Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zou het alleen mooi vinden als iedereen die graag een kind zou willen hier ook rationeel over na zou denken. De mensen in dit topic hebben dit vast gedaan. De gehele wereldbevolking met een gezin? Vast niet. vuurneon schreef:Maartje1990 schreef:Oei, ik val toch een beetje over ''die eerst carriere gekozen hebben'', ik kies ook éérst voor een carriere, want ik wil mijn (hopelijk) toekomstige kindje wél een beetje iets kunnen bieden. Ik had ook in een komkommerkas kunnen gaan werken, maar ik wil (voor mijn kindje) een goed salaris kunnen binnen halen. Dat is toch niet zo gek?
Heel eerlijk? Ik heb nu wel kind voor carrière gezet. Als carrière niet van start wil gaan door de economie en gebrek aan banen, ga ik niet nu nog langer wachten. Mijn eicellen worden er immers niet jonger op en dat is iets waar ik mij wel bewust van ben.
Helemaal als het niet zou lukken; qua leeftijd heb ik nog de speling in de tijd. Daarnaast ben ik nou zeg minder dan jaartje niet beschikbaar (ik verwacht niet dat ze mij als starter zwanger aan zullen nemen+verlof) om carrière te maken. Daarna heb ik mijn hele leven nog; iets dat je van een kinderwens niet kunt zeggen.
Selka schreef:@laraxXxemma, er staat ook nergens dat dit mijn mening is.
Het gaat mij er meer om waarom wij als gemeenschap op moeten draaien voor een kinderwens van een ander terwijl er genoeg kinderen zijn die een beter leven wensen. Moeten wij dan niet meer opkomen voor de kinderen van deze aarde in plaats van de eieren en zaadcellen van de mens?

Selka schreef:@elenaMM77, een studie is duurder dan € 3000,- Waarom zou je dan niet een paar maanden kunnen sparen? Als je de kosten voor een kind kunt dragen kun je dat toch ook apart zetten?
@KaiKarine, ik snap je argumentIk zou het alleen mooi vinden als iedereen die graag een kind zou willen hier ook rationeel over na zou denken. De mensen in dit topic hebben dit vast gedaan. De gehele wereldbevolking met een gezin? Vast niet.
Maartje1990 schreef:Nouja, ik weet niet hoe je het precies bedoeld? Maar ik ben nu 25 en (nog) student, ben waarschijnlijk op z'n vroegst over 2,5 jaar afgestuurd (heb dan wel 2 bachelor diploma's). Ik ben nu gewoon niet in staat om een kind te onderhouden, naast dat ik momenteel ook single ben en dat toch niet m'n voorkeur heeft. Maar als ik nu al een stabiele relatie zou hebben, zou ik er toch ook eerst voor kiezen een stabiele baan te hebben én een diploma op zak.

Selka schreef:Mijn vergelijking was ontzettend overtrokken. Het was sarcastisch bedoeld maar blijkbaar heb ik mij hierbij niet goed uitgedrukt![]()
Ik ben absoluut geen tegenstander van IVF alleen ik vraag mij af of bepaalde zaken niet anders kunnen. IVF kost een hoop meer dan € 3000 dus mensen krijgen toch hulp bij het betalen? Hoeveel de staat moet meebetalen vind ik een lastige vraag. Maar dit vind ik ook voor andere zaken zoals jouw rokers voorbeeld.
Selka schreef:elenaMM77, Pardon???? Ga jij mij even vertellen wat ik wel en niet begrijp en dan ook nog hoe oud ik ben?
Geen idee waarom, maar ik ga mijzelf verantwoorden. Ik draai al bijna 9 jaar een huishouden met dieren, waaronder twee paarden. Die kosten alleen al aan stalling € 7080 per jaar. Meer dus dan jouw schamele 3000€ waarvan ik de waarde niet kan schatten![]()
Als je zo persoonlijk wilt worden kun je dat beter per PB doen of nogmaals achter je oren krabben voordat je zoiets plaatst. Blijkbaar heb jij in de 11 jaar langer op aarde nog niet geleerd twee keer na te denken voordat je op verzenden klikt.
Mijn post heb jij helemaal verkeerd begrepen maar de behoefte die uit te leggen is compleet verdwenen

Op mijn 18e woonde ik al op mijzelf had ik een paard en een huishouden. Ik heb echt weleens aan tafel gezeten met mijn handen in het haar omdat ik niet wist hoe ik bepaalde rekeningen moest betalen. Echter zou ik dan ook nooit voor een kind gekozen hebben omdat ik dit ook niet zou kunnen betalen. Jammer dat je toch denkt mij te kennen en mij dus op een paar simpele woorden zo hard veroordeeld.
. Ik zie niet in waarom meebetalen aan IVF anders zou moeten zijn dan meebetalen aan iemands uitkering/pensioen/aangepaste schoenen/opleiding etc etc. We betalen ALLEMAAL wel iets voor een ander. Anders wordt het voor iedereen onbetaalbaar,
?
?