de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Awwijk24

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:44

Zeker geen onzin als je weet hoe het lichaam werkt. Je lichaam werkt snachts door in zo verre dat het een stuk langzamer werkt daardoor is het ook slecht om na 22uur nog te eten. Dit word niet meer goed/veel te langzaam verteerd en daarom opgeslagen (wederom dikmakend).

Het lichaam moet wel degelijk opstarten. Niet ontbijten is een gewenning maar zeker niet goed voor het lichaam. Dit hoef je niet te geloven, ook niks mee te doen en dat je niet ontbijt moet iedereen voor zichzelf zelf weten maar dat je geen honger of last hebt er van wil niet zeggen dat het goed is voor je lichaam. En stel dat je dit tegen wil spreken, Google dan eerst wat relevante informatie op over wat ontbijt voor je lichaam doet :).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:47

Dat is echt allang ontkracht en volledig achterhaald. Google bijvoorbeeld alleen al op "breakfast myth" en je vindt talloze betrouwbare bronnen die jouw verhaal ontkrachten.

Edit: om maar even een voorbeeld te noemen... http://well.blogs.nytimes.com/2013/09/1 ... ight/?_r=0
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 30-11-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:47

Ik heb de app gedownload en ingevuld. Voor vandaag kom ik nog 900 kcal te kort :?
Ik denk omdat ik slecht heb ontbeten vandaag. Ben niet lekker, dus had totaal geen trek. Ik heb alleen een appel op, totaal tegen mijn eigen principes in.

Nu lekker aan de Italiaanse salade van de appie :9
Vanavond scholvisfilet (thuis even kijken of het gewicht klopt wat ik heb ingevoerd) met boontjes.
En verder mandarijntjes en een muffin als tussendoortje. Ik drink alleen maar kamillethee (die moet ik natuurlijk wel invoeren) en water.

En vanavond nog een tussendoortje, maar dat weet ik nog niet. Het gaat dus wel iets oplopen nog, maar die 900 ga ik echt niet redden. En heb dan echt geen honger :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:49

zerena schreef:
Kayleigh bedoel je mijn calorieën doel of mijn macro's??

Als je mijn macro's bedoeld dan hou ik die van MPF aan want ik zou niet weten hoe ik die doelen zelf moet maken.

Ik bedoel inderdaad je macro's :)

Er zijn veel artikelen te vinden die voor jou kunnen berekenen welke macro's je aan kan/moet houden. In mijn geval:

2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gram vet per kg lichaamsgewicht
Overgebleven kcal koolhydraten

Waarom ik hier voor kies? Ik wil afvallen, maar zo min mogelijk spier verliezen en zover als mogelijk zelfs spier opbouwen. Vet is enorm belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding, daar moet je dus zeker niet te laag mee zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:52

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:52

Awwijk24 schreef:
Zeker geen onzin als je weet hoe het lichaam werkt. Je lichaam werkt snachts door in zo verre dat het een stuk langzamer werkt daardoor is het ook slecht om na 22uur nog te eten. Dit word niet meer goed/veel te langzaam verteerd en daarom opgeslagen (wederom dikmakend).

Het lichaam moet wel degelijk opstarten. Niet ontbijten is een gewenning maar zeker niet goed voor het lichaam. Dit hoef je niet te geloven, ook niks mee te doen en dat je niet ontbijt moet iedereen voor zichzelf zelf weten maar dat je geen honger of last hebt er van wil niet zeggen dat het goed is voor je lichaam. En stel dat je dit tegen wil spreken, Google dan eerst wat relevante informatie op over wat ontbijt voor je lichaam doet :).

Alsjeblieft zeg, begin zelf ook eens met lezen op Google en pak dan vooral eens een keer geen websites waar alleen maar standaard oliebol op staat.

Daarbij vind ik het, als we jou theorie even volgen, best wel knap dat ik nog geen overgewicht heb. Ik ontbijt niet, en eet regelmatig ook gewoon na 22uur. Waarom uberhaupt 22 uur? Dat zou ook al voor ieder mens een ander tijdstip zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:02

Awwijk24 schreef:
Imandra gewoon goed lezen voor je reageert ipv een onzin reactie te geven.

Over het algemeen is het gewoon zo dat je meer eet maar gezonder. Zoals ik ook aangaf, t staat er gewoon als je een beetje begrijpend kan lezen. 85% van de mensen in mijn praktijk eten over algemeen minder doordat ze minder eet momenten hebben. Veel mensen eten als volgt (het eten wat ik benoem is een voorbeeld t gaat om de eet momenten), ochtend 2 a 3 croissants, middag brood, avond een pizza. Al het snoep wat ze tussendoor eten rekenen ze niet als eten. Als ze dan ineens 2 crackers met yoghurt en een plakje ontbijt koek in de ochtend eten, stuk fruit rond elf uur, smiddags een gekookt ei 3 volkcrackers een tomaatje en wat kwark rond 3en een tussendoortje en savonds groente aardappelen vlees en rond 20uur het laatste stuk fruit zien mensen dat als "veel eten". Ook omdat je officiële eet momenten creëert maar het lichaam reageerd er ook anders op dan op snoep dus voelt het als meer omdat t vult.

Varkensvlees ook zoals ik al benoemde heeft ruim 6 uur nodig om te verteren. Dat is 4,5 uur langer dan vis rund of kippenvlees. Dat betekend dat je lichaam gaat vasthouden. Noem niet iets onzin als jij je er niet vooraf in verdiept hebt aub.

Mag ik vragen wat dit dan voor praktijk is, waar dat jij het in bovenstaand bericht over hebt?
Dat jij zo goed weet wat je collega's of wellicht cliënten, eten?
Ik ben oprecht geïnteresseerd?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:04

Kayleigh_ schreef:
zerena schreef:
Kayleigh bedoel je mijn calorieën doel of mijn macro's??

Als je mijn macro's bedoeld dan hou ik die van MPF aan want ik zou niet weten hoe ik die doelen zelf moet maken.

Ik bedoel inderdaad je macro's :)

Er zijn veel artikelen te vinden die voor jou kunnen berekenen welke macro's je aan kan/moet houden. In mijn geval:

2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gram vet per kg lichaamsgewicht
Overgebleven kcal koolhydraten

Waarom ik hier voor kies? Ik wil afvallen, maar zo min mogelijk spier verliezen en zover als mogelijk zelfs spier opbouwen. Vet is enorm belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding, daar moet je dus zeker niet te laag mee zitten.

Ik ga eens even kijken :)

Maar in principe is het zo simpel toch, dat als je minder calorieën binnen krijgt dan verbrand val je af?

Niet dat ik niet wil veranderen hoor, maar stukje bij beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:03

zerena schreef:

Maar in principe is het zo simpel toch, dat als je minder calorieën binnen krijgt dan verbrand val je af?

Zo simpel is het in de basis inderdaad. Maar ik ben van mening dat je afvallen hebt en afvallen. Ik denk dat iedereen ernaar moet streven om zo min mogelijk spiermassa te verliezen en zoveel mogelijk vet kwijt te raken. Als je spieren gaat afbreken dan ga je er niet heel veel beter uitzien :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:03

"Elk pondje gaat door het mondje"

Als je 40uur werkt en geen tijd hebt om een dan fatsoenlijk uit te reken wat je mag hebben en eventueel je eten klaar te zetten voor de volgende dag is echt onzin. Je wilt afvallen of je wilt het niet! Bedenk dan geen smoesjes..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:21

gribaldi schreef:
"Elk pondje gaat door het mondje"

Als je 40uur werkt en geen tijd hebt om een dan fatsoenlijk uit te reken wat je mag hebben en eventueel je eten klaar te zetten voor de volgende dag is echt onzin. Je wilt afvallen of je wilt het niet! Bedenk dan geen smoesjes..

Dit inderdaad.

Ik werk ook 40 uur, weeg 57kg, ben 1,68 lang. Oh, en ik sport 5/6x in de week. Heb daarnaast ook nog een gewoon sociaal leven én kan ook nog eens mijn huis met regelmaat aan de binnenkant zien. Maar: Zolang je een doel hebt waar je niet 100% voor gaat is het ook geen doel.

Edit: Nog even een aanvulling: Als je gaat beredeneren 'ik kan niet aan diëten want ik heb dat in dat nog in huis'. Ja, dus? Het is niet zo dat wanneer je wil gaan afvallen je ook helemaal geen 'slecht' eten meer in huis mag hebben hoor. Het klinkt mij een beetje hetzelfde in de oren als 'ik ga volgende week maandag beginnen' terwijl het dinsdag is. Waarom niet op dinsdag beginnen? Je kan écht die verleidingen wel weerstaan. Go for it :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:35

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:38

Awwijk24 schreef:
Huertecilla wat jij doet is een jojo effect creëren. Tuurlijk snel effect en een paar weken je klote voelen omdat je honger hebt maar hej het is maar tijdelijk.

Geen honger hoor.
Geen frisdrank, geen alcohol, geen koek/snoep, minder/geen tapas, magerder vezelrijker maaltijden en geen twee keer opscheppen.

Elk pondje gaat inderdaad door het mondje hoe je het wendt of keert.
'Ja maar' neuzelen over de fijne details van teoretisch wel/niet gezond op lange duur is alleen maar 'Nee want...' smoezenboek.
Eet gewoon minder en verbrandt meer.
Als je WIL, begin je gewoon en lukt het ook.

Het jojo is ook gewoon een kwestie van discipline.
Ik blijf normaal gesproken moeiteloos op gewicht.
Dit keer over 2 jaar door teveel verwend worden ongemerkt (lees genegeerd) te veel aangekomen. Niet eens overdreven. Pas mijn kleren nog. Is gewoon beter dat ik slanker ben.

Afgelopen anderhalf jaar een lief die vegetarisch at. Mijn hemel, DAT is heel wat listiger voor je gewicht dan je op het eerste gezicht zou verwachten! Ok, rauwkost is wat je verwacht en geen aanzetter, maar zalm, tonijn, garnalen, avocado, pastapastapasta en bananen-ijs... phew!!
Dat heeft me op het verkeerde been gezet.
Dat lief me helemaal ok vond en me niet slanker wilde hielp niet om de discipline op te brengen. Vond ze ook nog echt Trappist bier!!! In geen jaren gedronken. Geen excuus uiteraard; blijft onvoldoende discipline van MIJN kant.

Hier effing kkkoud. De afgelopen nachten tot -6!
Vandaag hollandse winterkost: aardappels, zuurkool, WORSJJT!
Geen jus en wat minder opscheppen.
Voordeel van koud is verder dat je lekker veel energie verbrandt om het karkas op te warmen.

Een licht griepje? Minder eetlust, meer energie verstoken door beetje verhoging, niet rot voelen want niet echt ziek. Hmmm. Klinkt niet gek :D

Duimen drukken dat voedingskundig gezondfanaat lief duurzaam is.
Het helpt ENORM als je gezelschap gezond en met mate eet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:40

bruintje123 schreef:
rainbow8 schreef:
Nee.. Lover en ik hebben dezelfde bloedgroep.. Maar hij mag voedingsstoffen die ik niet mag en andersom.. Dit is heel individueel..

Heeft die persoon een website?

http://www.ckeuken.nl

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:44

Ohjajoh6 lifestyle coaching

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:48

Kayleigh_ schreef:
zerena schreef:

Zo simpel is het in de basis inderdaad. Maar ik ben van mening dat je afvallen hebt en afvallen. Ik denk dat iedereen ernaar moet streven om zo min mogelijk spiermassa te verliezen en zoveel mogelijk vet kwijt te raken. Als je spieren gaat afbreken dan ga je er niet heel veel beter uitzien :P

Als je gewoon normaal eet zal je vast niet zo snel spier af breken.
Ik moet in ieder geval het snoep en de frisdrank laten staan, en hier en daar gezonde keuzes maken.
Ik denk dat ik dan al een heel eind kom.

Simpel houden.
Zo overdreven met eten bezig zijn werkt voor mij alleen maar averechts heb ik ondervonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:54

Awwijk24 schreef:

Ja dan weet je het wel, omdat er tandtechnicus in je profiel staat namelijk... ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:01

Moest wel even lachen om je post HC! :')

En inderdaad als je ECHT WILT AFVALLEN, dan ga je daar voor zonder smoezen en flauwekul!
Afijn dit is voor veel mensen toch nog echt heel lastig...

En ja als je er bijna bent zijn die laatste kilo's een ramp maar ach uit eindelijk komt alles goed :j
Het is soms hard werken, maar zo is het leven toch, je krijgt het niet cadeau!

@zerena als je denkt dat je te kort komt kun je misschien een shake toevoegen?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:04

Dat is een hele goeie optie inderdaad om meer eiwit binnen te krijgen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:11

Awwijk24 schreef:
lifestyle coaching

_O- _O-

het alternatief is getalife.com :D ;)

Ik heb sterk de indruk dat veel dames hier het en zichzelf allemaal veel te serieus nemen en hun best doen om elke opmerking op te tillen opdat ze hun lange tenen eronder te kunnen schuiven.

Aan die over-serieuze groep: Hebben jullie ook bronnen over hoeveel energie je verstookt bij sex? Supergezond voor alles-en-nog-wat met als bonus nog leuk om te doen ook.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:12

Hier zit ik al op min 1 kg gaat goed zo,af en toe nog iets lekkers. :D

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:13

ohjajoh6 schreef:
Awwijk24 schreef:

Ja dan weet je het wel, omdat er tandtechnicus in je profiel staat namelijk... ;)

Dat klopt idd maar ben pas verhuisd en terug gegaan naar mijn eerste baan hier omdat er een vacature in vrij was en ik vind het heel leuk om te doen ook en mensen te ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door Awwijk24 op 30-11-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:14

blackflicka schreef:
Hier zit ik al op min 1 kg gaat goed zo,af en toe nog iets lekkers. :D

In 4 dagen? Je weet dat gezond afvallen 700-1000 gram per week is he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:14

Huertecilla schreef:
Aan die over-serieuze groep: Hebben jullie ook bronnen over hoeveel energie je verstookt bij sex? Supergezond voor alles-en-nog-wat met als bonus nog leuk om te doen ook.

Wat een rare vraag. Dit is niet het juiste topic om over seks te praten, mister.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:15