Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:23

en ik vraag me altijd af mensen die zeggen onze kinderen uit de buurt houden want zijn niet geënt of de volwassene dan nog wel up to date zijn? dat word dan weer vergeten dat de meeste niet eens een werkzame antistof meer in het lichaam heeft. dus nogmaals de vraag naar de OP toe waardoor weten ze zeker dat het door het kindje komt en niet bijv door de leidster ? je kan ziektes bij je dragen en er geen last van hebben, geen haan die er naar kraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:26

Waarom ben je dan zelf niet up to date met je vaccins als je vind dat je zelf zo goed geïnformeerd bent. Je bent nu in je eigen ogen een gevaar voor je eigen kind omdat je zelf niet beschermd meer bent. Dat vond je tot gisteren met de wetenschap die je had wel heel normaal en acceptabel chanel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:12

Resistance schreef:
paleoceen schreef:
Ik moet zeggen dat ik je post niet echt vriendelijk en zelfs ongenuanceerd vind. Mensen die hun kinderen niet vaccineren hebben daar vaak goed over nagedacht en hebben daar een reden voor. Niemand laat zijn kind bewust " de pijp uitgaan" zoals jij dat schrijft . En waarom vind je dat mensen die niet vaccineren zweverig zijn. Ze zijn dat juist niet omdat ze heel goed weten waarom ze het niet willen. Ikzelf heb mijn zoon de volledige enting laten ondergaan ondanks het feit dat ik het vanuit mijn geloof het niet zou moeten doen.
Mijn dochter heb ik bewust de laatste bmr niet laten doen omdat ik niet meer overtuigd ben van de goede bedoelingen van de pharmaceutische industrie. Ik heb toch genoeg verhalen gelezen van negatieve effecten van de stoffen in de entstoffen.

Mijn post is ongenuanceerd omdat ik het zéér kwalijk (wat nog zacht uitgedrukt is) vind dat andere kinderen (mogelijk) de dupe worden van andere kinderen die niet gevaccineerd zijn. Excuses zoals geloof of "feitjes" die door kritische inenters zijn bedacht, vind ik minder dan geldig. Als iemand zijn kind om die redenen niet laat vaccineren en daarmee anderen in gevaar brengt, verdient diegene mijn respect niet. Zo ook niet in mijn posts over het onderwerp.

Kijk eens in de spiegel TS, met jouw instelling... Haal jij iedere 10 jaar netjes je DKTP? Je Hep B en jaarlijks je influenza vaccinatie zodat je de kans minimaliseert om andermans baby in de supermarkt te besmetten?
( Nou wordt een baby met hep B besmetten in de supermarkt wel een heel vreemd verhaal maar goed :+ )

Ben jij wel up to date?

Edit, je bent 18 jaar, daar had je waarschijnlijk nog niet eens aan gedacht maar wat influenza betreft ben ik benieuwd of je die ieder jaar netjes halt in het belang van anderen.

Edit edit, kinkhoest ben je sinds een jaar niet meer voor beschermd, heb je die al gehaald? Kan dodelijk zijn voor een baby wanneer je die besmet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:18

Anoniem schreef:
Resistance schreef:

Mijn post is ongenuanceerd omdat ik het zéér kwalijk (wat nog zacht uitgedrukt is) vind dat andere kinderen (mogelijk) de dupe worden van andere kinderen die niet gevaccineerd zijn. Excuses zoals geloof of "feitjes" die door kritische inenters zijn bedacht, vind ik minder dan geldig. Als iemand zijn kind om die redenen niet laat vaccineren en daarmee anderen in gevaar brengt, verdient diegene mijn respect niet. Zo ook niet in mijn posts over het onderwerp.

Kijk eens in de spiegel TS, met jouw instelling... Haal jij iedere 10 jaar netjes je DKTP? Je Hep B en jaarlijks je influenza vaccinatie zodat je de kans minimaliseert om andermans baby in de supermarkt te besmetten?
( Nou wordt een baby met hep B bemerken in de supermarkt wel een heel vreemd verhaal maar goed :+ )

Ben jij wel up to date?

Edit, je bent 18 jaar, daar had je waarschijnlijk nog niet eens aan gedacht maar wat influenza betreft ben ik benieuwd of je die ieder jaar netjes halt in het belang van anderen.

Edit edit, kinkhoest ben je sinds een jaar niet meer voor beschermd, heb je die al gehaald? Kan dodelijk zijn voor een baby wanneer je die besmet.

Ik denk niet dat jij op het gebied van inenten iets te zeggen hebt over anderen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:21

Ik zeg niet iets over jou, ik vraag je wat.
Maar ik denk dat ik het antwoord al wel weet.
De pot verwijt de ketel :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:24

StalNollie schreef:
en ik vraag me altijd af mensen die zeggen onze kinderen uit de buurt houden want zijn niet geënt of de volwassene dan nog wel up to date zijn? dat word dan weer vergeten dat de meeste niet eens een werkzame antistof meer in het lichaam heeft. dus nogmaals de vraag naar de OP toe waardoor weten ze zeker dat het door het kindje komt en niet bijv door de leidster ? je kan ziektes bij je dragen en er geen last van hebben, geen haan die er naar kraait.

Een enting bevat geen antistof. Een enting bevat over het algemeen dezelfde "bacterie/ziektekiem etc." als de ziekte zelf, maar dan in zwaar verzwakte vorm. Je lichaam gaat zich hier tegen weren en "verslaat" de boosdoener. Vervolgens is je lichaam dus in staat om de ziekte aan te vallen en te bestrijden. Zodra je lichaam aan een agressievere vorm van de ziekte wordt blootgesteld, kan deze de ziekte aan en krijg je de ziekte dus niet.
Iemand die niet geënt is, maar wel met de ziekte in aanraking komt kan dus komen te overlijden, doordat het lichaam niet bekend met de ziekte is en het verliest van de ziekte.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:24

Ik vind je wel "dwingend" overkomen repelsteel, als iemand het niet eens is met jouw redenering, dan gooi je het maar op opmerkingen als de pot verwijt de ketel?

Als iemand anders zich niet wil enten, of juist wel, of hun kinderen niet of wel, is hun keuze moet je respecteren.

Ik respecteer het ook als een ander zich niet wil laten enten of hun kinderen, dat ik dan zeg liever niet bij mijn kind, is mijn keuze, maar ik ga niet op hun hameren waarom ze per see moeten enten en allerlei dingen erbij halen? Waarom kan jij dat niet gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:28

Mioux schreef:
Ik vind je wel "dwingend" overkomen [naam], als iemand het niet eens is met jouw redenering, dan gooi je het maar op opmerkingen als de pot verwijt de ketel?

Als iemand anders zich niet wil enten, of juist wel, of hun kinderen niet of wel, is hun keuze moet je respecteren.

Ik respecteer het ook als een ander zich niet wil laten enten of hun kinderen, dat ik dan zeg liever niet bij mijn kind, is mijn keuze, maar ik ga niet op hun hameren waarom ze per see moeten enten en allerlei dingen erbij halen? Waarom kan jij dat niet gewoon?

Je moet eens lezen wat er staat.
Ze leeft haar eigen mening niet na.
Het gaat helemaal niet om mij of mijn keuzes.
Het gaat er om dat ze een ander iets verwijt wat ze zelf ook doet.

Tenzij ze wel jaarlijks de griepspuit haalt... Maar dan had ze dat al wel gezegd en niet zo'n afgezaagd ontwijkend antwoordt gegeven.

Anoniem

Anoniem schreef:

Vanuit jouw perspectief wel ja. ;)

Anoniem

En toch vind ik het een raar verhaal;

Het is triest genoeg natuurlijk uiteindelijk wel een baby die is overleden , die te jong was voor inentingen. Die kan dus werkelijk waar , elke ziekte, van werkelijk waar iedereen krijgen. Volwassen of kind, ingeënt of niet. Want idd, de dragers die wel ingeënt zijn, zijn net zo besmettelijk!
Je kan mij niet wijsmaken dat het vingerwijzen naar een niet ingeënt kind ergens op gebaseerd is.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:31

Ts heeft in haar zesde post heel duidelijk gezegd dat ze geen respect heeft voor mensen die niet vaccineren. En de pot verwijt de ketel is in dit opzicht wellicht terecht. Ts geeft geen antwoord op de vraag of haar entingen up to date zijn. Zo niet... dan heeft zij ook geen recht van spreken over het niet enten van anderen. Ze is zelf ook een levende bacillen bom net als ik en andere niet ingeënte mensen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:32

Mioux schreef:
Ik vind je wel "dwingend" overkomen repelsteel, als iemand het niet eens is met jouw redenering, dan gooi je het maar op opmerkingen als de pot verwijt de ketel?

Ik ben het helemaal met je eens, dat je altijd ieders keuze moet respecteren. Ik zal het ook absoluut niemand verplichten, maar ik heb zo'n kind dan inderdaad ook liever niet bij de mijne in de buurt zolang hij nog niet zijn entingen heeft gehad.
Ben het dus helemaal met jou eens.

Maar ja, discrimineer ik dan? Ja, eigenlijk wel, maar in dit geval kan ik daar niet mee zitten.

Mioux

Maar wie ben jij dan om haar te corrigeren of erop te wijzen repelsteel? Als dat haar keuze is is toch prima? Laten gaan en respecteren.

Anoniem

paleoceen schreef:
Ts heeft in haar zesde post heel duidelijk gezegd dat ze geen respect heeft voor mensen die niet vaccineren. En de pot verwijt de ketel is in dit opzicht wellicht terecht. Ts geeft geen antwoord op de vraag of haar entingen up to date zijn. Zo niet... dan heeft zij ook geen recht van spreken over het niet enten van anderen. Ze is zelf ook een levende bacillen bom net als ik en andere niet ingeënte mensen.

Precies ! +:)+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:33

paleoceen schreef:

Je hebt sowieso geen recht van spreken over een ander met enten wel of niet ;) Ieder is eigen mens, en als hun t op die manier doen is dat hun keuze. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar je moet het wel respecteren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:33

Wij vinden het onder mishandeling vallen, omdat je je kind zorg ontneemt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:34

Tendance schreef:
Mioux schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, dat je altijd ieders keuze moet respecteren. Ik zal het ook absoluut niemand verplichten, maar ik heb zo'n kind dan inderdaad ook liever niet bij de mijne in de buurt zolang hij nog niet zijn entingen heeft gehad.
Ben het dus helemaal met jou eens.

Maar ja, discrimineer ik dan? Ja, eigenlijk wel, maar in dit geval kan ik daar niet mee zitten.

Jij voelt je er niet veilig bij, dan is dat jouw keuze en sta je daar in gelijk. Entingen staan vrij om te nemen, doe je het niet ben je er ook vrij in :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:35

antje_vip schreef:

Het is geen verplicht iets, dus het is geen mishandeling. Verplicht is medische zorg verlenen indien nodig,zoals bij wonden en breuken etc. Over zorg is het weer heel breed, want zorg bestaat ook uit kleden, dak boven t hoofd, voeding enz. Ik vind het dus geen mishandeling.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:37

Voordat iemand het mij vraagt.....
Tot 2 jaar geleden haalde ik jaarlijks de griepprik omdat ik daar vanwege omstandigheden jaarlijks een oproep voor krijg, maarrrrrrr.....
2 jaar geleden werd ik ziek van de griepprik en heb toen een kindje aangestoken, die er echt onwijs ziek van werd. Sindsdien doe ik het niet meer, want zonder griepprik werd ik nooit ziek. Sinds de griepprik wel en dan steek ik ook nog iemand aan. Plus dat is bewezen, dat de griepprik ontwikkeld is vanuit het virus van het jaar ervoor en dat dit helemaal niet de griep van het daadwerkelijke jaar hoeft te zijn.

Maar goed verschil tussen griep en andere soorten ziekten waarvoor je geënt kunt worden vind ik dan ook wel weer heel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:39

antje_vip schreef:

Er zijn mensen die vaccineren mishandeling vinden. Er is geen sprake van zorg ontnemen want ten tijde van vaccinatie is een kind niet ziek en dus ook niet zorgbehoevend.
Een gezond kind met giftige stoffen en ziekteverwekkers inspuiten is geen zorg.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:40

Repelsteel, zij vindt dat, dat is haar mening.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:41

Anoniem schreef:
antje_vip schreef:

Er zijn mensen die vaccineren mishandeling vinden. Er is geen sprake van zorg ontnemen want ten tijde van vaccinatie is een kind niet ziek en dus ook niet zorgbehoevend.
Een gezond kind met giftige stoffen en ziekteverwekkers inspuiten is geen zorg.

Dus als je je kind zijn tanden niet poetst omdat hij geen gaatjes heeft ontneem je geen zorg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:44

Resistance schreef:
[naam] schreef:

Vanuit jouw perspectief wel ja. ;)

Jij vindt toch dat iedereen zijn kinderen niet vaccineren? Anders verdienen ze geen respect wanneer ze met ongevaccineerd besmettingsbommen rondlopen?
Maar zelf mag je van jezelf wel onbeschermd rondlopen en de besmettingsbom uithangen?
Beetje raar nietwaar...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:45

Die vaccinaties bestaan niet voor niks ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:47

Anoniem schreef:
Jij vindt toch dat iedereen zijn kinderen niet vaccineren? Anders verdienen ze geen respect wanneer ze met ongevaccineerd besmettingsbommen rondlopen?
Maar zelf mag je van jezelf wel onbeschermd rondlopen en de besmettingsbom uithangen?
Beetje raar nietwaar...

Als wij onbeschermd rondlopen omdat de vaccinaties niet meer werken dan moeten we toch ziek zijn als we iets onder de leden hebben. En dat zijn we niet dus besmetten we ook niet.