[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:27

Recente discussie zo te lezen, maar ik heb nog wel een vraag over mijn oorlellen. Ik heb heel lang geleden mijn oorlellen laten schieten, echt jaren geleden. Ze waren altijd ontstoken dus heb ik mijn oorbellen er weer uitgehaald. Toen ongeveer vier jaar geleden opnieuw laten schieten maar wederom gingen ze ontsteken en het wilde niet herstellen. Nou heb ik ook een helix en tragus piercing, beiden wel laten piercen en daar nooit problemen mee gehad. Ik heb ook een rook gehad maar die wilde ook niet genezen. Nu denk ik erover om mijn oorlellen te piercen want ik vind het wel heel mooi, maar ik ben bang dat het "weggegooid geld" is omdat mijn oorlellen altijd ontsteken.. Wat denken jullie? Ook een foto toegevoegd van mijn piercings!Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:31

Ik heb zo het vermoeden dat je allergisch bent geweest voor het materiaal. Veelal wordt er gepierct met titanium waarbij de kans op allergische reactie kleiner is. Schieten is vaak met chirurgisch staal en er zijn veel mensen die daar allergisch op reageren.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:41

Mijn piercings komen veel van crazy factory en zijn ook van chirurgisch staal, en dat gaat eigenlijk altijd goed. Zou het per plek kunnen verschillen? Omdat mijn rook ook echt niet goed ging..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:43

Acceptatie van materiaal kan echt per plek op het lichaam verschillen. CS kan ik prima in mijn oorlellen doen, maar absoluut niet in mijn navel of rook.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:58

Drunksheep schreef:
Het is juist niet de bedoeling om lang met een taper rond te lopen. Kan je stretch nogal beschadigen. Snap ook niet wat dat zou moeten helpen?

Ik heb het altijd zo gedaan en er is niks fout gegaan hoor := overal waar ik vroeg werd mij ook aangeraden om een tijdje te wachten voordat je een slag groter ging of tunnels erin zou stoppen. Het meteen door drukken van tunnels is juist niet goed want dan scheur je je huid.. Je lichaam moet er ook aan wennen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:16

Lous schreef:
Acceptatie van materiaal kan echt per plek op het lichaam verschillen. CS kan ik prima in mijn oorlellen doen, maar absoluut niet in mijn navel of rook.

Jup dat heb ik ook :j
In mn helixen en tragus kan ik bvb prima bioplast stoppen maar mn inner conch begint dan meteen te mieren. Terwijl dat verder een bijzonder 'brave' piercing is.

Ik kan CS wel overal hebben maar pas als t goed genezen is. Bij een te verse piercing begint dat ook meteen te bitchen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:21

Ik kom even binnen vallen met een klein vraagje, ik heb nu al een aantal jaar een navelpiercing en wij willen dinsdag naar de sauna. Nu weet ik dat mijn kettinkje heel erg heet wordt dus die doe ik af. Maar hoe zit dat met een piercing ? Wordt deze ook gloeiend heet of is dat ander materiaal dan sieraden ?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:59

Ik heb nooit last van mijn piercings Fenneeee. Ik laat ze altijd gewoon zitten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:16

Toen ik mijn navelpiercing nog had werd deze wel warm in de sauna, maar had daar geen last van. Van mijn andere piercings merkte ik niks. Allemaal van titanium en een enkele in mijn oor kan van chirurgisch staal zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:34

Ik voel mn piercings ook niet heet worden in de sauna. In t geval van mn MD's zou ik een ernstig probleem hebben mocht dat wel het geval zijn := Maar gelukkig is dat niet zo.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:13

Binnenvalvraagje! (BVV)

Zijn hier ook mensen die dagelijks piercings verwisselen? Dus ene dag gouden piercing, andere dag zilver? Ik heb mijn piercings (double forward helix) nog nooit verwisseld maar vroeg mij af of dat kan en eigenlijk meer; overleeft jullie oor dat ook?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:14

|( Mijn snug loopt ineens weer te bitchen?! Ging echt al heel erg lang goed en gisteravond ineens korstjes all over the place |o

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:17

Als je piercing echt goed genezen is, dus niet meer gevoelig oid moet dat gewoon kunnen, al merk je ook niet altijd of je piercing nog aan het genezen is. En kraakbeenpiercings hebben vaak echt wel een lange genezingstijd.

Het kan wel altijd zo zijn dat je oor toch een beetje reageert op het gepruts, met name als je er verkeerd materiaal in stopt.

Zelf heb ik er nooit last van gehad bij mijn helixen, alleen in het begin maar dat kwam vooral omdat ik toen nog geen ringetjes in had en tijdens het slapen raakte het telkens opnieuw geïrriteerd.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:25

Ikwashier schreef:
Binnenvalvraagje! (BVV)

Zijn hier ook mensen die dagelijks piercings verwisselen? Dus ene dag gouden piercing, andere dag zilver? Ik heb mijn piercings (double forward helix) nog nooit verwisseld maar vroeg mij af of dat kan en eigenlijk meer; overleeft jullie oor dat ook?

Mijn oudste helix kan ik dagelijks verwisselen, vind ie prima :)
Mijn tragus heeft een ff nodig om te herstellen als ik die verwissel :=
En mn lage helix is helemaal scheef gegroeid, die durf ik ook nog niet aan om te wisselen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:21

Mijn tragus kan ik niet dagelijks verwisselen. Heb na 9 maanden 1 nachtje zonder geslapen, want terug wisselen deed me echt te veel zeer nog. Zonder slapen was een nog veel slechtere keus, want de volgende dag moest ik m er doorheen prikken, want het vel was dicht gegaan ofzo. Kon ik opnieuw beginnen met schoonmaken e.d

Het moet kunnen, maar wacht echt heel lang voor je het doet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:25

Ik heb mijn helix al 17 jaar, die kan ik maanden uit hebben en er weer opnieuw indoen. :) Dagelijks wisselen ook geen probleem.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:52

Bedankt allemaal!

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:01

Ik heb vandaag een helixpiercing laten zetten :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:04

Hoi dames,

Ik heb mijn helix nu een jaar en heb laatst (een maandje geleden) een ander staafje in gedaan. De labret waar hij mee gepierct is was namelijk te klein, terwijl hij altijd genoeg ruimte heeft gehad. Ik had er erg last van en heb er daarom een barbel in gedaan die langer is. Ik heb al sinds juli ongeveer een vochtbultje aan de voorkant. Daarbij jullie advies aangehouden om er niets aan te doen omdat dit normaal is bij verse kraakbeen piercings. Zo lang ik er geen last van heb maakt het me ook niet zo heel veel uit.

Maar ik kreeg dus wel last. Het achterkantje van mijn labret had ik al een tijdje het gevoel van dat het te dicht op mijn oor zat. Ik kon er hierdoor niet bij om schoon te maken. Op een gegeven moment veel pijn en ik had het idee dat het een beetje aan het smetten was. Toen dus een langere barbel in gedaan hopend dat dit een oplossing zou zijn. Helaas is dat niet zo. Het vochtbultje aan de voorkant is alleen maar groter geworden, aannde achterkant heb ik nu ook een vochtbultje. Ik heb er niet dagelijks last van maar het speelt zeker wel 2 dagen per week op. Dit lijkt me niet normaal?

Wat kan ik, behalve zeezouten of eventueel een druppeltje sterilon doen om dit te verhelpen? Beide al teveegeefs geprobeerd helaas. Vind mn piercing echt heel mooi en denk er absoluut niet over na om m er uit te halen, maar ik zou zo graag willen dat ie wat rustiger wordt. De vochtbultjes zijn zo onrustig, ene dag wat leger en andere dag helemaal "vol". Dagen dat ik er echt last van heb kan ik 2 dagen niet op mijn oor liggen en geef ik mijn vriend bijna een draai om zn oren als hij per ongeluk tegen mijn oor stoot (of lief bedoeld haar achter mijn oor doet, auww). Zijn er nog andere opties?

Heb een foto toegevoegd, het bultje loopt ongeveer rond 3/4 van het gaatje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:23

Tea tree olie. :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:47

Ik zie nu dat het misgegaan is met de foto uploaden.

Tea tree olie, en dan met een wattenstaafje puur aanbrengen op het vochtbultje? Op wat voor frequentie? :-)

Nog een poging:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:54

Ik heb iets een 'verdikking' bij mijn helix(waarschijnlijk ook een vochtbultje) voor de rest doet het geen zeer, is niet ontstoken o.i.d en hij zit er nu ongeveer een jaar of langer in, kan ik hem dan gewoon laten dichtgroeien? Ik wou namelijk deze week naar de kapper, dus dan wil ik hem er sowieso niet in hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:17

Ze zeggen een keer per dag aanstippen met een wattenstaafje met tea tree olie.
Droogt goed uit kennelijk.

Weet dat in de vorige zoveel topics mensen er toch echt goede ervaringen mee gehad hebben.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:56

[***] schreef:
Ik heb iets een 'verdikking' bij mijn helix(waarschijnlijk ook een vochtbultje) voor de rest doet het geen zeer, is niet ontstoken o.i.d en hij zit er nu ongeveer een jaar of langer in, kan ik hem dan gewoon laten dichtgroeien? Ik wou namelijk deze week naar de kapper, dus dan wil ik hem er sowieso niet in hebben.

Je wil m dicht laten groeien vanwege 1 vocht bultje? :?

En waarom kan je m niet in als je naar de kapper gaat :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:08

[***] schreef:

Zolang je meld aan je kapper dat je een helix hebt, houden zij hier gewoon rekening mee. :)
Je hebt er ook geen last van als ze er per ongeluk even tegen aan stoten zolang je piercing geen pijn meer doet.

Ik heb werkelijk waar nog nooit last gehad van mijn 2 helixen bij de kapper, zelfs niet bij korte kapsels waar de schaar heel dicht bij mijn oor in de buurt kwam. :)

Maar als je 'm sowieso wilt dicht laten groeien, moet je 'm gewoon dicht laten groeien.