Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Laten zorgverzekeraars dan eerst zelf ook beseffen dat verzekeren voor een risico is.... Was het hele idee van de zorgverzekering niet dat iedereen een bedrag betaalde, ongeacht of het wel/niet nodig is / waar het wel/niet voor is? Dus iedereen gewoon voor hetzelfde bedrag verzekeren en voor iedereen uitkeren wat nodig is.
Juist de verzekeringsmaatschappijen zelf helpen dat systeem om zeep, maakt bijvoorbeeld FBTO niet reclame met "Enkel die zorg verzekeren die u werkelijk gebruikt"????
Maar goed, dat is een andere discussie. In mijn ogen is er erg, érg veel mis met het huidige zorgstelsel. Het is echt niet de zorg die duur is waardoor het niet meer betaalbaar is.
Iets anders, ik ben voor mijn broer aan het rondkijken. Zij zitten bedrijfsmatig veel met hun hele gezin in het buitenland (voornamelijk Duitsland en België). Dit betreft dus geen vakantie! Een deel van die zorg is verzekerd via de basisverzekering, maar bepaalde dingen of hogere kosten niet. Iemand tips voor een goede aanvullende verzekering daar voor?
Hylkje schreef:Niene87 schreef:Ik ga even als ik tijd heb terug lezen.
We zitten nu bij AnderZorg en dan Budget als aanvulling.
Ideaal! en goedkoop
Nu moet onze dochter van 10 een beugel en dat wordt dus niet vergoed dus moeten overstappen maar goed er is zoveeeeel keuze!
Heb nu Unive op het oog.
Wij zitten bij dsw en beugel wordt 75% vergoed. Zitten ook rond te kijken waar nog beter is voor de beugel die mijn 11 jarige dochter moet.
Las net van 1 die zei dat je eerst een jaar verzekerd moet wezen.
Lalidan schreef:Iets anders, ik ben voor mijn broer aan het rondkijken. Zij zitten bedrijfsmatig veel met hun hele gezin in het buitenland (voornamelijk Duitsland en België). Dit betreft dus geen vakantie! Een deel van die zorg is verzekerd via de basisverzekering, maar bepaalde dingen of hogere kosten niet. Iemand tips voor een goede aanvullende verzekering daar voor?
Rinskee schreef:Hylkje:
Waarom niet overstappen naar Avero Achmea aanvullende dekking royaal 100% € 2.000,-, geen wachttijd.
Ook voor alternatief is Avero een van de beteren, daarnaast wil ik ook de tip meegeven. Kijk ook even naar de beroepsvereniging waarbij jou alternatieve geneeswijze behandelaar is aangesloten.
Ben ook geen fan van FBTO reclame en andere reclames, de zorgverzekering en dan met name de basisverzekering is voor sociale draagkracht ontwikkeld tegenwoordig gaan we steeds meer voor ons zelf. De een wil zwangerschap niet gedekt zien en daar niet aan mee betalen maat iemand die zwanger is zit er misschien ook wel niet op te wachten om te betalen voor iemand die zijn been breekt, niet iedereen overkomt hetzelfde gelukkig niet.. Maargoed hele andere discussie maar als de politiek hier nou wat mee mee zou doen zou alles een stuk socialer blijven