De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:21

Kuggur schreef:
anjali schreef:
@8nnemiek: Mooie ketting. Die gaat zeker een werking hebben.Laat je ervaringen ermee maar eens lezen!

Hm, is de esthetische waarde van een steen causaal verbonden met de werking ervan?

Het zijn er in ieder geval genoeg :Y)

anjali

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:47

@Kuggur:Ja en nee. Schoonheid heeft een positieve werking op de beschouwer. Maar er bestaan ook andere krachten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:56

Mooi is toch ook een persoonlijke smaak? Ik vind ruwe stenen vaak mooi. Deze is niet ruw en is ook mooi overigens. Maar elke steen heeft wel z'n charme.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:26

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:02

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:16

germie schreef:
Mooi is toch ook een persoonlijke smaak? Ik vind ruwe stenen vaak mooi. Deze is niet ruw en is ook mooi overigens. Maar elke steen heeft wel z'n charme.

Ik was al een tijd naar zoiets opzoek.. Heb deze net besteld..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:09

Ik heb net een Septarie steen gekocht.
Had allemaal stenen die ik mooi\fijn vond uitgekozen en heb ze daarna weer terug gelegd. Toch werd ik elke keer weer naar de Septarie steen toe getrokken dus die toch maar meegenomen!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:51

Ik heb vorig zomer al mijn stenen weggegooid. Had er niet zoveel, maar in het begin was het moeilijk. Ik miste wat. Maar ik leunde teveel op de stenen en vergat dat ik ook dingen op eigen kracht moet doen.

Verder was ik laatste in een winkel met allemaal edelstenen. Ik dacht ga even kijken, want vind het altijd iets bijzonders hebben. Alleen op emotionele vlak voelde ik zo veel dat ik er gewoon beroert van werd. Dus ben snel weggegaan. Voelde me vrij sneller weer mezelf worden.
Herkennen jullie dit?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:59

Deugenietje schreef:
Herkennen jullie dit?
Nee.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:05

Deugenietje schreef:
Herkennen jullie dit?

Ehm nee, maar ik vind het wel origineel.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:44

Gewoon pure larie en geldklopperij met die steentjes. :) Ja, steentjes zijn mooi maar daar is alles mee gezegd.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:06

HorseyDude schreef:
Gewoon pure larie en geldklopperij met die steentjes. :) Ja, steentjes zijn mooi maar daar is alles mee gezegd.

Dat vind jij, maar als je dit topic had doorgelezen hebben mensen er wel degelijk baat bij. Of het nou echt krachten heeft of "het zit tussen je oren", zolang het werkt is het geen larie en geldklopperij. Mijn (inmiddels kwijtgeraakte) steen kostte 6 euro. Vind ik niet heel veel geld, maar voor mij werkte het niet. Misschien omdat ik hem nooit had opgeladen, misschien omdat ik er ook sceptisch over denk. Betekend niet dat het voor niemand werkt, dus dat kan je niet zeggen :)

Ik ben wel van plan een nieuwe steen te kopen, mis het gevoel van iets om m'n nek toch wel, en stenen vind ik wel leuk :D misschien dat het toch wel werkte, we zullen zien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:37

He, weer leven in het topic :D
Heb toevallig vanmorgen m'n tijgeroog weer opgedaan. Deze zou helpen tegen verkoudheid en aangezien iedereen om me heen verkouden is en ik er nogal vatbaar voor ben (ben al een paar dagen wat snotterig), ben ik benieuwd wat ie doet :)

M'n vriend en ik slapen beide niet heel goed/onrustig. Nu las ik op facebook de tip om een amethist onder je kussen/op je nachtkastje te leggen en een rozenkwarts naast je bed op de vloer. Dit heb ik een paar weken terug gedaan en we slapen beide stukken beter!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:49

Ik vind dit een heel interessant topic en ik wil het graag een keer rustig doorlezen. Hier bij wijze van stipje vast mijn ervaringen.

Mijn grootmoeder had van deze stenen (wat overigens geen edelstenen zijn maar halfedelstenen :) ). Een vriend van haar had een winkel met de meest prachtige kwartzen en dergelijke. Mijn grootmoeder was mijn beste vriendin, ik heb als kind bij haar in huis gewoond en zij was, naast de paarden, de enige positieve factor in mijn jeugd. Of ze in de werking van de stenen geloofde weet ik niet. Ik weet wel dat ze er van hield, ze had er een heleboel. Ik heb er een paar van haar gekregen. Mijn grootmoeder was antroposoof.

Één ervan is een groot brok rozenkwarts. Rosenkwarts is mijn favoriete steen. Hij staat hier op een kastje naast mijn bed en ik vind 'm vooral heel mooi.

Ook heb ik een toermalijn, het is er eentje die paarsig is met een groene rand er omheen. Die zit in een ring en die draag ik altijd. Aan mijn andere hand draag ik een andere ring (zonder steen), die ik ook van mijn grootmoeder gekregen heb. Ik heb een keer opgezocht wat zo'n toermalijn allemaal voor je doet en die beschrijving klopte precies met mijn grootmoeder. Ik hoop dat hij het voor mij ook gaat doen. Ik heb 'm nooit opgeladen of iets dergelijks. Mijn grootmoeder heb ik er nooit over gehoord dat je dat moest doen. En voor mij is hij ook al opgeladen met haar energie :o

Toen ik geboren werd kreeg ik, uiteraard van mijn grootmoeder, een lapis lazuli in de vorm van een hartje. Er zat een oogje aan maar dat viel er af. Nieuw oogje. Viel er ook af. Kennelijk wil hij niet (door mij) gedragen worden en ik was bang om hem kwijt te raken dus nu zit hij in een doosje.

En ik heb een paarse kwarts, ik weet even niet meer hoe die ook weer heet. Dat is een steen die fysiek en qua vermeende werking verder bij mij vandaan staat. Toch heb ik 'm meegenomen uit de woning van mijn grootmoeder. Wie weet dat de tijd uitwijst waarom. Het zal niet zomaar zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:01

<3 WOUW! Wat een bijzondere vrouw moet jouw grootmoeder geweest zijn!

Wat grappig, ik kende de toermalijn alleen als een zwarte steen (die ik o.a. bij de tv/stereo heb staan en bij de computer tegen de straling), maar aan de hand van jouw verhaal ben ik even gaan googlen en zie dat ie inderdaad ook in andere kleuren voorkomt!

Ik (ont)laad mijn stenen ook nooit :o heb wel een bakje hematiet (ontladen) en bergkristal (opladen), maar heb het nog nooit gebruikt...
Veel stenen kun je ook 'gewoon' afspoelen onder de kraan, maar bijvoorbeeld de lapis lazuli mag juist weer niet onder water :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:02

Ja, dat was ze ook :)

Van toermalijnen weet ik dat je er verschillende kleuren van hebt. Maar ik weet niet meer precies welke allemaal (behalve paarsig en paarsig met groen).

Die paarse kwarts, waarvan ik er een kleintje heb, valt me heel vaak op als ik 'm tegen kom. In december was ik na 25 jaar weer eens in de kerk van de gemeenschap van mijn grootmoeder en daar stond een héle grote. En overal waar ik er één tegenkom vallen ze me om de één of andere reden meteen in het oog. Stom dat ik nu niet op de naam kan komen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:08

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:09

Ja dat is 'm! En als ik er nu naar kijk zie ik inderdaad waarom mijn rozenkwarts wel een kwarts is maar deze niet. Heel andere "groeiwijze" zeg maar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:13

:j :)
Ik vind hem ook super mooi!
Als trommelsteen heb je de lichte en donkere. Een collegaatje van mij krijgt van de donkere hoofdpijn. Is te sterk voor haar. Terwijl ze de lichte juist heel fijn vind.
Ik heb een hele mooie waxinelichthouder van amethist! Hele mooie steen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:17

Wat is een trommelsteen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:27

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:04

Wie zou ik een PB mogen sturen met vragen? :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:22

Dat wist ik niet Kentaro, dank je wel. Het klinkt logisch. Ik heb inderdaad ook naast het brok ruwe rozenkwarts een klein getrommeld steentje (van iemand anders gekregen). Ik dacht dat 't gesneden was maar blijkbaar is het dus een ander procedé om ze zo te krijgen :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:16

Lietje_1991 schreef:
Wie zou ik een PB mogen sturen met vragen? :Y)

Mij, als je wilt. Ik ben stapelgek op edelstenen en bestudeer ze al vele jaren, evenals de aan hen toegeschreven krachten. :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:19

Koper schreef:
Dat wist ik niet Kentaro, dank je wel. Het klinkt logisch. Ik heb inderdaad ook naast het brok ruwe rozenkwarts een klein getrommeld steentje (van iemand anders gekregen). Ik dacht dat 't gesneden was maar blijkbaar is het dus een ander procedé om ze zo te krijgen :)

Trommelstenen ontstaan doordat ruwe stenen in een trommel met slijppoeder rondgedraaid worden [dat gaat machinaal] waardoor ze tenslotte mooi glad geslepen zijn, eigenlijk net zoals kiezelstenen in een rivier.