Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:22

Hoe doen jullie de 6 week 6 pack 'challenge'?
Lijkt me leuk om mee te beginnen vanaf vandaag, maar hoe?
Wanneer van level wisselen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:29

Ben ik ook benieuwd naar :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:43

Woow hoop nieuwe mensen, welkom! :D
Bij de 30day shred ging ik naar het volgende level na 10 dagen. Misschien hier ook als je op 1/3 van je challenge zit?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:51

Alle nieuwe mensen: Welkom! Leuk dat jullie ook meepraten :D

Ik heb nu ff pauze van het leren voor school en ik ga als ik klaar ben met leren nog even mijn 30 dagen challenge oefeningen doen. Ik heb wel behoorlijk spierpijn aan mijn buikspieren van gisteren dus het zal wel even pittig worden. Maar ik geef niet op :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:52

Wat voor oefeningen zijn dat zoal ? :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:55

_Micha_ schreef:
Woow hoop nieuwe mensen, welkom! :D
Bij de 30day shred ging ik naar het volgende level na 10 dagen. Misschien hier ook als je op 1/3 van je challenge zit?

Da's een goeie!
6x7 = 42 dus ik denk dat ik 12 dagen level 1 doe, 14 dagen level 2 en 16 dagen level 3 :j
(dus net geen 1/3 maar iets meer rekening houdend met hoe zwaar de levels zijn)

Ik heb overigens ook veel spierpijn van mijn blogilates sessie van 8 minuten gisteren :')
Maar na 35 minuten level 1 wil ik die vandaag ook nog even doen, want die sixpack gaat er komen en heel gauw! :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:57

Jumping jacks :)) en nog meer spring oefeningen :') push ups (geloof ik), sit ups of alleen crunches, lunges, squads en verder weet ik het even niet meer :+

Ja men mijn kont doet ook zeer van 6 min brutal van blogilates. Maar ik ga vandaag ook weer wat doen, cardio warming up, brutal booty, armen, en dan nog iets, maar moet nog even bedenken wat.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:58

Ik denk alleen steeds met filmpjes zonder gewichtjes dan gaat het toch nooit zo snel, of goed, of ga je überhaupt nooit resultaat zien? (Het is vast wel duidelijk dat ik graag resultaat wil :') en natuurlijk verwacht ik dat niet binnen enkele weken maar toch)

Chantalla

Heb even een stukje van die 6week6pack gekeken en dat ziet er best motiverend uit! Op donderdag doe ik altijd al van die oefeningen met een vriendin, maar dit is wel interessant om er nog een dag bij te pakken

Die sixpack gaat mij dit jaar toch niet lukken, maar we gaan alvast voor volgend jaar :Y)

Gianti

probeer met zulke challenges wel echt naar je lijf te luisteren, dus niet perse 'nu level hoger'... anders help je jezelf lappenmand in

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:59

_Micha_ schreef:
Ik denk alleen steeds met filmpjes zonder gewichtjes dan gaat het toch nooit zo snel, of goed, of ga je überhaupt nooit resultaat zien? (Het is vast wel duidelijk dat ik graag resultaat wil :') en natuurlijk verwacht ik dat niet binnen enkele weken maar toch)

techniek is het aller belangrijkste, niet de gewicht. anders pak je spieren verkeerd etc :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:01

Top! Nu voel ik me al meer gerustgesteld daar over haha.

Ik wil eigenlijk ook wel mijn buik trainen maar ik heb zo'n hekel aan crunches, volgens mij doe ik het ook gewoon niet goed.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:01

Gianti schreef:
probeer met zulke challenges wel echt naar je lijf te luisteren, dus niet perse 'nu level hoger'... anders help je jezelf lappenmand in

Ik ben met level 1 begonnen vanmiddag maar was op de helft echt kapot, ben dus eerst even gestopt, doe het op mijn tempo, anders idd blessures oid....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:03

_Micha_ schreef:
Top! Nu voel ik me al meer gerustgesteld daar over haha.

Ik wil eigenlijk ook wel mijn buik trainen maar ik heb zo'n hekel aan crunches, volgens mij doe ik het ook gewoon niet goed.

crunches zijn ook niet de efficiente manier voor buikspiertjes, planken, waarin je uiteindelijke leuke variaties hebt, maar eerst techniek goed!, en de abwheel is super middeltje

onder middel, leg raises en op den duur ook leuke variaties daarop, maar daar ook onwijs naar je lijf luisteren, anders sloop je je rug :)

ik mag nog niet echt mijn borstspieren belasten, dus abwheel en planken met gestrekte armen is nu uit den boze... als ik dat weer kan wil ik best wel eens filmpje maken hoe ik train :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:04

Ik vind het ook moeilijk om het echt goed te doen, er is niemand die er verstand van heeft die mee kijkt... Ik probeer het zo goed mogelijk te doen maar geen idee of t zo is haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:05

WinSel schreef:
Ik vind het ook moeilijk om het echt goed te doen, er is niemand die er verstand van heeft die mee kijkt... Ik probeer het zo goed mogelijk te doen maar geen idee of t zo is haha

film jezelf eens :) als je wil kan ik dan ook wel even bekijken :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:06

Ohja over planken had ik inderdaad ook wat gezien. Als ik fanatiek blij komt er misschien wel een abwheel. Ik ben als je mag wel erg benieuwd naar hoe je traint!

WinSel, dat dacht ik laatst ook. En toen had ik later bedacht, wat als je nou je webcam op je laptop aanzet, dan kun je ondertussen ook kijken hoe je eigen houding is. Denk dat ik dat straks ga proberen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:09

Gianti ik zal het eens filmen ! Dan zal ik je pben :)

Ja goed idee Micha :) Moet toch iets haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:10

ik vond in begin zo awkward om mij te laten filmen in de sportschool :') maar als je echt kritisch kijkt leer je er super veel van. zo kwam ik er pas tijdens filmen achter dat mijn rechter knie zwakker is dan links en daardoor in mijn heup lichtjes ga compenseren etc

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:07

Hoi, mag ik me ook melden? :)

Ik ben Robin, 20jaar en doe voornamelijk veel hardlopen.
Hardlopen probeer ik 3x per week te doen, 1x duurloop en 2x interval. Daarnaast pak ik ook nog 1/2 keer per week de racefiets en af en toe sta ik nog eens op de skeelers.

Ik doe dit om fit te blijven en omdat ik het leuk vind! Het enige dat ik nog graag zou willen is een strakke buik...maar buikspieroefeningen vind ik zo saai XD

Ik vind het erg leuk om mee te lezen met jullie. Ik ben niet zo'n fanatieke poster dus zal maar af en toe reageren :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:10

Zo! Vanochtend lekkere workout thuis gedaan met de kettlebell. Daarna nog mijn paard gereden. Nu aan het koken en daarna nog een uurtje wandelen.

Helaas wel nog een paar verdwaalde paaseitjes gesnoept hebben jullie dat ook? Morgen twee sollicitaties *\o/*

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:56

Ja de verdwaalde paaseitjes zijn hier ook een probleem haha.net nog even benen getraind en kleine cardio gedaan. Zo douchen en mijn bed straks maar inkruipen

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:04

Ik heb gelukkig geen paaseieren in huis :)

Alles doet zeer, maar ik ga straks nog een poging wagen met de 6week 6pack. Ben benieuwd hoe ver ik kom

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:13

Net met sleurhondje een toertje gaan doen. 4,7km in 26min. Zonder hond, onmogelijk O:)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:22

Leuk om ieders verhalen te lezen.
En jeetje, 45 kg kwijt! Knap hoor!!

WinSel; leuk dat je bezig bent gegaan met de 6weeks6pack! Is best pittig de eerste paar keren.
Pas wisselen naar level 2 als je sterk genoeg bent en je de oefeningen makkelijk kunt uitvoeren. Te lang er in blijven hangen werkt ook niet fijn... dan krijgen je spieren minder prikkels omdat ze zich hebben aangepast op de oefeningen. Voor de afwisseling eens een dagje kickbox fastfix of shred level 1 er tussendoor gooien, anders wordt het saai en lol staat voorop! :D