Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:A3a1 schreef:Pfffff....wat een gebanketstaaf.
Ik geloof niet dat iemand minder vlees gaat eten door dit topic.
Je hebt helemaal gelijk, niemand gaat door dit soort discussies minder vlees eten.
_Naomi schreef:NoorW schreef:
Je hebt helemaal gelijk, niemand gaat door dit soort discussies minder vlees eten.
Dat is gelukkig niet waar![]()
Ik ben vorig jaar door een soortgelijk topic hier op Bokt veganistisch gaan eten.
Mijn gedachten begonnen toen ook met pfff heb je die vega's weer.. Maar er waren toen ook een aantal mensen die nette onderbouwde reacties gaven en docu's aanhaalden voor meer informatie. Daardoor ben ik toch na gaan denken en ben ik de docu's gaan kijken. Nadat ik daar anderhalf uur heb zitten janken heb ik besloten dat het dierenleed mij dat stukje vlees niet waard is en ben ik van dr een op andere dag veganistisch gaan eten.
A3a1 schreef:Vanwaar die extreme reacties?
Als ik op bezoek ga, lust ik geen macaroni en erwtensoep.
Ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met me.
Dus ik houd rekening met de wensen van mensen die bij mij komen.
En om het om te draaien, ik verwacht niet dat iemand een heerlijke witlofschotel voor mij maakt, als ze dit zelf niet lusten.
Dus ze hoeven geen vlees voor me te maken als ik kom.
Laten we weer even kijken wat normaal is.
Szan schreef:A3a1 schreef:Vanwaar die extreme reacties?
Als ik op bezoek ga, lust ik geen macaroni en erwtensoep.
Ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met me.
Dus ik houd rekening met de wensen van mensen die bij mij komen.
En om het om te draaien, ik verwacht niet dat iemand een heerlijke witlofschotel voor mij maakt, als ze dit zelf niet lusten.
Dus ze hoeven geen vlees voor me te maken als ik kom.
Laten we weer even kijken wat normaal is.
Helemaal mee eens. In onze vriendengroep zitten zowel vegetariërs als vleeseters, en dat is werkelijk nog nooit een probleem geweest. We houden rekening met elkaars wensen en wel/geen vlees hoort daar ook bij. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?
Het "extremisme" uit dit topic herken ik totaal niet gelukkig.
Goof schreef:NoorW schreef:
Dat je dierenleed niet zo erg vindt, prima, dan is je empathisch vermogen misschien kleiner dan dat van mensen die dat wel vinden, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Ahh![]()
NoorW schreef:Goof schreef:
Ahh![]()
Toch vind ik het jammer dat je een regel of twee citeert uit een heel verhaal, daar een lichtelijk neerbuigende reactie op plaatst en de kous daarmee voor jou af is. Zou je niet ergens op in kunnen gaan?
chanel1985 schreef:Maar het is niet omdat ik vlees eet, dat ik mijn verstand niet gebruikt heb en er niet bewust voor gekozen heb. Ik kan inderdaad kiezen om geen vlees te eten maar ik kies er bewust voor om dat wel te doen. Dus ik heb mijn hersencapaciteit wel gebruikt.
Ik kan het dus anders doen, maar ik doe dat niet. Toch mijn keus? Net zoals ik niemand zal beoordelen op een ander keus. Eet jij geen vlees, dat is goed voor mij.
Ben al meerdere keren met mensen gaan eten die vegetariër of veganist zijn, en geen enkel probleem gehad. Iedereen respecteerde iedereen. Ik heb genoten van het vlees en dat benoem ik ook en diegene die vegetarisch aten benoemde ook dat ze het lekker vonden wat ze aten.
Ik vraag me af wat het probleem zo is?
Goof schreef:Als je mij neerbuigend vind in deze reactie vraag ik me af hoe je je eigen reactie op mij ziet?
je stelt immers vrij stellig dat ik blijkbaar een gebrek aan empathie heb.
Prima, mag, maar daar eindigt een discussie dan wel natuurlijk
Maartje1990 schreef:A3a1; 1 ding in je post waar ik een vraag over hebben wat is er niet humaan aan de (in nederland gebruikelijke) manier van slachten? Verder ben ik het met je post helemaal eens hoorben helemaal voor diervriendelijk(er) veehouden en tevens voor minder vlees eten.
NoorW schreef:Goof schreef:
Ahh![]()
Toch vind ik het jammer dat je een regel of twee citeert uit een heel verhaal, daar een lichtelijk neerbuigende reactie op plaatst en de kous daarmee voor jou af is. Zou je niet ergens op in kunnen gaan?
Goof schreef:NoorW schreef:Toch vind ik het jammer dat je een regel of twee citeert uit een heel verhaal, daar een lichtelijk neerbuigende reactie op plaatst en de kous daarmee voor jou af is. Zou je niet ergens op in kunnen gaan?
Als je mij neerbuigend vind in deze reactie vraag ik me af hoe je je eigen reactie op mij ziet?
Magrathea schreef:Ik vergelijk het eten van vlees nu overigens niet met het mishandelen van kinderen, meer het fenomeen dat jij iemand spreekt die iets rechtvaardigt waar jij zelf 100% niet achter kan staan omdat je er principieel tegen bent.
269_life schreef:Goof schreef:Als je mij neerbuigend vind in deze reactie vraag ik me af hoe je je eigen reactie op mij ziet?
Discussie? Ik heb je nog met geen enkel argument zien komen?
Resistance schreef:NoorW schreef:
Want jouw reactie was dat niet?Ik denk eerder dat er met jouw empathisch gevoel iets mis is, tenzij je helemaal geen vleesetende vrienden hebt. Die vinden het vast niet zo leuk als je zoiets tegen ze zegt aan de hand van hun voedselpatroon.
Kuggur schreef:Magrathea schreef:Ik vergelijk het eten van vlees nu overigens niet met het mishandelen van kinderen, meer het fenomeen dat jij iemand spreekt die iets rechtvaardigt waar jij zelf 100% niet achter kan staan omdat je er principieel tegen bent.
Ja, dat doe je wél...![]()
Je analogie gaat nl niet onschuldig over iets waar je "niet 100% achter staat", als dat wel zo is dan ben jij een héél eng persoon....