Was er al bang voor met die prutser.

Ik mag binnenkort weer opnieuw beginnen (wel bij een andere instantie) en heb er nu al een enorme weerstand tegen opgebouwd, ga het dan ook nog uitgebreid bespreken met mijn nieuwe behandelaar(s).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Ik kreeg niet dat oogbeweginggedoe maar moest met een tijdslijn werken en dan bij alle hoogte- en dieptepunten vertellen wat ze waren, wat er gebeurd was en wat dat met me deed (qua emoties, gedrag, flashbacks enzo).
Was ook EMDR volgens de betreffende therapeut.
lor1_1984 schreef:dat ik niet aan de criteria voldoe van PTSS.
lor1_1984 schreef:Ik mag binnenkort weer opnieuw beginnen (wel bij een andere instantie) en heb er nu al een enorme weerstand tegen opgebouwd, ga het dan ook nog uitgebreid bespreken met mijn nieuwe behandelaar(s).
lor1_1984 schreef:Wat voor mij het meest vervelend is is dat mijn zelfbeeld gewoon enorm laag is.
Het is wel wat beter, maar nog lang niet goed zegmaar en ik heb dan ook nooit het gevoel dat ik goed genoeg ben omdat het altijd meer en beter moest.
Ook heb ik veel problemen gehad met het vertrouwen van mensen en het uiten van emoties, ik was het meisje dat altijd vrolijk was en nooit ergens mee zat, een enkeling die beter keek zag dat mijn ogen nooit mee lachten.
Dat mensen niet meer kunnen vertrouwen had oa te maken met dat ik vaak aan de bel heb getrokken op school dat het niet goed ging en wat er speelde en dan mochten m'n moeder en (godzijdank ex)stiefvader weer op gesprek, wisten daar de boel weer te overtuigen dat ik een rijke fantasie had en ik kreeg thuis alsnog de wind van voren over de vuile was buiten hangen enzo.
Op school kreeg ik gewoon te horen dat ik een rijke fantasie had en dat ik mijn ouders niet mocht zwartmaken.
Verdere klachten waren/zijn: achterdocht/wantrouwig, angsten, auditieve flashbacks, dissociaties, in heftige periodes wordt ik letterlijk ziek: migraine, griepachtige verschijnselen, niet meer op m'n benen kunnen staan enzo.
Ik ben nooit fysiek mishandeld oid, is echt puur mentaal/psychisch geweest maar het heeft mij gewoon kapot gemaakt.
KoudbloedKim schreef:Blauwe plekken en botbreuken gaan weer weg, maar dat geldt helaas vaak niet voor de wonden in je koppie.