Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Levita30 schreef:Tellen jullie calorieen en macro's? Zo ja gebruiken jullie een app? Zo ja welke?
phormicola schreef:Is er een bepaalde reden dat je 300gr eiwit eet?
enzino schreef:phormicola schreef:Is er een bepaalde reden dat je 300gr eiwit eet?
Erik Helms; 1.9-2.3 gr/kg for weightgain en 2.3-3.1 gr/kg tijdens het afvallen.
Ik zit daar dan net boven en dat is omdat proteïne lekker opvult, beter smaakt dan koolhydraten en een overschot zal op dezelfde manier gebruikt worden als koolhydraten (omzetten naar energie of vet). Minder zou geen negatieve gevolgen hebben maar deze hoeveelheid heeft mijn voorkeur.
Werecat schreef:Wat een gaaf topic dit! Die 14 bladzijdes las ik zo weg. Fijn om iedereens ervaringen te lezen.
Zelf geen bodybuilder, kom er niet eens in de buurt. Ben wel begonnen met sporten en wil meer op mijn voeding letten, maar ik vind het lastig om een begin te maken. Een PT kan ik niet betalen en vind het lastig om alles op google te vinden. Ik zie door de bomen het bos niet meer
Levita30 schreef:Maar volgens mij is dat veel minder efficiënt en wordt er eiwitoverschotten in verhouding minder reserves opgebouwd dan van een koolhydraat overschot. Het kost ook veel meer energie. Ik denk echt dat je door meer eiwit te eten en minder koolhydraten met een gelijk totaal kcal je minder vetreserves op slaat.
Dat is naar mijn idee het verschil in TEF van producten (gelezen in e-book van shewolves)
"TEF varieert van 0 tot 25%. Het geeft aan hoeveel calorieën je verbrandt door de
verbranding van het soort voeding dat je eet. Hoe hoger de TEF van een product,
hoe meer calorieën er nodig zijn om het om te zetten in energie en hoe minder
netto calorieën er overblijven voor bijvoorbeeld vetopslag in je lichaam. Wanneer
je 100 calorieën eet uit voeding met 10% TEF houd je netto 90 calorieën over, eet je
100 calorieën met een 20% TEF dan houd je netto 80 calorieën over."
Ik kan me dus voorstellen dat de TEF van koolhydraten lager is dan TEF van eiwit.