"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:45

Ik was twee weken na het stoppen met de microgynon zwanger :+
Just warning :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:25

Ben ik de enige met een gewone microgynon die nog een uitstekend libido heeft? Het lijkt nu wel alsof heel Bokt hetzelfde probleem heeft :') Ik voel me bijna raar, haha.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:34

Nee ik schreef al eerder dat mijn leven juist beter is met pil.
Ik wil nooit meer zonder :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:35

Nou dat moet je dan koesteren :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:48

Marit schreef:
Ben ik de enige met een gewone microgynon die nog een uitstekend libido heeft? Het lijkt nu wel alsof heel Bokt hetzelfde probleem heeft :') Ik voel me bijna raar, haha.

Je hebt geen idee hoe je libido is zonder die pil :Y) *\%/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:04

Marit schreef:

De gewone microgynon is, in vergelijking met andere pillen, ook helemaal niet zo erg voor je libido.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:09

Yasmin is ook enorm licht maar ook die had een behoorlijke invloed op mijn libido hoor... Ik denk dat het gewoon heel erg persoonlijk is hoe je lichaam reageert. Inderdaad, als je geen 'last' hebt van die bijwerkingen, koester het! Want het is wel het makkelijkste voorbehoedsmiddel :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:09

verootjoo schreef:
Marit schreef:

Nou dat wil ik dan ook niet weten geloof ik :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:11

Kayleigh_ schreef:
Yasmin is ook enorm licht maar ook die had een behoorlijke invloed op mijn libido hoor... Ik denk dat het gewoon heel erg persoonlijk is hoe je lichaam reageert. Inderdaad, als je geen 'last' hebt van die bijwerkingen, koester het! Want het is wel het makkelijkste voorbehoedsmiddel :+

Yasmin heeft dan ook een progestageen dat best anti androgeen is en dus slecht voor het libido (wel goed tegen puistjes :D). Sowieso is het heel persoonlijk inderdaad! Kan zelfs zo zijn dat bij de een het oestrogeen de boosdoener is en bij de ander juist het progestageen in de pil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:14

Ik reageer zeer slecht op progesteron.
Dan doet 'het' zelfs pijn en ben daarnaast zo depressief als een pissebed :+
De oestrogenen maken mijn leven zoals ik het graag heb.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:16

:oo Bedoel je echt progesteron of progesteron achtige stoffen zoals in de pil? :oo Ik heb daar (pijn bij 'het') dus enorm last van. Zou 'top' zijn als dat door de pil komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:21

De synthetische in pil variant dus.
Dat werd duidelijk bij de cerazette (mini pil).
Echter is dat iets wat ook zonder anticonceptie wel speelt hoor. Maar met enkel een progesteron pil was het echt geen doen.
Zonder anticonceptie (in mijn geval microgynon) heb ik regelmatig een hekel aan mijzelf en het leven dus misschien heb ik van nature wel te weinig oestrogeen of zo :+
Met microgynon ben ik emotioneel heel stabiel en opgewekt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:28

Marit schreef:

Haha nee hoor. Ik slik steridil. En perfect libido al zeg ik het zelf.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:29

Misschien moet ik de yasmin eens proberen :)) Helpt ook tegen acne dus?
Ik had bij de diane minder last van al die problemen dénk ik dan die ik nu heb. Terwijl deze volgensmij eentje is waar je er 'minder last' van hebt zeggen ze.
Enige is dat ik bij de diane wel meer hoofdpijn had dan mijn huidige.
Is die yasmin net zoiets als de diane of weer anders? Anders krijg ik daar denk ook hoofdpijn van :+
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 27-04-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:29

Voor dit topic speelde bij mij al de gedachte om eens te proberen hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen.
Dit topic bevestigd mijn gevoel daarin alleen maar.
Al een tijdje verschillende vage klachten die hier ook genoemd worden. In mei heb ik n reisje met mijn werk. Daarna gaat de pil hoogst waarschijnlijk een poos de kast in.

Ben wel benieuwd hoe de periode vlak na het stoppen was bij de mensen die deze stap genomen hebben.
Voelde je je gelijk beter? Heb je tijdelijk extra klachten of een soort ontwenningsverschijnselen gehad?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:42

De ontwenning was voor mij vreselijk.
Ontzettend duizelig (bijna flauwvallen) en opgeblazen met steken in mijn buik.
Vlak daarna was ik echter zwanger dus ging over van de ene ongemakken in de volgende. Kan dus niet zeggen hoe lang zoiets duurt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:45

Bij mij was er geen sprake van ontwenning.
Het is allemaal zo persoonlijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:49

Ok jullie hebben me overtuigd! :+ Als ik (ooit) weer een vriend krijg, en bijv. een jaar of twee jaar een relatie heb, ga ik stoppen met de pil en andere anti conceptie gebruiken. Ben wel benieuwd of ik dan een libido boost krijg :+ Nu vrijgezel, en geen libido boost nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:50

Ik moest denk ik wel ontwennen, had vaak een opgeblazen buik (veel gasvorming). Ook heel erg pijnlijke borsten, wisselende menstruatie (soms bleef het zeker 6 weken uit), maar ik denk dat dat wel normaal is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:57

verootjoo schreef:
Marit schreef:

Nu je het zegt ik eigenlijk ook niet _O- vanaf me 13 tot nu (24) aan de pil :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:18

Marit schreef:

Nee hoor niet de enige... Slik ook de pil en wil het liefst elke dag :o

Ben nu gestopt met de pil dus ben erg benieuwd... Mag toch hopen dat het niet erger wordt :')

Maar, even misschien een domme vraag; kun je dan niet beter stoppen met de pil en als je seks hebt gehad en niet zwanger wil worden de morningafterpil pakken?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:23

@amoj: MAP is helemaal niet gezond voor je lichaam :n zit bomvol hormonen. Mijn HA zegt dat je die eigenlijk maar 2 à 3 keer in je leven zou mogen innenem.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:24

Huh, dan moet je er toch vet veel van in nemen :+ En als het maar eenmalig/heel soms is, is het vast niet met een vaste vriend en lijkt me dat je een condoom gebruikt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:28

De MA pil is een medicijn met regelmatig zware bijwerkingen en nooit een vervanging.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:28

De morning after is een stuk minder betrouwbaar, als je hem regelmatig gebruikt kun je er immuum voor worden, de pil kan vervelende bijwerkingen hebben, kan je menstruatie in de war schoppen.
De hoeveelheid hormonen is een stuk groter.