Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:33

COPD is idd niet te genezen, dus dat vind ik ook een rare uitspraak?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:13

Goya, ik had wat betreft "meer lucht" ook helemaal geen voordeel. Volgens de huisarts had weer beginnen met roken geen voordeel. De allergie die er bij mij uit kwam, had er toch ooit een keer uitgekomen en dan waarschijnlijk nog heftiger.
Volhouden hoor!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:32

En t erste is, de auto is nog altijd niet echt schoon.
Gaan hem nog profesioneel laten reinigen!

En over het stukje benauwdheid, ik ben van menig dat je tijdens het roken heel anders ademt als normaal.
En als je daarmee ophoud dat je longen/lichaam er eerst weer aan moet wennen.

Ik ben gewoon nu al 1.5 jaar rookvrij!!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:38

Ik doe mee. Beide zwangerschappen gestopt geweest, en helaas weer begonnen na de bevallingen. De laatste paar dagen heb ik er gewoon keelpijn van en wordt helemaal duizelig en misselijk na een sigaret, dus exit. Ik heb net ook even een app geïnstalleerd, dus let's do this. :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:49

You go Johanna!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 17:50

Goed van je Johanna!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:55

Hagelslag, lekker gevoel he, 1,5 jaar rookvrij!

Johanna, gewoon doen!

Citaat:
Volgens de huisarts had weer beginnen met roken geen voordeel.

Whahahaha, daar heeft hij gelijk in!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:45

Inderdaad. Dus je moet niet denken dat al je problemen met je luchtwegen weer weggaan als je begint met roken. Het komt er toch een keer uit en dan nog erger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:52

Ik weet dat mijn luchtwegen echt niet beter worden door weer te gaan roken,alleen maar nóg slechter worden ze dan. Vind het gewoon raar dat ze na het stoppen heel goed werden [luchtwegen] en nu sinds 2 weken slecht worden. En dat frustreerd een beetje,maar is geen reden om weer te gaan roken.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:20

Volhouden hoor Gohya, jij was tenslotte mijn voorbeeld! *\o/* Dat je luchtwegen nu ineens slechter lijken kan natuurlijk veel oorzaken hebben, het vochtige weer, bepaalde pollen in de lucht... Ze worden zeker niet beter door nu weer te beginnen, en je hart en bloedvaten ook niet....

Heb net even op de app gespiekt, en ik ben nu ook al bijna 4 maanden gestopt, 750 euro bespaard!
Wat mij het hardst tegenvalt is dat ik nog steeds elke dag moet nadenken bij het niet roken! In de auto stappen, sigare... oh nee, ik rook niet meer! Thuis komen na het werk, sigare... oh nee, ik rook niet meer! Klaar met poetsen, sigare... oh nee, ik rook niet meer!
Vraag me af hoe lang het duurt om die routine kwijt te raken... Vind het verder niet echt moeilijk om het te laten op die momenten, het verbaasd en ergert me vooral dat ik de gedachten nog heb!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:18

Schuimpie, dat duurt even en dan gaan de gedachten echt voorgoed weg. Heus :).

Gohya, wat nu gebeurt duidt een beetje aan wat je door het roken hebt veroorzaakt in je lichaam. Nu is het herstel begonnen en soms wordt het dan eerst even erger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 09:23

We zijn wéér 2 mnd. verder en ik ben nog steeds gestopt. De momenten van verlangen naar een sigaret zijn er nog maar heel sporadisch.
Wel gefrustreerd dat ik zó benauwd ben steeds,ik krijg dat in aanvallen,maar ook bij de minste inspanning [b.v. schoenen aantrekken] ben ik al buiten adem.
Ik heb een 2de puffer erbij gekregen v.d. Longarts.Maar ik denk zelf dat dit allemaal echt niet komt doordat ik niet meer rook,dit heeft vast met Lyme te maken.

Ben nu 7 mnd. gestopt, 1.801,- euro bespaard en 6.330 sigaretten niet gerookt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:29

Proficiat *\o/* vind het super knap. Balen dat je er zo'n last van blijft houden zeg, :(:)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:41

Hier ook nog steeds gestopt vanaf 23 januari. Heel raar maar ik krijg er juist veel vaker toch weer drang naar . Uiteraard geef ik er niet aan toe

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 09:59

Willl65 schreef:
Hier ook nog steeds gestopt vanaf 23 januari. Heel raar maar ik krijg er juist veel vaker toch weer drang naar . Uiteraard geef ik er niet aan toe

Die periode heb ik ook gehad hoor,dat de drang steeds erger werd. Eindelijk is dat na een half jaar zoveel minder geworden. Komt bij jou ook wel.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:04

Knap hoor! Heb je nu ook door dat je geld over houd of gaat dat ongemerkt op aan andere djngen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 20:36

Ik houd nu wel geld over,dat merk ik echt wel.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:01

gohya schreef:
We zijn wéér 2 mnd. verder en ik ben nog steeds gestopt. De momenten van verlangen naar een sigaret zijn er nog maar heel sporadisch.
Wel gefrustreerd dat ik zó benauwd ben steeds,ik krijg dat in aanvallen,maar ook bij de minste inspanning [b.v. schoenen aantrekken] ben ik al buiten adem.
Ik heb een 2de puffer erbij gekregen v.d. Longarts.Maar ik denk zelf dat dit allemaal echt niet komt doordat ik niet meer rook,dit heeft vast met Lyme te maken.

Ben nu 7 mnd. gestopt, 1.801,- euro bespaard en 6.330 sigaretten niet gerookt.

Wat een super nieuws *\o/* *\o/* *\o/* .

Dat hele benauwde heb ik ook gehad en dat trok weer weg na een tijdje. Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat ik verder geen problemen heb met luchtwegen of heb gehad.

Die 6330 sigaretten hebben het maar mooi afgelegd, je bent geen stopper meer maar een niet-roker _/-\o_ .

Willl65, gewoon lekker zo door gaan, het wordt vanzelf minder.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:59

Vreselijk ik ben zo ontzettende zwakkeling .... heb er 1 gerookt dus kan ik weer opnieuw beginnen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:13

Zonde zeg. Wat heeft je over de drempel geholpen om het toch te doen?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:07

Doubless een heel zwak moment gecombineerd met in de aanwezigheid zijn van alleen rokers.
Ik zal mij hier beter tegen moeten beschermen.
Dit mag niet meer gebeuren.
Vandaag ben ik dus opnieuw gestopt met roken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:19

Zonde Willl65 maar gewoon weer opnieuw beginnen.Je weet nu wat je de volgende keer dus Niet moet doen.
Maar ook ik heb nog steeds zwakke momenten hoor,soms zo sterk dat ik gewoon weer wil gaan roken.
Als er van alles tegen zit, ik heb er bijna 10 kilo bij en het meeste gaat in mijn buik zitten,waar ik gruwelijk van baal. Dát zijn dus redenen om te gaan roken.Als ik rook eet ik zoveel minder en kan ik snoepen wat ik wil,er komt geen kilo bij. Nu 7 mnd. gestopt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:21

Gohya inderdaad zonde. Vandaag daardoor echt naar een sigaret gesmacht maar het niet gedaan.

Ja dat aankomen . Dat is voor mij lang geleden inderdaad de boosdoener geweest waardoor ik mijzelf had overtuigd weet te gaan roken maar niet doen hoor!
Dat gewicht kun je nog wel aanpakken. 10 kilo is nog te overzien. En babe beauty komt in alle maten !
Ik wou dat ik je kon adviseren hoe je kunt voorkomen dat je dikker wordt maar verder dan pak een stuk fruit bij trek weet ik het ook niet. Fruit kan lekker zoet zijn misschien verlicht dat de trek?
Nou vandaag ben ik doorgekomen on ieder geval . Thuis heb ik nooit last van trek in sigaret gelukkig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:08

8mnd. gestopt nu en de drang is nu zóveel minder! nog maar heel sporadisch dat ik aan een sigaret denk. Maar ik juich nog niet te vroeg hoor,paar jaar geleden was ik na 9 mnd. gestopt te zijn tóch weer begonnen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:21

*\o/* *\o/* , proficiat!!! Hoe gaat het inmiddels met je luchtwegen, al wat beter nu?