Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:23

ik heb gekozen voor de meluna nu, maat m met een steeltje, was er alleen maar in rood dus die maar gedaan. benieuwd hoe die bevalt. als die niet bevalt ga ik denk ik toch maar voor de lunette, maar het prijsverschil heeft voor nu de doorslag gegeven

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:30

ik lees ff mee, ben erg benieuwd :-D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:06

Nou mijn sckooncup was echt heel stug vergeleken met de meluna en mamicup, rest ken ik ook niet maar dat vergelijk hoorde ik dan weer bij cc ;)

Mijn bekkenbodem ballen komen morgen binnen :o
Ik heb gewoon bijna zin om ongesteld te worden :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 00:08

Ik las wat over in de winkel. Heel stiekem hoop ik dat ze ooit een x in de winkels komen. Kijk vaak in Dld of ze daar niet zijn. Heb ze toen via een Duitse site rechtstreeks bij Meluna besteld.
Ik ben overigens 39, 2 kids gebaard en lichte verzakking. Maat L is goed van Meluna, maat XL floept naar buiten en voel ik zitten :oo

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 00:15

Het schijnt dat ze een ladycup verkopen bij de natuurwinkel.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:11

Ik ben blij dat ze steeds betaalbaarder worden (op enkele uitzonderingen na).
Vooral omdat het toch even zoeken kan zijn qua maat wat ik zo lees...

Ik ken wel een winkeltje in Utrecht waar ze verkocht worden trouwens, maar dat is een initiatief van een draagmoeder die allemaal ondernemers bij elkaar gebracht heeft die iets met kinderen en groen hebben.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:26

Ik ga het ook proberen denk ik.. Lijkt Me ook gezonder als een tampon? Nu nog het merk...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:19

ben er over uit het word de lunette maar nu welke maat? denk de 2, ach bestel hem en kijk als hij past moet eind van de wekk worden dus lichte haast :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:44

missanita84 schreef:
ben er over uit het word de lunette maar nu welke maat? denk de 2, ach bestel hem en kijk als hij past moet eind van de wekk worden dus lichte haast :D

Ik heb ook nr 2 en ben heel slank en 28 jaar. Wel lang trouwens :). Mij past hij ook gewoon :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:08

corine1981 schreef:

wat voor ballen? >;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:40

Sheran schreef:
missanita84 schreef:

Ik heb ook nr 2 en ben heel slank en 28 jaar. Wel lang trouwens :). Mij past hij ook gewoon :)

Dan moet dit ook gaan passen! Hij is besteld inmiddels
Ben 32en heb drie kids.
Ben ook lang
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 27-09-16 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:00

Hoi lady's!

Hoe bevallen jullie nu de cups als jullie ze een paar keer hebt gebruikt?

Ik wil er ook graag één proberen, maar heb geen tot weinig verstand van de merken en maten... Ik ben 21 jaar, ongeveer 1.68 en weeg 62 kg. Ik heb een vriend (+/- 1x in de week rollen we :+) en rij minimaal 3 dagen in de week. Ik gebruik altijd OB mini en af en toe normaal als het erg heftig is. Grotere passen niet fijn. Wel heb ik vaak last van schimmelinfecties (ik weet nu hoe ik dit kan behandelen en dit voor kan zijn, maar ik blijf er erg gevoelig voor) dus heb een zeer gevoelige uuuh huid. :') Verder 'nergens' last van...
Welke zouden jullie mij dan aanraden of waar kan ik het beste om advies vragen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:30

Riddershow schreef:
corine1981 schreef:

wat voor ballen? >;)

Google eens op 'ben wa' ballen ;)
Ik heb de trainingsset van Rianne S. besteld ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:39

corine1981 schreef:
Riddershow schreef:
wat voor ballen? >;)

Google eens op 'ben wa' ballen ;)
Ik heb de trainingsset van Rianne S. besteld ;)

Dat doe ik wel thuis en niet op het werk :P B-)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:51

Ha ha, dat Is misschien wel handig, al is het allemaal niet zo schokkend. Ik heb de siliconen variant, vier verschillende balletjes welke je per twee kunt dragen... Inwendig dan.
Drie keer per week en half uurtje en mijn spieren worden hopelijk weer als nieuw. Fysio schijnen ze ook wel aan te raden :o

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:52

corine1981 schreef:
Ha ha, dat Is misschien wel handig, al is het allemaal niet zo schokkend. Ik heb de siliconen variant, vier verschillende balletjes welke je per twee kunt dragen... Inwendig dan.
Drie keer per week en half uurtje en mijn spieren worden hopelijk weer als nieuw. Fysio schijnen ze ook wel aan te raden :o

De websites die ze verkopen zijn wel nogal in bepaalde sferen ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:55

Riddershow schreef:
corine1981 schreef:

De websites die ze verkopen zijn wel nogal in bepaalde sferen ;)

Ja, daarom zei ik al, lijkt me verstandig.
Ik bedoelde meer dat die ballen niet zo schokkend zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:16

Joanieke schreef:
Hoi lady's!

Ik wil er ook graag één proberen, maar heb geen tot weinig verstand van de merken en maten... Ik ben 21 jaar, ongeveer 1.68 en weeg 62 kg. Ik heb een vriend (+/- 1x in de week rollen we :+) en rij minimaal 3 dagen in de week. Ik gebruik altijd OB mini en af en toe normaal als het erg heftig is. Grotere passen niet fijn. Wel heb ik vaak last van schimmelinfecties (ik weet nu hoe ik dit kan behandelen en dit voor kan zijn, maar ik blijf er erg gevoelig voor) dus heb een zeer gevoelige uuuh huid. :') Verder 'nergens' last van...

Je kan ook cute cotton opbellen voor advies. Heb ik ook gedaan. De mijne moet nog binnenkomen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:34

Joanieke schreef:
Hoi lady's!

Ik ben zo'n 5 cm langer dan jij en een kilo of 6/7 zwaarder maar voor de rest komen we aardig overeen als ik het zo lees. Ik heb de lunette en ben daar heel tevreden over maar je kan zoals Eloya zegt ook altijd bellen naar bijv cute cotton :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:39

Joanieke: ik gebruik m al zeker een jaar! Ben een zeer tevreden mooncup gebruiker. Heb ook wel last van schimmelinfecties maar bij mij is dat een hormonaal ding...

Bij de mooncup heb je 2 keuzes, eentje van voor de 30 en eentje voot vanaf 30

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:52

Maartje1990 schreef:
Joanieke: ik gebruik m al zeker een jaar! Ben een zeer tevreden mooncup gebruiker. Heb ook wel last van schimmelinfecties maar bij mij is dat een hormonaal ding...

Bij de mooncup heb je 2 keuzes, eentje van voor de 30 en eentje voot vanaf 30

En je merkt geen verschil als je deze mooncub gebruikt icm die schimmelinfecties? Ik heb er namelijk t meeste last van rond m'n ongesteldheid, terwijl je dan zou verwachten dat het dan wel een beetje 'schoon vloeit'... Overigens wel alleen bij goedkope tampons van de supermarkt of de kruidvat, bij OB veel minder last..

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:25

Hier mijn cupje binnen. Ook kan ik hem gelijk gebruiken. De meluna maat l.
Maar nog geen vriendjes. Eerste keer zat hij toch niet goed en kwam er best veel langs. Bij verwijderen zat ie ook al halfvol, en dat na 2,5 uur, viel me tegen, zal hem toch vaker moeten legen op de eerste dagen. Maar je voelt hem echt niet. Ik ga ervan uit dat ik hem ooit wel goed t rond krijg daar binnen, maar wat was het e e n gesmeer de eerste keer verschonen en opnieuw plaatsen. Doe vooral in het begin ff handschoenen aan.
Ook vacuum verbreken is een dingetje, dat was wel goed, sat vacuüm, verbreken was minder plezierig.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:48

Het goed inbrengen en zonder pijn eruit halen kan wel een paar menstruatie-weken duren, dat is echt even wennen helaas.

Handschoenen heb ik nooit gebruikt. Er is ook eigenlijk niks vies aan, zolang ik mijn handen maar weer kan wassen, vind ik.

Sterkte met het wennen en vriendjes worden ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:52

truus1970 schreef:
Hier mijn cupje binnen. Ook kan ik hem gelijk gebruiken. De meluna maat l.
Maar nog geen vriendjes. Eerste keer zat hij toch niet goed en kwam er best veel langs. Bij verwijderen zat ie ook al halfvol, en dat na 2,5 uur, viel me tegen, zal hem toch vaker moeten legen op de eerste dagen. Maar je voelt hem echt niet. Ik ga ervan uit dat ik hem ooit wel goed t rond krijg daar binnen, maar wat was het e e n gesmeer de eerste keer verschonen en opnieuw plaatsen. Doe vooral in het begin ff handschoenen aan.
Ook vacuum verbreken is een dingetje, dat was wel goed, sat vacuüm, verbreken was minder plezierig.

Handschoenen?? Mwagh, nee, zo vies ben ik er niet van.
In de eerste (2) dagen leegde ik hem ook vaker hoor, maar ik heb ook een belachelijke flow die eerste dagen.
Ik mag dit weekend aan de bak :x ben benieuwd hoe de nieuwe cups bevallen...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:15

Ik ben er ook niet vies van maar was wel 3x mijn handen: voor het verwijderen, bij het afspoelen van de cup en na het opnieuw inbrengen. Dat maakte het op de camping niet heel makkelijk trouwens :+
Het zou verder toch geen 'murder scene' hoeven zijn, tenzij je zo heftig vloeit dat het eruit blijft lopen terwijl je hem opnieuw inbrengt. Meestal haal ik hem eruit terwijl ik op het toilet zit, haal hem naar voren ipv verticaal naar onder, de bovenkant/opening van de cup wijst dan dus naar achter. Dan kun je hem leeg laten lopen zonder dat het over je vingers stroomt.
Omdat de cup niet absorbeert zit er altijd wel nog wat slijm/bloed e.d. bij je ingang/uitgang zeg maar, dat is ook wat er nog uit kan komen, omdat zich dat onder de cup bevindt. Vandaar dat back-up met een inlegkruisje wordt aangeraden. En dat kun je dus ook aan je vingers krijgen. Maar dat is bij mij nooit veel.