Dank je! Mijn voeten passen eronder De gaten voor de bidonhouder zaten ook al in het frame.
Billy1970
Geplaatst: 08-05-18 22:55
Oh lekker, fijne vakantie!
Eilish
Geplaatst: 09-05-18 00:05
Ik ben net na zonsondergang nog even wezen steppen met mijn hond. Zo'n 3 a 4 km en rustig aan gedaan. Ik heb een hesje met led lichtjes gekocht en een lampje voor aan het tuig van mijn hond: https://goo.gl/images/U3p3ec
Nog meer mensen vandaag gestept?
Was wel weer lekker om na een paar dagen te steppen, ik had sinds vrijdagavond niet meer gestept. Voelt heerlijk moeiteloos (in het begin )
Billy1970
Geplaatst: 10-05-18 12:56
Ik ben net even geweest, het is nu ideaal weer hier om te steppen. Bewolkt maar droog en niet te veel wind. Groot rondje gedaan van 16,5 kilometer, ging wel lekker over allerlei verschillende paden. Jammer dat je hier geen screenshots kunt plaatsen, anders zouden we routes kunnen delen, ik houd ze bij met het TomTom horloge en vind het ook wel leuk naderhand even te kijken hoeveel kilometer ik heb gedaan en waar ik precies was, de fietscomputer geeft ook wel een afstand aan maar sinds ik een andere er op gezet heb, geeft dat toch kleine verschillen. Ik ga er van uit dat de GPS van de TomTom dan gelijk heeft, hoewel de fietscomputer wel iets meer aangeeft
Dat is een flinke afstand Billy1970! En handig een TomTom horloge en fietscomputer. Ik doe mijn routes achteraf invullen op afstandmeten.nl.
Eilish
Geplaatst: 10-05-18 21:16
Net een rondje van een paar km gemaakt met mijn hond. Had wel een beetje spierpijn van het banenzwemmen gisteravond en gister niet gestept. Gelukkig is het voor mijn hond nu weer wat koeler.
Offroad steppen voelt fijner trouwens met de ergonomische handvatten
Vandaag zag ik voor het eerst iemand anders steppen in het centrum van Almere. Helaas was ik net op de fiets, omdat ik een taart ging ophalen voor moederdag. Was een van jullie dat toevallig?
Ik ben net thuis, zonder hond, die logeert ergens anders. En ik was aan het twijfelen of ik nog een rondje zou steppen, maar het is te laat denk ik. Ik voel me toch een beetje kwetsbaar in mijn eentje in het donker en om dan voor de lol een rondje te doen.
Hebben jullie nog gestept de laatste tijd?
Ik heb gisteravond een rondje gedaan met mijn hond. Even staan kletsen met een jongen op een racefiets, die vond mijn step interessant.
Shirley
Geplaatst: 12-05-18 21:59
Ik niet in elk geval, ik ga niet ver van huis
Step wel elke dag even met de hond, maar zet niet zulke sportieve activiteiten op touw als jullie allemaal
Hier kun je trouwens wel lekker in het donker nog even steppen, heb er overigens zelf wel licht op gemaakt, van die ledlampjes van de Action. Toch wel fijn om iets te zien en gezien te worden
Hoezo is je hondje weg, Eilish?
pjer
Geplaatst: 12-05-18 22:11
Ik was het ook niet. Al het hele weekend druk bezig in de tuin met spitten, planten, vlonder aanleg, stenen verplaatsen etc. Het wordt wel mooi maar man wat een werk ( en een spierpijn)
En dan is het juist zo belangrijk om eens wat andere bewegingen te maken
Maar dapper, hopelijk heb je wel hulp?
Eilish
Geplaatst: 12-05-18 22:54
Shirley, ze logeert een nachtje bij mijn ouders Dan hoef ik morgenochtend niet met haar naar het park voordat we naar mijn opa en oma gaan. Haha steppen dichtbij huis telt ook toch? Hoe heb je de lichtjes erop gemaakt? Ik heb een hardloopvestje met ledlichtjes gekocht, omdat ik geen mogelijkheid zag om een lichtje aan mijn achterwiel te doen.
Klinkt pittig pjer! Succes ermee en sterkte met de spierpijn.
Shirley
Geplaatst: 12-05-18 23:13
Ah, vandaar! Slim
Een lampje voorop zou voor jou ook geen probleem moeten zijn. Kan gewoon aan je stuur(pen), maar door het ontbreken van een achterspatbord is het aanbrengen van een achterlicht inderdaad een stuk lastiger Misschien kun je iets aan je achtervorkje maken?
Die lampjes van de Action kunnen op verschillende manieren gemonteerd worden en dan nog eens in verschillende standen geklikt worden...mogelijkheden genoeg en ze kosten geen drol
Bedankt voor de tip! Op zich is het hardloopvestje goed genoeg denk ik, die heeft ook led lichtjes. Maar ik vroeg mij af of ik iets over het hoofd had gezien qua mogelijkheid. Zonder achterspatbord is het lastig
Billy1970
Geplaatst: 13-05-18 21:11
Ik ben vandaag weer een ronde wezen steppen van net iets meer dan 13 kilometer, wat na die 16,5 van donderdag eigenlijk maar een klein rondje was
Even een awkward moment wel toen ik vertrok want vorig jaar op moederdag werd ik door die hond te grazen genomen met alle gevolgen van dien. Nog steeds ben ik erg alert op los lopende honden maar ga het bos er niet voor vermijden, vind het te lekker om het bos in te gaan. Ik ben langs de paardenweide gestept waar ik vroeger met Sil gestaan heb en dus ook een stuk bos waar ik vaak reed. Was lang geleden dat ik daar was geweest omdat het net buiten Lelystad ligt, nogal afgelegen, en ik meestal dichter bij de bewoonde wereld blijf steppen.
Maar niet in het centrum van Almere geweest
Ik heb voor de zekerheid een klein ledlampje op mijn stuur maar achter niets. Ik step eigenlijk ook nooit in het donker.
Knap hoor Billy! Ik wil binnenkort een rondje van 10 km maken, maar ik wacht even tot het weer wat koeler is voor mijn hond. Misschien eind deze week.
En wat naar van die hond vorig jaar, ik kan mij voorstellen dat je er dan weer aan moet denken en dat je nog altijd op je hoede bent. Wel goed dat je het bos niet vermijdt.
Leuk om te steppen in een omgeving die je nog kent van eerder. Het 10 km rondje is ook een omgeving waar ik vroeger met mijn verzorgpaard kwam. Ik ga dan op bezoek bij mensen waar mijn verzorgpaard stond.
Billy1970
Geplaatst: 14-05-18 22:02
Ja dat is dan weer het voordeel van steppen zonder hond, ik kan eigenlijk bijna altijd wel gaan, wat voor weer het ook is. En ik ben nogal impulsief en bepaal vaak pas tijdens de rit welke kant ik op ga, vandaar dat ik dan ook niet altijd op de zelfde afstand uitkom.
En ja, tot twee keer toe flink gebeten worden door een hond is zeker geen fijne ervaring, en ik heb er zelfs nu soms nog last van, er zitten ook nog steeds verdikkingen onder mijn huid en aan het einde van de dag zie je de rode striemen ook wel weer beter zitten. Maar ben al blij dat ik wel gewoon kan steppen en zo en dat het niet slechter is afgelopen. Die hond was best groot en zeker niet aardig!
Het lijkt me trouwens ook best leuk om eens mee te doen aan een steptocht. Er is ook wel zo'n facebook pagina actief op de step maar die tochten zijn me dan vaak toch nog te lang of te ver weg. Ik wil eerst wel met gemak dan die 20 of meer kilometer kunnen doen dus nog maar even doorgaan met tochtjes op zondag en op vrije dagen dan
Ja, ik kan ook zonder hond steppen, maar dan ga ik eerst met haar naar het park, zodat ze thuis gaat slapen als ik weg ben. Maar ik doe vaak 's avonds een rondje samen met haar, zodat ik twee vliegen in 1 klap heb. Ik had een tijdje geleden wel 2x 7 km gestept zonder haar, ik was 's middags bij iemand op bezoek geweest en het was te warm om haar mee te nemen.
Twee keer zelfs, dat is rot. En balen dat je er nog steeds soms last van hebt. Het klinkt alsof het een flinke beet was. En ik kan mij voorstellen dat je er psychisch ook last van krijgt, dat je bang aordt om te steppen en/of voor loslopende honden. Dus knap dat je het nog steeds doet
Mij lijkt het ook leuk om een steptocht te doen. Ik was laatst aan het kijken op facebook, maar ik kon niets vinden. Ik ga actief op de step opzoeken, maar 20 km of meer heb ik ook nog nooit gedaan. 2x 7 was mijn max.
Misschien kunnen we zelf een keer een tocht organiseren met dit topic
Billy1970
Geplaatst: 15-05-18 20:51
Ja wie weet is dat ooit een optie, tochtje organiseren. Eigenlijk is 20 kilometer nog niet eens zo heel veel, ik heb die 13,5 in een uurtje en bijna zonder stoppen gestept eigenlijk. Als je een pauze tussendoor neemt kom je natuurlijk best een heel eind.
Ik moet ook maar zien hoe ik me ga houden qua afstanden en met warmere temperaturen hoor, ik merk dat als het warmer is, mijn been ook weer wat dikker wordt en zo ook mijn enkel. Ik heb daar vorige zomer oedeem fysiotherapie voor gehad maar blijkbaar zijn die lymfevaten nog niet voldoende geheeld of zo. Einde van de dag zijn de littekens ook wat rood en pijnlijk en dat heb ik als het kouder is veel minder.
Het was inderdaad een behoorlijke beet, de hond beet me eerst in mijn rechter bovenbeen en daarna pakte hij mijn linker onderbeen, daar ging hij ook nog even lekker aan trekken terwijl ik stokstijf stil stond, hij behandelde me alsof ik een pakwerker was denk ik. Lag ook flink open en moest ook aardig gehecht worden, later op de eerste hulp.
Het ergste was dat de eigenaar van de hond bijna niets deed, ik heb zelf met bebloede handen mijn telefoon uit mijn zak gepulkt en 112 gebeld. ik had mijn hardloopbroek een klein beetje open geritst onder aan de pijp en er stroomde veel bloed uit de wonden en het zag er niet zo fijn uit, vandaar dat bloed op mijn handen. Was midden in het bos, met alleen de step, op een mountainbike pad, waar een man met een hele enge hond, nu dan wel aangelijnd, een beetje verstijfd stond en ik moest er nog langs om naar een groter pad te strompelen zodat de ambulance me op kon pikken. Volledig in paniek en doodsbang voor de hond, met een 112 telefoniste aan de lijn die niet echt snapte waar ik was, ondertussen bloedend als een rund. Traumatisch? Ja best wel. Vooral omdat ik ook een week later een vakantie in de planning had staan, die zag ik al in het water vallen....
Ben uiteindelijk wel gegaan trouwens maar kon niet in de zon en niet te veel lopen en niet zwemmen dus ook dat was jammer, in Turkije. Dubbel vervelend al met al en het heeft ook een tijd geduurd voordat ik weer kon steppen hoor, wel zeker een maand of 3-4. Honden zal ik wel altijd een beetje meer in de gaten houden en er niet meer zomaar van uit gaan dat als ze loslopen dat ze dan ok zijn. Daar vertrouw ik nu echt niet meer op!
deniseqn
Geplaatst: 15-05-18 22:05
Je hebt wel 'speciale' achterlichtjes die je op de step kan maken naast het wiel. Ik heb wel voorop een (zak)lamp, maar achterlamp had de stepzaak toen niet op voorraad. In het donker heb ik altijd een hestje aan en er een goed rood Action lampje aan geklikt. Werkt ook prima en lekker goedkoop .
Dat is wel heel erg heftig Billy1970! En die man met die hond heeft helemaal niet geholpen?? Echt rot dat je er nog steeds soms pijn aan hebt. Ben je mooi klaar mee.
Ik na 2 weken ofzo vandaag ook weer een kort rondje gedaan. 8.5km in half uurtje.
Billy1970
Geplaatst: 15-05-18 22:50
Die man was gewoon helemaal flabbergasted en bevroren, dus nee, daar had ik niets aan. Ben alleen een end naar de grote weg gestrompeld en daar heeft de ambulance medewerker eerste hulp verleend en me daarna meegenomen. Politie kwam ook nog maar die man en hond waren intussen ook weg.
Heb wel achteraf nog een bericht geplaatst op de lokale huisdierenpagina op facebook en toen heeft hij wel contact opgenomen en excuses gemaakt omdat hij zo bevroor. Dat vond ik wel weer top hoor, hoewel ik het op het moment zelf natuurlijk absoluut niet zo tof vond. Maar ja, hoe je reageert in stress situaties kun je ook weer niet zo goed helpen over het algemeen. En in elk geval heeft zijn verzekering wel mijn kosten ook vergoed dus daar ben ik in elk geval wel blij mee.
Bij mijn step kun je een setje verlichting bij bestellen waarbij het achterlampje dan in een van de buizen achter op het frame geklikt kan worden. Ik heb dat er niet bij gekocht omdat ik toch niet in het donker wil gaan steppen. Ik wil eigenlijk wel een keer een sport jasje of zo kopen met reflectie voor als het wat minder mooi weer is, dan ben je wel weer wat beter zichtbaar, ook voor loslopende honden
Mariska_28
Geplaatst: 16-05-18 13:17
Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik was al langer half aan het kijken naar steps, maar omdat wij gisteren tuigen voor de honden gekocht hebben, die ook geschikt zijn voor aan de step, begint het toch wat meer te kriebelen nog.. Deze tuigen hebben we gekocht, heb je ook meteen een idee van de honden:
Ik fiets soms met ze, maar ze willen zo graag trekken en dat gaat zo lastig met een fiets..
Als het aan mij lag had ik hem meteen besteld, maar Gerard was zo verstandig om te zeggen dat ik eerst wat onderzoek moet doen. Dus bij deze, help?!
Is de step wat, qua prijs en kwaliteit, en zou ik volgens jullie daarmee een goede koop doen om met de twee honden ervoor door het bos (redelijk harde zandpaden) te rijden?
Net gebeld, deze was niet meer voorradig, maar kon wel een andere met korting kopen. Dus we gaan nu morgen deze ophalen: https://rundog.nl/steppen/33-gravity-m10.html Iets zwaarder, maar is wel beter omdat de dames graag hard willen trekken.
Gaaf! Ik 'herken' je van je huifkar topic. Succes met uittesten.
Hier niet steppen vandaag. Veel te warm. Morgen stuk koeler dus dan hopelijk weer steppen
Billy1970
Geplaatst: 16-05-18 19:17
Hoi, ik ken het merk niet maar zou je aanraden om niet zomaar online een step te bestellen maar gewoon naar een winkel te gaan waar ze diverse merken hebben en daar eens proef te steppen. Het is tenslotte nog best een uitgave, en wat voor de een een fijne step is kan voor de ander net weer minder fijn zijn. Ik heb bijvoorbeeld nu een Kostka, maar zou anders misschien voor de Kickbike zijn gegaan als ik niet beide modellen geprobeerd had. En op een plaatje lijken ze allemaal best wel op elkaar maar in de praktijk kunnen er nog best verschillen zijn. Leuke honden heb je trouwens!
Edit: Ik zie nu dat je hem gaat halen dus dan is proberen vast ook een optie. Het is wel een mooie step touwens! Mijn volgende wordt er ook een met vering denk ik, zodat ik toch ook iets meer buiten de paden kan. Maar ik heb geen hond meer dus kan dan wel af met een iets lichter model. Dat zware is niet fijn als je zonder honden zou willen steppen denk ik dus als ze ook een aluminium versie hebben is dat misschien ook nog een optie om eens te proberen. Of ben je echt alleen van plan met de honden te gaan steppen?