Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:47

Mijn doel dit jaar is om überhaupt een goede sportschool te vinden. Heb nu al vier maanden gedwongen niet kunnen trainen en ik ben niet ondersteboven van de meeste gyms hier in de buurt. Voor mijn ziekte heb ik ook een paar specifieke apparaten nodig.

De 16e gaat mijn dochter eindelijk weer naar de opvang en dan kan ik serieus gaan kijken voor een gym.

xdniesje

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:03

Vervelend hoor. Hopelijk kan je dan snel een sportschool vinden die aan je eisen voldoet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:47

Ik heb er eentje gevonden :) Had ook nog een beetje tijd voor twee oefeningen. Nu gelijk al spierpijn :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:07

Fijn om weer aan de slag te kunnen phormi!

Heb je ook nog leuke cursussen staan dit jaar :) ? Ben een beetje aan het rond zoeken nl

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:09

Ik heb er wat in de planning staan die ik ga uitwerken zodra mijn dochter gewend is op het kdv. Maar ze hebben allemaal met voeding te maken, ik begrijp dat je richting training denkt? Guy Droog heeft ook een aantal goede dingen op de planning staan zag ik :)

Edit: Ik ga nu wel nadenken over leuke fitness cursussen :)) Eigenlijk ging ik er automatisch van uit dat dat met mijn ziekte geen goed idee is, maar misschien is dat een stomme aanname.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:22

De leuze van de zwarte cross dit jaar is een hele goede, vaak ben je te bang. Of tewel gewoon doen ondanks wat "men" zegt over wat je mankeert. Als je het niet probeert weet je niet of het gaat lukken. Opgeven kan altijd nog.

Als ik bij alles wat ik gedaan heb en doe zou hebben laten leiden door mijn mankementen had ik nu niet kunnen autorijden, lopen, laat staan zelfstandig leven. Door toch steeds te kijken waar de grens ligt bouw ik zelfs nu nog steeds verder op. Ik merk vanzelf wel waar de grens nu ergens ligt. En wie weet is die grens ook weer op te rekken uiteindelijk. Of is ie ietsje dichterbij om daarna weer verder te komen,

Skieen ook al is het krabbelen als een beginner is natuurlijk helemaal krankzinnig met twee verkl ote knieen waarvan een echt helemaal aan diggelen, :+ maar met de juiste hulpmiddelen en voorzichtigheid is wel gebleken dat dat gewoon kan, mits iets aangepast.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:08

Zo, ik ben druk aan het lezen in alle info welke ik heb gedownload van Shewolves! Interessant hoor!

Heb het deel over voeding doorgelezen en berekend hoeveel calorieën ik nodig zou moeten hebben op rust dagen en trainingsdagen. Gelijk ook maar even een app gedownload waar ik de clorieen en macro's in kan bijhouden! My Fitness Pal leek mij het handigst omdat je producten kan scannen (uh...kan dit nu trouwens zo snel niet vinden in de app.) en je zelf je calorieën in kan geven. Ben echt enorm benieuwd hoe ik met mijn huidige eten uit kom!

Tellen jullie calorieen en macro's? Zo ja gebruiken jullie een app? Zo ja welke?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:30

Ja, ik zit momenteel rond de 2600kcal, met 297gr koolhydraat, 131gr eiwit en 106gr vet, zo even uit mijn hoofd. Ook ik gebruik MFP. De scanner zit rechtsboven in de hoek als je een product toe wil voegen.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:00

Gevonden, tnx phormicola!!

Ik moet hebben 2100 op niet trainingsdagen 126 gr eiwit, 93 gr vet en 189 gr koolhydraten. Op trainingsdagen 2520 met 126 gr eiwit, 112 gr vet en 252 gr koolhydraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:18

Levita30 schreef:
Tellen jullie calorieen en macro's? Zo ja gebruiken jullie een app? Zo ja welke?

Sinds november 2015 hou ik mijn calorieën en macro bij op dagbasis met doelen waar ik 2% vanaf mag zitten. Geen app, maar gewoon in Excel; lijstje gemaakt met de macro's van de producten die ik het meeste eet (dat zijn nu rond de 50 producten) en alles even op de weegschaal leggen voor ik het eet. In excel een simpele dropdown gemaakt en met vlookup word de hoeveelheid vermenigvuldigd met de macro's van dat product. En een wat simpele VBA om de data aan het einde van de dag weg te schrijven.

Momenteel zit ik rond de 3,000kcal per dag met 300gr carbs, 35 gram fibers, 60 gram vet en 300 gram eiwitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:55

Is er een bepaalde reden dat je 300gr eiwit eet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:10

phormicola schreef:

Erik Helms; 1.9-2.3 gr/kg for weightgain en 2.3-3.1 gr/kg tijdens het afvallen.

Ik zit daar dan net boven en dat is omdat proteïne lekker opvult, beter smaakt dan koolhydraten en een overschot zal op dezelfde manier gebruikt worden als koolhydraten (omzetten naar energie of vet). Minder zou geen negatieve gevolgen hebben maar deze hoeveelheid heeft mijn voorkeur.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:38

Wat een gaaf topic dit! Die 14 bladzijdes las ik zo weg. Fijn om iedereens ervaringen te lezen.

Zelf geen bodybuilder, kom er niet eens in de buurt. Ben wel begonnen met sporten en wil meer op mijn voeding letten, maar ik vind het lastig om een begin te maken. Een PT kan ik niet betalen en vind het lastig om alles op google te vinden. Ik zie door de bomen het bos niet meer :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:30

Wat een hoeveelheden joh :wow:

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:34

enzino schreef:
phormicola schreef:

Erik Helms; 1.9-2.3 gr/kg for weightgain en 2.3-3.1 gr/kg tijdens het afvallen.

Ik zit daar dan net boven en dat is omdat proteïne lekker opvult, beter smaakt dan koolhydraten en een overschot zal op dezelfde manier gebruikt worden als koolhydraten (omzetten naar energie of vet). Minder zou geen negatieve gevolgen hebben maar deze hoeveelheid heeft mijn voorkeur.

Dus eigenlijk verhoog je het eiwit om op die manier minder koolhydraten te hoeven eten? Ik heb gelezen (in het e-book van shewolves) dat meer eiwit dan 1,8 gr per kg geen effect heeft op meer spiergroei, dat zelfs bodybuilders niet meer nodig hebben. Ik denk trouwens wel dat de eiwitkwaliteit/ aminozuur samenstelling belangrijk is.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:42

Werecat schreef:
Wat een gaaf topic dit! Die 14 bladzijdes las ik zo weg. Fijn om iedereens ervaringen te lezen.

Zelf geen bodybuilder, kom er niet eens in de buurt. Ben wel begonnen met sporten en wil meer op mijn voeding letten, maar ik vind het lastig om een begin te maken. Een PT kan ik niet betalen en vind het lastig om alles op google te vinden. Ik zie door de bomen het bos niet meer :')

Welkom hoor! (Als ik dat mag zeggen TS?)

Grappig dat je dan wel het toppic "Bodybuilders" aan klikt Werecat! Trekt dat je? Stieken grote plannen? Hoe lang ben je nu bezig met sporten? Ik merkte dat het vanzelf verslavend wordt. Denk wel dat het belangrijk is om te zoeken naar oefeningen die je leuk vind en af te wisselen. Ik begon op de apparaten, lekker makkelijk. Daarna (met hulp van mijn man) begonnen met losse gewichten wat eigenlijk veel leuker is. Sinds een poosje gebruik ik ook andere trainingsmiddelen zoals TRX, slam ballen en kettlebell.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:56

Nee hij zegt dat het overschot aan proteïne als koolhydraat (energie) zal worden gebruikt. En dat klopt ook.
Maar jee wat zal dat een geld kosten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:10

De kosten vallen wel mee aangezien ik niet in NL woon.

Kipfilet is hier bij de makro ongeveer 2 - 2.50 euro per kg en beef knuckle 6 euro per kg. Vloeibare eiwitten gaan voor 5 euro per 2 liter.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:20

Maar volgens mij is dat veel minder efficiënt en wordt er eiwitoverschotten in verhouding minder reserves opgebouwd dan van een koolhydraat overschot. Het kost ook veel meer energie. Ik denk echt dat je door meer eiwit te eten en minder koolhydraten met een gelijk totaal kcal je minder vetreserves op slaat.

Dat is naar mijn idee het verschil in TEF van producten (gelezen in e-book van shewolves)

"TEF varieert van 0 tot 25%. Het geeft aan hoeveel calorieën je verbrandt door de
verbranding van het soort voeding dat je eet. Hoe hoger de TEF van een product,
hoe meer calorieën er nodig zijn om het om te zetten in energie en hoe minder
netto calorieën er overblijven voor bijvoorbeeld vetopslag in je lichaam. Wanneer
je 100 calorieën eet uit voeding met 10% TEF houd je netto 90 calorieën over, eet je
100 calorieën met een 20% TEF dan houd je netto 80 calorieën over."

Ik kan me dus voorstellen dat de TEF van koolhydraten lager is dan TEF van eiwit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:52

Levita30 schreef:
Maar volgens mij is dat veel minder efficiënt en wordt er eiwitoverschotten in verhouding minder reserves opgebouwd dan van een koolhydraat overschot. Het kost ook veel meer energie. Ik denk echt dat je door meer eiwit te eten en minder koolhydraten met een gelijk totaal kcal je minder vetreserves op slaat.

Dat is naar mijn idee het verschil in TEF van producten (gelezen in e-book van shewolves)

"TEF varieert van 0 tot 25%. Het geeft aan hoeveel calorieën je verbrandt door de
verbranding van het soort voeding dat je eet. Hoe hoger de TEF van een product,
hoe meer calorieën er nodig zijn om het om te zetten in energie en hoe minder
netto calorieën er overblijven voor bijvoorbeeld vetopslag in je lichaam. Wanneer
je 100 calorieën eet uit voeding met 10% TEF houd je netto 90 calorieën over, eet je
100 calorieën met een 20% TEF dan houd je netto 80 calorieën over."

Ik kan me dus voorstellen dat de TEF van koolhydraten lager is dan TEF van eiwit.

Helemaal eens.
Op deze manier kan ik dus meer kcal eten op een dag (wat iets positiefs is voor mij) met dezelfde resultaten. De extra eiwitten zorgen echter niet voor meer spiermassa, maar het vult wel beter.

Er is trouwens aardig wat ruimte om je optimale hoeveelheid eiwitten te bepalen:
2.2-3 gr/kg volgens Scott Herman
1.75-2.42 gr/kg volgens Layne Norton
1.9-2.2 gr/kg volgens Erik Helms (bulk)
2.3-3.1 gr/kg volgens Erik Helms (cut)

En als extreem een niet nader te noemen Mr.O contestant: 3.3 gr/kg minimum for non-enhanced and 4.4 gr/kg for enhanced athletes.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:39

Mja, in de praktijk zie ik niet dat het enorm veel verschil maakt in fysiek. Maar kan me zeker voorstellen dat meer eiwit helpt met verzadiging uiteraard :)
Die prijzen vallen inderdaad heel erg mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:52

Ik houd me braaf aan het ziekenhuis dietiste dieet ben al blij als ik de 70 gram eiwitten per dag haal. Meestal kom ik zelfs met aanvullen niet verder dan 50 gram. Dat blijft een geworstel maar heb het wel nodig.

Inmiddels eea gewijzigd in trainingsschema. Tenminste omdat schouder langzaam aan alles weer kan, zij het op minder gewicht zijn er wat oefeningen bijgekomen. Kan alleen maar zeggen au :+ twee borstoefeningen en drie nieuwe triceps omdat die ik deed duidelijk geen effect had om de een of andere vreemde reden.Een borst en alle drie de triceps oefeningen zijn behoorlijk au. Niet in de zin van spierpijn au maar tijdends de oefeningen voel ik het heel erg behoorlijk.

Het grappige is dat de oefeningen die tot nu toe zijn weggevallen typsche "vrouwen" oefeningen zijn, tenminste die vrouwen over het algemeen doen daar. Maar die werken niet, :o? sta nu op een volledig mannen programma _O- als kleine kabouter.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 19:56

@Levita30 Iedereen is welkom hoor! Helemaal prima. @Werecat leuk dat je er bent *\o/*.

Ik ben voor het eerst echt begonnen met een bulk... Best wel spannend! Vraag me af of ik ook echt 'dik' word, of dat alles beetje richting mijn spieren trekt. Gaan zien wat er gebeurt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:06

Ik heb trouwens een diagnose gekregen over mijn spieren (ik heb een dystrophie) en daar kwam uit dat al mijn bilspieren en de binnenste kuitspieren zover zijn aangetast dat ik dat er nooit meer bijgetraint ga krijgen.

Dat betekent niet dat ik daarmee ga stoppen trouwens :) Ik blijf proberen en doorgaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:12

Dat is balen :(:) . Maar als je niet traint wordt het zeker slechter. Als je kan behouden wat je nu hebt heb je al flinke winst.

Maar wie weet kan je toch heel ietsje de boel verbeteren. Ik heb oa door gelukkig achteraf tijdelijke verlammingsverschijnselen die ik gehad heb door ms ?(heb ik het wel of niet onbekend)B12?lyme? Oorzaak eigenlijk nooit gevonden. En door post traumatische dystrofie in mijn linkeronderbeen/kuit. Heel veel ingeleverd en ook te horen gekregen je krijgt het nooit meer fatsoenlijk aan het werk of opgebouwd. Ik bewijs nu iedere dag het tegendeel. Zelfs de tot een half jaar geleden niet normaal aan te sturen spier heeft nu flinke opbouw en wordt iedere week sterker en sterker.