Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:23

In het begin had ik ook een kous. Die heb ik pas veel later gekregen. Eerst aangekeken. Uiteindelijk heb ik er 2 maanden mee gelopen maar daarna ook niet meer.

Vajramani

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:06

wbt fysio moet je even navragen. Bij mij was het zo, basispakket, 1e 9 keer werden vergoed. Toen moest ik tot de 21e behandeling ongeveer zelf betalen en daarna werd het weer vergoed. Als je geopereerd bent kan je een medische indicatie krijgen waardoor je recht hebt op een jaar fysio. je fysio kan je er meer over vertellen. Let wel op als je dit krijgt, zorg dan dat je vanaf begin van het jaar naar de fysio gaat. loopt zeg maar van jan tot dec. Daarna krijg je weer een x aantal vergoed, tot de zoveelste behandeling zelf betalen en dan loopt je traject van een jaar weer verder.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:41

Nou het was een heel gedoe.
Ik ben wel verzekerd voor revalidatie, maar ik heb een brief van het revalidatiecentrum voor de fysio.
Gezien ik naar een fysio moet, valt dit er niet onder, zou ik naar een revalidatie centrum gaan waar meerdere artsen bij betrokken zijn dan valt het er wel weer onder....kortom...ik kon er niks mee. Want die willen me niet hebben om het maar even kort door de bocht te zeggen.
Fysio was idd de eerste 20 of 21 keer zelf betalen en daarna betaald de verzekeraar pas.
Mijn vriend loopt bij de fysio en die vertelde het daar, nu mag ik voor een speciaal tarief daar heen zeg maar +:)+ .
We gaan het zien, ik heb zelf een crosstrainer en heb er vanmorgen een minuut of 2 op gestaan, dat ging wel maar langer trok mijn been het niet ik ga vragen of ik daar op mag volgende week en hoop dat dat op te kunnen bouwen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:52

Dat is een fijne oplossing lonan! En leuk zo'n crosstrainer. Hopelijk kun je daarmee gaan opbouwen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:29

Ja hier ook hetzelfde. De eerste 20x fysio waren niet vergoed, nu dus wel weer voor een jaar.
Maar ik ga alles verhalen bij de verzekering van mijn werkgever. Dit is immers een bedrijfsongeval.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:03

Overigens....een kous? ik heb nooit een kous aangeboden gekregen.
Moet maandag naar het ziekenhuis voor controle door de chirurg die mij heeft geopereerd. Vandaag naar de Arbo...ben benieuwd. Merk wel dat ik steeds minder hoor van mijn werk, gek is dat...dat staat nu heel ver van mij af.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:39

Ik ben maandag gebeld door de Arbo.
Was een leuk gesprek , nou heb ik tot eind deze maand nog maar een baan, vanaf de 26e ben ik werkloos dan word het ziektewet.
Daar zie ik wel tegen aan, tegen die rompslomp allemaal.

Ik vind datum een beetje raar behandeld bent Dems, voor mijn gevoel maar elke chirurg zal het ook anders doen vrees ik. Ik kan daar ook niet over oordelen.

Qua werk, jammer maar zo gaat dat meestal wel.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:03

Oh wat naar Lonan! hopelijk vind je dan gauw weer iets leuks!

Ja...zo gaan die dingen idd qua werk. In het begin veel telefoon en bezoek, en nu hoor ik nauwelijks nog iets. Geeft toch een gek gevoel. Het schooljaar is bijna om...hoop dat ik het volgende schooljaar meteen vol kan beginnen! Probleem is dat ik wel kan/mag werken voor max. 3 uur per dag nu...maar dan moet ik worden gehaald en gebracht. Autorijden gaat nog niet zo goed (en dan ben ik ook niet verzekerd...misschien nog wel de belangrijkste reden om het niet te doen) en fietsen dat hele eind red ik nog niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:57

Eindelijk tijd om hier ook weer eens te reageren, typen valt nog niet mee; ik moet veel liggen en dan is er op een laptop werken of niet zo heel erg handig. goed om te lezen dat het met jullie wat beter gaat ik ben voorlopig nog thuis mag niet zitten en zeker niet denken over paardrijden.

Tekst hierboven was gedicteerd met Siri,valt niks tegen dus ik ga daar toch wat meer mee doen.

Autorijden is voor mij inderdaad ook verboden; ik zit vooral thuis, ik kan wel fietsen en zodat ik daarmee nog wat het huis uit kan. Bij de paarden kom ik nauwelijks, alleen al omdat het bijna een half uur rijden is .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:46

Lielle balen zeg! En Siri werkt dus wel, dat is wel handig om te weten.
Heb je ook nog erg veel pijn? Krijg je er medicatie voor?

Dems balen is dat hè.. Er maar ze vergeten het soort van.

Thuis geef ik soms weer wat paardrijlesjes die ik voorheen ook deed. Kinders kunnen zelf op- en afzadelen dus goede bezigheidstherapie voor mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:58

Ik heb erg veel pijnstillers zelfs dus daarmee ook geen pijn. dat is wel lekker maar ik wilde toch wat van afbouwen want nu is het lastig oefeningen te doen. Waar zit je pijngrens?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:49

Dat is inderdaad heel lastig. Ik mocht naar geleide van pijn dingen doen maar ook maximaal aantal pijnstillers...
Dat is zoeken naar een middenweg daarin. Wel lastig.
Ik ben nu al 5 dagen pijnstillervrij, dus kan dan goed naar geleide van pijn bewegen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:04

Hoe is het met iedereen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:44

Heey!

Hier gaat het steeds beter. Zit nu op 7,5 week en loop grotendeels zonder krukken.
Zelfs alweer 2 dagen stage gelopen dus gaat echt goed vooruit.
Daarnaast kan ik ook weer paardrijden (eigen paard) en voel ik er helemaal niks van. Zowel dressuur als veelzijdigheidszadel.

Vandaag ook naar tankstation geweest waar ze een vakantiehulp zoeken en had nummer achtergelaten. Nog geen half uur later werd ik al gebeld door ze en maandag op gesprek. Best spannend haha.
Ben nog lang niet de oude maar gewoon zitten en niet teveel lopen gaat prima.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:45

En hoe gaat het met jou lonan?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:15

Ups and downs. Ik loop merendeel zonder krukken. Met de hond lopen doe ik ook weer maar dan wel met een kruk. De ene keer loop ik beter dan de andere keer . Fysio heeft vd week alles gemaseerd en het werd gewoon blauw haha.En zo hard heeft ze het niet gedaan. Been doet me elke dag met lopen echt wel zeer,maar goed het hoort erbij. Hij word wel weer dunner bij mijn enkel. Fysio vond het knap zoals ik liep. Dus al met al mag ik denk ik niet klagen en gaat het best de goede kant op.

Afgelopen dinsdag had ik ook een sollicitatie gesprek gehad maar ik heb het afgezegd. Het was in een telecomwinkel. De hele dag lopen en staan trek ik nog echt niet. Een stuk door de stad lopen trek ik nog niet eens,duizelig en misselijk oa ook vd pijn op een gegeven moment. En daarbij slaap ik elke dag nog overdag..om bij te tanken, dat heb ik heel erg gewoon nog nodig.
Ik had ook niet verwacht dat ze me binnen 10 min zouden bellen en uitnodigen voor een gesprek haha.

Maar goed ze hadden er begrip voor moest bellen als ik dacht dat ik er klaar voor was.

Elke dag gaan we een stukje vooruit.

Wat fijn zeg dat je nergens last van hebt met rijden en spannend maandag een sollicitatie gesprek. Ideale baan nu inderdaad.