Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:42

Vanavond heb ik geen zin om te sporten, maar ik heb wel zin in een stroopwafel en pure paaseitjes. :7

Weggebokt

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:45

Goed bezig iedereen!! Geen sporten voor mij vandaag, heb veel last van migraine. Morgen een dagje vrij van school dus ga een heerlijk stuk met de pony's wandelen :)
Verder gaan de ab challenge's enzovoort echt super goed! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:47

Dit topic barst van motivatie. :D
Ik vind het zo fijn dat je nu echt resultaat begint te merken: buikspieren die wat duidelijker zichtbaar worden, conditie die beter is,...
Als beloning heb ik net een paaseitje gesnoept. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:53

Ik lees vaak wel de berichten deels, maar helaas niet altijd de tijd om te reageren.

Sindy, vervelend van je migraine! Hopelijk voel je je morgen beter en kan je lekker genieten. :)

Gini, wat fijn zeg dat je resultaat merkt! :D Wat doe je aan sport?

Ik ben zo gemotiveerd en gedemotiveerd tegelijk, zoo ontzettend vervelend. Ik wil nu in ieder geval 2x pw naar de sportschool gaan, alleen levert dat natuurlijk te weinig op. Daar baal ik echt van. Maar ik voel me vaak na school niet helemaal fit en ik heb het zo ontzettend druk.

Maar tegelijkertijd wil ik het wel zo ontzettend graag, want toen ik 3x pw ging vond ik dat echt heerlijk. Dus moet het maar echt weer even opbouwen.

Vandaag had ik ook nog eens een hongergevoel zonder echt honger te hebben, dus ik probeer het maar netjes te beperken. :P

O: Griekse yoghurt 5% vet, banaantje en rode vruchten puree (zelfgemaakt met vers fruit)
T: Handje walnoten met rozijnen
L: Chocolade (cacao) bananenbrood met noten erin. + boterham pasta (pasta ivm haast)
T: Koekje
T (thuis): Plakje stol
A: Rijst met kip en groenten + als toetje Griekse yoghurt met rode vruchten puree (zelfgemaakt met vers fruit) en wat kersen uit pot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:08

Deetje, voel je je niet beter na het sporten? Ik herken het wel hoor, moe na een dag werken of een dag school en eigenlijk er niet toe kunnen zetten. Maar ik vind het heerlijk om dan toch te zijn geweest. Al is het maar een half uurtje iets simpels. De enige slechte workout is de workout die je niet hebt gedaan. :) of een half uurtje buiten wandelen ipv de sportschool?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:09

Suliko, nooit geweten va die alcohol :), maar die uitspraak ken ik idd wel
Gini, na hoeveel tijd ben je resultaat gaan zien?
Deetjuh. misschien kijken of je andere keuzes kan maken? Als je traint moet je namelijk ook voldoende rust nemen, anders heeft trainen ook niet zoveel zin.

Afgelopen weekend rustig gehad qua training, nu weer veel energie. Vanmiddag geklommen en straks nog krachttraining. Helaas blijft het resultaat uit, hoop dat het een kwestie van volhouden is. Ben nu zo'n vijf weken netjes aan het eten en veel sporten, maar helaas is er nog niets af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:16

Judith, dat hangt ervanaf. Geestelijk vaak wel, lichamelijk niet echt. Heb het de laatste tijd tijdens het sporten ook steeds benauwd (soms ook naast het sporten), lichte hoofdpijn aanwezig die dan verergert etc. Verder fiets ik wel elke dag een uur totaal, dus ik kom in ieder geval wel buiten. :)

Lieke, ik ga inderdaad proberen om op school veel meer te doen dan thuis (vanaf vandaag besloten :+) zodat ik vroeg genoeg naar bed kan. Dat is soms nog een issue. :P

Vervelend dat er nog niks af is! Maar ik zou meer kijken naar de spiegel dan naar de weegschaal. Zie je in de spiegel wel al verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:17

Een andere ritme is dan misschien een goed idee. Goede (nacht)rust is minstens zo belangrijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:20

Judith, ging dat maar zo makkelijk. :P Dat zou ik graag doen, maar dat red ik vaak niet met school als ik echt alles wil doen + sporten. Meestal lig ik half 10 in bed, maar slaap ik pas om half 11. Dan kwart voor 7/half 8 en 1x pw half 9 eruit. Dus sowieso 8 uur, alleen zelfs dat voelt al als te weinig.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:22

Judith_ schreef:
Buiten gewandeld Simone? :)

Ja, In een behoorlijk heuvelachtig bos. Daar staat ook een toren waar je doormiddel van 114 traptreden omhoog kunt klimmen en van een prachtig uitzicht kan genieten.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:23

Misschien moet ik dit topic maar eens gaan bijwonen want ik word wel jaloers van alle resultaten die ik hier voorbij zie komen := Ik moet voor de fitness alleen een introductieles doen en die zijn altijd op collegetijden dus niet handig :( Ik vind om half 10 in bed liggen trouwens wel heel knap! Ik streef er ook naar maar moet iets beter mn best doen want het gaat nu vaker richting half 12/half 1..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:30

Deetjeeuh schreef:
Judith, ging dat maar zo makkelijk. :P Dat zou ik graag doen, maar dat red ik vaak niet met school als ik echt alles wil doen + sporten. Meestal lig ik half 10 in bed, maar slaap ik pas om half 11. Dan kwart voor 7/half 8 en 1x pw half 9 eruit. Dus sowieso 8 uur, alleen zelfs dat voelt al als te weinig.

Ik snap dat dat niet zo makkelijk is! Zou ideaal zijn als alles zo eenvoudig kon gaan. :+

Simone, het was wel heerlijk weer om vandaag buiten te zijn!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:30

Net weer naar bootcamp geweest en de buikspieren zijn hard aangepakt.
Dat word morgen heel de dag spierpijn :), maar het ging al een stuk makkelijker als vorige week!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:11

Maaikevdk schreef:
Ik heb een hele leuke 30 day challenge gevonden, namelijk the equestrian challenge. Gisteren begonnen en het is nu al pittig :') Vanavond dag 2 doen en een rondje hardlopen!

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Klinkt leuk!

Morgen eindelijk weer sporten en ook weer normaal eten. Heel erg ongezond bezig geweest de afgelopen week doordat er veel gestudeerd moest worden en geen tijd om te sporten. Hele lijf doet zeer van het zitten..
Wil ook niet weten hoeveel ik aangekomen ben :')

Morgen dus lekker wandelen, op de hometrainer intervallen en poweryoga! En eindelijk weer bananenbrood en nog 2 andere gezonde tussendoortjes maken.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:35

Lioony schreef:
Maaikevdk schreef:
Ik heb een hele leuke 30 day challenge gevonden, namelijk the equestrian challenge. Gisteren begonnen en het is nu al pittig :') Vanavond dag 2 doen en een rondje hardlopen!

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Klinkt leuk!

http://www.velvetrider.com/wp-content/u ... llenge.pdf
Het is dit schema. Ik kwam er op via Pinterest, en het zag er wel leuk uit :') Veelzijdig, en ook wat afwisseling tussen de oefeningen.

Ik ben wel echt slecht in het volhouden van mijn schema's. Ik had mij vorige week zondag voorgenomen om om de dag te gaan hardlopen, ondertussen heb ik precies 2x hardgelopen, terwijl ik 5x had moeten lopen. Drukte met school, en gewoon geen motivatie. Ik wil die challenge nu echt gaan volhouden, met 3x per week hardlopen.
Denken jullie dat het belangrijk is om tussen 2x hardlopen een rustdag te hebben? Of zou je ook bijvoorbeeld op zondag, maandag en woensdag kunnen lopen zonder dat het heel slecht voor je is?

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:20

Ik had gisteren rustdag terwijl ik normaal op maandag altijd naar de Crossfit ga, heel raar, zoveel tijd over! Vanavond ben ik er weer bij, heerlijk! 8-)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:26

Deetjuh, helaas doet de spiegel ook weinig. Maar omdat ik uit een periode met veel stress kom, denk ik dat mijn lichaam eerst nog moet ontstressen en wennen aan mijn nieuwe ritme.
Maaike, een rustdag is wel belangrijk, maar dat ik ook afhankelijk van de inhoud van de training, duur van de training en hoeveel je lichaam al gewend is. Twee intensieve trainingen achter elkaar zou ik niet aanraden. Maar je zou prima een intensieve training kunnen doen en de dag erna een lichte (herstel) training. Probeer daarbij ook goed te luisteren naar je lichaam.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:14

Hello. Daar ben ik ook weer. Wel bijgelezen maar weinig gepost.

Ik heb zondag 7.5 km gewandeld met m'n zus. Best lekker. Maandag wilde ik gaan sporten maar werd onverwacht gebeld of ik kon werken. Vandaag heb ik wel gesport.

Ik heb alleen jullie hulp nodig.
Ik heb ontbeten met optimel o% vet yoghurt aardbei en een banaan. Prima lijkt me.
Bij mij zit het probleem in m'n lunch. Ik hou van brood. Alleen lust ik er niet veel op. Eerder at ik alleen hagelslag. Nu eet ik filet american en kip saté salade. Laag in calorieën en laag in suiker. Echter redelijk hoog in vet. Weet iemand iets gezond voor op brood? Vleeswaren op brood verder lust ik niet. Ook lust k geen noten oid.

Daarnaast nog een vraag. Ik lust echt geen aardappels. Dus neem bijna elke dag zilvervliesrijst bij mijn groente. Kan dit kwaad? Teveel koolhydraten oid?

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:58

Sharona over brood beleg, de mogelijkheden zijn ein-de-loos. Je kunt magere kaas, hummus, pindakaas, sla, philadelphia (light), groentes, banaan, eitjes op je brood doen om maar even wat voorbeelden te noemen.

Over zilvervliesrijst bij je groenten. Koolhydraten heb je nodig als energieleverancier om op te branden. Te weinig koolhydraten nemen is géén goed idee. Bij te weinig koolhydraten worden eiwitten omgezet in glucose en opgebruikt als energieleverancier. Hierdoor kunnen de eiwitten niet als bouwstof gebruikt worden voor je spieren waardoor je spiermassa op lange termijn af zal nemen en je geen vet verliest maar juist spiermassa. Lijkt me niet wat je wilt?
Aangezien je ook brood eet lijkt me dit niet snel het geval.
Dan over teveel koolhydraten, hangt puur af van hoeveel kcal je inneemt en wat je doelen zijn.
Afvallen heeft puur en alleen te maken met minder energie (kcal) innemen dan dat je dagelijks verbrand.
Hoeveel je verbrandt heeft te maken met je basaal metabolisme (je stofwisseling in rust) en hoeveel je beweegt op een dag. Dit is afhankelijk van onder andere je lengte, leeftijd, geslacht, spiermassa en kun je berekenen met de Harris Benedict formule. (Als je hierop Googled kom je vanzelf de berekening tegen)
De verdeling in percentages aan koolhydraten/vetten/eiwitten hangt af van je doelen. Als je veel krachttraining doet iets hoger in vetten en eiwitten, iets lager in koolhydraten.
Doe je geen krachtsport iets hoger in kh en lager in eiwit/vet.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:14

Bedankt!
Dat is dus precies t probleem. Weet dat er genoeg keus is qua beleg. Maar ik vind t echt niet lekker.. vooral dan niet op brood. Brood vind ik heerlijk. Banaan vind ik heerlijk maar banaan op brood vind k echt vies. Nog niks echt gezonds gevonden wat ik lekker vond op brood.

Ik doe 3x pw krachttraining inn de sportschool. Denk dat ik m'n rijst ietsje ga minderen.. en dan de dagen dat ik geen rijst eet gewoon extra groente neem enzo.
Eiwit krijg k genoeg binnen. Neem elke dag 2 Shakes :)
Bedankt voor e info!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:24

Zelfgemaakte hummus? Simpel, gezond en kun je zo vet maken als je zelf wilt (gaat meestal zo'n 3 eetlepels olie in en dan heb je het over een flinke bak hummus). Of pesto? Maak broodjes gezond, met rucola en tomaat erbij. Of omelet? Ik vind zelf hummus of pesto een favoriet met rucola en tomaat. Of geitenkaas of feta met groentes.

Ik ben zelf ook een moeilijke broodeter, het brood zelf maar ook het beleg. :') Maar broodjes gezond vind ik heerlijk! Voor de rest eet ik nog steeds niet veel brood, ben ook gevoelig voor gluten en glutenvrij brood is ook niet te vreten. Maar dit compenseer ik met smoothies met havermout, pap en dat soort dingen. :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:38

Broodje gezond vind ik niet lekker. Kaas enzo op brood vind ik echt extreem vies. Behalve tosti. Haha maar dat is dan weer iets minder gezond he ;) Mehn ik klink wel heel moeilijk he haha. Verder valt het best mee, alleen broodbeleg blijft een dingetje. Hummus heb ik nog nooit op eigenlijk. Dat kan ik eens proberen. Dankjewel

Ja vervelend is dat he. Ik vind brood juist echt heerlijk dus wil het eigenlijk wel gewoon blijven eten haha.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:54

Een tosti kaas is net zo gezond als een boterham met kaas ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:56

Jeany schreef:
Een tosti kaas is net zo gezond als een boterham met kaas ;)

Dat is niet helemaal waar... Als kaas smelt word het omgezet in transvetten, vetten die niet zo gezond voor je zijn. En door het roosteren word het vocht uit het brood onttrokken samen met bepaalde mineralen. :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:59

Wow ik werd even helemaal blij van je bericht Jeany. Ik dacht lekker aan de tosti haha.
Maar wat Suliko zegt dacht ik (helaas) ook.

Gewoon nog even uitvogelen wat ik wel lekker vind. Iemand een merk appelstroop wat (redelijk) gezond is? Ik lees hier heel veel verschillende meningen over op internet. De een zegt dat er veel te veel suikers in zitten en een ander zegt dat er ook goede merken zijn te vinden. Iemand die mij aan een merk kan helpen die ze bij een supermarkt verkopen? Ik las iets over crombach. Maar zoals ik het nu zie verkopen ze die niet bij ons in de AH. Misschien even bij de Jumbo gaan kijken.