketel dit in 2 x te doen.

Geeft DL aan dat deze factuur betaald is, dat ik geen betaalregeling kan aanvragen. En ik wordt bedankt voor het netjes betalen van al mijn facturen.
Toch de bank nagekeken... Maar wellicht was het sinterklaas of de kerstman. Want ik heb hem niet betaald.

Blijft mooi, grote maatschappijen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:30

Zou even toch een belletje er tegen aan gooien?
Rekening van Rotterdam Cardioloog in Januari dit jaar, is nog steeds niet binnen bij VGZ :+
Dus ziekenhuizen doen er inderdaad langzaam over. Maar betaal mijn eigen risico per maand.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:09

Wist helemaal niet dat je korting kreeg als KNHS lid bij zilveren kruis!
Net even gekeken, maar dit heeft mij besloten over te stappen.
Ik krijg dan meer voor iets minder geld zelfs :)

Overigens heb ik ook vorige week pas eigen risico betaald.
MRI scan was in april. Dus ziekenhuizen zijn erg traag

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:12

Ziekenhuizen en rekeningen. Sws vallen de jaren daar anders.... heb een keer in een jaar 2x eigen risico moeten betalen.
MRI in februari gedaan, denkende is een nieuw jaar. Maar nee viel nog bij het voorgaande jaar. -.-' als ik een week later had gedaan scheelde het mij 385€

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:24

Interessant topic.

Ik ben verzekerd bij Univé en blijf daar volgend jaar ook verzekerd. Premie is prima/gemiddeld voor wat er wordt geboden. Tevens heb ik er een collectiviteitsverzekering bij afgesloten door lid te worden van ZorgAccent. Dit kost €16 euro per jaar, maar heb hierdoor tot €1500 euro extra fysio.
Daarbij vind ik het prettig dat Univé nog kantoren heeft. Op het moment dat ik vragen heb over mijn polis of rekeningen, loop ik daar binnen. Daarbij heb ik de auto en uitvaartverzekering daar ook geregeld. Ze bieden op kantoor prettige service op maat, denken echt met je mee e.d.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:46

Nessa schreef:
Wist helemaal niet dat je korting kreeg als KNHS lid bij zilveren kruis!
Net even gekeken, maar dit heeft mij besloten over te stappen.
Ik krijg dan meer voor iets minder geld zelfs :)

Overigens heb ik ook vorige week pas eigen risico betaald.
MRI scan was in april. Dus ziekenhuizen zijn erg traag

Ik wist ervan maar ik twijfel nog......want volgens mij is het niet zoveel goedkoper?

Ik zit al bij het Zilveren Kruis maar dan onder de collectiviteit van mijn huidige werkgever en per december ben ik boventallig en geniet dus niet meer van de collectiviteitskorting.........

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:05

Ik kreeg vorige maand nog een zorg rekening van oktober vorig jaar. Zat toen bij een andere verzekeraar. Was helaas een hoge rekening maar het geld lag al apart. Nu dat bedrag er weer bij sparen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:06

Ragdoll: dat ligt er natuurlijk aan hoe je verzekerd was en waar :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:02

Bellatrix schreef:
Ik kreeg vorige maand nog een zorg rekening van oktober vorig jaar. Zat toen bij een andere verzekeraar. Was helaas een hoge rekening maar het geld lag al apart. Nu dat bedrag er weer bij sparen...

P
Vind dat zo fout he..... dat dat mag zo.
Wij moeten onze rekeningen op tijd betalen, maar zij mogen gewoon een jaar wachten met de rekening sturen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:10

Ja, ik snapte er ook al niets van...dacht eerst dat het nep was. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:11

Dat zoiets zo maar mag idd := En dan natuurlijk wel verwachten dat jij dat even binnen korte tijd kan betalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:13

Ze hadden blijkbaar een brief gestuurd maar die heb ik eerlijk waar nooit gekregen...toen dus een mail met herinnering...ik logde in en idd, er stond nog wat open. (€304 :wow: ) Gelijk netjes betaald maar die eerste brief heb ik helemaal nooit gehad...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:17

Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea... het afgelopen jaar had ik collectiviteitskorting dankzij mijn lidmaatschap van de KNHS. Ik heb nog niet gekeken of dat dit jaar ook weer zo is, iemand enig idee? (Moet binnenkort WFT basis examen doen, dus echt veel rondneuzen op internet doe ik niet, alleen nu even. :P )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:19

Off topic, vriendin/bokker heeft dat WFT examen wel tig keer gemaakt maar helaas steeds gezakt. :\

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:32

Ik kreeg mijn rekening voor mijn eigen risico, twee maand na gebruik geloof ik. Was gelukkig niet zo laat en maar een neusspray.

Ik ben inmiddels overgestapt, ga van dik 152 euro, naar 111,70. Blij mee, kan die 40 euro per maand goed gebruiken als student :D