Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Toch een beetje de vraag, voor wie die je dit nu? Je dochter wordt in een zeer lastige positie gebracht omdat ze blijkbaar steeds weer gevraagd wordt over iets wat ze nu niet kan vertellen.
Daarmee maak je het voor jaar lastiger en worden haar grenzen niet gerespecteerd. Voor een goed verloop is het niet noodzakelijk dat r boven tafel komt wat r precies gebeurd is, dat gaat veel meer om de emoties en weerbaarheid en zelfbeeld en dergelijke.
Dat de stress bij je dochter weer groter wordt als daar weer druk op gezet wordt vind ik wel tekenend.
Ik zou zeker ook met de jp bespreken wat het doel is en voor wie. Waarheidsvinding hoeft hier helemaal het doel niet te zijn.
Hoenuverder schreef:@ Het word gewoon langzamerhand teveel, de onzekerheid, de angst enz.
antje_vip schreef:Citaat:Maar ja, 2x pijn, 1x bloed, en 2x bij de zelfde mensen
Hou je hieraan vast, als je gaat twijfelen. Je kan ook gerust zeggen tegen die mensen wat je in de quote geconstateerd hebt. Of zij nou schuldig zijn of niet, ze is 2x beschadigd daar weggekomen. En dat willen jij en je dochter niet weer.
nine1987 schreef:beatje schreef:Ik denk ook dat een gesprek je meer gaat schaden dan goed doen vooral omdat er eigenlijk niet echt aanwijzingen zijn dan een vaag vermoede.Zelfs als ze het wel gedaan gaan hebben,gaan ze zonder direkt bewijs vast niet bekennen.Ik vraag me af of ze zelfs geen aanklacht voor smaad kunnen indienen en dan ben je nog verder van huis.
Ik hoop dat er voor jou en je dochter wat uitkomt uit de testen en dat je dan wat rust kan vinden.Opvoeden is al moeilijk genoeg zonder problemen.
Dat dus..
Hoenuverder schreef:Ik kan helaas mijn laatste post niet meer wijzigen, maar met "daar" bedoel ik de tekeningen die ze tijdens de onderzoeken heeft gemaakt.
Ineens komt er schot in de zaak, want nog deze week krijg ik min of meer bevestiging danwel uitsluiting van mijn vermoedens.
Ik ben voor nu opgelucht en verdrietig tegelijk, maar kan nu nog even niet teveel stappen ondernemen.
Even tot eind vd week wachten.
Wat betreft het gesprek met die mensen, dat zal niet te moeilijk zijn met de info die ik nu heb.
Ja, ik hoop nog steeds dat het niet waar is, maar nu de kinderpsycholoog mijn vermoedens min of meer bevestigd heeft zal het een kort en bondig gesprek worden, waar ik waarschijnlijk wel de jp en iemand van veilig thuis bij wil hebben.
nine1987 schreef:A3a1, even advocaat van de duivel.. Als men out of the blue naar mij toe kwam (vooral met hulpverlener en al) met het verhaal dat ik verdacht word van kindermisbruik, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben en het meisje enkel pedagogisch verantwoord had opgevangen en behandeld, dan zou ik op zijn zachtst gezegd not amused zijn..
Reken maar dat ik wel degelijk naar de politie zou stappen vanwege laster/smaad of hoe je t ook noemen wil..
Als meneer onschuldig os, is wel zijn goede naam te grabbel gegooid.. Ik kan me heel goed voorstellen dat (als menee onschuldig is) meneer dit niet zomaar over zijn kant laat gaan, hoe voorzichtig het verhaal ook gebracht zou worden.. Hij wordt niet ff beschuldigd van het door rood licht rijden..
Neemt niet weg TS dst ik heel veeo respect hebt voor hoe jij met de zaak omgaat.. Zo rustig als jij had ik nooit kunnen blijven denk ik..
De reden dat ik dan ook advocaat van de duivel kan spelen, is omdat ik er ver vanaf sta.. Ik wil jou en je dochter dan ook het allerbeste wensen..
nine1987 schreef:A3a1, even advocaat van de duivel.. Als men out of the blue naar mij toe kwam (vooral met hulpverlener en al) met het verhaal dat ik verdacht word van kindermisbruik, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben en het meisje enkel pedagogisch verantwoord had opgevangen en behandeld, dan zou ik op zijn zachtst gezegd not amused zijn..
Reken maar dat ik wel degelijk naar de politie zou stappen vanwege laster/smaad of hoe je t ook noemen wil..
Als meneer onschuldig os, is wel zijn goede naam te grabbel gegooid.. Ik kan me heel goed voorstellen dat (als menee onschuldig is) meneer dit niet zomaar over zijn kant laat gaan, hoe voorzichtig het verhaal ook gebracht zou worden.. Hij wordt niet ff beschuldigd van het door rood licht rijden..