Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:58

Urona, het lijkt me niet echt een handig advies om te geven. Prima dat jij het zo hebt gedaan, maar t is toch wel bewezen dat het niet verstandig is. Lijkt me overigens ook echt helemaal niet van belang voor dit topic. Als jij je lichaam goed wilt houden, kun je volgens mij beter doen wat goed is voor je lichaam en de tijd nemen om te herstellen ipv gelijk weer te gaan sporten. Dat jij dat dan anders doet moet je zelf weten, maar het lijkt me niet echt handig om dan met dit soort 'adviezen' te gaan strooien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:09

Prima dat jij het doet, maar idd geen advies om te geven. Ik heb in mijn werk al iets te vaak baarmoederverzakkingen en continentieproblemen gezien op latere leeftijd door teveel te snel te doen na de bevalling.

Dat de verloskundige je buikspieren controleert en er op dat moment geen schade aan ziet (aan de buitenkant!!) aan de buikspieren zegt mij vrij weinig. Je ziet het niet aan de buitenkant. Spierherstel duurt sowieso 6 weken, met name je bekkenbodemspieren zijn kapot (tenzij je een keizersnede had) en die moeten ook hard werken bij buikspieroefeningen. Kapotte spieren trainen is echt geen succes, maar dat merk je pas jaren later.

Juist hardlopen lijkt me niet handig. De banden van de baarmoeder trekken dat dan echt niet. Ga dan zwemmen of wandelen of fietsen ofzo.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:18

Volgens mij geef ik duidelijk aan dat je het moet overleggen met een medisch onderlegd iemand. Dus ik snap niet wat er mis mee is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:21

Spierherstel, daar staat in principe idd 6 weken voor - maar herstel van banden duurt langer.
In oma's tijd ;) gold 9 maanden ont-zwangeren.

Wat naar dat je walgde van je zwangere lichaam!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:25

Haha die 9 maanden ontzwangeren geloof ik wel vooral kwa hormonen. Ja sommige mensen vinden hun zwangere lichaam mooi maar doe mij maar afgetraind zonder striae hoor haha

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:33

...het geldt ook voor je bandenapparaat, die 9 maanden ont-zwangeren.
Overvraag jezelf niet!

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 19:38

Daar was ik weer bokkers :D

De mensen die mij een andere vitamine D proberen als tip hebben meegegeven; ga ik doen!
Ik zal eens rondkijken wat voor merken er zijn en mij daarop orienteren.
Alleen snap ik niet zo goed waarom mijn verloskundige waterbasis geadviseerd heeft, terwijl hier toch echt veel bokkers olie basis gebruiken?
Ik zoek eigenlijk een vitamine D waarbij maar 1 of 2 druppels worden gebruikt, vind 10 best veel.

Misschien is het een goed idee een centraal topic te openen? één die over van alles en nog wat gaat; baby's, moeders?

Over sporten; ik heb vandaag een stukje gefietst en dat is echt nog wel te voelen.
Echt respect als mensen na 1.5 al kunnen hardlopen maar dat zal ongetwijfeld ook aan je lichaam liggen.

Laten jullie weten van dat centrale topic?

biancatjuh27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:06

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:27

Hier was waterbasis ook aangeraden. Ik ga er maar eens op googlen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:47

Ik dacht oliebasis ook beter was maar nu ik erover nadenk hadden ze in beide ziekenhuizen waar we waren Davitamon met anijssmaak. Dus die is denk ik t beste :P maar als je baby t niet lust moet je toch wat :=

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:49

verootjoo schreef:
Urona447 schreef:
Tip: mocht jij je goed voelen vraag dan gewoon aan de verloskundige of je weer mag sporten. Na 1 week liep ik al hard en na 1.5 week begon ik met buikspieroefeningen. Verloskundige heeft mijn rechte buikspieren gecontroleerd en ik kreeg gelijk groen licht. Die 6 weken is gewoon een algemeen termijn daarvoor.

6weken is de termijn dat je spieren hersteld zijn.
Na een week sporten is echt niet verstandig :n
Om de redenen die hierboven worden genoemd. Dat kan je VK wel zeggen maar die hebben niet echt verstand van spierherstel. Dan zou ik naar een bekkenfysio gaan als je er wil weten.

Mee eens! en niet alleen je spieren maar vooral ook je bindweefsel moet herstellen. Tijdens de zwangerschap maak je een soort weekmakers aan die je bindweefsels zacht maken zodat de bevalling kan plaatsvinden. Maar het duurt een tijd voordat die bindweefsels weer stevig zijn, en o.a. de banden waaraan de baarmoeder hangt zijn bindweefsel, maar ook in je gewrichten, bekken etc.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:57

Hema: 4 druppels maar smaakt net zoals davitamon.
Scheelt wel 4 euro per flesje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:04

verootjoo schreef:
Ik dacht oliebasis ook beter was maar nu ik erover nadenk hadden ze in beide ziekenhuizen waar we waren Davitamon met anijssmaak. Dus die is denk ik t beste :P maar als je baby t niet lust moet je toch wat :=

Of Davitamon is het merk wat het meeste oplevert ... Dat kan natuurlijk ook

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:11

Sonja_vR schreef:
verootjoo schreef:

Maar dan hadden ze ook Davitamon op oliebasis kunnen nemen en dat deden ze niet :)

Maar hoezo wat t meeste oplevert? Het ziekenhuis heeft ook baat bij lagere kosten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:46

Mijn thorne druppels smaken nergens naar. Wat raar dat ze die baby druppels zo ranzig maken,

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:08

Verschilt per baby denk ik, de mijne smult van anijsdruppels :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:38

verootjoo schreef:
Sonja_vR schreef:

Maar dan hadden ze ook Davitamon op oliebasis kunnen nemen en dat deden ze niet :)

Maar hoezo wat t meeste oplevert? Het ziekenhuis heeft ook baat bij lagere kosten.

Ik bedoel dat het ZH qua organisatie misschien het meeste baat heeft bij die druppels of dat merk adviseren
Net zoiets als het voedingscentrum dat pretendeert onafhankelijk te zijn maar ondertussen wel (deels)betaald word door bedrijven die voedsel produceren en verkopen
(Daarmee zeg ik niet dat de adviezen geen steek houden , maar wel dat er een voorkeur voor bepaalde zaken word uitgesproken die niet perse de enige optie is zeg maar)

Maar daarnaast zal het voor de druppels voornamelijk neer komen op protocollen etc .
Lekker simpel "we adviseren dit " 1 oplossing voor iedereen maar eigenlijk maakt het geen reet uit voor de in Nl verkochte druppels ...ze moeten allemaal voldoen aan allerlei eisen en het ligt er naar net aan wat de kleine lekker vind of binnen houd

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:37

Ja hoor. Kan zomaar zijn dat de vertegenwoordiger van davitamon wat flesjes achter laat in het zh. Als ze het in het zh geven zal dat wel het beste zijn dus koopt men het ook voor thuis! Goede reclame toch?

Heb zelf voor een farmaceut gewerkt. Zo werkt het nu eenmaal!

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:56

ik heb de vitamine D druppels van de etos, hoef er maar 4 van te geven, hij hapt al naar t lepeltje als je hem voorhoudt. sinaasappelsmaak, hoe bedenken ze het, maar blijkbaar bij onze vent smakelijk genoeg ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:25

Die had ik eerst ook en zit dus vol met suiker. Hier dus overgestapt naar een suikervrije.