Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:21

Emmaa_ schreef:
Heb je het wel eens met citroensap geprobeerd Fem?

Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd... Hoe zou je dat moeten gebruiken dan?

Anoniem

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:23

Ik heb er zelf niet mega veel verstand van, maar vriendinnetje stopte met haar wassen met shampoo en deed het af en toe met citroensap. Zou hetzelfde moeten werken als azijn, door het zurige was je het vet als het ware uit je haar. Wel uitkijken met de zon daarna en goed uitspoelen, anders kan het blonderen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:32

Emmaa_ schreef:
Ik heb er zelf niet mega veel verstand van, maar vriendinnetje stopte met haar wassen met shampoo en deed het af en toe met citroensap. Zou hetzelfde moeten werken als azijn, door het zurige was je het vet als het ware uit je haar. Wel uitkijken met de zon daarna en goed uitspoelen, anders kan het blonderen.

En opletten dat het niet in je ogen komt dat voelt ook niet chil hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:08

Gebruikt er hier niemand toevallig shampoo van Dr. Organic? Ik sta op het punt om die te proberen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:31

Ja ik gebruik Dr. Organic (Manuka honing). Een hele milde shampoo! Ik was m'n haar er twee keer achter elkaar mee, maar of dat echt nodig is weet ik niet. En hij ruikt echt ongelooflijk fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:39

Ok, goed om te horen! En hoe vaak per week was jij je haren?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:47

Renee1991 schreef:
Ok, goed om te horen! En hoe vaak per week was jij je haren?

Ik heb net de Hemp variant gekocht en gebruikt...
Ik kan er nog maar weinig over zeggen aangezien ik mijn haar dus ruim twee maanden niet met shampoo had gewassen...
Het ruikt een voelt mega fris en zacht...
Maar dat ligt misschien meer aan mijn referentiekader van de afgelopen maanden ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:15

Ik heb hem gebruikt, diverse varianten. Er zit nog steeds troep in en ik vond hem te scherp. Snel vet haar en irritatie. Ook een droge huid op mijn rug etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:21

Jannickee schreef:
Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen :=

Als ik mijn haar iedere keer als ik douche zou wassen dan heb ik een onhandelbare pluizige knopen jungle op mijn hoofd staan :+
2 keer per week heb ik een glanzende gezonde bos krullen.
Dat heeft helemaal niets met wel of niet de moeite nemen om meer te wassen maar met simpelweg kijken wat het beste is voor je haar.
En mijn haar is gewoon schoon n fris hoor.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:33

Hallo bokkers! Na even te hebben gezocht heb ik dit topic weer terug gevonden.
Ik wil graag mijn haar minder vaak gaan wassen. Ik merk dat mijn haar droog is na het wassen, dan een periode heel fijn zit en dan daarna vet is. Die fijne periode wil ik dus graag oprekken.

Momenteel douch ik om de dag, waarbij ik dan ook mijn haar was en conditioner op de punten gebruik. Mijn vragen:
- hoe kan ik dit goed afbouwen?
- als jullie douchen zonder je haar te wassen, maken jullie je haar dan wel nat en spoelen jullie het wel uit? Of houden jullie het haar dan droog?

Bedankt alvast!

Ps. Ik heb dit op mijn telefoon getypt, dus sorry als er wat foutjes instaan!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:47

Zelf ben ik het gaan afbouwen met een oerzeepje, want ik had geen zin om door te vette periode heen te gaan. :')
Heb er gewoon telkens 1 dag extra bij aangeplakt, soms meer. Dus sommige dagen liep ik wel even met vet haar rond, maar was het nog te overzien. Ik merkte dat het oprekken met een oerzeepje echt heeeel erg gemakkelijk ging!
Af en toe gebruikte ik appelazijn in plaats van een oerzeepje.
Uiteindelijk kon ik makkelijk 4/5 weken zonder mijn haar te wassen. Inmiddels heb ik dreads en hanteer ik een ander shampoo/haar-was systeem. Tussendoor zelfs luizen gehad waardoor ik echt chemische troep moest gebruiken. En zelfs nu kan ik nog 2 weken zonder wassen en zonder vet haar. :D
Het oprekken met een oerzeepje is voor mij dus wel echt de ultieme manier (kan je trouwens halen bij natuurwinkels als de tuinen, ekoplaza etc).

Als ik douche zonder mijn haar te wassen doe ik mijn haar vaak in een knot, merk dat als ik het regelmatig nat maak het eerder vet wordt. Als ik naar een feestje/bbq/viezigheid ben geweest maar het is nog geen tijd om het met een oerzeepje te wassen, was ik het wel grondig met water en laat ik het drogen aan de lucht. :)