Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:56

Phoe dat is ineens wel veel cold turkey. Ik duim voor je !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:11

Succes, zorg goed voor jezelf.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:50

Willen jou ouders en je vriendin he niet supporten in het stoppen?
Je kan ook aangeven dat je wil stoppen en vragen of zij niet willen roken waar je bij bent.
Echte vrienden doen dat voor je

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:10

Dit is raar.

Ik heb zo van die momenten dat ik met mijzelf geen blijf weet en op die momenten ben ik druk aan het poetsen en opruimen. Het is hier nog nooit zo netjes geweest haha.

Dat opruimen heeft ook als voordeel dat ik een verloren briefje van 5 euro gevonden heb. Nu had ik dus zelf verwacht dat moest er zo iets gebeuren dat ik gelijk aan sigaretten moest denken. Maar goed. Ik vind dat en de drang om naar de winkel te gaan is groot, te groot, dus heb ik toegegeven. Om redbulls te gaan halen, die sigaretten heb ik het alleen wat moeilijk mee na het eten. Zelfs toen we op straat rokers tegen kwamen deed het mij niks eigenlijk.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:15

Ik lees al even mee, maar t's wat ben jij een sterkte vrouw! Je zoontje mag trots zijn op een mama als jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:27

Wat knap van je! Je mag echt heeeeel trots zijn op jezelf. Maar ik zou wel de vriendin die je helpt met de verslavingen even bellen en zorgen dat zij klaar staat met een pakje peuken mocht het mis gaan. Cold turkey stoppen met de Red Bulls ging al niet goed, nicotine is net zo goed een fysieke verslaving en dus kan het heel goed zijn dat je binnen nu en een paar dagen afkickverschijnselen van jewelste gaat krijgen. Van een pakje per dag naar 0 is heftiger dan veel mensen zich realiseren..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:37

Emmaa_ schreef:
Wat knap van je! Je mag echt heeeeel trots zijn op jezelf. Maar ik zou wel de vriendin die je helpt met de verslavingen even bellen en zorgen dat zij klaar staat met een pakje peuken mocht het mis gaan. Cold turkey stoppen met de Red Bulls ging al niet goed, nicotine is net zo goed een fysieke verslaving en dus kan het heel goed zijn dat je binnen nu en een paar dagen afkickverschijnselen van jewelste gaat krijgen. Van een pakje per dag naar 0 is heftiger dan veel mensen zich realiseren..

Sigaretten kan ik bij haar altijd halen als dat nodig is. Ik ben voornamelijk bang voor het moment dat er geld op de rekening staat. Nu was het ook totaal geen keuze eigenlijk. Of wel nog wat lekker te drinken voor zoontje en voor mij redbulls en geld voor de bakker maandagochtend, of een klein potje tabak halen. Maar op het moment dat het geen of-of situatie is maar een en-en situatie, weet ik eerlijk waar niet of ik sterk genoeg ben.

Zo tel ik ook de uren af naar maandagochtend. Ik hou mezelf voor dat dat is vanwege het geld dat zal komen, maar waarom dan nu de wekker al op half 6 zetten? Waarom dan de drang om die eerste bus naar mijn moeder te nemen? Is dat omdat ik haar aandacht en steun nodig heb? Of juist vanwege de onbeperkte sigaretten die ik daar kan pakken? Juist ja, ik heb het er wel moeilijker mee dan ik wil toegeven, maar de situatie is nu zoals hij is en daar heb ik het maar mee te doen.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:41

Misschien had het wel zo moeten wezen, dat je het nu financieel niet zo breed hebt. Je ziet nu je eigen kracht, hoe sterk je bent en wat je allemaal wel niet kan.
Heb vertrouwen in jezelf dat je het kan! En ook een beetje 'Fake it till you make it!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:42

Maar hou in je hoofd dat dat niet erg is. Ik rook ook een pakje sigaretten per dag, en als ik blut ben zit ik echt als een maniak mijn rekening te bekijken in de hoop dat er op magische wijze geld uit de lucht komt vallen. Dat is nou eenmaal hoe verslaving werkt.

Je bent al zó goed op weg met de Red Bulls, en dat betekent niet gelijk stoppen maar dat je het al hebt weten terug te dringen naar drie op een dag is zo knap van je! Ga niet te veel van jezelf vragen en als jij maandag nog behoefte hebt aan die sigaretten, haal ze dan gewoon. Wie weet is je drang maandag weg en dat is dan prima, en anders is het niet zo. 1 gevecht tegelijkertijd aangaan!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 16:03

Daar heb je gelijk in Emmaa_ En de redbulls zijn er zelf geen 3 meer, maar al een aantal dagen anderhalf tot maximaal 2. Nu heb ik er ook 4 genomen, 2 voor vandaag en 2 voor morgen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 07:03

Ik denk dat je misschien ook eens moet kijken naar je uitgave patroon want als ik zie dat je helemaal geen geld hebt en zodra je wel wat hebt je direct redbull gaat kopen.
Ik weet niet wat de reden is dat je zo krap moet leven nu maar misschien is het handig om te proberen om te sparen of alleen dingen te kopen die belangrijk zijn om te voorkomen dat je een schuld op gaat bouwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 07:18

poetser schreef:
Daar heb je gelijk in Emmaa_ En de redbulls zijn er zelf geen 3 meer, maar al een aantal dagen anderhalf tot maximaal 2. Nu heb ik er ook 4 genomen, 2 voor vandaag en 2 voor morgen.

Dus je drinkt vandaag geen red bull?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 09:07

Gillbo schreef:
Ik denk dat je misschien ook eens moet kijken naar je uitgave patroon want als ik zie dat je helemaal geen geld hebt en zodra je wel wat hebt je direct redbull gaat kopen.
Ik weet niet wat de reden is dat je zo krap moet leven nu maar misschien is het handig om te proberen om te sparen of alleen dingen te kopen die belangrijk zijn om te voorkomen dat je een schuld op gaat bouwen.

Edit Hier stuur ik even een pbtje over.

Cayenne schreef:
poetser schreef:

Dus je drinkt vandaag geen red bull?

Ja helaas wel, ik had er gisteren 4 gekocht. 2 heb ik er gisteren op en heb er nu nog 2 over.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:27

Maar hoezo helaas? Je doet het toch perfect zo?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:27

Nu nog het doorzetten, dat zal niet meevallen hoor, maar een dag tegelijk...komt goed!

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:21

Ik lees al een tijdje mee en wilde je even een hart onder de riem steken.
Goed bezig!! En 2 redbull ipv 10 top!
En dan ook nog eens niet roken, je mag heel trots op jezelf zijn :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 19:32

Een leuk nieuw vooruitzicht en een misstap. Het was een leuke dag :)

Een leuke verzorgpony gevonden voor zoontje en mij, moet wel wat opgevoed worden en dringend op dieet, maar he, we hebben iets om ons samen mee te amuseren. Ik wilde toch al terug de paarden in, maar het rijden zegt mij niks meer. Dus is dit shetje een leuk vriendje voor ons. Zoontje heeft er even op gezeten, maar vind het nog wat eng. Rondlopen over het erf ging wel erg goed voor hem. Op dat vlak is het beestje heel netjes opgevoed. Hij had veel respect voor zoontje.

Helaas liepen er op stal nogal wat rokers rond en oh wat deed dat sigaretje deugd :o

Verder ging het eigenlijk wel goed vandaag, ook nu na dat sigaretje voel ik mij vrij goed.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:52

Wat leuk, een verzorgpaard! Afleiding en uitdaging. Je bent goed bezig, en 1 sigaret mag toch nog wel? Het feit dat je je nu goed voelt zegt toch ook heel wat?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:45

Joh 1 sigaretje ??? Give yourself a break. :D

Fijn dat je een verzorgshetje hebt !

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:12

Dat klinkt echt leuk...en wat kan jou dat sigaretje nou toch schelen. Zeker als het bij die ene bleef! Ik zag iets over misstap en verwachtte dat je 5 redbulls had gedronken ofzo :) Dus eigenlijk ben je gewoon alweer geweldig bezig! Enne, het op de pony zitten van je zoontje. Dat komt vanzelf. Of niet...en dan is het toch ook nog steeds top!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:08

1 sigaretje en 2 blikjes... Misschien even de beginpost weer lezen TS? :D
Moet je kijken hoe je het doet joh!! Super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:04

Inderdaad poetser, ik denk dat je zelf nooit had gedacht dat je het in zo'n kort tijdsbestek al zo goed zou doen. Dus je mag je zelf ook best een flinke schouderklop geven, en dan is één sigaretje echt geen doodszonde.
Fijn dat jullie een lief ponytje hebben gevonden, ik zie dat zelf ook als een heerlijke afleiding :j

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 01:59

Bedankt dames. Inderdaad, als je ziet waar ik van kom nu 3 weken geleden dan doe ik het zo slecht nog niet.

Is het toeval of is het ook Door het afkicken dat ik intussen al 2 nachten, slecht slaap?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:34

Hoe ging t vandaag?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:45

Stoppen met roken is niet gelukt :( Heb vanmorgen 2u bij mijn moeder gezeten tot ik het niet meer vol kon houden. Wel gehalveerd en dat wil ik toch proberen vol te houden en zo eventueel verder afbouwen. Ik voel me nu wel rustiger, zelfs moe, iets wat al een paar dagen geleden is.

Qua redbulls zit ik nu aan de eerste, dus dat is wel weer positief.

Mijn geld heb ik nog steeds niet, maar mijn moeder heeft ons voorzien van het noodzakelijke, helaas ook van wat sigaretjes. Kreeg een weigering niet over mijn lippen :(