Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marall

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:19

Hier vandaag helaas geen tijd. Eerst achter de bar gestaan vanwegen een groot paarden evenement. Daarna werken tot half 9. Toen ik thuis kwam clubje buien dus geen zin meer. Morgen maar proberen.

Leuk om de vooruitgangen te lezen.
Moska hoop dat je morgen weer wat fitter bent.
Cynthia sterkte met je knie ff rustig aan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:23

Vond het niet echt lekker hardloopweer. De helft van de tijd tegenwind en had het ook behoorlijk koud. Het schijnt vrijdag pas weer mooi weer te worden dus ik ga als mooi weer hardloper even wachten :+

Jammer Moska, was de training van de groepstraining nog treedje te hoog of misschien te weinig gegeten?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 08:44

Ik was 2 min onderweg gister en hagel, gelukkig snel over weer. Maar lekker was anders.

In het vervolg buienradar maar checken vooraf.

Krijgen jullie ook zo snel koude handen tijdens het lopen trouwens?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:46

Ik heb geluk gehad tijdens het lopen gisteren. Ik liep heel de tijd in de zon. Soms wel flinke (koude) tegenwind. En ja... koude handen, verschrikkelijk....

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:00

Ik meld me, ik ga morgen weer eens beginnen! :) ben al eerder aan het hardlopen geweest, maar nadat ik een holteontsteking kreeg die nogal lang duurde was heel mn conditie weg.. Toen was ik er klaar mee :') ik ga met vriendjelief lopen, heb een interval app die heel erg langzaam opbouwt, ik ben nogal blessuregevoelig. Ben heel benieuwd, mijn conditie is nu erg slecht haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:09

Gaan er mensen lopen met de afsluitdijk open? Ik ga voor de kwart

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:45

benangelique schreef:
Gaan er mensen lopen met de afsluitdijk open? Ik ga voor de kwart

Weet jij hoe je weer terug komt (naar het aanvangspunt)?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:01

Selina schreef:
Vond het niet echt lekker hardloopweer. De helft van de tijd tegenwind en had het ook behoorlijk koud. Het schijnt vrijdag pas weer mooi weer te worden dus ik ga als mooi weer hardloper even wachten :+

Jammer Moska, was de training van de groepstraining nog treedje te hoog of misschien te weinig gegeten?

Denk dat de zwaarte van de training wel meeviel (35 minuten incl warming up en cooling down, langste wat we in een hoger tempo gelopen hebben was 4 minuten), maar had van te voren alleen maar een bakje yoghurt gegeten (training is 's ochtends). Zou het daar van kunnen komen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:12

Ik heb mij voor de 32,8km van de afsluitdijk ingeschreven. Althans voor ingeschreven. Ik neem aan dat we of met bussen naar de start gebracht worden of dat we met pendelbussen terug vervoerd worden. En anders zit er niets anders op dan nog 32,8km terug te lopn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:37

Er gaan idd pendelbussen rijden heb ik begrepen

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:13

Poeh, wat een afstanden. Knap hoor!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:37

32,8 km?? Dat is bijna een hele marathon. Wanneer is dat, in 2018?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:39

Cynthia82 schreef:
32,8 km?? Dat is bijna een hele marathon. Wanneer is dat, in 2018?

augustus 2016.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:49

Mijn god... dan zijn jullie vast geen beginnende hardlopers :oo

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:00

Cynthia82 schreef:
Mijn god... dan zijn jullie vast geen beginnende hardlopers :oo

Nee,ik reageerde op de vraag van benangelique.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:14

Ik heb tussen de buien door weer even hardgelopen. Had nu 4 km in 28 minuten. Weet niet of dat goed of slecht is n 5 x hardlopen en daarvoor nog nooit gedaan te hebben? :P

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:51

Sita_xx schreef:
Ik heb tussen de buien door weer even hardgelopen. Had nu 4 km in 28 minuten. Weet niet of dat goed of slecht is n 5 x hardlopen en daarvoor nog nooit gedaan te hebben? :P

In de opbouw is er geen goed of slecht in de afstand die je in een bepaalde tijd kunt afleggen. In de opbouw is het belangrijk dat je gedoseerd langzaam je duur uitbreid en zeker niet probeert iedere training zo ver mogelijk te komen en zo snel mogelijk te gaan.
Conditioneel is het voor vele niet moeilijk snel op te bouwen. Maar als je geen andere sport doet waarin je ook met regelmaat hardloopt hebben de pezen en spieren veel tijd nodig om aan deze belasting te wennen. Negeer je de tijd die daarvoor nodig is dan heb je waarschijnlijk al binnen een maand of drie /vier de eerste blessure te pakken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:31

Ik denk altijd maar zo.. je moet er plezier in hebben. Boeit mij echt niet of mn snelheid hoog of laag is. Je verslaat nog altijd iedereen die op de bank zit.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:15

Haha het maakt mij ook niet zoveel uit hoor. Maar was benieuwd of dat nog een redelijke conditie is voor iemand die in principe bankzitter is

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:17

Is imo heel netjes hoor! Ik doe er iig een heel stuk langer over haha

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:25

Mag ik me melden? :)

Heb al wel s eerder hardgelopen, maar omdat ik snel te fanatiek word toen last van mijn knieën gekregen..
Nu wil ik het weer (rustig!) oppakken, en niet te fanatiek worden :D
Ik heb door het vele paardrijden (3/4/5 per dag) al een aardige basisconditie, dus ik ben vorige week begonnen met 2 km. Dit kan ik vrij gemakkelijk doorlopen. Ik heb ook geen spierpijn gehad de dagen erna. Vanaf daar ga ik het rustig opbouwen!

Ik ga vooral meelezen, en af en toe wat plaatsen :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:47

Moest mezelf echt beheersen om vandaag niet ook nog weer te gaan lopen. Overdrijven is ook een vak. :')
Morgen mag ik weer! Dan een rustige training, omdat ik samen met een buurvrouw ga en ik wil wel graag vaker lopen. :+ :D
Als ik alle posts zo lees, zeer verstandig om rustig aan te blijven doen. Dat komt bij mij helaas niet van nature, dus moet zuinig zijn op mijn buurvrouw ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:03

Vorige week niet gaan lopen, men loopmaat zat met een pijnlijk been na een verkeerde beweging, hopelijk kunnen we deze week terug starten!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:46

Ik meld me ook! Ben ook echt een beginner en doe alles op mijn dooie akker. Dankzij de tips in dit topic heb ik besloten niet 3 maar 2x per week hard te lopen. Dit wissel ik af met lang wandelen met de hond (+- 5 km op de dagen dat ik niet hardloop). Zo hoop ik mijn spieren op te kunnen bouwen.

Ik gebruik runkeeper en volg plus minus een schema van start to run. Maar eigenlijk een beetje op het gevoel, als ik het gevoel heb dat een training peanuts was, dan zet ik de volgende in runkeeper. Het doel van start to run is 5 km in 10 weken, maar zij gaan uit van 3x per week. Ik verwacht dus tegen de tijd dat het zomer (misschien herfst) is ongeveer 5 km te kunnen lopen. Maar zoals gezegd, alles op mijn dooie akker :D

Ik ben dan ook die slome slak, mijn gemiddelde tempo is 8.5 min/km. Moet er wel bij vermelden dat ik de hond meeneem en die soms tussendoor terug moet roepen/aan moet lijnen. Dan sta je soms een halve minuut stil. Maar ach, het gaat me echt om het bewegen an sich.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:53

douce, dat is de juiste insteek lijkt me. lekker bewegen en in de buitenlucht zijn.

hier regent het pijpenstelen en ik moet vandaag toch echt wel gaan lopen. donderdag was de laatste keer en zo haal ik de 3x in de week niet.