wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:50

Fijn dat jullie er wel baat bij hebben,vind ik echt fijn voor jullie,dan hebben jullie een écht goede psych.
Ik heb er enkele gehad en allemaal was het helemaal niks.Wat de ene psych had verteld tegen me,werd door de andere weer ontkend! want dat had die ene psych nooit mogen zeggen,bla,bla,bla.
En daarom vertrouw IK geen enkele psych meer.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 11:51

zoals ik al zei,
dit is GEEN discussie topic.
daar heb ik geen zin in.
je hoeft het niet te volgen,
en je kan zelf een topic openen, en je gal spuwen.prima !
ik vroeg of er kaarsjes gebrand kunnen worden voor me.
aan die oproep is toch wel massaal gehoor gegeven, waarvoor mijn dank groot is.

en nee, ik ben nergens mysterieus geweest.
iedereen weet nu alles, wat geheel mijn bedoeling niet was.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:53

Gohya: Nu ben je genuanceerder en zet je er duidelijk bij dat jij dat vind, in je vorige post was dit niet en zei je dat psychologen en psychiaters niet helpen.

Er zijn trouwens meerdere behandelingen mogelijk, dan "enkel" praten, daar is mijn vader ook niet bij gebaat.

Ik weet nog altijd niet wat er nu officieel gediagnoseerd is, want ik kan er niet meer aan uit. De ene keer moet je nog onderzoeken laten doen voor een definitieve diagnose en behandeling en de anders keer zeg je dat je terminaal bent, maar hoe kan dat zonder diagnose?

Ik heb wel gelezen dat er pap 5 is ontdekt, maar dat is toch nog geen officiele kanker, dat kan naar kanker leiden en het zijn kwaadaardige cellen. Maar daarvoor zijn die onderzoeken toch nodig?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-10-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 11:55

<3
dankje, Sevke !

luitjes,
ik KIES er niet voor om er zo mee om te gaan !!
Depressie is geen keuze,
en er zit geen uit-knop !
normaal ben ik een van de positiefste mensen die ik ken,
altijd een bemoedigend woord voor iedereen !!
ik zou willen, dat ik me anders voelde..
waarom word er steeds gezegd, dat ik dit wil ?/
het overvalt me, het is er gewoon.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:56

Dat mensen er over doorgaan komt denk ik ook wel dat ze bang zijn dat de depressie dat zegt, en niet jij zelf.
En probeer dat niet verkeerd op te vatten, want zo is het door vele niet bedoeld.

dromertje2

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:57

Inderdaad, mijn vader heeft ook zich niet laten behandelen, niet omdat hij dat zelf niet wou, maar door zijn depressie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:59

Jonges, hoe je het ook draait of keert, hoe je er ook over denkt. Uiteindelijk is het TS die de keuze maakt. Of je daar nu voor of tegen bent... TS heeft duidelijk geen behoefte aan overtuiging. Wellicht is het beter om het te laten/haar tot rust te laten komen. Misschien, heel misschien, gebeurt er toch iets/krijgt ze ietwat beter nieuw betreffende de uitzaaiingen en dan kan ze het topic weer op nemen indien ze daar behoefte aan heeft en wellicht hebben die woorden dan meer zin. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:01

Die methode heb ik ook gevolgd, met destratieuze gevolgen... en niet alleen voor de persoon zelf...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:04

De methode die je nu volgt doet alleszins niks voor TS behalve dat ze haar kont nog meer tegen de krib gooit. :) TS is je vader niet. Ze is je niks verplicht.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:06

Jongen en meisjes, aub zeg !
Ts zit in een k*tsituatie. Haar vraag was alleen : denk even aan mij en brand een kaarsje.
Is het dan echt nodig om haar denkwijze en gevoelens en meningen over alles te gaan analyseren, en, godbetert, bekritiseren ?
Ik ken TS persoonlijk. Ook iemand anders uit mijn dichte vriendenkring heeft K en zit in, zeg maar, de laatste fase. TS en persoon Y gaan er helemaal anders mee om, en weet je ? Dan is dat maar zo. De ene persoon is de andere niet. En helaas kies je er niet zelf voor, hoe je met zoiets omgaat.
En indien jullie jezelf ergeren aan de denkwijze van TS, klik het topic dan weg, en houd je met iets anders bezig. Of open een topic over de zin en onzin van het alternatieve en de psychische hulpverlening.
Kunnen julie daar lekker verder kibbelen.
TS, ik begrijp wel hoe je je voelt, en je weet dat ik uit heel mijn hart hoop dat alles voor jouw gevoel goed afloopt. Hoe die afloop dan ook moge zijn.
Maar liefst wel dat we nog heel lang gezellig kunnen kletsen. :9k

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:07

Nee, inderdaad. Ik zeg ook niet dat ze mijn vader is :) maar het is wel een soortgelijke situatie.

Ik kan alleen maar hopen dat ze op tijd een sprankeltje hoop ziet, voor het te laat is.

Daar ga ik een kaarsje voor branden.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-10-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:10

Spice :*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:27

Ts, ik heb alleen jouw reacties gelezen..

Wat een vreselijke periode voor jullie..! Ik begrijp je angst en dat je daar door in een depressie bent geraakt lijkt mij zeer aannemelijk.
Ik hoop voor jullie dat er toch ergens een lichtpuntje zal zijn..
Heel spijtig te lezen dat je dit vrijwel alleen moet doorstaan. Dat gun je niemand!

Mijn kaarsje brand voor je..
Ik wens je ondanks deze ellende toch heel veel sterkte, kracht en liefde toe

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:48

TS, familie is ook niet altijd alles. Misschien andere mensen waar je waarde aan hecht? Mee naar stal met anderen om bij te kletsen evt rondje stappen? Ik zeg maar wat.

Psychische hulp vind ik ook zeer beperkt. Ze werken vrij standaard of er wordt medicatie voorgeschreven. Echt naar het mens kijken en luisteren is er amper bij. Leuk voor de mensen die dat wel zo ervaren, maar in mijn ogen zitten ze ook alleen maar hun tijd vol te zitten tegen een riant inkomen.

Ik denk dat sommige mensen het moeilijk vinden dat je nu niet strijdlustig bent, waar ze zelf andere ervaringen hebben met mensen met deze ziekte.
Ze vergeten alleen dat sommige mensen heel strijdlustig en positief overkomen, maar thuis ook behoorlijk wat traantjes laten. Is dan misschien geen depressie, maar wat je ziet en hoort, is niet altijd wat er afspeelt. Jij bent gewoon heel eerlijk en dat is men niet gewend. Mensen zeggen ook vaak wat verwacht wordt.

De oorzaak wegnemen kan niemand hier. Maar hopelijk komt er wel een manier voor je om met de situatie om te gaan. Je hebt geen tijdsbestek, maar dat heeft niemand. Het zou wel zonde zijn als je toekomst vanaf nu bestaat uit depressie, terwijl er nog wel mooie dingen zijn om van te genieten. Iedereen gunt je die omslag, dat je dat kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:55

Ik denk dat een heel aantal mensen die hier reageren heel goed weten dat er achter de schermen traantjes vloeien maar dat betekent niet dat je niet toch positief kan zijn. "strijdlustig" vind ik sowieso een nare term, zoals nog al iemand aan geeft. Je "wint" niet van deze ziekte of van eender welke andere ziekte. "winnen" houdt in dat er een gevecht is waar jij per definitie grote invloed op hebt. Bij ziekte is het geen kwestie van winnen. Het is een kwestie van je er zo goed mogelijk doorheen worstelen, je therapie volgen en hopen dat die werkt.
Tranen laten is deel van het proces. Geen positiviteit zonder het negatieve.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:56

Ik heb me lang ingehouden om te reageren, maar moet het nu toch even doen...
Het kaarsje brand nog steeds voor je spicegirl en dat zal het ook blijven doen. Ik zou niet in je schoenen willen staan en kan ook totaal niet oordelen over je keuzes. Dit is jou leven en je leeft het zoals jij het wilt.

Maar ik word wel een beetje misselijk over hoe de psychische hulp verlening hier de grond in word geboord. Niet alle behandelingen helpen tegen kanker en niet alle behandelingen werken tegen depressies/psychische ziektes. Maar moeten we dan alles maar over een kam scheren?

Zonder alle hulpverleners zou ik vandaag de dag niet zijn wie ik ben. En daar zitten ook de kwakzalvers en minder goede tussen. Ook die hebben hun rol gespeeld, mij bijvoorbeeld laten zien wat ik NIET wil en NIET nodig heb.

Het is ieders eigen keuze om hulp te zoeken, en iedereen heeft z'n eigen ervaring. Maar het stoot mij tegen de borst om te zeggen dat ze er alleen maar zitten voor een riant salaris, clishe's eruit gooien en je in die banketstaaf moet geloven :n doe even normaal.

Ik moest dit even kwijt, want ik vind het niet netjes en niet eerlijk.
Ik wens je nog veel sterkte in je proces en de weg die je gaat afleggen Spicegirl, blijf bij jezelf!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:58

chanel1985 schreef:
Gohya: Nu ben je genuanceerder en zet je er duidelijk bij dat jij dat vind, in je vorige post was dit niet en zei je dat psychologen en psychiaters niet helpen.

Er zijn trouwens meerdere behandelingen mogelijk, dan "enkel" praten, daar is mijn vader ook niet bij gebaat.

Ik weet nog altijd niet wat er nu officieel gediagnoseerd is, want ik kan er niet meer aan uit. De ene keer moet je nog onderzoeken laten doen voor een definitieve diagnose en behandeling en de anders keer zeg je dat je terminaal bent, maar hoe kan dat zonder diagnose?

Ik heb wel gelezen dat er pap 5 is ontdekt, maar dat is toch nog geen officiele kanker, dat kan naar kanker leiden en het zijn kwaadaardige cellen. Maar daarvoor zijn die onderzoeken toch nodig?

Ik kan hierin volgen, ik snap ook niet dat drie dokters een uitspraak gemaakt hebben en eigenlijk de belangrijke en veelzeggende testen nog niet gebeurt zijn.

Over wat was de dokter vorige keer dan voorzichtig positief?

Was het dat onderzoek met de microscoop in de baarmoeder?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:00

Heel veel mensen vinden zichzelf echt strijdlustig. Weet ook wel mensen waarbij het al meerdere keren terug is gekomen en men steeds weer zegt; ik ga die strijd weer aan en ik ga het winnen. Dat is gewoon hun goed recht om zich zo te uitten.
Nog steeds worden mensen ook ''beter'' of kunnen ze in ieder geval oud worden.

Toevallig afgelopen 2 weken meerdere mensen die deze ziekte hebben en er allemaal heel verschillend mee omgaan.
Als buitenstaander is het moeilijk wat iemand wil horen, omdat iedereen zo verschillend is.

Als vb, mijn vader wilde gewoon niet overlijden en ondanks dat het echt heel slecht ging, viel er niet te praten. We hebben hem in zijn waarde gelaten, maar sommigen nabestaanden zouden het daardoor moeilijker hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:05

Ts, veel sterkte de komende tijd maar één ding, jij maakt je eigen beslissingen, top maar doe dat niet op aannames want het enigste wat je nu weet is dat je kanker hebt, punt. maar niet of je al opgegeven of behandelbaar bent. Dus wacht dat af en neem dan op basis van wetenschap je beslissingen. Nu kun je toch niets veranderen aan de situatie, je hebt er mee te dealen. En jij hebt wel de pech dat er zelfs drie doktoren zijn die aannames doen, vreemd stukje Nederland woon je want hier komt dat niet zomaar voor, daar zijn ze heel erg voorzichtig mee , juist om te voorkomen dat mensen in een depressie schieten of helemaal de afgrond inkukelen terwijl er nog geen enkel zicht op de omvang van de ziekte is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:18

In Vlaardingen staat een kaarsje te branden voor je TS.

Ik wens je heel veel sterkte en vind het heel krachtig dat je je eigen beslissingen neemt. Dat is jouw volste recht en niemand heeft daar verder iets van te vinden. Heel veel sterkte :(:)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:48

Ik lees dit topic nu pas, maar ook in apeldoorn zet ik een kaarsje voor je aan, zet er ook standaard elke avond 1 aan voor mijn opa die helaas zijn strijd heeft verloren tegen chronische lymfatische leukemie.
Ik vind je wel sterk overkomen! Ondanks dat je depressief bent, ik vind dat niet zo heel gek je bent al ziek en die onderzoeken doen natuurlijk veel pijn. Maar, ik vind dat je netjes alles uitlegt tegenover iedereen. Ik gun het je zo niet.. Ik gun deze ziekte echt helemaal niemand, mijn opa heeft na een tijdje ook al zijn chemo's achterwegen gelaten en moest eigenlijk over op bestraling wat die niet gedaan heeft. Maar hij heeft het nog een paar jaartjes kunnen redden met niks. Ik vind het ook al netjes dat je nu alvast alles regelt, al heb je dat nu natuurlijk niet nodig maar dan heb je het iig al.

Ik wens je heel veel sterkte toe ts!.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:49

Hier brand ook een kaarsje voor jou!

Ik moet zeggen dat ik het voor een groot deel wel eens ben met de mensen die aangeven dat jij degene bent die er wat aan kan/moet doen en de depressie nu voor jou spreekt. Zelf heb ik geen ervaring met depressief zijn. Ben ik persoonlijk te optimistisch voor ingesteld.

Iedereen hier kan zijn mening geven, maar jij bent degene die er mee moet leven en een manier vinden om hier mee om te gaan. Toch zou ik je willen adviseren om met lotgenoten te gaan praten. Zij weten wat je doormaakt. De moeilijke en donkere momenten hebben zij ook meegemaakt. Daarnaast kunnen zij ook positieve berichten met jou delen(en hopelijk jij uiteindelijk ook met hun). Zo voel je je hopelijk wat minder alleen en in de steek gelaten. Want het komt op mij over alsof jij je ontzettend in de steek gelaten voelt(door jezelf en door je lichaam). Dat gun je niemand.

Zelf heb ik wel heel veel aan mijn psycholoog, al is het maar dat zij mij helpt relativeren en realistischer kijken naar bepaalde dingen die ik ervaar. Ik had graag gezien dat jij ook baat gehad zou hebben als je daar naar toe gegaan zou zijn.

Ik duim voor je en brand een kaarsje dat jij sterker uit deze zeer donkere en nare periode komt! Heel veel sterkte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:59

liedjuh2 schreef:
Zelf heb ik geen ervaring met depressief zijn. Ben ik persoonlijk te optimistisch voor ingesteld.

Helaas gaat een depressie niet voorbij aan mensen die positief zijn ingesteld...

Dat is hetzelfde als je zou zeggen:
Ik heb geen ervaring met kanker; want ik leef heel gezond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:02

Liedjuh2 maar je loopt wel bij een psycholoog, want daar schrijf je over?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:13

Ja klopt, ik loop bij een psycholoog voor een laag zelfbeeld, niet voor depressie.

Ik zeg ook niet dat ik nooit een depressie ga krijgen. Maar wel dat ik door een positieve kijk op het leven, anders tegen situaties aankijk dan iemand met een negatievere kijk op het leven.
Dat staat mij soms ook wel in de weg hoor. Want ik ga hoe dan ook diehard door tot ik mijn doel bereikt heb, ondanks ik soms, voor mijn eigen gesteldheid, beter op kan geven. Vandaar ook mijn lage zelfbeeld. Ik doe soms dingen die te hoog gegrepen zijn, waardoor ik negatieve ervaringen oploop, maar toch doorga, omdat ik er nou eenmaal aan begonnen ben.