Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:36

Women2 schreef:
Mijn buurvrouw was maar 1.49m.... We zijn zooooo vaak uitgelachen als we op stap waren. Als ze bij mij in de bedrijfsbus zat, namen we een badkrukje mee. Zat een bankje voorin en anders kon ze niet met haar voeten aan de grond :D

Voelde me dan echt enorm

Ooooh das echt klein!!! :')

Soms zie ik ook mensen lopen, die gewoon klein zijn. Lilliputters kijk ik niet raar van op (of mag je dat niet meer zeggen en is lilliputter een scheldwoord? Ik bedoel er in ieder geval niets naars mee), daarvan zie je dat er een reden is dat ze klein zijn. De verhoudingen kloppen dan niet.
Maar mensen waarbij de verhoudingen normaal zijn en ze toch echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein zijn, dat vind ik zó raar!

Anoniem

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:45

Mag ik (als smurf van 1.65m) tegen jullie zeggen dat je juist die hoge hakken moet dragen als je dat wil!
Ik vind het bij een lange vrouw nog des te meer haar vrouwelijkheid en zelfvertrouwen benadrukken.
Die lengte hebben jullie toch al (sprak zij jaloers :+ ) en die paar cm maken dan toch niet meer uit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:47

Anoniem schreef:
Mag ik (als smurf van 1.65m) tegen jullie zeggen dat je juist die hoge hakken moet dragen als je dat wil!
Ik vind het bij een lange vrouw nog des te meer haar vrouwelijkheid en zelfvertrouwen benadrukken.
Die lengte hebben jullie toch al (sprak zij jaloers :+ ) en die paar cm maken dan toch niet meer uit?

Als er altijd wordt gezeurd dat je al zo lang bent, dan is het niet meer zo makkelijk. Het maakt je misschien juist heel onzeker.

Maar ik vind het heel erg mooi om te lezen dat jij er anders over denkt! Dat we wel mogen profiteren van onze lengte. Doet mij opzich wel goed! Dankje! :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:13

Janine1990 schreef:
Yunaa schreef:
Wat ik wel vervelend vind aan mijn 1,86 meter is dat ik een schoen met hak echt gigantisch haat. Ik probeer alle zolen zo plat mogelijk te hebben, zodat ik niet nog langer lijk. Ik heb ook van die soort Sendra's, daar zit wel een klein hakje onder, maar die kon ik echt niet laten staan... Wel jammer, want ik ben toch echt een meisje-meisje en had zo graag (als ik 1.70 meter was) hakken willen dragen. Daar baal ik soms wel van, want hakken zien er wel eleganter uit en helemaal leuk onder een jurkje. Nu zit ik heel vaak te tobben wat ik onder een jurkje moet dragen, dus draag ik alleen jurkjes in de zomer waar ik zomerschoentjes onder kan dragen. (die open sandaaltjes)

Oooh eens... tips zijn van harte welkom!

Wel fijn dat het nu wel tof is om platte schoenen of zelfs sneakers onder een jurk of rok te dragen. Maar hé, dat doe ik niet aan naar een sollicitatiegesprek! Heb een hele gave bronskleurige rok gekocht, maar daar moeten toch echt mooie schoenen bij.

Heb onlangs deze schoenen gekocht: http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/merke ... _brand_r=6

Ik vind ze echt suuupergaaf! En ze zouden prima onder een lange wollen jurk passen.
Maar niet op een sollicitatiegesprek.

Maar zijn ook hoge schoenen. Ik heb ook hakken van 8cm in de kast staan. Maar ik denk dat het best intimiderend kan zijn voor een sollicitatiegesprek.

Dat heb ik al eens eerder ervaren toen ik moest afrijden voor autorijbewijs. Sowieso vond ik dat ik er nogal mannelijk op stond die dag. Gelukkig al 6 jaar geleden. Maar ik droeg een lange broek, witte tennis court nikes en een capuchonsweater. Mijn examinator was een vrouwtje van 1.50m die haar nek bijna brak toen ik binnen kwam. Ze keek meteen kwaad. Ik kon niet met haar praten, het zat er gewoon niet in. Kreeg een ingreep. Ze deed onaardig tegen me, vond ik in ieder geval. En ze leek er plezier in te hebben me te vertellen dat ik was gezakt. -:(- Stomme smurf!

Later afgereden bij een hele fijne kerel, goed gesprek mee gehad. Leuk mee geouwehoerd. En fijn gereden.

Nouja, eigenlijk deed het zakken er niet toe. Maar ik merkte wel dat mijn lengte intimiderend was voor die vrouw.

Leuke schoenen; wat moeten we toch ook zonder Van Haren! <3

Klopt, je ziet veel sneakers onder een jurkje, maar die style vind ik niet zo :+ Misschien voor een keer, maar niet echt mijn ding. Dan draag ik nog liever van die soort enkellaarsjes/cowboylaarsjes onder jurkjes. Maar dat staat ook niet altijd even chique :P

Oh, vervelend zeg van die examinator. Zo iets heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven te maken dat mensen mij intimiderend vinden. Is nou ook niet echt leuk voor iemands zelfvertrouwen, in dat geval met jouw rij-examen. Vind het ook onvolwassen als zo'n vrouw zich zo gedraagt :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:17

Yunaa schreef:
Leuke schoenen; wat moeten we toch ook zonder Van Haren! <3

Klopt, je ziet veel sneakers onder een jurkje, maar die style vind ik niet zo :+ Misschien voor een keer, maar niet echt mijn ding. Dan draag ik nog liever van die soort enkellaarsjes/cowboylaarsjes onder jurkjes. Maar dat staat ook niet altijd even chique :P

Oh, vervelend zeg van die examinator. Zo iets heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven te maken dat mensen mij intimiderend vinden. Is nou ook niet echt leuk voor iemands zelfvertrouwen, in dat geval met jouw rij-examen. Vind het ook onvolwassen als zo'n vrouw zich zo gedraagt :n

Van Haren is echt geweldig! Leuke schoenen voor heel erg leuk geld!

Ik vind het soms een beetje goedkoop ogen, maar ik heb misschien ook een wat dure smaak wat betreft looks.

Ach die vrouw, das al zolang geleden. Was toen inderdaad niet goed voor mijn zelfvertrouwen, vond mijn lengte toen ook niet leuk. Nu misbruik ik mijn lengte gewoon bij zulke gevallen. :) Laten zij zich maar rot voelen, als ze normaal doen tegen mij doe ik normaal tegen hen. Gelukkig zijn de meesten zo tegenwoordig :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:26

Ik heb ook nooit mee gemaakt dat iemand zich door mijn lengte geïntimideerd voelde. Vind dat eigenlijk ook raar als ze zich zo voelen.

Ik draag niet vaak jurkjes maar voor feestjes bijvoorbeeld wel. En dan vind ik van die ballerina's echt heel lelijk maar ik doe het altijd omdat ik het de beste optie vind.

In de winter vind ik een jurk wel leuk met enkellaarsjes en een goede dikke maillot. Het ligt er trouwens sowieso aan wat voor jurkje je aan hebt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:28

Als je benen erg lang zijn lijken jurkjes vaak zo kort...
Een maat groter is veel te los om m'n lijf.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:34

Ze lijken bij mij niet kort, ze ZIJN kort.
In de meeste normale korte jurkjes uit winkels kan ik niet eens 1 cm voorover buigen want dan zou je mn onderbroek zien (als ik geen panty of onderrokbroekje aan zou hebben)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:13

Lang leve de knierok trend...
Hebben wij ook eindelijk normale minirokken :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:14

Het is helemaal erg als je een jurkje of jasje met taille hebt. Zit halverwege m'n rug net onder m'n borsten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:18

friesam schreef:
Het is helemaal erg als je een jurkje of jasje met taille hebt. Zit halverwege m'n rug net onder m'n borsten.

Ooooh ja _O-
Hetzelfde met langere getailleerde rijjasjes... Ook altijd een te hoge taille :')

Gelukkig heb ik wat dat aan gaat nog wel wat mazzel, mijn lengte zit in mijn benen en niet in mijn bovenlichaam. Dus bij de meeste getailleerde dingen heb ik er geen last van. Alleen rijjasjes herken ik heel erg. :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:19

Blazers die ik voor m'n werk draag ook heel erg. En ik vind een skater dress (niks met skater) maar onder wijder en middel strak heel leuk maar die vind ik echt niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:20

Ik heb een rijjasje van Imperial riding softshell model die zit best goed in 36.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:23

Dat schoenenprobleem herken ik! Ik wilde nooit laarsjes aan of sneakers met dikke zolen. Inmiddels heb ik me daar wel overheen gezet en loop ik lekker op mn timberlands en nike roshes :) maar hakken heb ik nog nooit aangehad :+ vind dat sowieso niks om naar school aan te doen, dat scheelt.

Ik moet zeggen dat ik lange vrouwen met hoge hakken altijd wel héel chique vind staan, vooral als er dan een (nogsteeds) langere vent bij staat natuurlijk :))
Maar zelf doe ik t (nog) niet :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:24

mijn vent is 1.79 en ik 1.81 dus dat wordt niks. Gelukkig is ie wel 2x zo breed. Hij vind hakken mooi maar ja...niet bij mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:26

friesam schreef:
Ik heb een rijjasje van Imperial riding softshell model die zit best goed in 36.

Ik heb mijn heil gevonden in een Harry's Horse st. tropez...
De enige rijjasjes met voldoende lange armen *\o/*

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:43

Gesproken over dingen die veel hoger zitten dan ze horen;
Paardrijbroeken.
Ik ben paardrijsokken eeuwig dankbaar voor het verbergen dat die broek maar halverwege mn kuit komt.
Maar helaas verbergen sokken niet dat de knievlakken aan de binnenkan van mn dij zitten _O- -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:45

amkeVH schreef:
gesproken over dingen die veel hoger zitten dan ze horen;
Paardrijbroeken.
Ik ben paardrijsokken eeuwig dankbaar voor het verbergen dat die broek maar halverwegen mn kuit komt.
Maar helaas verbergen sokken niet dat de knievlakken aan de binnenkan van mn dij zitten _O- -O-

Grote ergernis inderdaad, vooral met de klittebandsluitingen. Die krijg ik gewoon niet dicht... _-:(

Maar ik heb de oplossing gevonden! Anky!
Die rijbroeken komen gewoon tot op mijn enkels!!! En het leren zitvlak tot onder mijn knieën!!!
En dan hoef ik niet eens speciaal een lengtemaat!
Want helaas ben ik gewoon te dik voor de Eurostar maatje 88... :\

Dus nu flink aan het sparen, want ik wil ook een witte Anky rijbroek en nog een donkere Anky jeans rijbroek. En ik wil een nieuwe wedstrijdcap en trainingslaarzen....
Oh boii... First things first...

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:54

amkeVH schreef:
Gesproken over dingen die veel hoger zitten dan ze horen;
Paardrijbroeken.
Ik ben paardrijsokken eeuwig dankbaar voor het verbergen dat die broek maar halverwege mn kuit komt.

Easy rider en montar zijn ook aanraders! Vallen lang en zitten mij goed aangesloten, en zelf ze knievlakken met latex vallen goed! (En ze zijn iets beter te betalen :+ )

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:24

Voor de budget broeken vind ik Mondoni ook erg fijn, sommige vallen erg lang. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:54

Paardrijbroeken... praat me er niet over.
Gister tig broeken aan gehad, heb normaal maat 38-40 voor broeken, ben met een maat 44 naar huis gegaan die nog een beetje goed zat, alleen wat te kort -O-
M'n goeie ouwe mondoni is helaas versleten.

Meeste broeken heb ik lengtemaat 34, dus dat is nog wel aardig te vinden. Met wat moeite :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:10

EskeGirl schreef:
Gister tig broeken aan gehad, heb normaal maat 38-40 voor broeken, ben met een maat 44 naar huis gegaan die nog een beetje goed zat, alleen wat te kort -O-

Meeste broeken heb ik lengtemaat 34, dus dat is nog wel aardig te vinden. Met wat moeite :P

Leren zitvlak?

"Ze" zeggen dat die altijd een maat groter moeten.

Maar is nogal verwarrend moet ik zeggen... Want waarom is mijn Anky dan maat 42 en pas ik van Eurostar de 92 (= 46!!!!!) niet eens normaal?
Ik weet wel dat ik vooral hele dikke bovenbenen heb, maar dan nog slaat het nergens op... Heb ik dan normaal maat 40? Of maat 44? :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:12

Janine1990 schreef:
EskeGirl schreef:

Leren zitvlak?

"Ze" zeggen dat die altijd een maat groter moeten.

Maar is nogal verwarrend moet ik zeggen... Want waarom is mijn Anky dan maat 42 en pas ik van Eurostar de 92 (= 46!!!!!) niet eens normaal?
Ik weet wel dat ik vooral hele dikke bovenbenen heb, maar dan nog slaat het nergens op... Heb ik dan normaal maat 40? Of maat 44? :+

Nee, juist geen leren zitvlak... heel apart he :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:17

EskeGirl schreef:
Nee, juist geen leren zitvlak... heel apart he :')

Dan is het niet apart, maar bizar...
Gewoon zwaar belachelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:22